Social Media Marketing Hotel & Hospitality: Agentschap, Gemeenschap en Hospitality Advertenties

Social media agentschap voor hotels – De concurrentie in de hotelsector is hevig, of het nu gaat om een vakantieoord, een grote stad of een beurslocatie. Maar maak je geen zorgen, met het juiste social media bureau en de juiste strategie, kun je alleen maar winnen! Of het nu toerisme in Berlijn, München, Keulen of Hamburg is. Van community management tot aanbevelingsmarketing en reclame, Social Media One is uw partner voor Facebook, Instagram, YouTube, TikTok en de andere grote sociale apps. Maar hoe begint het allemaal? Boutique hotel, hostel, grand hotel of zelfs speciale aanbieders zoals golf of business hotel, voor community building, voor advertenties: In de eerste plaats gaat het altijd om het juiste advies en de juiste strategie voor uw hotel of hotelmerk!

Markthotel: Agentschap, Opstelling, Advertenties!

Sociale media voor hotels en de hotelsector, wat houdt dat in? Strategie, sociale netwerken, creatievelingen! Als social media bureau ondersteunen wij onze klanten door middel van consulting en ook als full-service bureau.

Tip – Voor veel hotelklanten is het opbouwen van een gemeenschap niet de primaire focus, maar eerder advertenties in sociale netwerken.

Maar hoe begint het allemaal? Analyse en workshop

Gemeenschapsvorming en/of advertenties`- In de beknoptheid van dit artikel kunnen wij u niet eens alle mogelijkheden laten zien die u als hotel ter beschikking staan. Een voorbeeld: met advertenties in sociale media kunt u zich zelfs richten op mensen die binnenkort op reis gaan! Waarom zijn advertenties social media marketing, of betaalde outreach, zo accuraat? Alle gebruikers laten gegevens achter die door de grote sociale netwerken worden verzameld.

Met de juiste knowhow kunt u ze in uw eigen voordeel gebruiken (van nieuwsbriefinschrijving [opt-in] tot hotelreservering [lead]).

Merkanalyse en workshop

Analyse (in de workshop) – Wie ben je? Een blik op de branche, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap op weg naar een social media strategie voor uw hotel. Zakenreizigers voor boekingen op korte termijn in metropolen, langere verblijven voor pakketreizen door koppels of gezinnen. Hoe beter wij als social media marketing bureau uw hotelmerk, uw productportfolio en ook de individuele locaties kennen, hoe effectiever de resultaten zullen zijn.

Gemeenschap, nieuwe klanten, vaste klanten – uw doel!

Tip. Aanbevelingen zijn veel waard, sociale netwerken zijn hier perfect voor (zie Influencer Marketing).

5-sterren tot beurshotel: ken / gebruik wensen

Voor hotels en toerisme in het algemeen geldt: hoe beter de wensen van de doelgroep van tevoren worden herkend, des te preciezer kan daarop worden ingespeeld, bijvoorbeeld met goede accommodatieaanbiedingen! Van luxe 5-sterrenhotels tot korte verblijven, bijv. voor spontane beursbezoeken in steden als Keulen of München.

Aparthotel, budget hotel, boutique hotel, business hotel … tot het luxehotel en het kasteelhotel, dus de eerste stap naar een social media-strategie is altijd te kijken naar het (merk, aanbiedingen, locaties).

Wensen erkennen: Doelgroep voldoet aan aanbod

Wie ben jij? Waar ga je heen? En hoe dan wel? Een blik op de industrie, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap. Van een zakenreis van een paar dagen, tot een korte vakantie van 3-4 dagen in een grote stad, tot een pakketreis aan het strand van 2 of 3 weken – het verschil is enorm. Afhankelijk van bestemming, periode, seizoen.

U kunt straks meer te weten komen over deze uiterst precieze targeting in het gedeelte over reclame en advertenties.

Strategie: doelgroep, kanaal, inhoud en KPI’s

Strategie – Op basis van de product(en) en doelgroep(en) is de eerste stap het vullen van de nieuwe of bestaande social media kanalen met regelmatige content (in lijn met de strategie).

Inhoud die uw gemeenschap de grootst mogelijke toegevoegde waarde biedt. Inhoud eerst! Pas daarna volgen geïsoleerde aanbiedingen – in een organische structuur.

Dit betekent geen eenvoudige reclame en 1:1 overname van het bestaande concept, b.v. van uw PR-bureau, maar volledig nieuwe communicatiestrategieën. De term “sociaal” zit immers al in de naam. Hier in Facebook, Instagram, TikTok & Co. moet je anders communiceren dan op klassieke reclameposters of in zoekmachineoptimalisatie.

