

Sociaal / Media Agentschap
Social Media Agency – Marketing op TikTok, YouTube, Instagram of Facebook, u heeft vragen, wij hebben antwoorden! Wat doen wij als social media bureau? Wij plannen en organiseren activiteiten op sociale netwerken en in digitale media voor onze klanten. In gezamenlijke workshops ontwikkelen we voor onze klanten strategieën voor sterke advertenties, performance marketing, geavanceerde inhoudsproductie, enz. Wij geven onze knowhow ook door in tv-interviews. Een uittreksel van onze klanten en media vindt u hier: Referenties en Cases – een overzicht van onze diensten en opdrachten voor onze klanten.
kerngebieden van ons agentschap:
- Prestatiemarketing – Sociale advertenties, online advertenties
- Sociale-mediamarketing – kanaal, inhoud, gemeenschap
- E-mailmarketing – verkooptrechter
- E-commerce – Product, Promotie, Prestatie
Social Media One is uw bureau voor digitale marketing in en rond sociale netwerken, van advies tot concept, doelstellingen, strategie tot contentproductie.
Vragen? Praat met ons of schrijf gewoon: Contact
Uw bureau voor social media marketing [jaar]:
- Agentschap voor sociale media
- Planning, strategie en uitvoering
- Inhoud creëren voor TikTok
- Social Ads (advertenties)
- Prestatiemarketing voor e-commerce
- Gemeenschapsopbouw en -ondersteuning
- Plaatsing vaninhoudscheppers
- Ervaring met vele gevallen
Stephan M. Czaja, Eigenaar
CXMXO Groep
Agentschap voor TikTok, Instagram, Facebook, YouTube & Co.
Social Media Marketing – Onze social media managers helpen u als experts van strategieontwikkeling tot prestaties. Maar allereerst heb je altijd goede inhoud nodig, inhoud dus. Contentmarketing is tegenwoordig zo belangrijk geworden dat elk bedrijf erin investeert of zou moeten investeren. Contentmarketing beïnvloedt zoekmachines zoals Google maar ook sociale netwerken zoals Facebook, YouTube en Instagram maar ook de gebruikers en de gemeenschap. Plus natuurlijk sociale advertenties voor bereik in je doelgroep.
Sleutelfiguren op Social Media One:
- Opgericht in 2017 met als kerngebieden:
- Team / Sociaal: 12
- Team / Prestaties: 14
- Team / Verkoop: 18
Marketing: Bereik en doelstellingen (KPI)
De verzoeken zijn even divers als onze klanten. Social media consultants, management, content creatie, redactionele planning, training of kanaalondersteuning. Voor elke uitdaging is er een speciale mix van taken en strategieën die door de social media manager worden benoemd, geoptimaliseerd en uitgebreid.
Gemeenschap en interactie: de basis van “sociaal
Social media agencies helpen, ondersteunen of organiseren aanwezigheid in sociale netwerken, bestaande uit pagina’s, communicatie, community management en natuurlijk betaald bereik of reclame.
Sociale netwerken / apps worden gekenmerkt door het unieke karakter van hun directe, onmiddellijke communicatie. Op TV zendt u uw commercial uit, volledig onafhankelijk van de mening van de kijkers. Advertenties, posters, elke vorm van reclame en campagne maken slechts een eenzijdige communicatie mogelijk. In sociale netwerken kunt u als bedrijf, organisatie en onderneming gemakkelijk contact leggen met mensen over de hele wereld. Maar op dezelfde manier is het voor mensen over de hele wereld mogelijk om contact met je te maken.
