Social Media Marketing Toerisme & Reizen: Agentschap, Gemeenschap, Reclame

Social Media Agency voor toerisme en reizen – Wie bent u? Waar ga je heen? En hoe dan wel? Een blik op de industrie, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap. Reizen zelf is even divers als plaatsen en bestemmingen. Individueel reizen in een camper, een korte vakantie in de stad, met een hotel op een pakketreis of op een uitgebreide cruise met het hele gezin is enorm. Afhankelijk van bestemming, periode, seizoen. Meer informatie over social media marketingstrategieën, in één oogopslag. Heb je nog meer vragen? Lees meer in de gerelateerde links of neem contact op met onze toerismedeskundigen.

Social Media Marketing: Wat houdt het in?

Wij willen u hier een klein inzicht geven in het werk van een agentschap.

Reizen is net zo individueel als marketingstrategieën

Des te belangrijker is de strategie, die alleen werkt met een goede analyse en een goed begrip van uw merk, uw aanbod en uw doelgroep.

Slechts een glimp – In de beknoptheid van dit artikel, kunnen we u geen exacte uitsplitsing geven van elke actie, op elk sociaal netwerk, tussen Facebook, Instagram, Tiktok en YouTube. Maar. Dit artikel geeft u een goed overzicht van hoe het werken met een gerenommeerd social media-bureau werkt.

Heeft u nog vragen? Hier vindt u uw contactpersonen:

Strategie, sociale netwerken, creatieven voor reizen

Strategie, sociale netwerken, creatieven – Als social media bureau beginnen we met onboarding, daarna gaan we op zoek naar de juiste concepten, samengevat in een social media strategie. Wie? Wat? Waarom? Waar? Dan komt het aan op activiteiten, gemeenschap, reclame en optimalisatie. Na conceptie en strategieplanning is het tijd voor actief, dagelijks werk in de sociale netwerken en met uw eigen community. Of het nu gaat om het opbouwen of onderhouden van een gemeenschap, regelmatige communicatie en interactie is de sleutel.

Begrijpende en inspirerende wensen.

Social Media One – Eén partner voor alles in Berlijn, Hamburg, München of zelfs Düsseldorf en Keulen in NRW. Eén partner, voor Duitsland en wereldwijd, als u wilt.

Wie ben jij? Industrie, producten, doelgroep

Eerst moet uw social media-bureau de materie begrijpen, en dan is het tijd voor de gezamenlijke kick-off workshop.

Stap 1: Industrie, concurrentie en wensen van de vakantieganger

Branche – de allerlaatste stap begint altijd met het behandelen van uw specifieke branche. Zoals in het begin gezegd, zijn er vaak werelden tussen pakketreizen en individuele reizen. Zon en zee, bergen en sneeuw, gezinsvakanties en singlereizen, afstudeerreizen en vijfsterrenhotels. Dit brengt u dichter bij de doelgroepen, maar ook bij uw productportfolio.

Stap 2: Uw portfolio van productie / bestemmingen

Product(en) – Overgaan tot uw specifieke aanbod, in het algemeen en misschien alleen het deel dat actief moet worden gepromoot via sociale media marketing. Ook maakt het precieze inzicht in de produkten de uiteindelijke conceptie en strategie in marketing sterker en efficiënter.

Stap 3: Concrete doelgroep voor boekingsaanvragen

Doelgroep(en) – kennis van de industrie, het specifieke gebied, de productportefeuille, het te evalueren product, dit alles heeft uiteindelijk een doel. Hoe bereiken we de juiste doelgroep op de meest efficiënte manier? Want de doelgroepen zijn even divers als de reisindustrie zelf. Eenvoudig gezegd, van paradijselijke kust met groene palmbomen, witte stranden en zon tot wintervakanties in Scandinavische landen, tussen bergen, fjorden en meren, zelfs ruimtetoerisme speelt vandaag de dag een media- en steeds economischer rol.

Op die manier vormen de bedrijfstak, de producten en de doelgroep uiteindelijk samen de kennisbasis voor het uitstippelen van de strategie.

Zoals u ziet, moeten we dit artikel erg algemeen houden! Maar op deze manier kunt u het pad van samenwerking volgen, van de eerste workshop tot het beheer van de gemeenschap.

Planning (Strategieën, Creatieven, Timing)

Strategie – Op basis van het (de) product(en) en de doelgroep(en) wordt een definitieve marketingstrategie opgesteld. Alle verworven inzichten en de kennis over uw merk, producten en doelgroep worden erin verwerkt.

