

Facebook Ads: advertenties plaatsen
Facebook Advertising – Meer dan 3 miljard gebruikers, een grote schat aan gegevens voor uw social media marketing! Niet voor jongere doelgroepen, maar voor oudere doelgroepen met voldoende inkomen en eigen vermogen. Ideaal voor sectoren als toerisme, vastgoed of zelfs voeding. De vraag is: Hoe werken Facebook Ads? Lees hier de eerste inzichten van ons Facebook-agentschap over advertenties, de strategie achter de advertenties, de verschillende advertentieformaten, de kosten en KPI’s (key performance indicators) op Facebook. Dat levert verschillende voordelen op, want via Facebook, of het moederbedrijf meta, kun je ook advertenties op Instagram of in Whatsapp Messanger aansturen. Veel mogelijkheden voor uw sociale marketing.
Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze Facebook Ad Experts: Contacteer ons
Zonder advertenties bereik je slechts 1% – 3% van je volgers! Facebook Ads zorgen ervoor dat je je bereik sneller kunt vergroten.
Uw agentschap voor advertenties op Facebook [jaar]:
- Full Service Facebook Social Ad Agency
- Plaats advertenties op Facebook
Targeting : aanspreken op leeftijd, interesses, enz.Re-targeting: Re-targeting , bv. e-commerce- Voordelen door schaalvergroting: bereik vergroten
- Controle en optimalisatie van de advertenties
- Methodologie Prestatiemarketing
- Ervaring met vele gevallen
Stephan M. Czaja, Eigenaar
CXMXO Groep
Facebook prestatiemarketing
Social Ads op Facebook – Voordelen grootste netwerk / grootste doelgroep: Facebook is nu het grootste sociale netwerk ter wereld, met meer dan 3 miljard geregistreerde gebruikers. Een enorm platform voor nieuwe, maar ook bekende ideeën en producten.
Alles begint in de werkplaats en met de eerste analyse.
Strategieontwikkeling Facebook Ads
Proces van strategieontwikkeling Facebook Ads:
- Analyse werkelijke / doelstelling; indien nodig, opzetten reclameaccount
- Facebook advertentiestrategie
- Concept, ontwerp en uitvoering
- Campagnestructuur opzetten
- Tests, lessen en voortdurende optimalisatie
- Rapportage en feedback
Controleerbaar, meetbaar: voordelen
Voordeel van gebruikersgegevens (targeting) – Een ander groot voordeel van Facebook is de extreem grote datapool die u kunt gebruiken voor gerichte advertenties aan individuele gebruikersgroepen (strategie). Hoe beter individuele advertenties (campagnes) zijn afgestemd op individuele doelgroepen, hoe doeltreffender het effect (targeting).
Recept voor succes voor tienduizenden bedrijven – Dit is precies het recept voor succes waardoor Facebook voor de meeste bedrijven een van de marketing- en verkoopkanalen is.
Nooit eerder kon u mensen (overal en altijd) zo gemakkelijk bereiken!
Voordeel segmentatie – u kunt advertenties laten zien aan mensen in kleine dorpen met “landelijke” media, terwijl mensen in de grote stad een heel andere advertentie zien, met veel beton en “stadsleven”. Jongeren, ouderen, mannen, vrouwen, al deze verschillende doelgroepen kunnen worden gesegmenteerd.
Wij bieden onze klanten al ondersteuning:
meer dan 100.000 Euro Facebook Adspend per maand
Voordelen van Facebook advertenties in een oogopslag:
- Grootste netwerk / grootste doelgroep
- Gebruikersgegevens gebruiken (targeting)
- Beste praktijk door tienduizenden bedrijven
- Segmentering van doelgroepen
- …
Advertentie voorbeeld: Infographic
Facebook advertenties kunnen verschillende vormen aannemen. Op de website facebook.com, in de Facebook-app, zelfs in Facebook Messenger, kun je gebruiken voor verkoopdoelstellingen, maar ook voor het werven van medewerkers. In de regel richten advertenties zich echter op deze gebieden.
Hier voor u eenvoudig en schematisch weergegeven in een infographic!
Facebook Ads in de app
Facebook Ads op facebook.com
Begin nu met Facebook Ads:
Facebook-advertentiebureau: strategie
Laten we het nog eens samenvatten:
Het grote voordeel van Facebook Ads is de uiterst precieze weergave van individuele advertenties aan individuele doelgroepen.
Voorbeeld: Alleen reclame voor iPhone 13 gebruikers
Een voorbeeld (doelgroep iPhone 13 gebruikers):
Laten we zeggen dat u alleen een zeer welgestelde doelgroep wilt. Een truc: “Het nieuwste iPhone model”. Dat wil zeggen, alleen Facebook gebruikers met een iPhone 13 (relatief duur in vergelijking), dus uitsluitend een specifiek model, de iPhone 13. Waarschijnlijk met meer koopkracht dan gebruikers met een iPhone 8,iPhone 9 of iPhone 10 of andere merken.
