Employer Branding: Wat is het? Sterke en positieve werkgeversmerken
Employer branding is het proces van het ontwerpen en ontwikkelen van een werkgeversmerk dat het imago en de identiteit van een bedrijf als werkgever uitdraagt. Het gaat erom de perceptie van potentiële werknemers, huidige werknemers en het grote publiek te beïnvloeden om het bedrijf te positioneren als een aantrekkelijke werkgever. PS: Hier vindt u alle belangrijke informatie over ons:
Doel in employer branding
Het doel van employer branding is het opbouwen van een sterk en positief werkgeversmerk dat het bedrijf onderscheidt van andere werkgevers en een grotere aantrekkingskracht heeft op talent. Dit kan helpen om het behoud en de tevredenheid van werknemers te vergroten, de werving van gekwalificeerde sollicitanten te vergemakkelijken en het bedrijf te positioneren als een aantrekkelijke werkgever.
Succesvolle employer branding omvat gewoonlijk een combinatie van maatregelen, zoals het creëren van een positieve werkomgeving, het ontwikkelen van carrièremogelijkheden en opleidingsprogramma’s voor werknemers, het bevorderen van de bedrijfscultuur en -waarden, en het actief intern en extern communiceren en vermarkten van de employer brand.
Employer Branding Agentschap
Wilt u uitstekende medewerkers aantrekken voor uw bedrijf en u onderscheiden van de concurrentie? Dan is een goed employer branding bureau onmisbaar. Maar waaruit bestaat zo’n bureau precies en wat zijn de doelen van employer branding?
In dit artikel geven we u een uitgebreid overzicht van de belangrijkste aspecten en laten we zien welke strategieën en prikkels helpen om werknemers te behouden en nieuw talent aan te trekken. U leert ook wanneer het zinvol is om met een bureau voor employer branding te werken en welke kosten u eventueel moet maken.
Employer Branding Agentschap