Social Media One: Marketing (Logo)

Social Media Bureau: Düsseldorf

Social Media Agency: Düsseldorf – Welkom bij Social Media One, uw social media agentschap voor prestaties. Creativiteit wordt snel duur als niemand nadenkt over de resultaten! Daarom staan wij als bureau voor de combinatie van beide aspecten, prestatiegericht werken én creatieve concepten. Mode, Toerisme, Onroerend Goed & Co. Hier vindt u meer informatie over ons, onze diensten en ons agentschap.

Vandaar Social Media One, want voor een groot deel van onze klanten zijn wij het aanspreekpunt vanaf de eerste workshop, concepten, strategie, content productie, social media advertenties, tot rapportage (kengetallen) en soms ook online/offline campagnes, op POS en op events.

Heeft u nog vragen? Op deze pagina vindt u een kort overzicht van onze diensten als social media bureau, alsmede links naar verdere informatie, waarvan u bij voorbaat gebruik kunt maken. Als u geïnteresseerd bent om met ons samen te werken, kijken we uit naar uw e-mail of uw telefoontje naar ons bureau.

Social Media Marketing: snel uitgelegd

Social Media Marketing – In Düsseldorf, NRW, maar ook in heel Duitsland. Social media marketing betekent beide termen serieus nemen. Sociale media = geen merkcommunicatie, marketing = merkcommunicatie. Ook hier komt het erop aan beide werelden te combineren, net zoals bij creativiteit en prestatie!

Onze social media experts helpen u in Düsseldorf, met alle belangrijke aspecten en in alle relevante sociale netwerken:

Stephan M. Czaja, Eigenaar

Düsseldorf (DUS): kerncijfers

Social media marketing helpt u, als Düsseldorfs bedrijf, om mensen uit de hele stad, de regio of zelfs heel Duitsland en Europa heel gemakkelijk en in een paar seconden te bereiken. Alleen al in het stadsgebied van Düsseldorf kunt u meer dan een half miljoen mensen bereiken!

Momenteel is 79,9% van de Duitsers geregistreerd in een sociaal netwerk, d.w.z. 4 op de 5 mensen. Dit is een zeer groot voordeel in vergelijking met klassieke marketingcampagnes, b.v. op reclameborden, TV, radio of flyers, met zeer hoge verstrooiingseffecten en tegelijkertijd een hoge uitgave van tijd en geld. Social media marketing indicatoren kunnen in real time (live) worden opgevraagd.

Agentschap

Agentschap: Analyse, concept en gemeenschap – doelen stellen

Analyse (in de workshop) – Een blik op de branche, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap in de gezamenlijke samenwerking, op weg naar een eerste concept en een uiteindelijke strategie, de rode draad voor uw social media presence. Zo kunt u de juiste en belangrijke sleutels trekken voor uw social media-strategie. De sector omvat bijvoorbeeld uw concurrenten en hun activiteiten op sociale netwerken. Uiterst belangrijk is natuurlijk het product zelf of het productassortiment in relatie tot de doelgroep, de selectie van sociale netwerken, maar ook de uiteindelijke campagnes.

Strategieontwikkeling: communicatie, media, affichering

Strategie, sociale netwerken, creatieven – Als social media bureau draait het allemaal om het efficiënt bereiken van doelgroepen. Het gaat dus enerzijds om de selectie van sociale netwerken, maar anderzijds ook om parameters zoals de locatie. Wilt u uw directe omgeving in Düsseldorf of de hele stad bereiken? Bv. voor lokale bedrijven, maar ook voor verzekeringsmaatschappijen, banken of financiële producten. Wilt u niet alleen de directe omgeving bereiken, maar heel Noordrijn-Westfalen, Duitsland of zelfs mensen in Europa en de hele wereld? Deze en vele andere parameters spelen een rol in de strategie voor sociale media.

Efficiëntie en verblijftijd: Wij houden van gegevens!

Activiteiten, community, reclame en optimalisatie – Van de branche, tot uw specifieke producten, de respectieve doelgroep tot het product, dit alles leidt uiteindelijk tot de individuele marketingacties in de afzonderlijke sociale netwerken. Hun individuele mate van doeltreffendheid verschilt enorm. De respectieve gebruikersgroepen zijn verschillend (leeftijd, interesses,…), de respectieve redenen voor de duur van het verblijf zijn verschillend, maar ook de eindtoestellen. Wanneer wordt wat geconsumeerd door wie? Op basis hiervan wordt de inhoud voorbereid en gecoördineerd.

U kunt hier ook iets meer lezen over het werk in de afzonderlijke sociale netwerken:

Gemeenschap: In Düsseldorf en in heel Duitsland

Community – na uw social media-strategie komt het praktische werk van community management. Het belangrijkste is regelmatige communicatie (die niets te maken heeft met reclame). Hiervoor maken wij als social media bureau foto’ s, video’s, GIF’s en teksten, ook met on-site producties in Düsseldorf. Dit alles zeer efficiënt met goede organisatieplannen en later redactionele plannen. Via deze plannen en organisaties heeft u als klant ook altijd een goed inzicht in ons werk als bureau en kunt u altijd de rode draad volgen. Wij zorgen voor de rest! Van eenvoudige communicatie, tot content productie, ook fotostudio boeken, module boeken, video bewerken, afhankelijk van welke doelen u nastreeft als merk.

Referenties

Cases

Media

Reclame

Bereik en reclame: doelstellingen bereiken

99,9% van onze klanten hebben één groot doel, kwalitatief bereiken. Hoe meer potentiële klanten, hoe beter. De grote vraag is, hoe bereik je ze? Natuurlijk kun je goede content produceren, maar als je een hoog bereik wilt, en snel, dan heb je social media ads (reclame) nodig.

