Pinterest Marketing Strategie: Organisch Bereik – 100.000 Impressies / Maand, Gratis!

Pinterest marketing strategie – U kent organisch bereik misschien al van zoekmachine optimalisatie, in e-commerce, maar het wordt ook belangrijk als het gaat om social media marketing, nog specifieker Pinterest marketing. 100.000 impressies / maand voor gratis zijn 1.200.000 impressies / jaar. Dat betekent meer dan 1 miljoen merkcontacten voor ideeën, marketingcampagnes, productpromotie, imago en nog veel meer. Hier is een kort overzicht van hoe zo’n social media of exacte Pinterest strategie werkt. – De beste praktijk

Organisch bereik: 100.000 impressies / maand gratis

Je kunt de kracht van Pinterest heel goed zien in dit kleine voorbeeld van een bureau.

Doel: Merkbekendheid (aandacht voor het merk)

Het kanaal wordt opgezet en met de juiste strategieën en methoden bereikt het al meer dan 100.000 organische impressies in een zeer korte tijd. Dat zijn 100.000 gebruikers die contact hebben met het merk. Natuurlijk is ook hier aan alles gedacht, zodat een groot deel van de pins strategisch zijn voorzien van de desbetreffende branding.

Maar hoe bereik je 100.000 impressies per maand, simpel uitgelegd?

Structuur: galerijen (prikbord) en pins (voorbeeld)

Voor we aan de methodologie beginnen: als Pinterest bureau beschouwen we elk project als uniek. De aanpak is verschillend voor elk bedrijf, elke sector, elke doelgroep en elke regio. In principe kan een succesvolle strategie op Pinterest echter als volgt worden samengevat, met een zuivere blik op het organische verkeer.

Strategieën verschillen, afhankelijk van de:

  • Bedrijf (filosofie, geschiedenis, waarden, enz.)
  • Industrie
  • Product/Bericht
  • Doelgroep (op het snijpunt met Pinterest-doelgroep)
  • Regio

Organisch verkeer vs. advertenties: vergelijking

Met 100.000 kijkers (impressieterm op Pinterest) per maand kun je al veel doen, van merkopbouw, of merkbekendheid, tot directe verkoop van fysieke en digitale producten in je eigen e-commerce. Elke klik, die ook potentiële kopers betekent, is natuurlijk veel waard. Een blik op de advertentiekosten die ontstaan voor adverteren op Pinterest laat zien waarom organisch bouwen zo juist is.

De meeste mensen die dit artikel lezen zijn klaar voor e-commerce en zijn dus meestal al bekend met adverteren op Google. Daarom is hier een kleine vergelijking waarom velen vertrouwen op organisch bereik in zoekmachine optimalisatie maar ook in Pinterest marketing.

Prijs voorbeeld: Onroerend goed verkoop van SEO

Een voorbeeld uit de zoekmachine-optimalisatie (SEO), dat het principe van de advertentiekosten snel en eenvoudig laat zien.

Prijsberekening Advertenties:

  • CPC op 12,23 tot 14,83 euro
  • 1.000 kliks kosten 12.230 tot 14.830 euro per stuk
  • Opmerking: Alleen indien de capaciteit beschikbaar is (vergelijkend onderzoek)

Elke organisch gegenereerde klik die wordt gemaakt op het moment van het zoeken naar informatie (zoekmachine) bespaart geld. Met 1.000, 5.000 en op een gegeven moment 10.000 klikken en meer, is dit een steeds relevanter cijfer voor de marketinguitgaven in bedrijven.

Strategie: Organische Trefwoord Marketing

Laten we stap voor stap beginnen, zodat je Pinterest als marketingplatform begrijpt.

Doelgroepanalyse, methode en interactie

Stap nummer één is de doelgroepanalyse. Wie is uw doelgroep en hoe groot is de intersectie met de gebruikers op Pinterest? Welke mogelijkheden, ideeën en strategieën kunnen worden gebruikt om hen van kijkers om te vormen tot potentiële kopers en, idealiter, tot daadwerkelijke koffers en, het beste van alles, vaste klanten.

De tweede grote vraag is nu, via welke interactiemogelijkheden kunnen deze doelgroepen worden bereikt? Een mogelijkheid zou zijn om te werken met trefwoorden waarop bijvoorbeeld in zoekmachines wordt gezocht. Zoekmachines plaatsen op hun beurt Pinterest prikborden relatief hoog in hun zoekresultaten. De volgende belangrijke strategie als het op zoekwoorden aankomt, is intern zoeken. Een groot deel van de zoekopdrachten wordt rechtstreeks in de app ingediend.

