Social Media Bureau: München
Social Media Agency München – Als het op zaken aankomt, is er geen andere grote stad in Duitsland die een kaars kan ophouden voor München. Wereldmarktleiders, innovaties, octrooien, voor al deze zaken is uiteindelijk één ding nodig: marketing. Wat is op dit moment het meest efficiënte marketinginstrument? Duidelijk sociale media marketing. Facebook, YouTube, Instagram, TikTok zijn de 4 grootste sociale netwerken. Maar dit is niet waar de reis eindigt. Afhankelijk van je doelgroep en product moet je misschien ook denken aan sociale netwerken als Twitter (korte berichten), Twitch (gaming) of zelfs Pinterest (creatief). Er zijn steeds meer sociale netwerken en daarom moeten marketingmaatregelen binnen de platforms goed gepland en gecoördineerd worden.
Tegelijkertijd heeft social media marketing een sterk, echt extreem sterk voordeel, het nauwkeurig aanspreken van doelgroepen, vooral via sociale advertenties (advertenties). Maak hier kennis met de diensten van ons social media agentschap tussen conceptie, strategie, content, community, advertenties en nog veel meer.
Social Media Marketing: snel uitgelegd
Social Media Marketing – In München, Beieren, maar ook in heel Duitsland, is het grote doel bij social media marketing het bereik. Optimaal is organisch bereik (content van hoge kwaliteit) en (bijna altijd) ondersteuning, betaald bereik via advertenties. Het bedrijfsmodel van exploitanten van sociale netwerken is gericht op het genereren van omzet door middel van inkomsten. Bereik op sociale netwerken is dan ook niet gratis. Vooral niet voor bedrijven. Social media marketing bestaat momenteel uit twee componenten:
Het gaat allemaal om: De Gemeenschap
Hoe groter de gemeenschap, hoe meer mensen je bereikt met je berichten. Om mensen te laten opvallen, heb je goede inhoud nodig. Kwaliteit kan vele aspecten hebben, informatieve inhoud (toegevoegde waarde), grappige inhoud, emotionele inhoud, interessante inhoud of gewoon postings en bijdragen die je absoluut aan je ouders, je beste vriend of je partner wilt laten zien. Dan hebben we het over viraliteit.
Maar laten we het houden bij het overzicht voor onze klanten in München. Als u meer wilt weten over de afzonderlijke sociale netwerken, kunt u hier meer informatie vinden:
Wij kijken uit naar uw vragen, ideeën en wellicht ook naar de eerste gezamenlijke workshop over social media-strategie.
Stephan M. Czaja, Eigenaar
München: Bereik en kerncijfers
Momenteel wonen er 1,47 miljoen mensen in München. Als we tegelijkertijd rekening houden met de gebruikersgraad van de sociale media, die momenteel 79,9% bedraagt, dan heeft u alleen al in München ongeveer 1,2 miljoen contacten. En als u nu het omliggende gebied toevoegt, of steden als Neurenberg, Regensburg of Passau, dan kunt u uw potentiële bereik snel vergroten.
Zoals reeds gezegd, is het grote voordeel van social media marketing vooral de advertenties die u op basis van verschillende parameters precies naar individuele personen kunt sturen. Bijv. als toeristisch bedrijf dat zich specifiek wil richten tot mensen die geïnteresseerd zijn in reizen, of nog preciezer, mensen die geïnteresseerd zijn in (bijvoorbeeld) Mallorca. De parameters kunnen zo precies worden ingesteld dat u precies jongeren met uw doelgebied bereikt.
U kunt uw berichten echter ook naar afzonderlijke districten sturen, zoals Ramersdorf, Neuhausen, Bogenhausen of zelfs Pasing en Schwabing. Als u nog meer over het onderwerp te weten wilt komen, lees dan verder!
Agentschap: Analyse, concept en gemeenschap – doelen stellen
Analyse (in de workshop) – vóór de inhoud, vóór de advertenties, komt de eerste stap, die wij altijd samen met u als klant zetten. Afspraak in München ter plaatse of digitaal als videogesprek. De eerste stap bestaat erin u, uw bedrijf en uw producten, of het nu goederen of diensten zijn, te leren kennen. Een blik op de industrie, product(en) laat ons de doelgroep(en), communicatiekanalen, inhoud, strategieën voor uw merk en bereik bepalen. Social media marketing is al lang te complex om eenvoudige 1-2-3 instructies te geven voor meer bereik. En bedenk eens hoeveel reclamebudget u kunt verspillen als u bijvoorbeeld op alle sociale netwerken tegelijk actief wilt zijn. Kwaliteit eerst! Zo creëert u geïnteresseerden tot echte merkfans voor uw producten.