Social Media Experts: Doe het!

Onze social media-experts letten op deze en andere details bij het analyseren van uw merk. De social media strategie zelf is dan de rode draad, voor ons als bureau, voor uw medewerkers, maar ook voor derden, bv. uw PR bureau of reclamebureau. Alle marketingmaatregelen worden hier gecoördineerd, van het plaatsen van organische inhoud tot het uitspelen van nieuwe reclamecampagnes.

Strategie = Rode Draad (voor iedereen)

Kanaal-, doelgroep- en concurrentieanalyse – Wij voorzien u van alle belangrijke tools voor professioneel social media management met een groeiende community. Alleen met een goede planning kan inhoud regelmatig en accuraat worden gepubliceerd. Hoe meer contactmomenten (views, likes, comments, alle soorten reacties) hoe beter!

Eten gaat altijd! Het maakt niet uit of het hostel of 4/5-sterren luxe is.

Afhankelijk van de strategische merkoriëntatie van uw hotelketen, verschillen de weging en de activiteiten in de afzonderlijke sociale netwerken.

Het pad gaat specifiek in de richting van de individuele gebruiker:

Merk > Aanbod > Doelgroep > Kanaal > Inhoud > Specifieke inhoud voor individuele gebruikers (advertenties)

Al onderweg! Wereldwijd mensen bereiken met wereldwijde social media marketing.

Reclame (betaalde berichtgeving)

Campaign switching – Betaald bereik voor content, dark posts en evaluatie. Het belangrijkste in de hotelsector is niet zozeer de gemeenschap, als we eerlijk zijn, maar de reclame!

Adverteren op sociale netwerken, of het nu Facebook, Instagram, YouTube of TikTok is, kan uiterst nauwkeurig. Dit is te wijten aan de verschillende parameters waarover een goed socialemediabureau met ervaring beschikt.

Reclame volgens interesses, plaats, enz. – Eenvoudige parameters zouden bijvoorbeeld leeftijd en woonplaats zijn. Het wordt ingewikkelder, bijvoorbeeld met de woonplaats of een geplande toekomstige woonplaats. Hoe meer gegevens, hoe beter! Want zo kunt u gebruikers uiterst precies aanspreken. Bijvoorbeeld gezinnen, door een gezinsvriendelijk beeld van de vakantiebestemming, met baby en kind, de stad (sightseeing). Tegelijkertijd krijgt de alleenreizende reiziger eerder de coole citytrip, de trendy wijk voorgeschoteld.

De mogelijkheden zijn bijna eindeloos!

Precies gericht, op uw doelgroep!

Het maakt niet uit wat voor soort hotel je in je portefeuille hebt:

  • Aparthotel
  • Budget hotel
  • Boutiquehotel
  • Bedrijfshotel
  • Bed and Breakfast
  • Design hotel
  • Grandhotel
  • Hotel Garni
  • Golf hotel
  • Jeugdherberg
  • Luxe hotel
  • Motel
  • Zorghotel
  • Kasteel Hotel

Optimaliseer KPI’s – inhoud, community en campagne-analyse met daaropvolgende monitoring en rapportage. Wij plaatsen niet alleen advertenties op sociale netwerken, wij zorgen ook voor de rapportering en monitoring achteraf. Dit stelt ons in staat directe conclusies te trekken en de afzonderlijke campagnes verder te optimaliseren.

Tip! Samenwerking zoeken

Niet alleen klanten, maar ook potentiële werknemers(aanwerving) kunnen via sociale media uitstekend onder de aandacht worden gebracht. Tegelijkertijd profiteert uw hotel van het positieve effect: “We nemen mensen aan!” – passieve reclame.

Duizenden opties… Eén agentschap: Eén

Contact en contactpersonen

Alles begint in de werkplaats – Regelmatige afspraken met onze social media-experts voor strategie-optimalisatie. We kijken uit naar uw projectaanvraag!

Social Media Marketing Toerisme & Reizen

Wie ben jij? Waar ga je heen? En hoe dan wel? Een blik op de industrie, product(en), doelgroep(en) is de eerste stap. Reizen zelf is even divers als plaatsen en bestemmingen. Individueel reizen in een camper, een korte vakantie in de stad, met een hotel op een pakketreis of op een uitgebreide cruise met het hele gezin is enorm. Afhankelijk van bestemming, periode, seizoen. Meer informatie over social media marketingstrategieën, in één oogopslag.