TikTok | Marketing

Instagram | Marketing
YouTube | Marketing
Twitch | Marketing
Facebook | Marketing
Pinterest | Marketing
Snapchat | Marketing
Social Ads | Marketing
Performance Marketing | Marketing
UGC | Marketing
Cases | Marketing
Influencer | Marketing
Influencer Events | Marketing
E-Commerce | Marketing
Google Ads | Marketing
E-Mail Funnel | Marketing
Recruiting | Marketing
Speaker | Marketing

TikTok Marketing Case

Instagram-advertenties

Plaats Instagram-advertenties met slimme doelgroepen, voor merk en winkel, met prestaties en met Social Media One.

Advertenties ⚡ Contact

Instagram-advertenties: advertenties plaatsen

Instagram adverteren – Wil je mensen op Instagram? Dan is Instagram de makkelijkste en snelste manier om aandacht te krijgen! Leer inzichten van ons Instagram bureau, met informatie over Insta Ads, de strategie achter de advertenties, de verschillende advertentieformaten, kosten en key performanceindicators (KPI). Social ads op Instagram, kort uitgelegd voor beginners en opties voor het uitbreiden van bestaande Instagram kanalen met talloze cases uit verschillende branches.

Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze Instgram Ad experts: Contact

Zonder advertenties bereik je slechts 2% – 5% van je volgers! Instagram Ads zorgen ervoor dat je je bereik sneller kunt vergroten.

Social Media Agency by CXMXO

Stephan M. Czaja, eigenaar
CXMXO Groep

Uw agentschap voor advertenties op Instagram [jaar]:

Instagram Ads Agentschap: advertenties plaatsen

Instagram prestatiemarketing

Voordeel Instagram – Instagram bereikt een welvarende doelgroep, momenteel rond de 20 tot 35 jaar oud, jonge mensen en mensen van middelbare leeftijd. Een perfecte doelgroep voor zo’n beetje alles! Van hotels tot cruises, meubels, auto’s, verzekeringen, de grote vraag is, hoe krijg je een groot bereik voor je ideeën?

Organisch en betaald bereik zijn onverslaanbaar in combinatie.

Want het is een feit dat, hoe “goed” je inhoud ook is, je onderworpen bent aan bepaalde algoritmegrenzen. Aan de ene kant concurreert je bedrijfskanaal met miljoenen privékanalen die constant nieuwe inhoud publiceren, zelfs ’s nachts en in het weekend, helemaal gratis. Anderzijds: Instagram leeft van de verkoop van bereik.

Om precies te zijn, het plaatsen van advertenties. Een echt nadeel. Maar ook een groot voordeel als je het goed doet! Want je kunt gebruikersgegevens (leeftijd, woonplaats, interesses, …) gebruiken voor je advertenties.

Zelfs als je Instagram-kanaal al 100.000 volgers heeft, bereik je meestal maar 3-8%.

Biologisch bereik (gemiddeld): 3-8 % van de community.

* Afhankelijk van de activiteit van het kanaal

Omgekeerd betekent dit dat 92-97% van de community de post niet heeft gezien (te veel contentcompetitie op Instagram).

Booster! Geadverteerde berichten voor + X bereik

De ideale mix is daarom een combinatie van organisch bereik en betaald bereik. Dit betekent dat goede content extra wordt gepromoot en zo meer gebruikers op Instagram bereikt.

Zo’n promoted post (Boost) bereikt 1) een groot deel van je community en 2) nog meer echte, extra gebruikers in TikTok. Mensen die misschien al in contact zijn geweest met je merk, maar ook mensen die nog nooit in contact zijn geweest met je merk. Zo kun je je community opbouwen! Of gebruik het bereik en verkoop direct in de online shop. De keuze is aan jou!

Advertentieplaatsing op Instagram: Vereenvoudigd

Advertenties in de Instagram-feed of als Instagram Story. Tip! Ook in combinatie met social selling en je Instagram shop.

Uw experts voor Instagram-reclame:

Instagram-advertentiestrategie: waarom een bureau?

De A&O in doelen stellen:

  1. Kwalitatief en kwantitatief bereik
  2. Conversie (transacties)

Het “wat” is gedefinieerd: Doelstellingen. De volgende vraag, hoe is het mogelijk om deze doelen te bereiken? Hier komen we bij de Instagram-advertentiestrategie.

Bereik alleen is geen garantie voor conversie (verkoop, enz.)

