Praktische voorbeelden / casestudy: Hoe belangrijk zijn referenties?
Praktijkvoorbeelden / case studies – Referenties zijn erg belangrijk bij het inschakelen van een social media bureau, omdat ze het “goede” werk van een bureau aantonen.
Het vinden van goede bureaus betekent ook onderzoek
Als een marketingbureau bijvoorbeeld al meer dan vijf jaar succesvol is en met tevreden klanten werkt, kunt u ervan uitgaan dat de komende jaren ook “goed” zullen zijn. Als een bedrijf nog maar enkele maanden, een of twee jaar op de markt is, zijn de risico’s nog groter – als het bureau nog niet genoeg succesvolle projecten heeft om het te laten zien.
Doelstellingen worden vaak geformuleerd in KPI’s. Zij helpen om doelen te stellen die in tijdsperiode X moeten worden bereikt. Het is dus altijd de moeite waard om te kijken naar “klanten”, “referenties” en “gevallen” (d.w.z. praktijkvoorbeelden).
3 tips voor goede mediabureaus
3 tips om goede bureaus te vinden:
- Bezoek verschillende websites (niet de eerste plaatsen op Google -> reclame)
- In het hoofdmenu vindt u vaak: referenties, klanten, cases en dergelijke.
- Vergelijk bureaus en verkrijg ook vergelijkende aanbiedingen
In onze blog over sociale media vindt u een aantal best practices of praktische voorbeelden. Vooral case studies bewijzen de ervaring van een agentschap. Indien u meer gedetailleerde vragen heeft over onze cliënten en referenties, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen.
Creatieve voorbeelden van Social Media One
Hier vindt u onze referenties.
Voorbeeld: