Kickstarterprojectpagina: Waar moet je op letten?

Kickstarter projectpagina – Je Kickstarter projectpagina is het middelpunt van je crowdfunding campagne. Hier zijn enkele belangrijke aspecten die je moet overwegen bij het ontwerpen en maken van je campagnepagina om succesvol te zijn. Terug naar: Kickstarter.

1. pakkende kop en ondertitel

Je kop moet meteen de aandacht trekken en de essentie van je project overbrengen. Maak het af met een beknopte ondertitel om aanvullende informatie te geven.

  • Gebruik een pakkende en duidelijke kop
  • Maak de kop compleet met een zinvolle ondertitel

2. een overtuigende projectfoto of -video

De hoofdfoto of -video van je campagnepagina is het eerste wat bezoekers zien. Zorg ervoor dat deze van hoge kwaliteit, boeiend en informatief is. Een video kan de boodschap vaak nog beter overbrengen.

  • Gebruik een foto of video van hoge kwaliteit
  • Leg het idee en de voordelen van je project uit in de video

3. beschrijving van je project

Leg je project in detail uit, inclusief de ontstaansgeschiedenis, de voordelen voor supporters en waarom het uniek is. Gebruik duidelijke en overtuigende taal.

  • Leg in detail uit waar je project over gaat
  • Benadruk de voordelen en het unieke karakter van het project

4. beloningen en ondersteuningsopties

Toon de beloningen die je supporters biedt in duidelijke lijsten. Leg uit wat supporters krijgen als ze bepaalde bedragen bijdragen en maak duidelijk hoe ze kunnen steunen.

  • Presenteer de beloningen in duidelijke lijsten
  • Leg uit wat supporters krijgen voor hun bijdrage

5. je team en je kwalificaties

Stel jezelf en je team voor om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen. Benadruk je kwalificaties en ervaring die bijdragen aan de implementatie van het project.

  • Stel jezelf en je team in detail voor
  • Benadruk relevante kwalificaties en ervaring

6. regelmatig bijwerken en communiceren

Houd je supporters op de hoogte. Post regelmatig updates over de voortgang van je project en beantwoord vragen en opmerkingen van supporters.

  • Updates publiceren over de voortgang van het project
  • Wees actief en reageer op opmerkingen en vragen

7. een duidelijke call-to-action

Maak het bezoekers van je site gemakkelijk om supporter te worden. Plaats een duidelijke call-to-action met een knop die naar de ondersteuningspagina leidt.

  • Plaats een duidelijke call-to-action knop
  • Bezoekers actief aanmoedigen om supporter te worden

8. dankbaarheid en waardering

Toon je dankbaarheid aan je supporters. Vermeld ze in updates en deel hun steun. Dit versterkt de band en toewijdingBetuig je dankbaarheid aan je supporters. Vermeld ze in updates en deel hun steun. Dit versterkt de binding en betrokkenheid.

  • Bedank je supporters publiekelijk en privé
  • Verhalen delen over de impact van ondersteuning

Kickstarter-campagne: crowdsourcing om je (influencer) merk te financieren

Wist je het al? Van influencer naar merk, met je eigen product! Zelfs de grootste influencers zijn begonnen met een Kickstarter-campagne.

Kickstarter Kamapgne voorbeeld: Jeremy Fragrance haalde 31x meer op, een totaal van 780.000 euro!

Jeremy Fragrance Kickstarter campagne met “Office For Men” (zijn eerste geur) vroeg hij de gemeenschap om 25.000 euro, uiteindelijk was het 780.149 euro van 5.955 backers! Onze close-up van Kickstarter-campagnes. Hoe je zelf succesvolle Kickstarter-campagnes kunt opzetten: