Content Creator x Performance Marketing

Content Creator x Performance Marketing

+438% meer prestatie voor de “zelfde” plaatsing? Ja. Combineer organische inhoud met prestatiemarketingelementen om niet alleen een deel van de gemeenschap (volgers) te bereiken, maar vrijwel iedereen, plus meer mensen met dezelfde doelgroepparameters (interesses, leeftijd, woonplaats, enz.). Lees hier meer over de voordelen van content creator posts plus performance marketing.

Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze content creator experts: contact

Zonder content creators of social media advertising bereikt u slechts ~ 2% – 5% van uw volgers! Content creators zorgen ervoor dat uw merk wordt aanbevolen bij uw doelgroep.

Uw agentschap voor inhoud en prestaties [jaar]:

Social Media Agency by CXMXO

Stephan M. Czaja, Eigenaar
CXMXO Groep

Content Creator x Performance Marketing

+438% meer prestatie voor de “zelfde” plaatsing? Ja. Combineer organische inhoud met prestatiemarketingelementen om niet alleen een deel van de gemeenschap (volgers) te bereiken, maar vrijwel iedereen, plus meer mensen met dezelfde doelgroepparameters (interesses, leeftijd, woonplaats, enz.). Lees hier meer over de voordelen van content creator posts plus performance marketing.

Content Creator: Wat is het?

Content creators worden steeds belangrijker in het marketingconcept van bedrijven. Daarom eerst de vraag:

Wat is een content creator?

Het grote verschil met een influencer: 1) content creators hebben een kleiner bereik en 2) marketingconcepten met content creators gebruiken verschillende methoden, maar streven hetzelfde doel na: aandacht, bewustwording, uiteindelijk betalende klanten. Laat binnen een marketingstrategie dus veel inhoud creëren door veel mensen, in plaats van één of een paar bekende mensen.

Wat is het voordeel van een content creator strategie?

Volgens het principe, hoe meer mensen over onderwerp X praten, hoe beter, werkt het concept rond Content Creator. Er zijn nu wereldwijd miljoenen “relevante” sociale media-accounts. Afhankelijk van het gebied, massamarkt of nichemarkt, begint de relevantie met kleine, echt heel kleine gemeenschappen.

Met Content Creator kunt u uitstekend schalen. Het voordeel is dat het concept één keer wordt gecreëerd. Makers van inhoud produceren en publiceren dan zelfstandig voor een X-bedrag. Meer hierover later onder Performance Marketing.

Veel inhoud, in plaats van minder berichten:

  • Grootte van de gemeenschap minder belangrijk
  • Daartoe moeten veel en/of regelmatige inhoud
  • Algoritme bevordert actuele inhoud
  • Snelle inhoud zoals foto’s
  • Uitwerken zoals bewerkte video’s

Het gaat niet “alleen” om foto’s en video’s.

Live Stream & Winkelen: Multimedia+

Foto’s, video’s… er is meer! Hier is een kort overzicht.

Voorbeeld Live Stream & Shopping – Livestreams zijn bijvoorbeeld populair bij klanten in entertainment en gaming; vooral op Twitch zijn livestreams heel normaal en duren soms een paar uur. Live shopping wordt ook steeds populairder, mede door de groeiende trend van Aziatische invloeden. Inmiddels hebben bijna alle platforms in de een of andere vorm e-commerce-elementen geïntegreerd. Teleshopping uit de jaren negentig komt dus terug met een nieuwe look en een nieuwe methodologie. Alles wat inhoudsmakers nodig hebben is hun smartphone.

Multimedia-inhoud + in één oogopslag:

  • Live streams
  • Live winkelen
  • Samenwerkingen
  • Uitdagingen
  • Evenementen voor inhoudsmakers

Tot zover de vraag: Wat is een content creator en hoe ziet samenwerking eruit?

“Privé” accounts / inhoud bereiken meer mensen – voordeel

Het grote voordeel van “privé” accounts en inhoud is het grotere bereik.

