Google Traffic Millionaire! SEO strategie longtail: focus trefwoorden en trefwoordketens

Google Traffic Millionaire! Onze kleine special om SEO (zoekmachine optimalisatie) eenvoudig uit te leggen. Hoe werkt zoekmachine optimalisatie? Ons bureau heeft ook sterke aspecten van Zoekmachine Optimalisatie, u vindt ons immers op pagina 1 voor Facebook Ads Agency, maar ook TikTok Ads Agency, uiteraard ook voor Facebook Agency en TikTok Agency, enz. Laten we zeggen dat elk van deze pagina’s dagelijks 1 relevant persoon naar onze “business” brengt, CEO, marketing manager, enz. – een uiterst waardevolle en duurzame verkeersbron. Dit is hoe SEO werkt.

Zoekmachine optimalisatie: SEO eenvoudig uitgelegd

Social media marketing is een klein gebied dat meestal alleen interessant is voor B2B. Maar denk nu aan grote markten zoals reizen, huisdieren of zelfs e-auto’s en onroerend goed.

We kunnen u beloven:

Het leven kan zo simpel zijn met 1.000.000 relevante bezoekers per jaar.

Relevant = Zoeken op onderwerp (interesse bestaat al)

Rekenvoorbeeld: Bezoekers per maand + Converison (verkoop)

Verkeer – Wat dacht je ervan om een website te hebben en een miljoen mensen per jaar te bereiken? Dat is ongeveer 84.000 bezoekers per maand.

Afsluitingen – Laten we zeggen dat slechts 0,1% in de winkel koopt, wat geen typisch conversiepercentage is (eerder 1 tot 4%). Met 0,1% conversie, zou je al 10.000 betalende klanten hebben.

Marge en winst – Als we rekenen met een kleine marge van 15 euro / verkoop, dan is uw winst al 150.000. Met 1% conversie, is het 1,5 miljoen winst. Tegen een goede koers van 4%, een hele 6 miljoen winst voor u.

Conversietabel:

  • 0,1% conversie (slecht) – 150.000 winst / jaar
  • 1% conversie (ok) – 1.500.000 winst / jaar
  • 4% conversie (goed) – 6.000.000 winst / jaar

Verkeer is niet alles: overtuigend product

PS: Dit toont ook aan dat verkeer niet alles is! Bereiken is altijd slechts de eerste stap. Er moet een overtuigend product achter zitten.

Maar hoe word je een verkeersmiljonair?

Trefwoorden en concurrentie

Voordat we in de concrete SEO-strategie stappen, volgt hier eerst de gouden regel:

Hoe meer concurrentie, hoe meer winst, hoe moeilijker het wordt.

Het voordeel om te beginnen met goede SEO:

Omgekeerd, hoe specifieker, hoe “eenvoudiger”.

Sommige sectoren zijn relatief gemakkelijk, sommige sectoren zijn relatief moeilijk.

  • Hoge winst, weinig vraag – neutraal
  • Hoge winst, veel vraag – moeilijk
  • Minder winst, veel vraag – moeilijk
  • Minder winst, veel vraag – simpel

Voor zoekmachine-optimalisatie geldt eerst de volgende regel:

Hoe specifieker de doelgroep, hoe specifieker het onderwerp, hoe “eenvoudiger” de structuur.

De marketingterm hiervoor is longtail.

Longtail eenvoudig uitgelegd: voorbeeld trefwoordketen

Longtail betekent gewoon “de lange staart”. Vertaald naar SEO, niet het begin, d.w.z. het belangrijkste trefwoord, maar verder weg gelegen trefwoorden, meer bepaald trefwoordketens. Een voorbeeld zegt meer dan 1.000 woorden:

Hoofdsleutelwoord:

  • “Koop een auto”

Het zal moeilijk worden om op nummer 1 te staan voor “koop een auto”. Dat is waarom je begint met de lange staart:

  • “Koop Mercedes A-Klasse blauw Hamburg”

De keten “Mercedes A-Klasse blau kaufen Hamburg” heeft minder concurrentie omdat ze allemaal iets doen om “een auto te kopen”. Maar wie serveert “Mercedes A-Klasse blau kaufen Hamburg”?

Natuurlijk zit er veel meer potentieel achter het hoofdzoekwoord “een auto kopen”, honderdduizenden zoekopdrachten per maand. Longtails worden soms maar tien keer per maand opgehaald, 100 keer per maand, maar als er genoeg winst achter zit, is het de moeite waard, vooral bij het opbouwen van de markt tegen de grote concurrentie.

Focus Trefwoord(en) / Trefwoord Ketens Verschil:

  • Focus: “Een auto kopen
  • Longtail: “Mercedes A-Klasse blauw kopen Hamburg”

Strategie, structuur, links en teksten

Om longtails en hoofdzoekwoorden te veroveren heb je strategie, structuur, links en veel, heel veel SEO teksten nodig.

