YouTube Bureau: Video Marketing, Advertenties & Strategie

YouTube Reclame & Marketing – Het vinden van de juiste YouTube marketing strategie voor je eigen bedrijf is niet zo eenvoudig.

Vooral omdat YouTube-videomarketing extreem verschilt van andere, meer klassieke marketingmethoden. YouTube-video’s zijn uiteindelijk kleine tv-producties, als je ze wilt vergelijken. De conceptie, de presentatie, dat alles is anders dan typische reclame.

Voordeel: Binding en verblijftijd / Video

Hier op YouTube worden alle onderwerpen in video’s verpakt: schattige huisdieren, de volgende of laatste reis, kampeervakanties, nieuwe e-auto’s, maar ook en vooral de nieuwe mode van het seizoen. Succesvolle YouTube-video’s kraken vervolgens miljoenen views, met extreem lange verblijftijden, vaak 5, 6, 7 en meer minuten, voor één onderwerp (product).

Videomarketing: meer dan “video produceren

De inhoud heeft zijn eigen concept, het formaat is volledig eigen en wordt ook bepaald door zijn eigen parameters, bijvoorbeeld de lengte van de video. Maar alvorens in te gaan op de precieze details, moet er een YouTube-marketingstrategie worden opgesteld.

Waarom doen we YouTube? We hebben altijd al van video’s maken en marketing gehouden. Video maken met toegevoegde waarde, blije kijkers en een aha-effect! Of het nu gaat om een video tutorial, verklarende video’s voor beginners of experts, vergelijkingen, unboxing of follow-me-around: wij hebben duizend ideeën en zijn blij om elke dag nieuwe video’s voor onze klanten te implementeren en te realiseren.

Diensten van het agentschap in een oogopslag

We maken een korte samenvatting voor onze klanten:

  • Conceptie van de omschrijving van de doelstellingen tot de analyse van de concurrentie
  • YouTube-kanaalbeheer van set-up tot grafisch ontwerp en technische optimalisatie
  • YouTube video creatie van video productie tot geoptimaliseerde upload en teksten (YouTube SEO)
  • YouTube-campagnes, adverteren, campagnebeheer en vergroten van bereik/volgers
  • Samenwerking met influencers voor authentieke merkverdedigers en content
  • YouTube SEO als focus, van trefwoorden van de video tot bestandsnamen tot beschrijving en linking
  • Analyse en rapportering van kerncijfers en doelstellingen
  • Vragen? Onze contactpersoon voor Youtube: Neem contact op met

Het doel: mensen bereiken in hun dagelijkse leven, onmiddellijk bij interesse voor hoge conversieratio’s.

YouTube Marketing Doelen: stap voor stap

YouTube is nu beschikbaar in meer dan 91 landen over de hele wereld (vanaf 2018). Elke maand registreert YouTube wereldwijd 1,9 miljard actieve gebruikers (vanaf september 2019). 77% van de Duitsers gebruikt YouTube op zijn minst zelden, ergo slechts 23% is niet actief, 3/4 gebruikt het platform. Ongelooflijk potentieel voor informatie, reclame en merkbekendheid.

Waar gaat YouTube over en waar begin je?

  1. YouTube-kanaal maken
  2. Video’s optimaliseren voor interne zoekopdrachten en zoekmachines (YouTube SEO)
  3. Maak boeiende video-inhoud
  4. Marketing van het YouTube-kanaal en YouTube-video’s
  5. Inzicht via YouTube Analytics
  6. YouTube-reclamecampagnes

YouTube Marketing Strategie

De YouTube-marketingstrategie is ons stappenplan en het jouwe. Het vormt onze gemeenschappelijke basis waarop wij besluiten nemen. Het is de basis voor het maandelijkse redactionele plan en ook voor het beheer van de campagnes, bijvoorbeeld voor reclame op YouTube.

Alle werknemers, freelancers en andere bureaus (zoals reclamebureaus, PR-bureaus of SEO-bureaus) kunnen deze richtsnoeren gebruiken ter oriëntatie. Vooral voor derden, of het nu fotografen of reclamebureaus zijn, is het van groot belang een samenhangend concept te hebben dat iedereen direct en gemakkelijk kan volgen.

YouTube-roadmap: van workshop tot strategie

De YouTube-roadmap en onze strategie zorgen dus voor een duidelijke lijn in uw sociale en YouTube-marketing.

Om een dergelijk stappenplan op te stellen, gaan we samen met onze klanten naar een workshop. Hier leren we u, uw merk, uw doelgroep(en) en uw producten kennen. In ruil daarvoor leert u ons agentschap, zijn diensten en waarden kennen:

  • Welk formaat hebben onze eigen geproduceerde video’s?
  • Wat is de inhoud en de structuur van de video’s?
  • Met welke regelmaat worden video’s op YouTube gepubliceerd?
  • Hoe kan de positionering van de video’s en het YouTube-kanaal worden geoptimaliseerd?
  • Hoe kun je meer bereik krijgen?
  • Hoe bouw je een actieve gemeenschap voor een bedrijf?

De strategie is aldus bepaald en wordt in het dagelijkse werk voortdurend geoptimaliseerd door middel van rapportage en monitoring. Een goed geharmoniseerd YouTube-bureau is daarom veel waard. Want zo ontstaan de meest creatieve ideeën en de beste concepten voor uw bedrijf.

Het gaat ook om doelgroepen, maar ook om zeer naaste belanghebbenden (definitie van belanghebbende: Een persoon voor wie het belangrijk is hoe een bepaald bedrijf zich gedraagt vanwege zijn of haar belangen) van de pers tot de werknemers. Wie staat dicht bij het bedrijf en waarom? Wie heeft er nog geen contact gehad met het bedrijf, of het merk? Hoe meer begrip er is voor uw merk en uw diensten, hoe beter de volgende stap op weg naar het bereiken van de social media doelen kan worden georganiseerd.

Achter de naamsbekendheid voor het eigen merk zit ook de conversie, de verkoop:

Uw voordeel: zichtbaarheid en merkbekendheid

In de operationele zaken, bereikt u de volgende voordelen voor uw bedrijf via YouTube marketing:

  1. Grotere merkbekendheid – YouTube is een uitstekend kanaal voor merkbekendheid, vooral omdat de tijd die eraan wordt besteed zo lang is (de meeste merkvideo’s zijn tussen 8-10 minuten lang; over het algemeen is het gemiddelde 12 minuten).
  2. Targeting – Gericht adverteren in de aanloop naar andere, onderwerp-relevante video’s om geïnteresseerden naar het eigen aanbod te leiden.
  3. Meer weergaven en fans – Regelmatige, vooraf geplande inhoud zorgt voor een aanzienlijke toename van het aantal weergaven en fans op je YouTube-kanaal.
  4. Hogere zichtbaarheid – YouTube behoort tot Google, dus u bereikt een dubbel effect door strategische YouTube-marketing. Grotere zichtbaarheid op YouTube en ook op Google, ’s werelds grootste zoekmachine.