  1. Doelgroepanalyse (product / merk)
  2. Doelgroepanalyse (Pinterest)
  3. Analyse van de concurrentie (Pinterest)
  4. Methodologie, voorbeeld: organische trefwoord marketing

Maar het gaat niet alleen om de structuur. Het is slechts de basis voor goede Pinterest marketing. Constante trefwoordanalyse en trendanalyse maken er ook een groot deel van uit.

Maak prikborden, selecteer trefwoorden: Structuur

Op basis van de snijpunten van doelgroepen en trefwoorden wordt vervolgens de structuur van de individuele prikborden gevormd. Ten slotte moeten alle galerijen in het lopende proces worden onderhouden. Bijgevolg is de voorselectie juist, welke onderwerpen en doelgroepen worden aangespeeld en welke niet.

Nu is het tijd om te beginnen met het bouwen van de inhoud, d.w.z. de individuele media. Er zijn hier verschillende mogelijkheden, van foto- tot videomateriaal.

Voordeel: pinnen en repinnen (90%)

De grote vraag hier is hoe de media moeten worden voorbereid om de aandacht te trekken. Dan gaat Pinterest niet alleen over je eigen publicaties, hier pinnen mensen vooral, andermans content. Pinterest is een geweldig platform voor het delen van inhoud voor de meerderheid van de actieve kanalen, ik heb minder voor het creëren. Nog een groot voordeel om van te profiteren als bedrijf en maker van inhoud. Hier moet u een evenwichtige mix vinden tussen uw eigen inhoud en die van anderen.

Dit trekt de aandacht van gebruikers van de Pinterest app naar ons kanaal. Nogmaals, deze aandacht is slechts het halve werk.

Hoe worden Pinterest gebruikers nu bekend met het merk?

Er zijn verschillende mogelijkheden om pins te voorzien van merkplaatsingen op zo’n manier dat gebruikers relatief snel een kijkje nemen op het eigen online portal. Dit is precies waar de gunstige aspecten van zoekmachine optimalisatie weer in het spel komen met betrekking tot Pinterest marketing.

Virale foto’s, infographics, video’s, galerijen – traffic magnets

Dat brengt al 100.000 kijkers per maand? Nog niet helemaal, de volgende stap is het creëren van traffic magnets, individuele media-inhoud, als zodanig kind, die bijzonder worden geliked, becommentarieerd, gedeeld en aangeklikt. Hier kunnen strategisch verschillende methoden een rol spelen, van het ontwerp tot het copyright (reclametekst) van de speld.

Interactie Doelstelling:

  • Likes (“Vind ik leuk”)
  • Opmerkingen
  • Gedeelde inhoud
  • Klikken (Link)

Inhoudelijke analyse en controle: Optimalisatie

De volgende stap is analyse en monitoring, waarbij de social media marketing manager kijkt naar het succes van de afzonderlijke media of publicaties. Uit deze analyses en rapporten kunnen vervolgens optimalisatiesuggesties worden afgeleid, zodat de prestaties van het Pinterest-kanaal nog beter worden.

Nog eens samengevat:

  • Doelgroepanalyse (merk/product en Pinterest)
  • Trefwoordanalyse (concurrentie, selectie)
  • Methodologie, voorbeeld: organische trefwoord marketing
  • Prikbord Structuur en Spelden
  • Merkintegratie (links voor leads)
  • Verkeersmagneten (reeks)
  • Analyse en toezicht
  • Optimalisering van het kanaal

Pinterest Marketing Bureau: Links, SEO & Bereik

De meeste mensen kennen Pinterest als de plek om ideeën op te doen. Of het nu gaat om spreuken, decoratie, DIY (knutselen), tatoeages, tuinen, woonkamers of kapsels. Maar hoe gebruik ik Pinterest voor mijn bedrijf? Eerst een overzicht van de inhoud:

  1. Pinterest App: Inloggen op Marketingrapport
  2. Hoe werkt Pinterest? Basis
  3. Sociale handel: Pinterest en Instagram Shopping
  4. SEO en linkbuilding: zoekmachineoptimalisatie
  5. Organisch bereik: beste praktijk

U kunt hier meer lezen:

  • Pinterest agentschap

Adverteren op Pinterest: Kosten en voorbeeld

Hoeveel kost het om te adverteren op Pinterest? Hoe zien advertenties op Pinterest eruit en welke advertentiemogelijkheden hebben bedrijven op Pinterest? Hier is een klein, eerste inzicht met een voorbeeld: Dit is hoe adverteren op Pinterest eruit ziet.