Hoe werken Instagram-advertenties? Er zijn posts en er zijn “gepromote posts”. Een gepromote post krijgt mediabudget X toegewezen en je krijgt er bereik Y voor terug.

Hoe efficiënter de strategie, hoe meer winst

Maar …. als het “alleen” om bereik gaat, kun je ook adverteren zoals je gewend bent, met posters of flyers. Waar Instagram om draait (het grote voordeel):

Targeting = gebruikers bereiken op basis van interesses, leeftijd, enz.

Dus als je 1) bereik en 2) targeting combineert, heb je een extreem lage verspilling. Sterker nog, je kunt meer budget toewijzen aan campagnes (individuele advertenties) die goed lopen en zo profiteren van schaaleffecten.

Geadverteerde berichten: Targeting met gebruikersgegevens

Om advertenties of individuele campagnes (specifieke advertenties voor specifieke doelgroepen) nog effectiever te maken, maakt Instagram (of meta) gebruik van gebruikersgegevens die het over zijn gebruikers heeft. Heel eenvoudige parameters zijn bijvoorbeeld de woonplaats, leeftijd of interesses. Natuurlijk weet Instagram veel over zijn gebruikers, er worden immers gegevens verzameld en samengevoegd! Dag en nacht. Uiteraard DSVGO-compliant.

Trouwens, hoeveel kost een advertentie op Instagram? Hoeveel kosten 1.000 vertoningen? Bereken hier je Instagram Ads mediabudget als voorbeeld.

Met zulke geadverteerde bijdragen kunnen nieuwe ideeën in een mum van tijd miljoenen mensen bereiken.

Inhoud eerst: concurrentie en aandacht

Maar zoals ik al zei, bereik is niet alles, als je eenmaal iemand hebt bereikt, draait het allemaal om aandacht en snelle overtuigingskracht. De volgende video van je favoriete influencer of vriend is immers maar één veeg verwijderd.

Inhoud eerst! Inhoud is koning. Voor gebruikers, maar ook voor het algoritme van Instagram. Zoals je elke dag zelf kunt zien op Instagram, zijn er honderden mogelijkheden in contentcreatie, van geanimeerde gifs gemaakt in het bureau tot uitgebreide fotoshoots of zelfs hele documentaires, bijvoorbeeld voor YouTube (met Amazon Music).

Of het nu gaat om opvallende fotoproducties, videoproducties of creatieve output in teksten, je kunt gebruikers alleen vangen met het juiste “aas”. Qua strategieontwikkeling en productie gaat het om video’s en foto’s, maar ook om beschrijvingen, het gebruik van emoji, tekst in afbeeldingen of video’s.

Aandacht in seconden: Voorbeeld clickbait

Over aas gesproken, heb je ooit gehoord van “clickbait”? Simpel gezegd gaat het om het snel genereren van aandacht door middel van lugubere koppen. Clickbait trekt de aandacht met slechts een paar woorden. Bijvoorbeeld:

  • “Dit product heeft levens veranderd!” (een product vasthouden) – veel gebruikers willen nu weten waar het over gaat
  • “Dat is geweldig! 14kg in 2 weken met …..” – met wat? Meer gebruikers klikken al op de geadverteerde post

Met zulke kleine hulpmiddelen wordt de klikfrequentie natuurlijk enorm verhoogd. Vooral met betrekking tot saaie afbeeldings- en videobeschrijvingen.

Optimalisatie: Voorbeeld A/B-tests

Een andere tool die veel voordelen biedt: optimalisatie van advertenties. Nog een eenvoudig voorbeeld voor u: U adverteert voor een foto (bijvoorbeeld een product van een online winkel) en na maanden vraagt u zich af waarom de verkoopcijfers niet kloppen. De eerste vragen:

  • Heb je ooit een andere productfoto getest?
  • Heb je ooit een video getest?
  • Heb je wel eens een reclameboodschap gemaakt voor een specifieke leeftijdsgroep?
  • Heb je vrouwelijke en mannelijke doelgroepen met elkaar vergeleken?

Zo komen we bij optimalisatie en A/B-testen.

A/B-test om efficiëntie te verhogen

A/B-tests dragen bij aan de voortdurende optimalisatie van advertenties. Dit komt doordat parameters voortdurend veranderen en content “bekend” wordt. Om ervoor te zorgen dat advertenties altijd aantrekkelijk en efficiënt blijven, wordt verschillende media-inhoud op Instagram tegen elkaar getest, net als verschillende doelgroepen, tijdstippen en andere parameters.