Ondersteuning en constructie van het kanaal: Dagelijkse zaken
Sociale netwerken maken de tot nu toe snelle en ongecompliceerde uitwisseling van informatie en gegevens mogelijk. Er wordt niet alleen informatie uitgewisseld tussen u als bedrijf en de gemeenschap, maar ook binnen de gemeenschap. Beoordelingen worden bijvoorbeeld gemaakt op verschillende portalen zoals Facebook, Google, Yahoo en vele andere systemen. Social media management en reputatie betekent dus meer dan alleen het onderhouden van een kanaal. Toch is kanaalonderhoud of het verzorgen van het social media kanaal de eerste taak voor u. Allereerst gaat het om inhoud, wat inhoud betekent. Foto’s, teksten, adres, titelfoto‘s, profielfoto’s, acties en nog veel meer.
De mix van verschillende strategieën en methoden vormt het werk van een social media manager.
- Methodes en strategieën verschillen van traditionele PR
- Veranderd communicatiemodel (nieuwe uitdagingen zoals shitstorms)
- Community management staat centraal (binding en interactie)
Industrie voorbeelden: Online marketing
Wij bedienen klanten uit verschillende sectoren: Payment providers en financiële bedrijven, automotive en e-mobility, food en trendfood, digital coaching in high pricing, maar ook fashion en beauty klanten.
Lees hier meer over onze referenties en cases.
In feite hebben we meer dan 10 dergelijke Real Time Monitors in onze kantoren:
Concepten. Strategieën. Prestatiecampagnes. Alles in één.
Ervaring en creativiteit: voordeel voor het agentschap
Het beheren van sociale mediakanalen vereist veel ervaring, maar ook creativiteit.
Twee kwaliteiten die moeilijk te combineren zijn. Daarom leiden wij social media managers op. Zo kunnen we nieuwe experts opleiden die de hoge eisen van modern social media management en influencer marketing aankunnen. Want in tegenstelling tot andere marketingdisciplines is er hier weinig expertise en zijn er weinig strategieën om met vertrouwen op te vertrouwen. Social media marketing is veel werk, vooral voordat de grote naamsbekendheid of bekendheid van de persoon. Tijd en personeel moeten duidelijk dienovereenkomstig worden gestructureerd, zodat een zo groot mogelijk budget zo effectief mogelijk voor u werkt.
- Sociale media worden complexer – van community tot influencer marketing en advertentieplaatsing
- Ervaring zorgt voor consistente, regelmatige inhoud
- Creativiteit zorgt voor goede inhoud
Campagnes, KPI’s en toezicht: bereiken van geplande doelen
Social media monitoring – Het succes van de campagnes wordt vervolgens gemeten in social media monitoring.
Hierbij wordt gekeken naar verschillende kengetallen, bij influencer marketing vooral de interactie van de fans, plus de verkoop. In het geval van betaald bereik en adverteren in de sociale netwerken rond YouTube, Facebook, Instagram en vele andere, natuurlijk de verkopen in de online shop. Want de meeste reclamecampagnes zijn gericht op verkoop in de winkel. Dat kan een kleine webwinkel zijn of een grote verzekeringsmaatschappij die jongeren wil inspireren om hier hun eerste verzekering af te sluiten. Op dezelfde manier in de vastgoedsector, als iemand geïnteresseerd is in ons aanbod, kunnen we het steeds opnieuw adverteren.
Wij ontwikkelen performance marketing campagnes voor onze klanten, met een constant oog op de key performance indicators.
Een strategie ontwikkelen – Al deze key performance indicators helpen ons uiteindelijk om uitspraken te doen over hoe succesvol een social media campagne was. Via de interactiegraad, het bereik, de verkoopcijfers, afhankelijk van welke key performance indicators een project vereist. Indicatoren zijn geweldig om succes te meten, maar eerst hebben we de inhoud nodig. Want of het nu gaat om betaald bereik met reclame of om gewone inhoud volgens een redactioneel plan, de inhoud moet worden geproduceerd. Dan zijn er natuurlijk nog de gebruikelijke social media tools.
