Mijn #1 radiospot: Achter de schermen @ kantoor, Burger King, opnamestudio + 20 sec. preview
Hoe pas je de principes van succesvolle sociale advertenties toe op een korte radioreclame? Ik neem je mee de studio in en laat je de marketingtips zien die ik heb gebruikt om 20 seconden optimaal te benutten. Drie uur werk – gecondenseerd in een paar seconden. De reclame wordt nu uitgezonden op 1. FC Köln Fanradio. Een klein kijkje, backstage met de mobiele telefoon!
Achter de schermen: Video “Hoe maak je radioreclame”?
Korte video, hieronder vind je de tips om te lezen + bonustip!
Een radioreclame is als een advertentie op sociale media: Het moet onmiddellijke aandacht genereren en een duidelijke boodschap overbrengen. Deze drie principes van online marketing hebben me daarbij geholpen:
1. brand dropping: constante aanwezigheid
In sociale advertenties zie je de merknaam vaak meerdere keren – op de radio moet het hoorbaar worden herhaald. Onze reclame vermeldt“CannaZen” meerdere keren om het te verankeren in de hoofden van de luisteraars.
2. communicatie van voordelen: duidelijke voordelen vermelden
Luisteraars willen snel weten waarom ze geïnteresseerd moeten zijn in een product. Daarom vermelden we de voordelen meteen aan het begin: “Zo snel als een FC-tegenaanval, zo veilig als een Jonas Hector-schop.”
Ken je CannaZen al?
Zo snel als een tegenaanval van de FC. Zo veilig als een trap van Jonas Hector.
CannaZen bezorgt medicinale cannabis bij je thuis in slechts 48 uur. Je moet het proberen!Bestel nu online bij CannaZen.de met levering binnen slechts 48 uur.
Klik op CannaZen.de. Precies, CannaZen.de.
3e bonustip: Duidelijke call-to-action
Elke goede reclame eindigt met een directecall-to-action. Dit is vooral belangrijk voor radioreclames omdat er geen visueel element is. We zeggen daarom duidelijk: “Dit moet je testen!” en “Klik op CannaZen.de. Dat klopt, CannaZen.de.” Zo blijft de website hangen.
20 seconden Jaaaa!
Een korte advertentie moet aanslaan. Een sterke introductie, gerichte herhaling en duidelijke voordelen zorgen ervoor dat de boodschap blijft hangen. Als je zelf adverteert – online of op de radio – onthoud dan: de eerste paar seconden zijn cruciaal! En vergeet nooit een duidelijke call-to-action.