Influencer marketing: strategie, bereik en risico’s – Aanbeveling voor boek

Influencer marketing is een van de onderwerpen voor merken en bedrijven. Op YouTube, Instagram, Facebook en TikTok zijn influencers de nieuwe merkambassadeurs en de contactpersonen als het gaat om aanbevelingsmarketing in sociale netwerken. Veel start-ups, jonge social media managers, studenten voor hun bachelor scriptie of term paper, maar ook gevestigde bedrijven hebben veel vragen over influencer marketing. Hoe ziet een influencer marketing concept eruit? Wat is de beste influencer marketing strategie? Welk sociaal netwerk is de moeite waard – Facebook, YouTube, TikTok, of Instagram? Er zijn antwoorden op al deze vragen in ontelbare boeken. Maar pas op! Het onderwerp van influencer marketing ontwikkelt zich zo snel dat het onmogelijk is om alle boeken te raadplegen. Vooral de functies in sociale netwerken breiden zich zo snel uit dat de mogelijkheden met elk kwartaal toenemen. Enerzijds ontstaan er nieuwe sociale netwerken die steeds relevanter worden, vooral bij jongere doelgroepen, zoals TikTok. Aan de andere kant zijn er steeds meer functies, bijvoorbeeld Instagram TV. Opdat al deze functies ook in de influencer marketing strategie kunnen worden meegenomen en opdat u in de eerste plaats een overzicht krijgt van het onderwerp influencer marketing, hebben wij hier de beste boekaanbevelingen voor u!

Leestip! Virtuele Beïnvloeder

Nieuwe Sociale Marketing Strategieën – Digitale Influencers, Modellen… Avatars? Virtuele modellen bieden een zeer duidelijk voordeel: tijd bestaat niet. Zij worden virtueel vereeuwigd, hun carrière kan decennia of zelfs eeuwen duren. Het verouderingsproces en het gebruik van het model kunnen op elkaar worden afgestemd. Via virtuele modellen krijgen bedrijven een verleidelijke kans om een model te creëren dat in overeenstemming is met het merkimago en dat precies aan de doelgroep kan worden aangepast. Het uiterlijk en de persoonlijkheid van een virtueel model kunnen worden afgestemd op specifieke bedrijfstakken, zodat zij voor elke sector, ook buiten de modewereld, op maat kunnen worden gemaakt.

  • Virtuele beïnvloeders

Niklas Bayer: Influencer Marketing voor Beginners

De makkelijke weg naar influencer marketing

Hoe vergroot je je bekendheid, vestig je je merk en krijg je meer bereik via influencers

Een prachtig beginnersboek met alles wat de moeite waard is om te weten over influencer marketing. Auteur Niklas Bayer illustreert de subtiliteiten en verschillen van de diverse marketingstrategieën en beantwoordt vragen als “Hoe vind ik de juiste influencer voor mijn merk? Kort en bondig beschrijft Bayer de weg naar een grotere bekendheid en meer verkoop, alsook naar het aangaan van winstgevende en synthetische samenwerkingsgemeenschappen en partnerschappen.

“Dit boek is op een gemakkelijke en begrijpelijke manier geschreven en neemt een beginner op dit gebied bij de hand en leidt hem door dit complexe onderwerp. Dus iedereen die bij de tijd wil blijven, moet deze gids hebben.” (Jürgen, Amazon gebruiker, 5 sterren waardering)

Waardering: 4.5 / 5.0 sterren (33 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Christian Solmecke/Sibel Kocatepe: Recht in onlinemarketing

Hoe bescherm je jezelf tegen valkuilen en waarschuwingen

Een all-round juridische gids voor alle gebieden van online marketing, van video tot content marketing. De auteurs Christian Solmecke en Sibel Kocatepe geven uitleg over aansprakelijkheidskwesties, de Algemene verordening gegevensbescherming, zoekmachineoptimalisering en de verplichting om impressies te geven op meer dan 1.000 pagina’s. Alle veel voorkomende vragen over het onderwerp mededingingsrecht worden ook beantwoord aan de hand van actuele rechtszaken. Een alleskunner voor alle juridische vragen in online marketing, met een extra hoofdstuk alleen over influencer marketing.

