Influencer evenement: strategie voor het creëren van content
Waarom is influencer marketing(POS, evenement, beurs, reisbestemmingen, etc.) tegenwoordig zo belangrijk? Hier vind je alles wat je moet weten over ons bureau, strategie, planning en voorbeelden. Er zijn veel manieren en mogelijkheden om producten op de markt te brengen, maar de meest effectieve optie is nog steeds referral marketing! Er is niemand die we zoveel vertrouwen als vrienden, kennissen en zelfs de meningen van vreemden op het internet en sociale mediaplatforms. TikTok, Instagram, Facebook en YouTube zijn tegenwoordig de grote opinieleiders. Merkimago, aankoopbeslissingen – het zijn allemaal parameters die beïnvloed kunnen worden. Daarom is het tegenwoordig zo belangrijk om een reputatie op te bouwen voor je eigen merkimago via brand advocates.
Weinig tijd? Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze experts op het gebied van contentcreatie: Contact
Zonder content creator of social media advertising bereik je slechts ~ 2% – 5% van je merkvolgers! Influencer live-events zorgen ervoor dat je merk aandacht krijgt, precies gericht op je doelgroep.
Uw agentschap voor influencer evenementen [jaar]:
- FullServiceContentmaker / Influencer Events
- Partner voor Instagram, TikTok, YouTube, Facebook & Co.
- POS, evenement, beurs, reisbestemmingen, enz.
- Authentieke integratie
- Inhoud maken (afbeeldingen, grafieken en video)
- Monitoring en optimalisatie van activiteiten
- Ervaring met vele gevallen
Stephan M. Czaja, eigenaar
CXMXO Groep
Agentschap: Strategie, impact en effectiviteit
Maar hoe plan je een influencer-evenement? Het klinkt allemaal eenvoudig, maar hoe groter het bereik, hoe complexer de planning en organisatie in de aanloop naar het evenement. We hadden bijvoorbeeld een evenement met meer dan 50 influencers die geboekt waren, waarvan sommigen partners meebrachten. Hotels, reizen, vluchten, maar ook de individuele transfers, van het vliegveld naar het hotel enzovoort, moeten dienovereenkomstig worden gepland… afhankelijk van hoe bekend de influencer is.
Marketing doorverwijzing
Hoe belangrijk is de aanbeveling bij het nemen van een aankoopbeslissing?
Bron Destatis:
[…] welke informatiebronnen consumenten […] sterk beïnvloeden bij hun aankoopbeslissingen. Ten tijde van het onderzoek gaf ongeveer 40,3 procent van de consumenten aan dat ze onafhankelijke vergelijkingstests raadplegen wanneer ze besluiten een product te kopen. De grootste beïnvloedende factor waren echter aanbevelingen van vrienden en kennissen, met ongeveer 47,2 procent.
Referral marketing en bereik kunnen natuurlijk uitstekend worden gebruikt voor verschillende gelegenheden. Van personeelswerving en productpresentaties tot jaarvergaderingen – zoals je later zult zien in de voorbeelden van influencer events.
Aanbevelingen hebben een grote invloed op doelgroepen.
De eerste stap: strategie – planning is alles
Maar voor dit alles komt de strategie!
Want zonder bereik binnen de juiste doelgroep, met een expliciete marketingboodschap, verdampt het bereik snel. Hoe beter het hele evenement, de detacheringsplanning, maar ook de contracten, de productpresentatie, de merkpresentatie, … hoe beter de planning, hoe effectiever het evenement. Tip! Ook in de nabeschouwing (online TV media).
Bekende beïnvloeders en voorbeelden: Voordelen
Nog belangrijker zijn echter de bijkomende verstrooiingseffecten, vooral als je bekende influencers boekt. Enkele minuten, uren of zelfs dagen na het evenement reageren andere influencers en bloggers op de content van de bekende influencers.
Verspreidingseffecten: Hoe je je marketingboodschap nog verder kunt verspreiden!
Socialemediaplatform en doelgroep
Je ziet hoe waardevol een goed geplande strategie achter het influencer marketing evenement is. Om er zeker van te zijn dat je een ervaren partner aan je zijde hebt, is het de moeite waard om samen te werken met een goed bureau of influencer agency. Het gaat om het plannen van de influencers, maar ook om de media-output:
- Instagram rollen, posten en verhalen
- TikTok-video’s en uitdagingen
- YouTube-video’s en follow-me-arounds
- Facebook productpresentatie
- Twitch live stream van het evenement
- …
Voorbeelden: Voeding, mode, elektrische auto’s…
Geen twee evenementen zijn hetzelfde, geen twee klanten of producten zijn hetzelfde, dus zijn er creatieve ideeën nodig voor marketing! Onze strategie gaat daarom niet meer “alleen” over het presenteren van producten, maar over het voldoen aan de behoeften van gebruikers! Een eenvoudig voorbeeld? Een proefrit in een nieuwe elektrische auto met je eigen social media ster. Exclusieve danslessen voor geselecteerde mensen. Mode-evenementen met een glamourfactor.
Jaarlijkse bijeenkomst van WeightWatchers: Dansen met Motsi
Een van onze laatste hoogtepunten (vóór Corona), de jaarlijkse bijeenkomst van WeightWatchers met meer dan 50 actieve WW influencers. Er was ook eten van sterrenkok Andi Schweiger en exclusieve dansoptredens en training van Motsi Mabuse.
Hoogtepunten:
- Meer dan 50 actieve WW-beïnvloeders
- Dansen met de koningin Motsi Mabuse
- Diner door sterrenkok Andi Schweiger
Fashion Week: Modeshow zaterdagavond (finale)
Er gaat niets boven showbusiness! We doen niet alleen de typische mode-evenementen, we creëren hoogtepunten! Bijvoorbeeld tijdens de Berlin Fashion Week, met de laatste show op zaterdagavond om 20.15 uur. Onder andere met “Sat1 Prominent”. Dit laat zien dat influencer marketing extra voordelen heeft, de impact op andere media. Ze willen allemaal over haar berichten! Daarnaast ook weer verstrooiingseffecten, bijvoorbeeld als het programma op “Sat1 Prominent” draait en de volgende dag weer op “Frühstücksfernsehen”.
Hoogtepunten:
- Zwembad Startbaan
- Laatste show van Berlin Fashion Week 2019 om 20.15 uur
- Beroemdheden, tv-zenders (zoals Sat1), tijdschriften (zoals Harper’s Bazaar)
Testrit in een elektrische auto: testrit met ventilatoren
Hybride auto’s, elektrische auto’s, ze nemen steeds meer plaats in in het wegverkeer! In 2018 was het onderwerp nog absoluut “nieuw” en dus moesten we het bewustzijn vergroten. Het idee, een proefrit met je favoriete social media ster, op 5 locaties en 5 dagen. Verandering begint in de hoofden van mensen en dus ook in de hoofden van jongeren. Als zij verandering omarmen, volgen hun ouders en grootouders – vroeg of laat, om het simpel te zeggen.
Een eenvoudig principe van verandering.
Hoogtepunten:
- Nieuwe technologie in de dialoog brengen
- Volgers ontmoeten hun sociale sterren privé
Offline inspireren, online verbinden.
Toen online, op Instagram:
Sport Influencer Award: Fitness vieren
Hoe kun je sociale-mediamarketing interessant maken voor verzekeringsmaatschappijen? Ten eerste, laten we verzekeringen buiten de strategieplanning houden en ons richten op de werkelijke voordelen: beweging, voeding, sport!
Gezonde mensen leven langer!
Daarom wilden we de social media-sterren erkennen die positieve rolmodellen zijn op social media. Of het nu gaat om Instagram, TikTok of YouTube. Social media sterren zoals Pamela Reif werden geëerd, maar ook aanstormend talent van niemand minder dan wereldkampioene tennis Angelique Kerber.