Strategie, sociale netwerken, creatieven
Strategie, sociale netwerken, creatievelingen – als social media agentschap creëren wij de inhoud in de volgende stap. Dit alles wordt verpakt in een redactioneel plan, zodat u als klant altijd inzicht heeft in de lopende en komende publicaties. Het redactieplan dient ook als coördinatie-instrument, bv. als u andere bureaus inschakelt, zoals een reclamebureau, een online-marketingbureau of een PR-bureau. De inhoud wordt uiteraard aangepast aan de afzonderlijke sociale netwerken, zodat de inhoud het grootste effect heeft op de doelgroep (aandacht genereert).
Tip! Lees hier nog meer over de 4 grootste sociale netwerken:
Activiteiten, Inhoud, Gemeenschap voor München
Activiteiten, inhoud, gemeenschap – na de conceptie, de strategie en het redactionele plan, is het tijd voor de dagelijkse publicatie en het gezamenlijke werk! Als social media bureau zorgen wij natuurlijk voor het hele community management, inclusief crisiscommunicatie (shitstorm) indien nodig. Vooral de regelmatigheid en de reactiesnelheid spelen een grote rol in het algoritme van de verschillende sociale media netwerken. Bovendien bevordert dit de communicatievreugde, uw volgers of fans weten immers dat uw merk reageert op opmerkingen, commentaar, vragen maar ook kritiek. Het gaat dus niet alleen om gemeenschapsbeheer, maar veeleer om gemeenschapszorg. Dit werk moet zeker niet worden opgevat als werk, eerder als een passie! Hoe authentieker de communicatie, hoe beter.
Productie van inhoud: inhoud, foto en video
Contentproductie – wij produceren foto’ s, video’s, GIF’s, teksten, emoji’s en zelfs volledige YouTube-documentaires voor onze klanten. Of het nu gaat om een verzekering, een elektrische auto of een energiedrankje, voor elk product kunnen efficiënte communicatiestrategieën worden ontwikkeld, die vervolgens in een eenvoudige beeldvorm worden gegoten. Waarom? Foto’s zeggen meer dan duizend woorden! Denk maar aan emoji’s. Emojis hebben de wereld veroverd omdat ze veel zeggen met heel weinig. Wederom zijn we terug bij de kwaliteit van de inhoud. Hoe beter de planning, hoe beter de prestatie!
Wij produceren voor onze klanten in München, ter plaatse, of waar ook ter wereld, wij hebben zelfs in Las Vegas geproduceerd.
Offline marketing: evenementen, POS en Influencer Event
Evenementen, POS en influencers – ondanks alle digitalisering mag de offline wereld niet worden vergeten. Dat is ook waar wij met onze naam voor staan. Vooral via evenementen, of het nu gaat om POS-evenementen (direct in de winkel), op beurzen of speciaal georganiseerde influencer-evenementen om pleitbezorgers van het merk uit te nodigen om nieuwe producten te presenteren, zijn de mogelijkheden legio. Er kunnen altijd creatieve ideeën worden ontwikkeld die aansluiten bij de doelgroep en nieuwe gespreksonderwerpen opleveren.
Horizontale of verticale productuitbreidingen
Regelmatige bijeenkomsten met onze social media-experts, met u of uw medewerkers, zorgen vervolgens voor een constante optimalisatie van de strategie. Voor horizontale of verticale productuitbreidingen, voor nieuwe productideeën of nieuwe merken. Dit alles dient de optimalisatie van de KPI’s, uw en onze gemeenschappelijke doelstellingen.
Bereik en reclame: doelstellingen bereiken
U herinnert zich ongetwijfeld de uiterst precieze targetingmogelijkheden die u hebt via advertenties op sociale netwerken. Je hebt een goede strategie, je hebt goede inhoud (foto, video, gifs, … .), je hebt een redactioneel plan. Nu gaat het erom bereik op te bouwen.
Klassieke reclame? Affiches, radio & co. in vergelijking
Stop! Denk niet aan bereik zoals u dat kent van klassieke reclame, b.v. billboards of radioreclame, hier heeft u zeer grote verliezen door contacten die u betaalt maar die niet tot uw doelgroep behoren. Met reclame op sociale netwerken is het helemaal anders.
Een voorbeeld: het grootste sociale netwerk ter wereld (Facebook) heeft meer dan 2.000 gegevensrecords per gebruiker. Heel eenvoudig uitgelegd, parameters zoals woonplaats, leeftijd, interesses. U kunt deze gebruiken voor uw advertenties of voor het aanspreken van individuele personen. Tegelijkertijd kunt u individuele campagnes maken, zoals de technische term luidt. Een campagne is dan een specifieke inhoud (foto, video,…) voor een specifieke doelgroep.
