Social media agentschap auto & autodealer: TikTok, Instagram, YouTube strategieën!
De veranderende wereld van marketing: welke strategie moet je kiezen? In een tijdperk waarin digitale communicatie en online aanwezigheid steeds belangrijker worden, is het kiezen van de juiste reclamestrategie cruciaal. In dit artikel bekijken we verschillende marketing- en reclamestrategieën die bijzonder relevant zijn in de wereld van vandaag: Sociale Marketing, Online Marketing (Google Ads, Native & Display Ads), Live Marketing (Evenementen en Roadshows). We vergelijken ook reclame 2010 met [jaar]. Learnings over learnings! Wil je direct met ons samenwerken? We kijken uit naar je aanvraag: Contact.
Onze focus als marketingbureau voor auto’s: sociale marketing. Geen enkele andere methode naast Google, Native & Display Ads voor auto’s is zo nauwkeurig(targeting, re-targeting) als het gaat om het plaatsen van advertenties. De grote hoeveelheid gebruikersgegevens van sociale netwerken maakt onze doelgroep transparanter dan ooit tevoren. Een voorbeeld van hoe nauwkeurig je sociale advertenties kunt weergeven:
- 28-35 jaar oud, man (advertentie A, ontwerp met man)
- 25-38 jaar, vrouw (advertentie B, ontwerp met vrouw)
- Stroomgebied 4km rond Berlijn Spandau
Wil je kopers, verkopers of huurders van auto’s vinden? Leer de magie kennen van social media campagnes, online marketing en latere evenementen en roadshows.
Wat hoort bij [jaar] autoreclame?
Elke campagne, elk overleg, elke kanaalondersteuning, elk evenement is individueel. Desalniettemin volgt hier een kort inzicht in waar het bij sociale-mediamarketing en ons werk als sociale-mediabureau allemaal om draait.
Samenwerkingsverbanden met autodealers: Aankopen worden lokaal gedaan
Ga op zoek naar partnerschappen met plaatselijke autodealers die de automodellen verkopen die je op de markt wilt brengen. Deze dealers kunnen waardevolle bronnen zijn voor het leveren van content en informatie over de nieuwste modellen. Overweeg om exclusieve aanbiedingen of evenementen te organiseren in samenwerking met autodealers.
Hier zijn we terug met Instagram Ads, TikTok Ads, YouTube Ads, targeting, re-targeting en geotagging. We kunnen campagnes maken voor:
- Autohandel in Berlijn: Model 1, Model 2 met een straal van 4 km
- Autohandel in Hamburg: Model 2 met een straal van 10 km
- … afhankelijk van de concurrentiedichtheid
Op deze manier kunnen individuele campagnes A/B worden getest en kan de prestatie (impact) continu worden verhoogd.
Productpresentaties: Nieuwe modellen, nieuwe verhalen
Gebruik sociale media om virtuele productpresentaties en live demonstraties van de nieuwste automodellen in de dealerbedrijven te organiseren. Hierdoor kunnen potentiële kopers de voertuigen op afstand ervaren en in realtime vragen stellen.
Op auto-evenementen kunnen we mensen hele belevingswerelden bieden, ook in combinatie met VR & AI-elementen.
Delen van voertuiggegevens: voordelen van 1-2-3 produceren
Creëer aantrekkelijke content die de belangrijkste kenmerken en voordelen van de nieuwe modellen belicht. Publiceer foto’s en video’s van hoge kwaliteit die het interieur, de technologie, de veiligheidsvoorzieningen en de prestaties demonstreren.
Klantbeoordelingen en ervaringen: Delen!
Vraag tevreden klanten om hun ervaringen met de nieuwe modellen bij de dealers te delen op sociale media. Bij aanbevelingsmarketing zijn authentieke getuigenissen en beoordelingen waardevol materiaal om het vertrouwen van potentiële kopers te versterken.
Wedstrijden en promoties: Aandacht autodealers
Organiseer online wedstrijden of promoties waarbij deelnemers kans maken op proefritten of exclusieve inzichten in de nieuwe modellen bij de dealers. Dit kan de aandacht vestigen op de dealerbedrijven en potentiële klanten aantrekken. We verzamelen e-mailadressen rechtstreeks voor e-mailmarketing en uw verkoopfunnel. Dit betekent dat je niet steeds nieuwe contacten hoeft te verzamelen en bestaande contacten effectief kunt benaderen met nieuwe reclame.
Influencer marketing: zoooo [jaar]
Werk samen met lokale beïnvloeders met een passie voor auto’s om de nieuwe modellen bij dealers onder de aandacht te brengen. Invloedrijke personen kunnen authentieke en boeiende content creëren die een groter bereik heeft.
Neem bijvoorbeeld de Toyota C-HR Hybrid:
Storytelling: verhalen in plaats van reclame
Vertel verhalen over de ontwikkeling en speciale kenmerken van de nieuwe automodellen. Laat het ontwikkelingsproces en de innovaties achter de auto’s zien om de interesse van de doelgroep te wekken.
Bezoeken aan evenementen en showrooms
Nodig je volgers op sociale media uit voor exclusieve bezoeken aan de dealers om de nieuwe modellen van dichtbij te bekijken. Dit kan ook in de vorm van live auto-evenementen of virtuele rondleidingen.
Live- en eventmarketing voor auto’s
Wij zijn uw partner voor roadshows! Je hebt veel gepland, locaties vastgelegd en vraagt je nu af hoe je aandacht en bereik krijgt in de juiste doelgroep? Meer bereik, meer leads, meer verkoop – dat is ons werk! Lees meer over ons werk als automarketingbureau met online marketing, social ads en influencer marketing voor jouw evenement en roadshow, van testritten in een elektrische auto tot een race in de woestijn.
Lees hier meer:
Testrit 2.0 met autocoureur!
Google Ads en Native Ads voor auto’s
In de huidige digitale wereld zijn Google Ads en Native / Display Ads de belangrijkste onderdelen van deze strategie. Wij zijn gespecialiseerd in het creëren van reclamecampagnes die schaalbaar en effectief zijn en die zijn afgestemd op de individuele behoeften van jouw bedrijf. Laten we samen eens kijken naar de voordelen van Google Ads en Native Ads en hoe ze jouw merk op weg kunnen helpen naar succes.
Echt waar? Klik!
Zo snel kun je van een aanbeveling (zoekresultaten of online medium) naar je aanbod gaan. Lees hier meer:
Meer auto marketing ideeën [jaar]
Meer auto marketing ideeën voor [jaar] vind je hier! Ook een vergelijking met autoreclame in 2010, wat is er veranderd? Welke rol spelen online, social media marketing en kunstmatige intelligentie? Waarom zijn live evenementen en roadshows nog steeds state of the art? Hoe combineer je live marketing met online, social media en influencer marketing?
Antwoorden en feiten: