Facebook Advertising – Meer dan 3 miljard gebruikers, een grote schat aan gegevens voor uw social media marketing! Niet voor jongere doelgroepen, maar voor oudere doelgroepen met voldoende inkomen en eigen vermogen. Ideaal voor sectoren als toerisme, vastgoed of zelfs voeding. De vraag is: Hoe werken Facebook Ads? Lees hier de eerste inzichten van ons Facebook-agentschap over advertenties, de strategie achter de advertenties, de verschillende advertentieformaten, de kosten en KPI’s (key performance indicators) op Facebook. Dat levert verschillende voordelen op, want via Facebook, of het moederbedrijf meta, kun je ook advertenties op Instagram of in Whatsapp Messanger aansturen. Veel mogelijkheden voor uw sociale marketing.
Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze Facebook Ad Experts: Contacteer ons
Zonder advertenties bereik je slechts 1% – 3% van je volgers! Facebook Ads zorgen ervoor dat je je bereik sneller kunt vergroten.
Uw agentschap voor advertenties op Facebook [jaar]:
Full Service Facebook Social Ad Agency
Plaats advertenties op Facebook
Targeting: aanspreken op leeftijd, interesses, enz.
Social Ads op Facebook – Voordelen grootste netwerk / grootste doelgroep: Facebook is nu het grootste sociale netwerk ter wereld, met meer dan 3 miljard geregistreerde gebruikers. Een enorm platform voor nieuwe, maar ook bekende ideeën en producten.
Alles begint in de werkplaats en met de eerste analyse.
Voordeel van gebruikersgegevens (targeting) – Een ander groot voordeel van Facebook is de extreem grote datapool die u kunt gebruiken voor gerichte advertenties aan individuele gebruikersgroepen (strategie). Hoe beter individuele advertenties (campagnes) zijn afgestemd op individuele doelgroepen, hoe doeltreffender het effect (targeting).
Recept voor succes voor tienduizenden bedrijven – Dit is precies het recept voor succes waardoor Facebook voor de meeste bedrijven een van de marketing- en verkoopkanalen is.
Nooit eerder kon u mensen (overal en altijd) zo gemakkelijk bereiken!
Voordeel segmentatie – u kunt advertenties laten zien aan mensen in kleine dorpen met “landelijke” media, terwijl mensen in de grote stad een heel andere advertentie zien, met veel beton en “stadsleven”. Jongeren, ouderen, mannen, vrouwen, al deze verschillende doelgroepen kunnen worden gesegmenteerd.
Wij bieden onze klanten al ondersteuning:
meer dan 100.000 Euro Facebook Adspend per maand
Voordelen van Facebook advertenties in een oogopslag:
Grootste netwerk / grootste doelgroep
Gebruikersgegevens gebruiken (targeting)
Beste praktijk door tienduizenden bedrijven
Segmentering van doelgroepen
…
Advertentie voorbeeld: Infographic
Facebook advertenties kunnen verschillende vormen aannemen. Op de website facebook.com, in de Facebook-app, zelfs in Facebook Messenger, kun je gebruiken voor verkoopdoelstellingen, maar ook voor het werven van medewerkers. In de regel richten advertenties zich echter op deze gebieden.
Hier voor u eenvoudig en schematisch weergegeven in een infographic!
Het grote voordeel van Facebook Ads is de uiterst precieze weergave van individuele advertenties aan individuele doelgroepen.
Voorbeeld: Alleen reclame voor iPhone 13 gebruikers
Een voorbeeld (doelgroep iPhone 13 gebruikers):
Laten we zeggen dat u alleen een zeer welgestelde doelgroep wilt. Een truc: “Het nieuwste iPhone model”. Dat wil zeggen, alleen Facebook gebruikers met een iPhone 13 (relatief duur in vergelijking), dus uitsluitend een specifiek model, de iPhone 13. Waarschijnlijk met meer koopkracht dan gebruikers met een iPhone 8,iPhone 9 of iPhone 10 of andere merken.
Targeting van de advertentie:
Mobiele telefoon
IPhone
Model: 13
Facebook Formule: 3 stappen naar strategie
Dus voor een goede Facebook advertising strategie die producten verkoopt, heb je 1) de segmentatie van de doelgroepen nodig, 2) de individuele campagnes / media en 3) het juiste kwalitatieve, kwantitatieve bereik.
Een goede Facebook Ad strategie betekent: Uw producten
Segmentering van de doelgroepen
Segmentering van de campagnes / media
Kwalitatief, kwantitatief bereik
Deze mix garandeert prestaties.
Mediabudget
Dat is precies waar een goed Facebook reclamebureau voor is, selectie! Als je alle parameters doordenkt, speel je advertenties uit op website, in de app of in Messenger, naar verschillende smartphonefabrikanten, modeltypes, vrouwen, mannen, leeftijdsgroepen, interesses….
Veel mogelijkheden, veel foutenbronnen – ervaring maakt het verschil!
Je kunt hier snel veel mediabudget verbranden! Een goed en ervaren Facebook-bureau zorgt ervoor dat budgetten efficiënt worden ingezet. Individuele campagnes worden voortdurend geoptimaliseerd zodat de key performance indicators (KPI) steeds efficiënter worden!
Adverteren op Facebook wordt gemakkelijk gemaakt door het moederbedrijf meta. Voer gewoon uw creditcardgegevens in en u kunt aan de slag! Waarom? Omdat er snel veel geld verdiend kan worden. Hoe nauwkeuriger een advertentie wordt verzonden, hoe beter de kerncijfers die u nu leert kennen. Hoe beter de kerncijfers, hoe beter de verhouding tussen acquisitiekosten en winst per klant, als we bij het verkoopaspect blijven.
Hier is een klein inzicht in de technische mogelijkheden die wij als Facebook-agentschap voor u gebruiken. 3 kleine voorbeelden.
Inhoud eerst! Inhoud is koning. Voor gebruikers, maar ook voor Facebooks algoritme. Niets werkt zonder goede inhoud, daarom doen we “meer dan alleen” berichten, we richten ons op prestaties.
Slechts één voorbeeld, weg van de 85% gewone advertenties
Clickbaiting: Aandacht in 1 seconde
Bijvoorbeeld door clickbait (“aas”), voor snelle aandacht en het verlangen naar meer, dat is het doel van dit instrument.
Inhoud moet gebruikers direct activeren, want je hebt maar een fractie van een seconde om aandacht te genereren. Uw concurrentie is slechts een veeg verwijderd.
Een heel eenvoudig voorbeeld is een Facebook-video die als advertentie aan gebruikers wordt getoond. Tip. Altijd met spraak en tekst als het geluid is uitgeschakeld. Het begin:
Weet je dit al?
We hebben nog geen lugubere kop gemaakt, maar aandacht bij de gebruiker, “weet ik wat”? Onmiddellijk springt het tarief omhoog, ongeacht de gemiddelde tijd dat een gebruiker naar de reclamevideo kijkt of klikt. Maar clickbait is nog schaamtelozer.
Dit ding heeft mijn leven veranderd!
Een bepaald percentage gebruikers let nu extra op, “wat heeft zijn leven veranderd”? Ze willen meer weten en je hebt X meer kijktijd en kliks.
Of ook:
8 punten die mijn leven veranderen. Nummer 7, was intens!
Door dergelijke koppen worden meer gebruikers geactiveerd, wordt de aandacht gewekt. Hoe efficiënter de advertentie, hoe beter de prestaties, hoe meer doelen je bereikt met je Facebook Ads.
Tegelijkertijd zie je dat er veel manieren zijn om gebruikers met advertenties te benaderen. Daarom worden ze allemaal tegen elkaar getest! Hier komen we. Twee van onze kleine Facebook Ad Insights.
Advertentie A / Mannen / iPhone 13 / Belangstelling “Tesla” / Video Ad
En zo verder…
Goede prestaties krijgen meer mediabudget, minder goede worden veranderd of geschrapt. Zo worden de afzonderlijke advertenties (campagnes) steeds efficiënter en de kengetallen steeds beter.
KPI’s voor Facebook-reclame
Afhankelijk van de social media strategie, algemene reclamestrategie, verschillen de doelstellingen met de bijbehorende key performance indicators. Social media monitoring kijkt naar verschillende key performance indicators(KPI) op Facebook. Hier volgen enkele van de belangrijkste voorbeelden en technische termen.
Voor velen (met een webwinkel maar ook in de stationaire handel) telt vooral één ding: de verkoop. De technische term in social media marketing, conversie (het bereiken van bepaalde bedrijfsdoelstellingen), of het conversiepercentage voor nieuwsbriefinschrijvingen, inschrijving voor een webinar of gewoon je directe verkopen in de online shop.
CPM: Kosten voor 1.000 advertenties
CPM – CPM (Costs Per Mille) vertelt u hoeveel het kost om uw advertentie 1.000 keer weer te geven. Over kosten gesproken, de kosten voor advertenties zijn nooit hetzelfde, ze verschillen door vele parameters. Belangrijk voor het prijsverschil is echter de concurrentie, bijvoorbeeld hoeveel concurrenten plaatsen ook advertenties op uw zoekwoorden?
Berekening:
CPM = kosten / views
0,20 Euro = 2.000 Euro / 10.000 Views
CPC: kosten per klik
CPC – CPC (Costs Per Click) beschrijft het bedrag aan kosten dat wordt gemaakt voor een klik op uw “doel” (uw eigen Facebook-kanaal, uw Facebook-winkel, vacature-advertenties op Facebook, uw online winkel, landingspagina’s, enz.)
Berekening:
CPC = kosten / klikken
2 euro = 2.000 euro / 1.000 klikken
Het kengetal (CPC) is belangrijk, omdat bereik alleen (vooral in het verkoopaspect) weinig betekenis heeft.
Maar nog belangrijker is het omzettingspercentage en de LAC.
Conversiepercentage: doelmeting
Conversiepercentage – Dit percentage gaat over de successen die Facebook-advertenties boeken. Heel eenvoudig berekend: Als je advertentie 100.000 keer is afgespeeld op Facebook en je doel is 2.000 keer bereikt (bijvoorbeeld verkocht), dan is het conversiepercentage 2%.
Berekening:
Conversiepercentage = Leads / Views * 100
2% = 2.000 / 100.000
LAC: Kosten voor het verwerven van leads
LAC – LAC (Lead Acquisition Costs), of de kosten voor het sluiten van een verkoop, toont de uiteindelijke “aankoopprijs per klant”, eenvoudig gezegd. Volgens dit, kan de effectiviteit van Facebook reclame snel worden gemeten, simpel gezegd de winst per klant in relatie tot de acquisitiekosten.
Betrokkenheid: Interactie
Engagement / Interactie – Engagementpercentage (interactie) wordt berekend aan de hand van likes, opmerkingen, directe berichten, mentions (tagging), impressies (page views) voor clicks naar de online shop.
Voer Facebook Ads uit: Website en app
Advertentie in de Facebook Feed (App)
Advertentie als Facebook Story (App)
Advertentie als bericht in de Facebook feed (website)
Advertentie als aanbeveling in zijbalk (website)
Advertentie in de Facebook Feed (App)
Advertentie als Facebook Story (App)
Advertentie als bericht in de Facebook feed (website)
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Essentiële Website Cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Google Analytics Cookies
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
Overige externe diensten
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
Andere cookies
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:
Privacybeleid
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.