Sociale advertenties
Advertenties – Hoe werken advertenties? Het belangrijkste is de Facebook Pixel. Deze pixel verzamelt gegevens over doelgroepen, bezoekers en fans. Met deze gegevens kunnen we gerichte advertenties plaatsen op Facebook. De Facebook Pixel helpt u om uw budget voor sociale advertenties optimaal te benutten. Hier hebben we alles samengevat wat je moet weten over de Facebook Pixel. Conversie Campagnes’, ‘Custom Audiences’ van uw winkel, ‘Dynamic Ads’? U kunt dit alles alleen doen als u de Facebook Pixel gebruikt. Je hebt de pixel ook nodig om bepaalde metrieken te herkennen, zoals ‘Cost Per Lead’ of ‘Cost Per Conversion’.
Consultant sociale media
Social Media Consulting – Als social media consultant ligt de kerncompetentie vooral in het samenbrengen van bedrijven en een van de modernste vormen van online marketing. Voor veel mensen zijn sociale netwerken een gesloten boek, vooral als hun eigen bedrijf al lang bestaat en succesvol is in de markt. Verander nooit een winnend team!
Referenties & Projecten
Best Practice – Een kleine selectie van onze referenties en projecten.
Performance campagnes voor food retailers, influencer events voor verzekeringsmaatschappijen, testritten met automerken, tot regelmatige sprekersoptredens voor meer marketingkennis in bedrijven. Wij zijn ook het aanspreekpunt voor internationale klanten als het gaat om social media en performance marketing campagnes. Social Media One.
Selected Brands & Projects:
Media & TV Interviews:
TikTok Agentschap
TikTok is veruit de populairste sociale app in de jonge doelgroep onder de 20 jaar. Op dit moment kunnen bedrijven en ondernemingen niet om de app heen als ze de relevante doelgroepen voor hun eigen merk of individuele producten willen bereiken. De app vraagt nog meer creativiteit dan Facebook of Instagram, want het gaat vooral om veel, kleine video’s van zo’n 15-30 seconden.
Voordelen van TikTok
- Zeer nauwkeurige, jonge doelgroep
- “Nieuwste” grote app met meer groeipotentieel (kanaal)
- Organisch bereik is mogelijk
- Gemakkelijk een account aanmaken en beheren
Lees meer over ons TikTok agentschap.
Instagram agentschap
Jong! Kleurrijk! Lifestyle! Wie op Instagram zit, is op zoek naar kort vermaak, misschien onderweg naar het werk, tijdens het wachten op zijn beste vriend of gewoon ’s avonds voor het slapen gaan. Velen gebruiken Instagram ook als inspiratiebron voor outfits. Dit maakt Instagram bijzonder interessant voor nieuwigheden en lifestyleproducten zoals mode, reizen, maar ook e-auto’s. Wat op Instagram te zien is, is waarschijnlijk trendy.
Voordelen van Instagram
- Snelle productie van inhoud
- Organisch bereik is mogelijk
- Gemakkelijk een account aanmaken en beheren
- Relatief kleine doelgroep (leeftijd), weinig spreidingseffect
Lees meer over ons Instagram agentschap.
YouTube-agentschap
YouTube biedt sterke prestaties, vooral door de plaatsing van video’s op lange termijn. Als je een goede Do It Yourself-video maakt, zelfs een DIY-video, en er door het succes nog een paar produceert, kun je op lange termijn zeer hoge bereik- en klikcijfers genereren. Wat is de reden hiervoor?
YouTube is ’s werelds grootste videoplatform. YouTube wil zijn gebruikers natuurlijk de video’s laten zien die zij waarschijnlijk het leukst vinden. Als er zo’n favoriete video is over het onderwerp woonkamerdecoratie, kan die vier of vijf jaar later nog steeds verschijnen – goede YouTube-videomarketing. U kunt directe links plaatsen in de YouTube-beschrijving. Dit geeft gebruikers de mogelijkheid om direct op uw webwinkel te klikken om een product te kopen. YouTube hoort bij Google en wordt daarom ook zeer prominent weergegeven in de zoekresultaten van de zoekmachine. Dit genereert ook extra bereik en klikken op uw video’s.
Een ander voordeel van YouTube als sociaal netwerk is dat derden de mogelijkheid hebben om video’s in hun onlineplatforms in te sluiten. Dit betekent dat jouw YouTube-tutorial over woonkamerdecoratie na één of twee jaar nog steeds op 40 of 50 andere websites staat. Dit geeft hen een bereik dat zij alleen niet zouden hebben bereikt. Elke kijker ziet ons bouwmarktmerk en weet natuurlijk waar hij of zij de volgende keer dat hij of zij gaat decoreren naartoe gaat.
YouTube stap voor stap met agentschap
Waar gaat YouTube over en waar begin je?
- YouTube-kanaal aanmaken
- Video’s optimaliseren voor interne zoekopdrachten en zoekmachines (YouTube SEO)
- Maak boeiende video-inhoud
- Marketing van het YouTube-kanaal en YouTube-video’s
- Inzichten via YouTube Analytics
- Advertentiecampagnes op YouTube
Voordelen van YouTube
- YouTube is van Google
- Organisch bereik is mogelijk
- Plaatsing op lange termijn in plaats van dagelijkse inhoud
- Directe linkplaatsing in de beschrijving
- Video insluiten in andere websites
Lees meer over ons YouTube-bureau.
Facebook agentschap
Facebook is ’s werelds grootste sociale netwerk, opgericht door Mark Zuckerberg die een digitale legende is geworden. In onze social media blog hebben we al veel artikelen geschreven over Facebook en natuurlijk over de functies en mogelijkheden die bedrijven en ondernemingen op het sociale netwerk ter beschikking staan.
Voordelen van Facebook
- Merkbekendheid: nieuwe mensen bereiken via advertenties
- Meer conversies bereiken (meer verkopen)
- Transparante communicatie en interactie met klanten mogelijk
- Positief merkimago en opbouw van sympathie en vertrouwen
- Klantenbinding door informatie, discussies, acties en aanbiedingen
- Nieuwe klanten werven tegen lage kosten
- Kennisgeneratie: Waar zijn onze gebruikers in geïnteresseerd?
- Verhoogde klanttevredenheid door hoge beschikbaarheid en directe contactmogelijkheden
- Regionaal bewustzijn bij mensen in de omgeving
Lees meer over ons Facebook agentschap.
Productie van inhoud
Strategie, tekst, foto & video – Elk social media kanaal heeft inhoud nodig. Elk blogartikel, Instagram post, zelfs de YouTube video thumbnail heeft foto’s of afbeeldingen nodig: Social Media Design. Dit beeldmateriaal moet worden ontworpen, aangepast aan het kanaal, ingericht volgens de strategie en uiteindelijk moet u als klant het leuk vinden!
Met elke grafiek, elke dag. Als u overweegt uw social media management uit handen te geven, moet u uw social media agency altijd de bijbehorende vrijheid geven. Omdat de acceptatie van elke afzonderlijke afbeelding navenant tijdrovend is. Social media marketing is met name minder een instrument voor directe verkoop en meer een PR-kanaal waarmee ook directe verkoop kan worden gerealiseerd. PR is gericht op één dag, maar in de regel altijd op een lange periode.
De ideeën van public relations kunnen heel goed worden overgebracht naar sociale media, inclusief belangrijke kernelementen zoals:
- Verspreiding van informatie en marketingboodschappen (directe en indirecte beïnvloeding van de publieke opinie),
- Vergroot de bekendheid van het bedrijf, de producten of de dienst,
- Image building, image maintenance en gerichte imagoverbetering, bijvoorbeeld via merkambassadeurs,
- Goede en positieve media-aandacht,
- Creëervertrouwen en geloofwaardigheid.
