Influencer Campagnes Best Practice Voorbeelden
Influencer marketing en campagnes zijn natuurlijk niets nieuws in social media marketing! Er zijn vele voorbeelden van beste praktijken uit de sector die aantonen hoe u met succes bereik kunt opbouwen en nieuwe klanten voor uzelf kunt winnen. Natuurlijk zijn er ook de traditionele campagnes in sociale netwerken. Als u hier best case studies wilt zien, lees dan ons artikel over best practice voorbeelden van social media-campagnes.
[shortcode-variabelen slug=”social-analytics”]
Aan het eind van de best practice voorbeelden vindt u een kleine wiki voor alle belangrijke termen die in influencer campagnes worden gebruikt.
Wist je hoeveel influencers kunnen verdienen met één post? Het rekenplatform Influencerfee.com heeft nu cijfers gepubliceerd met de gemiddelde wereldwijde verdiensten van Instagrammers, op basis van 1 miljoen volgers. U kunt de
1. #mycalvins – Top Influencers of the Fashion World
De #mycalvins influencer campagne is het beste voorbeeld van succesvolle social media marketing in de wereld. De ontwerper regelde dat verschillende influencers en beroemdheden in het trendy ondergoed werden gefotografeerd. De trend ging zo viraal dat evenveel privé-gebruikers de hashtag verspreidden en zo het label verder pushten.
- Sterren als Justin Bieber en Kendall Jenner
- 600K beïnvloeders wereldwijd
- CK’s bereik uitgebreid met miljoenen volgers
2. #revolveme – hoe marketing werkt op Instagram
Het label “Revolve” investeerde geld en liet influencers elke dag foto’s posten in hun kleding met de hashtag #revolveme. Geleidelijk aan shopten steeds meer gebruikers bij Revolve en plaatsten zelf foto’s op Instagram & Co.
- Bereik van 1,2 miljoen tot 7 miljoen
- De inkomsten stegen met 440 miljoen USD
3. Las Vegas – Viva la Network!
Ja, dit is inderdaad de beroemde stad in Amerika. Tijdens DJ Khaled’s verblijf in Las Vegas nam de muzikant het Snapchat-account van de stad over om de campagne @VisitLasVegas aan zijn 6 miljoen volgers te presenteren.
4. Mercedes – Meer dan 1 miljoen volgers
Niet alleen menselijke influencers kunnen het bedrijf bereik geven, maar ook dieren. Zoals de beroemde hond “Loki de Wolfhond” met 1 miljoen Instagram volgers, bijvoorbeeld. De hond reed door de sneeuw met zijn baasje en de nieuwe Mercedes GLS. Mercedes wilde een breed scala aan influencers om de nieuwe GLS in verschillende perspectieven te presenteren.
5. GAP
Heel eenvoudig maar doeltreffend: het modelabel GAP heeft een grote verscheidenheid aan modellen, influencers, muzikanten en beroemdheden met het meest uiteenlopende bereik bijeengebracht. Met het verzoek om foto’s te plaatsen, stuurde het bedrijf de uitverkorenen kleren.
6. bellenstichting
Via sociale-mediamarketing en influencercampagnes kan niet alleen het bedrijf zijn voordeel doen, maar ook mensenlevens: de kleine Seth wordt gediagnosticeerd met een levensbedreigende ziekte en houdt van de kleur geel. Zijn ouders hadden een verzoek aan de mensen om geel te dragen om vreugde te brengen aan de kleine jongen. Het tv-station TNT kreeg deze oproep te pakken en vroeg influencers zoals tv-ster Ashton Kutscher om een videoboodschap of een foto met gele kleding te plaatsen met de #wearyellowforseth.
Het is het beste voorbeeld dat zelfs onverwachte campagnes viral kunnen gaan.
7. Reebok – celebrity influencers zoals Gigi Hadid
In de #perfectnever-campagne van Reebok werden celebrity-influencers zoals Gigi Hadid geregeld om de trend bereik te geven. Kleinere influencers en bloggers zorgden vervolgens voor de exacte doelgroep om de verkoop te verhogen.
Conclusie: Influencer marketing als nieuwe reclamestrategie
Merken als Calvin Klein en Reebok lopen voorop:
Natuurlijk is er bij een campagne nooit zekerheid over hoe viraal de trend zal gaan. Er kunnen echter bepaalde trucs worden gebruikt om de aandacht van de gebruikers te trekken. U kunt bijvoorbeeld spelen met veel emotionele stimuli (zie Mercedes-campagne). Zodra een mens geconfronteerd wordt met emoties, dieren, kinderen, enz. wordt de belangstelling automatisch gewekt en kijkt men. Deze aandacht kan dan weer slim worden gebruikt om de verkoop te verhogen door zo goed met de emoties te spelen dat de klant onbewust de indruk krijgt dat hij dit goede gevoel ook zal krijgen als hij dit product koopt. Door emotionele prikkels wordt de campagne ook sneller gedeeld met vrienden en familie, wat op zijn beurt kan leiden tot een verkoopboost.
Invloedrijke campagnes Wiki
Heeft u altijd al willen weten op welke trefwoorden over het onderwerp social media marketing & influencer campagnes het vaakst wordt gezocht door Duitse bureaus? Wij hebben alle gegevens geanalyseerd en de top zoekopdrachten van agentschappen hier onderzocht! Eerst de top 7:
- Voorbeelden van beste praktijken op het gebied van sociale media
- Voorbeelden
- De beste praktijk
- Coole sociale media acties
- Plan
- Definitie
- Structuur
Influencer Marketing van A-Z
Social analytics is hét instrument voor bureaus, bedrijven, maar ook webwinkels en start-ups. Maar hoe werkt influencer marketing? In onze gratis twee uur durende online cursus leggen we blogger- en influencer-marketing uit van A-Z.
https://socialmediaone.de/influencer-marketing-kostenloses-video-tutorial-firmen-agenturen/