Targeting van de advertentie:
- Mobiele telefoon
- IPhone
- Model: 13
Facebook Formule: 3 stappen naar strategie
Dus voor een goede Facebook advertising strategie die producten verkoopt, heb je 1) de segmentatie van de doelgroepen nodig, 2) de individuele campagnes / media en 3) het juiste kwalitatieve, kwantitatieve bereik.
Een goede Facebook Ad strategie betekent: Uw producten
- Segmentering van de doelgroepen
- Segmentering van de campagnes / media
- Kwalitatief, kwantitatief bereik
Deze mix garandeert prestaties.
Mediabudget
Dat is precies waar een goed Facebook reclamebureau voor is, selectie! Als je alle parameters doordenkt, speel je advertenties uit op website, in de app of in Messenger, naar verschillende smartphonefabrikanten, modeltypes, vrouwen, mannen, leeftijdsgroepen, interesses….
Veel mogelijkheden, veel foutenbronnen – ervaring maakt het verschil!
Je kunt hier snel veel mediabudget verbranden! Een goed en ervaren Facebook-bureau zorgt ervoor dat budgetten efficiënt worden ingezet. Individuele campagnes worden voortdurend geoptimaliseerd zodat de key performance indicators (KPI) steeds efficiënter worden!
Adverteren op Facebook wordt gemakkelijk gemaakt door het moederbedrijf meta. Voer gewoon uw creditcardgegevens in en u kunt aan de slag! Waarom? Omdat er snel veel geld verdiend kan worden. Hoe nauwkeuriger een advertentie wordt verzonden, hoe beter de kerncijfers die u nu leert kennen. Hoe beter de kerncijfers, hoe beter de verhouding tussen acquisitiekosten en winst per klant, als we bij het verkoopaspect blijven.
Heb je vragen? We hebben antwoorden!
Hoe werken Facebook Ads? Inzichten
Hier is een klein inzicht in de technische mogelijkheden die wij als Facebook-agentschap voor u gebruiken. 3 kleine voorbeelden.
Inhoud eerst! Inhoud is koning. Voor gebruikers, maar ook voor Facebooks algoritme. Niets werkt zonder goede inhoud, daarom doen we “meer dan alleen” berichten, we richten ons op prestaties.
Slechts één voorbeeld, weg van de 85% gewone advertenties
Clickbaiting: Aandacht in 1 seconde
Bijvoorbeeld door clickbait (“aas”), voor snelle aandacht en het verlangen naar meer, dat is het doel van dit instrument.
Inhoud moet gebruikers direct activeren, want je hebt maar een fractie van een seconde om aandacht te genereren. Uw concurrentie is slechts een veeg verwijderd.
Een heel eenvoudig voorbeeld is een Facebook-video die als advertentie aan gebruikers wordt getoond. Tip. Altijd met spraak en tekst als het geluid is uitgeschakeld. Het begin:
- Weet je dit al?
We hebben nog geen lugubere kop gemaakt, maar aandacht bij de gebruiker, “weet ik wat”? Onmiddellijk springt het tarief omhoog, ongeacht de gemiddelde tijd dat een gebruiker naar de reclamevideo kijkt of klikt. Maar clickbait is nog schaamtelozer.
- Dit ding heeft mijn leven veranderd!
Een bepaald percentage gebruikers let nu extra op, “wat heeft zijn leven veranderd”? Ze willen meer weten en je hebt X meer kijktijd en kliks.
Of ook:
- 8 punten die mijn leven veranderen. Nummer 7, was intens!
Door dergelijke koppen worden meer gebruikers geactiveerd, wordt de aandacht gewekt. Hoe efficiënter de advertentie, hoe beter de prestaties, hoe meer doelen je bereikt met je Facebook Ads.
Tegelijkertijd zie je dat er veel manieren zijn om gebruikers met advertenties te benaderen. Daarom worden ze allemaal tegen elkaar getest! Hier komen we. Twee van onze kleine Facebook Ad Insights.
Split testing: campagneoptimalisatie (voorbeeld e-auto)
Eenvoudig uitgelegd worden bij split testen, of A/B testen, verschillende advertentieformaten tegen elkaar afgezet.
Aan de hand van een kengetal zoals het klikpercentage kunnen de verschillende advertenties (maar ook doelgroepen, enz.) met elkaar worden vergeleken.
- Weergave A – 5,6%
- Display B – 5,9%
- Weergave C – 3,6%
- …
Advertenties worden getest, maar ook doelgroepen. Ad A / B / C voor mannen, voor vrouwen, voor een bepaalde leeftijd.
- Display A / Mannen – 6,2%
- Ad A / Vrouwen – 6,9%
- Ad B / Mannen – 7,3%
- …
Maar ook mobiele telefoonmodellen worden getest, zoals eerder beschreven, kleuren van de landingspagina’s en nog veel meer.
