De basis van Webmaster Gereedschappen instellen: Hulp voor beginners van sitemap tot analyse
Zoekmachine optimalisatie wordt veel eenvoudiger gemaakt door de gratis Google Webmastertools voor alle online winkeliers en blog eigenaren! Hoewel velen websites hebben, gebruiken slechts weinigen software om hun eigen site te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google, Yahoo & Co. Hoe beter de eigen website in de rankings van de zoekmachines staat, hoe meer bereik de eigen site krijgt. Daarom is het van essentieel belang niet alleen de inhoud te kennen die u produceert, maar ook de doeltreffendheid en impact ervan. Optimalisatie is voortdurend werk, want zodra u nieuwe artikelen of producten hebt gepubliceerd, is het raadzaam achteraf na te gaan hoe ze geplaatst zijn en waar er nog potentieel is om nog meer bezoekers te trekken. In de nieuwe gratis YouTube-videotutorial geef ik beginners en nieuwelingen een paar eenvoudige tips over hoe ze Google Webmasterhulpprogramma’s kunnen gebruiken, zelfs zonder diepgaande SEO-kennis. Er zijn maar 3 simpele stappen nodig!
Google Webmasterhulpprogramma’s Videohandleiding: Waar gaat het over?
Als je meer wilt weten en geïnteresseerd bent in Google Webmasterhulpprogramma’s, kun je een nog gedetailleerder overzicht krijgen in mijn 10 minuten durende YouTube-video met nuttige schermafbeeldingen en, natuurlijk, gedetailleerde beschrijvingen. Veel plezier met kijken! Als je vragen hebt, voel je vrij om me te schrijven hier op de blog in de commentaren of direct onder de YouTube-video. Volg me ook voor nieuwe reclamebureau tutorials!
Home: Crawling fouten, zoekmachine analyse en sitemap
Crawlfouten: gebroken links en 404-foutpagina’s
Op de eerste pagina ziet u drie verschillende objecten rechts van het menu. De crawlfouten tonen links die naar 404-pagina’s of foutpagina’s leiden.
404-pagina’s of foutpagina’s kunnen hier worden gevonden in de crawlfouten en natuurlijk handmatig worden gecorrigeerd in uw eigen website of onlinewinkel. Helemaal rechts ziet u de sitemap.
Sitemap: Ping voor zoekmachines bij updaten
De sitemap wordt meestal alleen opgezet voor nieuwe projecten, hij loopt permanent. De sitemap helpt Google te herkennen wanneer u nieuwe pagina’s of nieuwe categorieën publiceert (bijv. met WordPress). Zonder deze sitemap zou Google uw site zelf moeten doorzoeken. Aangezien u slechts één van de vele miljarden websites hebt, kunt u zich de dagelijkse inspanning van een zoekmachine als Google voorstellen.
Zoekanalyse: rankings en bereik
In het midden vindt u de zoekmachine analyse, hier heeft u alle belangrijke informatie over uw rankings in de zoekmachine.
Zoekmachine-analyse: aanbevelingen om te beginnen
In het grote overzicht ziet u eerst de kliks, de impressies en de positie.
Clicks: daadwerkelijke bezoekers van een website
De kliks geven u een indicatie van hoeveel mensen op uw pagina hebben geklikt na een zoekopdracht op Google.
Impressies: Verschijningen in de zoekresultaten
De impressies laten zien hoeveel mensen u hebben gezien in de resultaten van de zoekmachine. Ongeacht of ze op de link hebben geklikt of niet.
Positie: Plaatsing in de zoekresultaten
De positie geeft dan de respectieve plaats op de lijst van de pagina’s in de zoekresultaten aan. Van stand 1 tot 10 staat u op pagina 1, van 11 uur tot 20 uur op pagina 2 enzovoort.
Hier kunnen perfect geïndexeerde pagina’s worden bekeken en, natuurlijk, ook de veranderingen. Daar komen we nu bij stap 2 op:
Positieverandering in zoekmachines en paginabereik
Twee van de belangrijkste opties in Google Webmaster Tools zijn het vergelijken van posities op verschillende tijdstippen en het monitoren van individuele pagina’s.
Positieverandering: vergelijkingen naar tijd
U kunt de positiewijzigingen direct in het overzicht bekijken, klik op “Periodes” en vervolgens op “Vergelijk periodes”. U hebt dan de keuze tussen 7 dagen, 28 dagen of een door de gebruiker te bepalen periode. In het overzicht kunt u zien hoe de kliks, impressies of de positionering van uw eigen webproject in de betreffende periode zijn veranderd.
Pagina bereik: Op trefwoorden of enkele pagina
Met een klik op de pagina’s kunt u het succes van uw afzonderlijke pagina’s zien. Hier ziet u niet langer alleen de individuele trefwoorden en hoeveel verkeer een enkel trefwoord genereert, maar u ziet hoeveel een pagina verzamelt met alle trefwoorden. Hiermee kunt u het succes van een enkele pagina zien en ook de gemiddelde positionering in de zoekmachine. Hier heeft u een veel groter overzicht van uw individuele pagina en de meest succesvolle pagina’s van uw website of online winkel.
Nieuwe look: Google Search Console
Nieuw uiterlijk voor Google Webmasterhulpprogramma’s! De populairste software voor zoekmachineoptimalisatie voor online-exploitanten voor gedetailleerde query’s van impressies, kliks en rankings heeft zijn uiterlijk veranderd. Het ontwerp is moderner geworden, met compatibiliteit voor de mobiele webweergave. We wilden een directe blik werpen op de belangrijkste wijzigingen en een overzicht geven van het nieuwe 2018-ontwerp in Google Search Console voor beginners en nieuwelingen. Vandaag op zondag bekijken we de nieuwe gebruikersinterface, maar ook de belangrijkste instellingen voor beheerders van internetsites en eigenaars van online winkels. Als u uw eigen zoekmachineoptimalisatie wilt bevorderen, moet u zich dagelijks bezighouden met uw eigen rankings, d.w.z. de positionering in de zoekmachine, maar ook met diverse onderwerpen zoals contentmarketing, paginastructuur en ook backlinks en interne links. Vandaag zullen we alle details bekijken, zodat u een volledig overzicht krijgt van de huidige mogelijkheden die zich voordoen met Google Search Console.