TikTok-shop: Marketing, product, bereik – Nu creëren? Voordeel voor de eerste!

TikTok Shop – In de wereld van digitale marketing en sociale media zijn er altijd spannende ontwikkelingen die nieuwe kansen bieden voor bedrijven en contentmakers. Een van deze spannende ontwikkelingen is de lancering van de TikTok Shop, waarmee bedrijven producten rechtstreeks via het TikTok-platform kunnen verkopen. In dit artikel kijken we naar deze opkomende marketingmogelijkheid […]

“X, de alles app” – Dag Twitter! Nieuwe naam, logo & app

Ik kan het nieuws over X niet bijhouden. Wacht even, X? Twitter krijgt een nieuwe naam. Twitter krijgt een nieuw logo. Eigenlijk krijgt Twitter een heel nieuw logo. In 2022 zei Musk in een tweet: “Twitter kopen is een versneller voor het maken van X, de app voor alles” – en nu is het zover! […]

Threads vs Twitter: Marc Zuckerberg vs Elon Musk – 3 redenen voor Meta

Meta’s berichtenapp Threads kan serieuze concurrentie worden voor Twitter. Verschillende factoren zouden ertoe kunnen leiden dat Threads problemen veroorzaakt voor Twitter. Elon Musk, de eigenaar van Twitter, heeft in het verleden geworsteld met slechte PR, terwijl Meta een sterk netwerk van adverteerders heeft opgebouwd en winst heeft gemaakt. Daarnaast maakt de directe Instagram-login op Threads […]

Instagram abonnement: Hoe het werkt! Betaalmodel voor makers, coaches & co. – Nieuwe functie

Instagram introduceert abonnementen als nieuw betaalmodel voor Creators! Instagram heeft aangekondigd dat het nu abonnementen gaat introduceren als nieuw betaalmodel voor Creators. Met deze abonnementen kunnen Creators hun fans een maandelijks bedrag in rekening brengen om hen te voorzien van exclusieve content. Het idee achter dit nieuwe betaalmodel is dat Creators op Instagram hun werk […]

Web 3.0: de toekomst van het internet – definitie, concept en voor- en nadelen

Web 3.0 is nog steeds een visie, maar definieert een evolutionaire fase van het internet die volgt op Web 1.0 en Web 2.0. Web 3.0 bestaat op basis van blockchaintechnologie. Het gebruik van blockchaintechnologie en het potentieel voor gedecentraliseerde gegevensopslag creëren een democratisch internet dat wordt ontworpen en gecontroleerd door gebruikers en de macht van […]

Merken in de metaverse: voorbeelden van beste praktijken

Sinds CEO Mark Zuckerberg Facebook omdoopte tot “Meta” is de belangstelling voor de nieuwe virtuele wereld sterk toegenomen. Bovendien zijn NFT’s niet langer alleen het domein van geeks, IT-genieën en gamers. Want ook luxe modemerken werken bijvoorbeeld samen met NFT-ontwikkelaars of lanceren hun eigen NFT-collecties in verschillende metaverses. Jassen, hoeden, tassen, juwelen in beperkte oplage, […]

Metaverse: De Metaverse Inloggen

De metaverse is enorm. Maar hoe kom je erin? Eerst en vooral bestaat er niet zoiets als “één” metaverse. Het is immers een virtuele wereld die ontstaat door verschillende aanbieders, programma’s, diensten en de echte wereld te combineren. Meer informatie over inloggen vindt u hier! Apps als login voor de Metaverse U kunt toegang krijgen […]

Metaversum voor Dummies – Definitie

De metaverse, of metaverse, definieert een nieuwe internetrevolutie en is een digitale (kunstmatige) wereld waarin we geen grenzen kennen. Van trainingen tot het ontmoeten van vrienden, werken en op vakantie gaan. Het geeft ons de mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten en met hen te interageren. Met al deze mogelijkheden en nog veel meer vervangt […]

Update Instagram en TikTok: Gepinde berichten

Er is een nieuwe update op de social media platforms Instagram en TikTok! Je hebt nu namelijk de mogelijkheid om je feed posts anders in te delen door de posts die je het leukst vindt vast te pinnen. Deze post verschijnt dan bovenaan boven je andere posts in je feed. Maar hoe werkt het en […]

Het populairste sociale netwerk: gebruikers van 2004 tot nu! – Gebruikersaantallen wereldwijd

Het populairste sociale netwerk – Wat is het populairste sociale netwerk? De vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat er altijd alleen maar momentopnamen zijn! De ontwikkeling van sociale netwerken is zeer dynamisch, vanaf het begin in 2004 tot vandaag in [jaar]! In deze time-lapse zie je de hele ontwikkeling van sociale netwerken met hun gebruikersaantallen. […]