Hoogtepunten:
- Geëerd door wereldkampioene tennis Angelique Kerber
- Meer dan 20 actieve fitness- en sport influencers
- Bekroond met onder andere: Pamela Reif
- Locatie: Vlakbij het Olympisch Stadion van München
Influencer marketing? Marketing via influencers is een integraal onderdeel geworden van de marketingmix voor kleine en middelgrote bedrijven, maar vooral voor grote bedrijven.
Tip! Vergroot je bereik met advertenties
Ja, influencer marketing zorgt voor organisch bereik, maar “slechts” voor een tijdelijke periode.
Denk bijvoorbeeld aan het algoritme dat wordt gebruikt door TikTok en Instagram. Dit is meestal ingesteld op een cyclus van 24 uur. Natuurlijk is er ook inhoud die een paar dagen langer tot de “topposts” behoort. De inhoud verdwijnt echter meestal na korte tijd. YouTube is een beetje anders: als de inhoud goed gepland is, wordt deze weken, maanden en soms jaren later nog steeds weergegeven door het algoritme.
Toch is er maar één manier om informatie op de lange termijn te verspreiden > gerichte reclame.
Reclame en influencer-evenement? Zo werkt het:
Advertenties plaatsen: Invloedrijke gebeurtenissen in advertentiestrategie
Advertenties kunnen veel verschillende vormen aannemen. De content die tijdens het influencer-event wordt gepubliceerd, kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor advertenties. Zo kun je het vertrouwen van de influencers en hun doelgroep direct benutten (voor je merk). De advertentiemaatregelen kunnen ook worden aangepast, bijvoorbeeld door ze alleen weer te geven aan bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld op leeftijd. U kunt ook selecteren op woonplaats, interesses en vele andere parameters.
- Leeftijd
- Woonplaats
- Interesses
- …
Lees meer over adverteren in sociale netwerken aan de hand van het voorbeeld van:
- Facebook-advertenties
Effectiviteit en impact > Bereik en interactie
De effectiviteit en impact (bereik en interactie) van de strategie varieert afhankelijk van de influencercategorie.
Er zijn relatief kleine influencers, tussen 10.000 en 50.000 volgers afhankelijk van het netwerk, die een zeer gespecialiseerd onderwerp hebben, maar ook een zeer actieve community die hen vertrouwt! Dit kunnen klustips zijn, computernerds, maar ook influencers voor hairextensions, enz. Speciale onderwerpen met een speciale doelgroep.
Tegelijkertijd zijn er grote en bekende influencers die een hoog bereik hebben, maar in verhouding iets minder interactie. Tegelijkertijd is het bij het plannen van influencer-evenementen belangrijk om in gedachten te houden dat elke individuele boeking tijd kost en dus kosten met zich meebrengt. De afweging tussen kleine, speciale influencers en grote, bekende namen is daarom ook onderdeel van het werk dat komt kijken bij de pre-organisatie van zo’n evenement.
200+ netwerk van ontwerpers
We hebben een groot netwerk van creatieven die we hebben getraind en doorgelicht om consistent reclame te maken met een hoge conversie. Het maakt niet uit in welke branche je merk actief is, we hebben creatieven uit alle demografische groepen om je doelgroep zo goed mogelijk aan te spreken.
Praktijkvoorbeelden en best practices
Case studies zeggen meer dan 1000 woorden! Hier vindt u enkele geselecteerde klantprojecten:
Heb je vragen? We helpen je graag op een vriendelijke en directe manier!
Influencer evenementenbureau
Jouw agentschap voor live influencer evenementen [jaar]:
- Full-service content creator / influencer evenementen
- Partner voor Instagram, TikTok, YouTube, Facebook & Co.
- POS, evenement, beurs, reisbestemmingen, enz.
- Authentieke integratie
- Inhoud maken (afbeeldingen, grafieken en video)
- Monitoring en optimalisatie van activiteiten
- Ervaring met vele gevallen
- Contactpersoon: Contact
Als je vragen hebt, bel ons dan!