- Scherm A / Mannen / iPhone 13
- Scherm A / Mannen / iPhone 12
- Scherm A / Mannen / iPhone 11
- …
Belangen zijn ook mogelijk, laten we zeggen voor een fabrikant van e-auto’s:
- Beeldscherm A / Mannen / iPhone 13 / Interesse “Tesla
- Beeldscherm A / Mannen / iPhone 13 / Belangstelling “Nio
We gaan verder met de media:
- Weergave A / Mannen / iPhone 13 / Belangstelling “Tesla” / Fotoadvertentie
- Advertentie A / Mannen / iPhone 13 / Belangstelling “Tesla” / Video Ad
En zo verder…
Goede prestaties krijgen meer mediabudget, minder goede worden veranderd of geschrapt. Zo worden de afzonderlijke advertenties (campagnes) steeds efficiënter en de kengetallen steeds beter.
KPI’s voor Facebook-reclame
Afhankelijk van de social media strategie, algemene reclamestrategie, verschillen de doelstellingen met de bijbehorende key performance indicators. Social media monitoring kijkt naar verschillende key performance indicators(KPI) op Facebook. Hier volgen enkele van de belangrijkste voorbeelden en technische termen.
Voor velen (met een webwinkel maar ook in de stationaire handel) telt vooral één ding: de verkoop. De technische term in social media marketing, conversie (het bereiken van bepaalde bedrijfsdoelstellingen), of het conversiepercentage voor nieuwsbriefinschrijvingen, inschrijving voor een webinar of gewoon je directe verkopen in de online shop.
CPM: Kosten voor 1.000 advertenties
CPM – CPM (Costs Per Mille) vertelt u hoeveel het kost om uw advertentie 1.000 keer weer te geven. Over kosten gesproken, de kosten voor advertenties zijn nooit hetzelfde, ze verschillen door vele parameters. Belangrijk voor het prijsverschil is echter de concurrentie, bijvoorbeeld hoeveel concurrenten plaatsen ook advertenties op uw zoekwoorden?
Berekening:
- CPM = kosten / views
- 0,20 Euro = 2.000 Euro / 10.000 Views
CPC: kosten per klik
CPC – CPC (Costs Per Click) beschrijft het bedrag aan kosten dat wordt gemaakt voor een klik op uw “doel” (uw eigen Facebook-kanaal, uw Facebook-winkel, vacature-advertenties op Facebook, uw online winkel, landingspagina’s, enz.)
Berekening:
- CPC = kosten / klikken
- 2 euro = 2.000 euro / 1.000 klikken
Het kengetal (CPC) is belangrijk, omdat bereik alleen (vooral in het verkoopaspect) weinig betekenis heeft.
Maar nog belangrijker is het omzettingspercentage en de LAC.
Conversiepercentage: doelmeting
Conversiepercentage – Dit percentage gaat over de successen die Facebook-advertenties boeken. Heel eenvoudig berekend: Als je advertentie 100.000 keer is afgespeeld op Facebook en je doel is 2.000 keer bereikt (bijvoorbeeld verkocht), dan is het conversiepercentage 2%.
Berekening:
- Conversiepercentage = Leads / Views * 100
- 2% = 2.000 / 100.000
LAC: Kosten voor het verwerven van leads
LAC – LAC (Lead Acquisition Costs), of de kosten voor het sluiten van een verkoop, toont de uiteindelijke “aankoopprijs per klant”, eenvoudig gezegd. Volgens dit, kan de effectiviteit van Facebook reclame snel worden gemeten, simpel gezegd de winst per klant in relatie tot de acquisitiekosten.
Betrokkenheid: Interactie
Engagement / Interactie – Engagementpercentage (interactie) wordt berekend aan de hand van likes, opmerkingen, directe berichten, mentions (tagging), impressies (page views) voor clicks naar de online shop.
Voer Facebook Ads uit: Website en app
- Advertentie in de Facebook Feed (App)
- Advertentie als Facebook Story (App)
- Advertentie als bericht in de Facebook feed (website)
- Advertentie als aanbeveling in zijbalk (website)
Advertentie in de Facebook Feed (App)
Advertentie als Facebook Story (App)
Advertentie als bericht in de Facebook feed (website)
Advertentie als aanbeveling in zijbalk (website)
Casestudie en beste praktijken
Case studies zeggen meer dan 1000 woorden! Hier vindt u enkele geselecteerde projecten van klanten:
Heb je nog vragen? Wij helpen u graag, vriendelijk en direct!
Facebook reclamebureau
Uw bureau voor advertenties op Facebook [jaar]:
- Full Service Facebook Social Ad Agency
- Plaats advertenties op Facebook
Targeting : aanspreken op leeftijd, interesses, enz.Re-targeting: Re-targeting , bv. e-commerce- Voordelen door schaalvergroting: bereik vergroten
- Controle en optimalisatie van de advertenties
- Methodologie Prestatiemarketing
- Ervaring met vele gevallen
- Contactpersoon: Contact
Als u vragen heeft, bel ons dan gerust!