+438% meer prestatie voor de “zelfde” plaatsing? Ja. Combineer organische inhoud met prestatiemarketingelementen om niet alleen een deel van de gemeenschap (volgers) te bereiken, maar vrijwel iedereen, plus meer mensen met dezelfde doelgroepparameters (interesses, leeftijd, woonplaats, enz.). Lees hier meer over de voordelen van content creator posts plus performance marketing.
Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze content creator experts: contact
Zonder content creators of social media advertising bereikt u slechts ~ 2% – 5% van uw volgers! Content creators zorgen ervoor dat uw merk wordt aanbevolen bij uw doelgroep.
+438% meer prestatie voor de “zelfde” plaatsing? Ja. Combineer organische inhoud met prestatiemarketingelementen om niet alleen een deel van de gemeenschap (volgers) te bereiken, maar vrijwel iedereen, plus meer mensen met dezelfde doelgroepparameters (interesses, leeftijd, woonplaats, enz.). Lees hier meer over de voordelen van content creator posts plus performance marketing.
Content Creator: Wat is het?
Content creators worden steeds belangrijker in het marketingconcept van bedrijven. Daarom eerst de vraag:
Wat is een content creator?
Het grote verschil met een influencer: 1) content creators hebben een kleiner bereik en 2) marketingconcepten met content creators gebruiken verschillende methoden, maar streven hetzelfde doel na: aandacht, bewustwording, uiteindelijk betalende klanten. Laat binnen een marketingstrategie dus veel inhoud creëren door veel mensen, in plaats van één of een paar bekende mensen.
Wat is het voordeel van een content creator strategie?
Volgens het principe, hoe meer mensen over onderwerp X praten, hoe beter, werkt het concept rond Content Creator. Er zijn nu wereldwijd miljoenen “relevante” sociale media-accounts. Afhankelijk van het gebied, massamarkt of nichemarkt, begint de relevantie met kleine, echt heel kleine gemeenschappen.
Met Content Creator kunt u uitstekend schalen. Het voordeel is dat het concept één keer wordt gecreëerd. Makers van inhoud produceren en publiceren dan zelfstandig voor een X-bedrag. Meer hierover later onder Performance Marketing.
Veel inhoud, in plaats van minder berichten:
Grootte van de gemeenschap minder belangrijk
Daartoe moeten veel en/of regelmatige inhoud
Algoritme bevordert actuele inhoud
Snelle inhoud zoals foto’s
Uitwerken zoals bewerkte video’s
Het gaat niet “alleen” om foto’s en video’s.
Live Stream & Winkelen: Multimedia+
Foto’s, video’s… er is meer! Hier is een kort overzicht.
Voorbeeld Live Stream & Shopping – Livestreams zijn bijvoorbeeld populair bij klanten in entertainment en gaming; vooral op Twitch zijn livestreams heel normaal en duren soms een paar uur. Live shopping wordt ook steeds populairder, mede door de groeiende trend van Aziatische invloeden. Inmiddels hebben bijna alle platforms in de een of andere vorm e-commerce-elementen geïntegreerd. Teleshopping uit de jaren negentig komt dus terug met een nieuwe look en een nieuwe methodologie. Alles wat inhoudsmakers nodig hebben is hun smartphone.
Multimedia-inhoud + in één oogopslag:
Live streams
Live winkelen
Samenwerkingen
Uitdagingen
Evenementen voor inhoudsmakers
Tot zover de vraag: Wat is een content creator en hoe ziet samenwerking eruit?
“Privé” accounts / inhoud bereiken meer mensen – voordeel
Het grote voordeel van “privé” accounts en inhoud is het grotere bereik.
Sociale media platforms willen zo weinig mogelijk reclame – als er niet voor betaald wordt. Dit betekent dat berichten van bedrijven in principe weinig bereik hebben. Velen zitten zelfs onder de 1% volgers. Dit betekent dat zelfs met 10.000 volgers, slechts 100 het bericht zouden zien. Het gemiddelde voor “privé” berichten ligt aanzienlijk hoger, op ongeveer 20%.
De samenwerking zorgt dus al voor aanzienlijk meer zichtbaarheid en beleving.
Bereik 1 Posten in de gemeenschap:
“Privé” rekeningen ~ 20%
Zakelijke rekeningen ~ 2%
“Alle” accounts bereiken slechts een fractie van de volgers – nadeel
Ondanks het grotere bereik van “privé” berichten in vergelijking met zakelijke berichten, bereiken ze ook nooit 100% van de volgers.
Elke minuut worden miljoenen foto’s, inhoud en video’s op sociale netwerken geplaatst. De concurrentie voor inhoud is groot, heel groot. Daarom bereikt inhoud zelden meer dan 20% van de volgers.
Bereik 1 Posten in de gemeenschap:
“Privé” rekeningen ~ 20%
Niet gezien door ~ 80%
Nu de grote vraag:
Wat te doen met de 80% die de inhoud niet heeft gezien?
Laten we overgaan tot het tweede deel: Performance Marketing.
Prestatiemarketing: Wat is het?
Performance marketing zou direct vertaald “prestatiemarketing” betekenen.
Performance marketing: klantenwerving heeft prioriteit
Het primaire doel van performance marketing is dus niet aandacht (technische term “naamsbekendheid”), maar concrete prestatiedoelstellingen. Deze prestaties worden gemeten aan de hand van KPI’s (technische term “Key Performance Indicators”). Zo’n concrete KPI is bijvoorbeeld de CPL (“Costs Per Lead”), eenvoudig gezegd: hoeveel kost een klant u? Hoe kleiner het aantal, hoe goedkoper de aankoop van een klant voor uw producten.
Hiervoor worden verschillende online marketinginstrumenten gebruikt, waaronder social media marketing, e-mailmarketing, affiliate marketing, display advertising, zoekmachineadvertenties en content creators.
Content Creator + Performance Marketing =
Laten we het nog eens samenvatten. In de regel bereiken “private” accounts of postings zelden meer dan 20% van de volgers. Dus 80% wordt niet bereikt. Wij dichten deze kloof met onze strategieën van performance marketing.
“Privé” rekeningen ~ 20%
Betaalde reclame (inhoud) + 60/70/75%
Waarom 60/70/75%? Afhankelijk van de activiteit van de volgers… spookrekeningen spelen hier ook een rol.
Het voordeel is dat het concept één keer wordt gecreëerd. Content creators produceren en publiceren dan zelfstandig voor X bedrag.
Cases: Onze referenties en successen
Dit zijn allemaal zichtbaarheids- of omzetstijgingscijfers die wij voor onze klanten hebben bereikt.
+438%
+ 582%
+1.107 %
Het gaat nog hoger. Met een beetje geluk ontstaan er zelfs virale video’s, zoals hier in onze blikjesuitdaging, voor een toonaangevend energiedrankmerk.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Essentiële Website Cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Google Analytics Cookies
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
Overige externe diensten
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
Andere cookies
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:
Privacybeleid
U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.