Voorbeeld: Hondenbezitters in München-Schwabing – Doelgroep
In een eenvoudig voorbeeld zouden wij ons kunnen richten op hondenbezitters uit München-Schwabing, omdat wij weten dat hondenbezitters hier vrij veel geld uitgeven aan hun huisdier, aan voer, verzorging, speelgoed en andere accessoires. Dus maken we advertenties precies voor deze doelgroep. Om in een eenvoudig voorbeeld te blijven, bijvoorbeeld, speciale advertenties voor mannen en vrouwen. Dus mannen krijgen een andere reclame te zien dan vrouwen. Dit verhoogt de efficiëntie enorm, omdat de doelgroep zich nog persoonlijker aangesproken voelt. U kunt echter ook gerichte advertenties plaatsen voor alleenstaanden (singles) of specifiek voor gezinnen en dienovereenkomstig alleenstaanden met huisdieren of een heel gezin op uw foto’s tonen.
Campaign switching – Betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Dit was slechts een minimaal inzicht in de mogelijkheden die u heeft met een goed en ervaren social media bureau in München. In technische termen wordt deze precieze gerichtheid op mensen targeting genoemd. Of het nu gaat om Instagram, TikTok, Facebook of YouTube, het is efficiënt via parameters zoals woonplaats/locatie, leeftijd, interesses en nog veel meer.
Voorbeeld parameter (reclame):
- Doel: detailhandel in mode, verkoop via e-commerce en verkooppunten binnen een straal van 5 kilometer
- Doelgroep: Vrouwen tussen 30 en 42 jaar
- Interesses: Mode (bv. veelvuldige interactie met onderwerpen rond “Armani”)
- Verblijfplaats: uitsluitend personen in het district Schwabing
- …
Goede sociale media marketing
Goede social media marketing geeft u extreem veel voordelen, u ziet aan de miljarden gebruikers en de gebruikersgraad van 79,9% in dit land, hoe belangrijk sociale netwerken in deze korte tijd zijn geworden. Ter herinnering: YouTube werd pas in 2005 opgericht. Daarvoor was er geen videoplatform. Maar sociale-mediamarketing heeft nog een voordeel, u profiteert ook van de activiteiten op andere gebieden van online marketing, bv. bij zoekmachineoptimalisatie (SEO). Bijvoorbeeld omdat de eerste pagina van zoektermen niet wordt gevuld door buitenlandse content, maar door uw eigen content, bijvoorbeeld op Facebook, Instagram of YouTube. Zoekmachines zoals Google, Duck Duck Go Go, Yandex, Bing kunnen ook positief worden beïnvloed door andere activiteiten, bv. Pinterest image SEO (of de backlinks), gerichte zoekmachineoptimalisatie via afbeeldingen en linkbuilding.
Zoekmachineoptimalisatie betekent ook voordelen voor u als u uw producten of diensten via uw eigen e-commerce verkoopt. Tip! Onze Social Media One campagne managers zijn ook experts in Google Ads / Native Ads. Lees hier meer over het onderwerp:
Contact en contactpersonen
Bent u op zoek naar een goed social media marketing bureau voor uw bedrijf in München? We kijken uit naar uw projectaanvraag, via telefoon of e-mail! Hier vindt u onze contactgegevens en contactpersonen.
Kernanalyse
Kern Analyse
Analyse van het kanaal, de doelgroep en de concurrentie, met aansluitend overleg en bepaling van de doelstellingen.
Wegenkaart
Gids
Ontwikkeling vansociale-mediadoelstellingen en productiestrategie, persoonlijk en ter plaatse
Strategie
Doelstelling
Social media concept, productie en redactioneel plan uit één hand. Leestip: Sociale-mediastrategie
Gemeenschap
Gemeenschap
Community management zorgt voor organisch bereik en creëert merkfans. Leestip: Community Management
Sociale media-advertenties
Reclame
Campagne schakelen, betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Lees tip: Facebook Ads
Melding
Evaluatie
Analyse van inhoud, gemeenschappen en campagnes met aansluitende monitoring en rapportage. Leestip: Toezicht
Vergaderingen
Communicatie met de klant
Regelmatige afspraken met onze social media experts voor optimalisatie van de strategie. Een klein inzicht in de beste praktijken.
Influencer
Vermenigvuldiger
Merkvertegenwoordigers en verwijzingsmarketing zijn een belangrijk instrument in sociale marketing. Leestip: Influencer Marketing
Evenementen
Evenementen
Met expertise van voeding tot mode, organiseren wij influencer evenementen met top media output. Leestip: Influencer Event
Spreker
Spreker
Onze experts brengen hun kennis op een gerichte manier over op uw medewerkers of gasten. Lees Tip! Sociale media spreker
Workshop
Voortgezet onderwijs
Wij brengen uw medewerkers op de hoogte en begeleiden u als mentor in social media marketing. Leestip: Workshop sociale media
Liefde
Beste
Wij werken aan merkfans, niet aan volgers. Wij vertrouwen aanwezigheid toe met aandacht voor detail. Leestip: Social media bureau.