Keynote, lezing, voortgezette opleiding
In onze lezingen voor bijscholing en training van werknemers tot en met universitair afgestudeerden die moeten worden voorbereid op het echte leven als social media managers, tonen we basisprincipes, diepere methodieken maar ook themaoverschrijdende aspecten, bijvoorbeeld het starten van een bedrijf in de context van deze tijd. Klinkt dat interessant? Dat is het ook! Wij houden van ons werk, juist om deze creatieve, systematische en strategische redenen. Leer in onze lezingen hoe u en uw medewerkers de nieuwe kennis winstgevend kunnen toepassen voor uw bedrijf.
Informatie over onze vervolgopleidingen, trainingen en lezingen verstrekken wij u graag persoonlijk op verzoek. Onze lezingen zijn individueel ontworpen en gestructureerd voor elke individuele datum. Als u meer wilt weten over het onderwerp, kunt u hier meer informatie vinden:
TV experts: Kennis doorgeven
Trendonderwerpen zoals de “raarste reclametatoeages” (Afbeelding 1, Sat 1) of complexere onderwerpen zoals “mode en sociale marketing” (Afbeelding 2, ZDF), wij leggen graag uit hoe trends en mediasystemen met elkaar verbonden zijn. Ingewikkelde dingen, eenvoudig uitgelegd voor iedereen in media & TV:
TV clip, Sat 1 Duitsland met Social Media One eigenaar Stephan M. Czaja.
TV fragment, ZDF Duitsland.
Casestudie en beste praktijken
Case studies zeggen meer dan 1000 woorden! Hier vindt u enkele geselecteerde projecten van klanten:
Heb je nog vragen? Wij helpen u graag, vriendelijk en direct!
Marketingbureau voor sociale media
Uw bureau voor social media marketing [jaar]:
- Agentschap voor sociale media
- Planning, strategie en uitvoering
- Inhoud creëren voor TikTok
- Social Ads (advertenties)
- Prestatiemarketing voor e-commerce
- Gemeenschapsopbouw en -ondersteuning
- Plaatsing vaninhoudscheppers
- Ervaring met vele gevallen
- Contactpersoon: Contact
Als u vragen heeft, bel ons dan gerust!
Wat doet een social media bureau?
Diensten en prestatiestrategie van een social media bureau.
Kernanalyse
Kernanalyse
Kanaal-, doelgroep- en concurrentieanalyse met daaropvolgend overleg en doelbepaling.
Wegenkaart
Gids
Sociale mediadoelstellingen en effectieve strategieontwikkeling, persoonlijk en ter plaatse
Strategie
Doelstelling
Social media concept, productie en redactieplan uit één hand. Leestip: Sociale media strategie
Gemeenschap
Gemeenschap
Community management zorgt voor organisch bereik en creëert merkfans. Leestip: Communautair beheer
Sociale advertenties
Reclame
Campagne schakelen, betaald bereik voor inhoud, dark posts en evaluatie. Lees tip, voorbeeld: Facebook Ads
Rapportage
Evaluatie
Content-, community- en campagneanalyse met daaropvolgende monitoring en rapportage. Leestip: Monitoring
Vergaderingen
Communicatie met de klant
Regelmatige afspraken met onze social media experts voor optimalisatie van de strategie. Een klein inzicht in de beste praktijken.
Influencer
Vermenigvuldiger
Brand advocates en referral marketing zijn een belangrijk instrument in sociale marketing. Leestip: Influencer Marketing
Evenementen
Evenementen
Met expertise van food tot fashion organiseren wij influencer events met top media output. Leestip: Influencer Event
Spreker
Spreker
Onze experts brengen hun kennis gericht over op uw medewerkers of gasten. Lees tip! Spreker sociale media
Workshop
Voortgezet onderwijs
Wij brengen uw medewerkers op de hoogte en begeleiden u als mentors in social media marketing. Leestip: Workshop sociale media
Liefde
Beste
Wij werken aan merkfans, niet aan volgers. Wij beladen aanwezigheid met aandacht voor detail. Leestip: Social media bureau.