“De auteurs verschaffen achtergrondkennis aan de hand van actuele rechtszaken, zonder dat de lezer enige juridische voorkennis hoeft te hebben. De lezer krijgt aanbevelingen en praktische instructies die gemakkelijk kunnen worden aangepast voor zijn of haar eigen werk”. (NetzNews.org)

Beoordeling: 5.0 / 5.0 sterren (12 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Erwin Lammenett: Influencer Marketing

Kansen, mogelijkheden, risico’s, mechanismen, gestructureerde toegang, software-overzicht

Een boek voor ondernemers, marketingmedewerkers, freelancers en iedereen die grip wil krijgen op online en influencer marketing. Op een praktische en begrijpelijke manier legt auteur en internetprofessional Erwin Lammenett contexten en woordbetekenissen uit en laat hij de enorme ontwikkelingsmogelijkheden, maar ook de risico’s van influencer marketing zien. Hij illustreert zijn uiteenzettingen met behulp van casestudies en concrete cijfers. Tips, werkbladen en checklists bieden de lezer oefenmateriaal om zijn eigen begrip van influencer marketing op de proef te stellen.

“Lammenetts boek is precies wat het in de beschrijving belooft: een goed startpunt om aan de slag te gaan. Zeer gestructureerd en gesorteerd, wat zeer gunstig is in de drukte van de sociale media-omgeving.” (Bernik, Amazon gebruiker, 5 sterren waardering)

Beoordeling: 4.9 / 5.0 sterren (12 klantenbeoordelingen)

Bestelboek

Sven-Oliver Funke: Influencer Marketing

Strategie, briefing, toezicht

Auteur Sven-Oliver Funke is een specialist in content marketing, influencer marketing en storytelling. In zijn boek “Influencer Marketing” laat hij de lezer op een veilige manier kennismaken met het onderwerp aan de hand van best practice-voorbeelden uit echte campagnes en spreekt hij over merkvertrouwen, strategische marketingplanning en communicatiedoelstellingen. Belangrijke vragen zoals “Wat betaal ik een influencer?” en “Wat zijn de wettelijke grenzen?” worden ook in detail behandeld. Een praktische gids voor iedereen die zijn bedrijf meer naamsbekendheid, meer bereik en meer omzet wil geven, en ook voor iedereen die meer wil weten over influencer marketing.

“YouTube, Twitter, Facebook, Instagram en co. zijn de massamedia van vandaag. En de actieve YouTubers, bloggers en podcasters zijn de nieuwe opiniemakers. […] Dit boek helpt je om met de juiste influencer oude en nieuwe doelgroepen te bereiken en aan je merk te binden. Je leert alles wat je moet weten om succesvol samen te werken met influencers.” (Opmerking van de redacteur aan het begin van het boek)

Beoordeling: 5.0 / 5.0 sterren (13 klanten beoordelingen)

Bestelboek

Marie Luise Ritter: Hoe word ik een Influencer!

Doen wat je leuk vindt en er geld mee verdienen

Beroepsjournaliste en auteur Marie Luise Ritter wordt beschouwd als een pionier in de sociale media-industrie en heeft zelf ervaring opgedaan als influencer. Met “So wird man Influencer!” (Hoe word ik een influencer) biedt zij nu alle aspirant influencers een gids naar hun droombaan en leidt de lezer feilloos en zelfverzekerd door alle onderwerpen: of het nu gaat om branding, marketingstrategie of de eigen houding, Marie Luise Ritter weet het antwoord op alle vragen. Ze gaat vooral in op het begin van een carrière als influencer en met persoonlijke voorbeelden.

“De kleine 1×1 voor online zaken. Goed gestructureerd: fris en met veel inhoud.” (Ines B., Amazon gebruiker, 5 sterren beoordeling)

Beoordeling: 4.5 / 5.0 sterren (29 klanten beoordelingen)

Bestelboek