Sociale media platforms willen zo weinig mogelijk reclame – als er niet voor betaald wordt. Dit betekent dat berichten van bedrijven in principe weinig bereik hebben. Velen zitten zelfs onder de 1% volgers. Dit betekent dat zelfs met 10.000 volgers, slechts 100 het bericht zouden zien. Het gemiddelde voor “privé” berichten ligt aanzienlijk hoger, op ongeveer 20%.

De samenwerking zorgt dus al voor aanzienlijk meer zichtbaarheid en beleving.

Bereik 1 Posten in de gemeenschap:

  • “Privé” rekeningen ~ 20%
  • Zakelijke rekeningen ~ 2%

“Alle” accounts bereiken slechts een fractie van de volgers – nadeel

Ondanks het grotere bereik van “privé” berichten in vergelijking met zakelijke berichten, bereiken ze ook nooit 100% van de volgers.

Elke minuut worden miljoenen foto’s, inhoud en video’s op sociale netwerken geplaatst. De concurrentie voor inhoud is groot, heel groot. Daarom bereikt inhoud zelden meer dan 20% van de volgers.

Bereik 1 Posten in de gemeenschap:

  • “Privé” rekeningen ~ 20%
  • Niet gezien door ~ 80%

Nu de grote vraag:

Wat te doen met de 80% die de inhoud niet heeft gezien?

Laten we overgaan tot het tweede deel: Performance Marketing.

Prestatiemarketing: Wat is het?

Performance marketing zou direct vertaald “prestatiemarketing” betekenen.

Performance marketing: klantenwerving heeft prioriteit

Het primaire doel van performance marketing is dus niet aandacht (technische term “naamsbekendheid”), maar concrete prestatiedoelstellingen. Deze prestaties worden gemeten aan de hand van KPI’s (technische term “Key Performance Indicators”). Zo’n concrete KPI is bijvoorbeeld de CPL (“Costs Per Lead”), eenvoudig gezegd: hoeveel kost een klant u? Hoe kleiner het aantal, hoe goedkoper de aankoop van een klant voor uw producten.

Prestatiegerichte marketingdoelstellingen

De strategie bij performance marketing is dus niet alleen gericht op bereik, maar vooral op de uitvoering van concrete doelen.

  • Meerinteractie
  • Bezoekersaantallen verhogen
  • Het marktaandeel vergroten
  • Meer aanmeldingen voor de nieuwsbrief
  • De verkoop in e-commerce verhogen

Hiervoor worden verschillende online marketinginstrumenten gebruikt, waaronder social media marketing, e-mailmarketing, affiliate marketing, display advertising, zoekmachineadvertenties en content creators.

Content Creator + Performance Marketing =

Laten we het nog eens samenvatten. In de regel bereiken “private” accounts of postings zelden meer dan 20% van de volgers. Dus 80% wordt niet bereikt. Wij dichten deze kloof met onze strategieën van performance marketing.

  • “Privé” rekeningen ~ 20%
  • Betaalde reclame (inhoud) + 60/70/75%

Waarom 60/70/75%? Afhankelijk van de activiteit van de volgers… spookrekeningen spelen hier ook een rol.

Schalen via Content Creator x Performance Ads

Via Content Creator kun je uitstekend schalen.

Voorbeeldig geschaald:

  • 10 boekingen = 200.000 views
  • 20 boekingen = 400.000 views
  • 30 boekingen = 600.000 views

Het voordeel is dat het concept één keer wordt gecreëerd. Content creators produceren en publiceren dan zelfstandig voor X bedrag.

Cases: Onze referenties en successen

Dit zijn allemaal zichtbaarheids- of omzetstijgingscijfers die wij voor onze klanten hebben bereikt.

+438%

+ 582%

+1.107 %

Het gaat nog hoger. Met een beetje geluk ontstaan er zelfs virale video’s, zoals hier in onze blikjesuitdaging, voor een toonaangevend energiedrankmerk.

Content Creator x Performance Marketing

Casestudie en beste praktijken

Case studies zeggen meer dan 1000 woorden! Hier vindt u enkele geselecteerde projecten van klanten:

Heb je nog vragen? Wij helpen u graag, vriendelijk en direct!

Content Creator x Performance Agency

Uw agentschap voor inhoud en prestaties [jaar]:

Als u vragen heeft, bel ons dan gerust!

Content Creator x Performance Marketing