A/B-tests vergelijken daarom parameters om de efficiëntie te verhogen.

Bijvoorbeeld:

  • Doelgroepen vergelijken
    • Leeftijdsgroepen
    • Interesses
    • Plaatsen zoals woonplaats, verblijfplaats, frequente plaatsen, …
  • Media-inhoud vergelijken
    • Foto
    • Galerieën
    • Video’s zoals korte video’s tot documentaires
  • Emoties testen
    • Visuele stemming
    • Clickbait
  • Vergelijk teksten
    • In-foto, In-video
    • Beschrijvingen
    • Emoji’s
  • Perioden vergelijken

Alleen al binnen de doelgroep zijn er zoveel testmogelijkheden, denk maar aan de combinatie van leeftijd, woonplaats en interesse.

Als je het je afvraagt, moet ik dan honderden foto’s en video’s posten op mijn Instagram-kanaal? Nee, zogenaamde dark posts doen dit werk. Deze speciale media en posts zijn alleen zichtbaar voor de doelgroep van de advertentie. Ze worden niet gepubliceerd op je eigen Instagram-kanaal.

Lokale advertenties voor wereldwijde campagne

Simpel gezegd, ideaal voor jou! Zelfs voor een verzekeringsmakelaarskantoor (dat anders niet vertrouwd zou worden met Insta Ads) met een lokale connectie, binnen een straal van 1 of 2 kilometer in de wijk, kan dergelijke informatie en methodes perfect gebruikt worden voor advertenties.

Je kunt gezinnen bereiken (bijvoorbeeld via de interesse “eerste baby”), maar je kunt je ook beperken tot leeftijd en woonplaats. Op basis daarvan kun je een doelgroep instellen:

  • Leeftijd: 20 tot 26 jaar
  • Woonplaats: Hamburg
  • Interesses: Baby’s, eerste baby

Hier komen we meteen terug bij het begin, de mogelijkheden zijn zo gevarieerd dat mediabudgetten snel opgebruikt zijn. Daarom is het belangrijk om de juiste mix van optimalisatie en prestaties te bereiken. Uiteindelijk blijven alleen de meest effectieve advertenties over.

En nu al kloppen de aanbiedingen via advertenties op Instagram.

Strategie, bereik, inhoud en optimalisatie worden gevolgd door monitoring om de resultaten van de afzonderlijke campagnes te meten.

Rapportage en analyse: monitoring

Bij social media monitoring wordt gekeken naar verschillende key performance indicators (KPI’s, prestatiedoelen). Uiteindelijk gaat het echter altijd om conversie (het behalen van bepaalde bedrijfsdoelen [volgers naar verkopen in de winkel]), of het conversiepercentage in %. Hieraan worden CPM (kosten per 1.000 advertenties) en CPC (kosten per klik) toegevoegd.

Deze en andere belangrijke cijfers zijn ook belangrijk voor de efficiëntie van je Instagram-advertenties.

KPI’s (prestatiedoelen) voor Instagram zijn onder andere:

  • Conversiepercentage (doelen bereikt)
  • Betrokkenheid (interactie)
  • Vermeldingen (markering)
  • Indrukken (paginaweergaves)
  • CPM (kosten per 1.000 advertenties)
  • CPC (kosten per klik).

Onze social media consultants houden je altijd op de hoogte.

Traceren in e-commerce: verkoop volgen

Doelen kunnen zelfs worden “gekoppeld” aan je e-commerce(pixels) zodat alle resultaten precies kunnen worden gevolgd. Nog een voordeel!

Met de pixel, meer precies Facebook Pixel, die je op je website of in je online winkel hebt geïnstalleerd, kun je bezoekers registreren als ze ook gebruikers van de Instagram-app zijn. Zo kun je heel nauwkeurig advertenties versturen, zelfs naar individuele mensen die je winkel al hebben bezocht via een Instagram-advertentie.

  • Pixels insluiten in e-commerce (landingspagina’s, enz.)
  • Spoorverkopers (ook gestart)

Verkoopannulering in de winkelwagen: voorbeeld van re-targeting

Stel dat iemand een Prada-tas heeft bekeken in de online winkel, hem zelfs in het winkelmandje heeft gelegd, maar hem vervolgens heeft achtergelaten. Deze individuele gebruiker kan nu opnieuw worden benaderd met precies dezelfde Prada-tas. Dankzij een advertentie, direct in de feed van de Instagram-app.

Nogmaals, slechts een van de voordelen!