Campagne schakelen: Bereik voor inhoud, dark posts en evaluatie

Campagneplaatsing – Betaald bereik voor inhoud, dark posts en evaluatie. Ons kerngebied, met zoveel referenties van onze klanten, het genereren van bereik via advertenties. Vooral bedrijven en ondernemingen hebben het moeilijk, je concurreert immers tegen miljoenen mensen die elke dag gratis creatieve inhoud aanbieden. Bovendien worden sociale netwerken grotendeels gefinancierd door de verkoop van advertenties. Het is dan ook moeilijk of zeer moeizaam om alleen door middel van goede inhoud bereik op te bouwen. Succesvolle bedrijven op sociale netwerken vertrouwen op reclame, vooral door het voordeel van targeting.

Gericht: Leeftijd, interesse en Königsallee als locatie

Targeting – Instagram, TikTok, Facebook of Youtube, gerichte benadering via parameters zoals woonplaats/locatie, leeftijd, interesses, en nog veel meer. Als u bijvoorbeeld uit Düsseldorf komt en alleen mensen binnen een straal van één kilometer wilt bereiken, is dat mogelijk! U wilt alleen bepaalde mensen targeten, bv. op basis van een leeftijd, op hetzelfde tijdstip binnen een bepaalde straal (locatie) en met bepaalde interesses? Geen probleem, alles is mogelijk! Met de mogelijkheden en gegevens van sociale netwerken kunt u mensen gerichter bereiken dan ooit tevoren! Vergeet strooi-effecten op de radio, via billboardreclame of andere klassieke methoden. Bereik mensen op emotionele momenten terwijl ze scrollen door updates van vrienden en bekende personen (influencers en beroemdheden).

E-commerce en Google Ads/Native Ads – Tip!

Ook voor e-commerce en Google Ads/Native Ads – Verkoopt u ook via uw eigen online shop? Stel ons dan gerust vragen over Google Ads en Native Ads. Beide processen zijn bijna identiek. Voor grote onlineshops importeren wij productdatabases, creëren wij productvariaties en kunnen wij zo de key performance indicators (KPI) van de onlineshop direct overdragen. Op die manier kunt u het succes van uw social media-campagnes vrijwel live, in real time bekijken.

Geo-targeting: slechts één voorbeeld van de voordelen

U kunt zich zelfs richten tot mensen die zich momenteel op de Königsallee bevinden en die niet in Düsseldorf wonen, maar alleen op bezoek zijn. U zou bijvoorbeeld specifiek reclame kunnen maken voor een POS-actie op de KÖ Düsseldorf.

Voorbeeld parameter (reclame):

  • Doel: detailhandel in mode, e-commerce verkoop en POS
  • Doelgroep: Personen van 25 tot 39 jaar
  • Interesses: Mode (bv. veelvuldige interactie met onderwerpen rond “Vogue”)
  • Waar: uitsluitend mensen in het stadscentrum

Analyse van inhoud, gemeenschappen en campagnes

Optimaliseren van KPI’s – inhoud, community en campagne analyse met aansluitende monitoring en rapportage. Het gaat natuurlijk niet alleen om het opzetten van campagnes, maar ook om KPI’s, klantencommunicatie en optimalisatie. Regelmatige bijeenkomsten met onze social media-experts houden u en uw medewerkers op de hoogte van lopende campagnes en uw community.

Tip! Social Media Workshops voor uw medewerkers en onze Expert Speakings. Meer dan 1.000 deelnemers per jaar leren op basis van onze concepten en strategieën. Want wij geven onze kennis ook door aan uw medewerkers als u over de nodige capaciteiten beschikt. Vaak ook als input voor andere afdelingen en de volgende generatie.

Contact en contactpersonen

We kijken uit naar uw project, uw merk, producten en ideeën! Neem hier contact op met onze contactpersonen.

Sociale media één

Kernanalyse

Kern Analyse

Analyse van het kanaal, de doelgroep en de concurrentie, met aansluitend overleg en bepaling van de doelstellingen.

Wegenkaart

Gids

Ontwikkeling vansociale-mediadoelstellingen en productiestrategie, persoonlijk en ter plaatse

Strategie

Doelstelling

Social media concept, productie en redactioneel plan uit één hand. Leestip: Sociale-mediastrategie

Gemeenschap

Gemeenschap

Community management zorgt voor organisch bereik en creëert merkfans. Leestip: Community Management

Sociale media-advertenties

Reclame

Campagne schakelen, betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Lees tip: Facebook Ads

Melding

Evaluatie

Analyse van inhoud, gemeenschappen en campagnes met aansluitende monitoring en rapportage. Leestip: Toezicht

Vergaderingen

Communicatie met de klant

Regelmatige afspraken met onze social media experts voor optimalisatie van de strategie. Een klein inzicht in de beste praktijken.

Influencer

Vermenigvuldiger

Merkvertegenwoordigers en verwijzingsmarketing zijn een belangrijk instrument in sociale marketing. Leestip: Influencer Marketing

Evenementen

Evenementen

Met expertise van voeding tot mode, organiseren wij influencer evenementen met top media output. Leestip: Influencer Event

Spreker

Spreker

Onze experts brengen hun kennis op een gerichte manier over op uw medewerkers of gasten. Lees Tip! Sociale media spreker

Workshop

Voortgezet onderwijs

Wij brengen uw medewerkers op de hoogte en begeleiden u als mentor in social media marketing. Leestip: Workshop sociale media

Liefde

Beste

Wij werken aan merkfans, niet aan volgers. Wij vertrouwen aanwezigheid toe met aandacht voor detail. Leestip: Social media bureau.