Stappenplan sociale media: het concept begrijpen

Een dergelijke social media-marketingstrategie omvat vele aspecten, van kanaalplanning, de verschillende netwerken, communicatiedoelstellingen, tot cratives voor social media apps (reclame). Onze klanten ontvangen een eenvoudige social media roadmap, die de belangrijkste sleutelfactoren en KPI’s weergeeft.

Analyse van kanalen en doelgroepen: wie wil waar naartoe?

Kanaal- en doelgroepanalyse – Met aansluitend overleg en het stellen van doelen, leert u de afzonderlijke aspecten in het stappenplan en de strategienota kennen. Via de individuele kanalen, maar ook via TikTok, Instagram, Pinterest, Facebook of YouTube, naar de individuele bestemmingsgroepen die moeten worden aangesproken, van de avonturier die met vrienden reist tot het gezin met een klein kind en baby. Nauwkeurige targeting is zo belangrijk bij social media marketing.

Targeting in sociale media-advertenties: gerichte adressering

Hoe krachtig het instrument van de directe adressering is, kunt u later zien op het gebied van reclame via sociale media, via targeting (precieze adressering op basis van interesses, woonplaats,…).

Social media concept, productie en redactieplan uit één hand – Van het posten van een foto van een galerie tot een eigen reismodcast met verhalen van vakantiegangers, er is veel mogelijk op het gebied van productie! Hoe creatiever en beter gedifferentieerd van de concurrentie, hoe beter. Als social media-agentschap plannen we de creatieve inhoud, maar produceren we die ook. Foto, video, er zijn geen grenzen aan de creativiteit. Met een gelijktijdige focus op efficiëntie, door precieze posting periodes en redactionele plannen, voor de oriëntatie van alle medewerkers, maar ook andere, externe agentschappen (bijv. reclamebureau, PR bureau, SEO bureau, …) – U wilt meer weten over de individuele sociale netwerken? Lees hier meer over de vier populairste:

Tip! Werknemers vinden via werving en sociale advertenties.

Activiteiten en gemeenschap (biologisch)

Community – Community management zorgt voor organisch bereik en creëert merkfans. Echte belangstelling wekken voor de boodschappen is de grote taak en het doel. Je hebt maar een fractie van een seconde voor rente. Want de volgende foto, de volgende video, het volgende bericht van een goede vriend is slechts een veeg of een klik verwijderd. Er is dan ook veel concurrentie als het gaat om de aandachtsspanne van gebruikers.

Bestemmingen en reisroutes: Inhoud mix

De inhoud moet dus goed en accuraat voorbereid zijn voor uw gemeenschap. Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Dit creëert ook een van de grootste doelen van velen, viraliteit. Virale inhoud betekent inhoud die zich verspreidt onder mensen door de inhoud zelf.

Gemeenschap: Merk fans, kritiek en aanbeveling

Daarnaast gaat het vooral om gemeenschapszorg, dat wil zeggen interactie, communicatie, maar ook feedback krijgen. Voor sommige bedrijven wordt zelfs crisiscommunicatie belangrijk en u kent zeker de term shitstorm. Van gezellige conversatie en communicatie in het nieuws tot dergelijke crisismarketing, alles maakt er deel van uit. Met een goed social media-bureau bent u dan ook op alle eventualiteiten voorbereid.

Organisch groeien: ook in e-commerce (SEO)

Organisch, maar ook via zoekmachineoptimalisatie (SEO), bijvoorbeeld voor e-commerce, kan veel succes worden geboekt in combinatie met marketingactiviteiten via sociale media. Omdat, vooral als het gaat om het beoordelen van aanbiedingen, mensen heel graag gebruik maken van de kennis van de gemeenschap nooit, binnen Google. Zijn er getuigenissen? Zijn er recensies? Het heeft ook altijd vaak zoekmachine-optimalisatie, in combinatie met de activiteiten in de sociale netwerken, een centrale rol voor het toerisme.

Ook hier kunnen goede resultaten worden bereikt, b.v. wanneer het gaat om de zogenaamde “long tail”. Eenvoudig uitgelegd: U zult niet in staat zijn om het trefwoord “vakantie” te veroveren als het op de eerste plaats in de zoekmachine komt. Met een trefwoordketen (lange staart) is het iets gemakkelijker, bv.

  • “Vakantie Marbella beste accommodatie”
  • Of ook “Top 5! De meest populaire strandclubs in Ibiza”

Reclame (betaalde berichtgeving)

Campaign switching – Betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Tot nu toe zaten we nog op het terrein van organisch bereik, via inhoud van hoge kwaliteit. Maar om echt, veilig bereik op te bouwen, is er één middel boven alles: adverteren op sociale netwerken.

Kerncijfers en metingen voor boekingen

Enerzijds maakt dit het mogelijk het bereik te voorspellen, b.v. wanneer een miljoen mensen moeten worden bereikt, maar anderzijds heeft adverteren in sociale netwerken nog een ander interessant aspect: mensen gericht bereiken. Door de vele gegevens die de individuele gebruikers in de sociale netwerken hebben gedeponeerd, weten zij veel over hun gebruikers. Woonplaats, leeftijd, interesses, om maar een paar van de meer dan 2000 parameters te noemen die nu in dergelijke gegevensverzamelingen vloeien, per persoon.

Sociale media-advertenties voor reizen

Dit is precies wat adverteren in sociale netwerken zo interessant maakt voor bedrijven uit de toeristische sector, maar ook voor e-commerce en Google Ads / Native Ads kun je terugvallen op deze uiterst precieze adresseringsmogelijkheden(targeting). Een ander groot voordeel als u uw reizen ook online verkoopt in uw eigen winkel: u kunt het succes direct en onmiddellijk meten op basis van de verkoop.

Dit geeft u al een beetje inzicht in wat er mogelijk is met social media advertenties!

Optimaliseer KPI’s: Analyse van inhoud, gemeenschap en campagnes

Optimaliseren van KPI’s – inhoud, community en campagne analyse met aansluitende monitoring en rapportage. Activiteiten in de afzonderlijke sociale netwerken, communicatie met de gemeenschap, socialemediadokters en individuele campagnes worden niet alleen gecreëerd, maar natuurlijk ook geoptimaliseerd. Hoe meer gegevens en informatie beschikbaar zijn, b.v. de eerste verkoop, hoe efficiënter het werk wordt. Regelmatige bijeenkomsten met onze social media-experts voor strategie-optimalisatie maken daarom ook deel uit van ons werk en onze service.

Workshop, strategie, workflow – Ons bureau

Het begint allemaal in de workshop – u wilt uw social media marketing nog prestatiegerichter maken? Echte merkfans, verkoop, creatieve campagnes, het is allemaal mogelijk en het begint allemaal in de allereerste workshop.

Tip. Sociale media voor hotels

Social media agentschap voor hotels – De concurrentie in de hotelsector is hevig, of het nu gaat om een vakantieoord, een grote stad of een beurslocatie. Maar maak je geen zorgen, met het juiste social media bureau en de juiste strategie, kun je alleen maar winnen! Of het nu toerisme in Berlijn, München, Keulen of Hamburg is. Van community management tot aanbevelingsmarketing en reclame, Social Media One is uw partner voor Facebook, Instagram, YouTube, TikTok en de andere grote sociale apps. Maar hoe begint het allemaal? Boutique hotel, hostel, grand hotel of zelfs speciale aanbieders zoals golf of business hotel, voor community building, voor advertenties: In de eerste plaats gaat het altijd om het juiste advies en de juiste strategie voor uw hotel of hotelmerk!

Sociale media voor cruise- en scheepsreizen

Social media agentschap voor cruises – Geen enkele andere bedrijfstak heeft de laatste jaren zo’n grote groei gekend als het cruisetoerisme. Het ontdekken van verre landen, vele bestemmingen in een korte tijd, wellness en ontspanning aan boord tegelijkertijd. Steeds meer mensen boeken voor hun vakantie een cruise in plaats van typische hotels in steden. De concurrentie neemt dan ook toe. Vooral 2-wegen zijn uiterst effectief, zoekmachine optimalisatie en social media marketing. Of het nu gaat om het opbouwen van je eigen kanaal met een community, adverteren op Facebook, Instagram, YouTube, TikTok of zelfs referral marketing via influencers. De mogelijkheden zijn zeer divers, daarom geven wij u graag een kort overzicht van de huidige verdeling van gebruikers in de sociale netwerken en de meest effectieve manieren om uw doelgroep te bereiken.

Contact en contactpersonen

Wij zien uit naar uw projectaanvraag en eerste informatie.