Technische term: Re-targeting – gebruikers individueel aanspreken, specifiek met inhoud, opnieuw > Verkooppercentage verhogen

Andere belangrijke cijfers zoals het engagementpercentage(interactie) in likes, comments of directe berichten, mentions (tagging), impressies (paginaweergaves) voor klikken in de online shop behoren echter ook tot de typische KPI’s die belangrijk zijn voor advertenties op Instagram.

Leer ons kennen!

Voorbeelden, mogelijkheden, kosten voor Instagram

Hoeveel kost het om te adverteren op Instagram?

Belangrijke cijfers zoals CPM (kosten per 1000 weergaven) zijn doorslaggevend. De CPC (kosten per klik), die je al hebt leren kennen bij het monitoren, is echter ook belangrijk. Als het gaat om bereik en naamsbekendheid, gebruiken veel mensen de eenvoudige formule:

Voor hoeveel geld krijg ik welk bereik?

Deze prijs is echter nooit hetzelfde. Er zijn verschillende parameters, waarvan de belangrijkste de concurrentie is. Hoe meer concurrenten advertenties plaatsen op een bepaald onderwerp, hoe duurder de advertentieruimte wordt. Hoe meer er wordt verdiend, hoe meer er wordt betaald. De klikprijzen variëren daarom van enkele centen tot bedragen met dubbele cijfers in euro’s.

In de regel variëren klikprijzen echter tussen ~ 0,20 euro en 20 euro (puur in termen van mediabudget), om het heel eenvoudig te zeggen. Tegelijkertijd is een klikprijs niet altijd wat telt. Vooral als het gaat om naamsbekendheid.

Het aanbod van schoonheidsproducten, luxe vakanties, elektrische auto’s en verzekeringen is enorm

Het is het beste om direct advies in te winnen voordat je veel energie, tijd en mediabudget verspilt.

Nu we het er toch over hebben, weet je waarom veel bedrijven hiernaar vragen? “We hebben Instagram tot nu toe zelf gedaan, maar we hebben geen succes gehad” – jammer als er al grote sommen geld zijn geïnvesteerd.

Mediabudget: wel kosten maar geen conversie?

Een enorm voordeel: in theorie kan iedereen adverteren op Instagram. Het enige wat je nodig hebt is een Instagram-account en een bijbehorend Facebook-account. Maar waar licht is, is ook schaduw.

Risico: Zelf advertenties maken

De drempel om advertenties op Instagram te plaatsen is zo laag dat je gemakkelijk en snel geld kunt uitgeven aan advertenties. Alles lijkt eenvoudig, maar na een paar weken of maanden worden veel advertentieprojecten geannuleerd als de prestaties niet goed zijn.

Hier merk je al snel dat het werk door een professional moet worden gedaan.

Functies, A/B-testen, pixels en targeting

De mogelijkheden om te adverteren op Instagram zijn zo divers dat ik er heel snel veel mediabudget doorheen kan branden. Bovendien komen er steeds nieuwe functies bij en zelfs nieuwe sociale netwerken waar jonge doelgroepen naartoe trekken, zoals Twitch (focus op gaming) of TitTok (algemeen).

Vooral het gericht opbouwen van bereik, met behulp van de methoden die je nu gaat leren, is zo belangrijk voor een succesvolle strategie – die aan het eind van de maand rendeert (kosten voor acquisitie, in verhouding tot winst per klant).

Bespaar tijd en geld met ons Instagram-agentschap:

Instagram-advertenties plaatsen

  1. Advertentie als Instagram-verhaal
  2. Advertenties in de Instagram-feed

Advertentie als Instagram-verhaal

Gebruik het hele scherm van je smartphone (Stories):

Advertenties in de Instagram-feed

Of in de feed van Instagram-gebruikers:

Instagram Ads Agentschap: advertenties plaatsen

Praktijkvoorbeelden en best practices

Case studies zeggen meer dan 1000 woorden! Hier vindt u enkele geselecteerde klantprojecten:

Heb je vragen? We helpen je graag op een vriendelijke en directe manier!

Instagram reclamebureau

Uw agentschap voor advertenties op Instagram [jaar]:

Als je vragen hebt, bel ons dan!

TikTok Marketing Case

Instagram-marketingbureau

Haal het meeste uit je profiel met ons Instagram-bureau. Van contentplanning tot interactie met de community – wij maximaliseren je resultaten en helpen je Instagram succesvol in te zetten voor je bedrijf.”

Instagram⚡ Contact