Zoekmachine-agentschappen gebruiken de zoekmachine-infrastructuur om een aanwezigheid voor hun klanten te creëren. Google is uiteindelijk als een grote weg, met veel weggebruikers. Wie zijn bedrijfslocatie ver naar voren brengt, wordt zichtbaar voor de bestuurders (zoekers). Hoe meer reclameborden we hebben, hoe meer aandacht en bezoekers ons merk krijgt.

Infrastructuur zoekmachine, figuurlijk gesproken:

Elke plaatsing op pagina 1, is een nieuw reclamebord

Je bouwt dus stap voor stap longtails op en koppelt ze aan elkaar (links).

Hoe langer gebruikers op uw pagina blijven, hoe beter de kerncijfers.

  • Stilstandtijd
  • Uitvalpercentage

SEO-strategie: uitbreiding van het toetsenbord

Dan volgt de strategie: longtails beetje bij beetje uitbreiden. Zodat de rankings (plaatsing) op pagina 1 stijgen.

Hoe meer goede rankings, hoe meer verkeer (bezoekers naar uw website, online shop, …)

Laten we met een heel klein voorbeeld rekenen. Een bepaald trefwoord brengt 100 bezoekers per maand als het op pagina één staat. Als we dit extrapoleren, krijg je al stabiele getallen. Denk je eens in dat je zoveel bezoekers had in een gespecialiseerde winkel.

Voorbeeld, trefwoord pagina 1 = 100 bezoekers / maand:

  • 1 = 100
  • 20 = 2.000
  • 50 = 5.000
  • 100 = 10.000

Dat betekent dat slechts 100 pagina 1 zoekwoorden u al 10.000 kwaliteitsbezoekers zullen opleveren, elke maand. Deze zijn er al:

  • 120.000 bezoekers / jaar met 100 relevante trefwoorden

Vlindereffect in zoekmachine optimalisatie

Ken je het vlindereffect? Hierin staat dat het flapperen van de vleugels van een vlinder uiteindelijk een grote orkaan zal veroorzaken.

Ook bij zoekmachine-optimalisatie worden kleine vleugelslagen geleidelijk grote vleugelslagen. Hoe meer long-tail keywords je verovert, hoe relevanter je wordt, ook voor het algemene onderwerp, d.w.z. voor je (uiteindelijk strategisch gerichte) hoofdkeyword.

U kent het voorbeeld “Koop een auto” en “Koop een Mercedes A-Klasse blauw Hamburg”. Hier is er nog een ter verduidelijking:

Voorbeeld: Onroerend goed sector

De vastgoedsector is een van onze belangrijkste stokpaardjes, of het nu gaat om kopen, verkopen of huren. Ook hier brengt de lange staart ons hoger en hoger. Van de vier “4 kamer flat Berlijn Spandau”, naar de “4 kamer flat Berlijn”, naar de “huur flat Berlijn”.

Longtail opbouw in fasen:

  • 4 Kamer Appartement Berlijn Spandau
  • 4 kamer flat Berlijn
  • Huur een appartement Berlijn
  • Flat Berlijn

Bereik: hoofdzoekwoord en longtail in vergelijking

Het verkeer (aantal bezoekers) neemt met elk niveau toe. Laten we ons voorbeeld eens bekijken.

Nu de vraag, hoe lang duurt het om zo’n SEO project op te zetten? Voor deze vraag moet u ook eerst de gulden regel overwegen: werkt u in een segment met hoge marges en veel concurrentie of in een speciaal segment met een kleine doelgroep?

Structuur:

  • 1-5 jaar

Trouwens, een SEO project eindigt nooit echt. De concurrentie wordt immers steeds groter, nieuwe bedrijven, nieuwe projecten, nieuwe privé-sites (blogs) en natuurlijk de sociale media. De inhoud moet dus worden bijgewerkt, maar ook nieuw worden gecreëerd.

Voorbeeld: “Valutahandel” (Financiën) + Geheime truc

Hier is nog een praktisch voorbeeld van een nieuw project. Zware trefwoorden zoals “valutahandel” zijn ook mogelijk als de nadruk ligt op een geheime truc:

Goede, gebruikersgerichte inhoud (toegevoegde waarde).

Ja, dat is de geheime truc:

Maak de gebruiker blij!

Voorbeeld: trefwoord “valutahandel”:

Lees hier meer over het onderwerp:

SEO en Google Ads: Insider tip 2

Nu hier is een insider tip om echt iedereen te bereiken.

Combineer organisch bereik en betaald bereik.

Google leeft, net als andere zoekmachines, van advertentie-inkomsten, die worden verkregen door de verkoop van prominente plaatsingen boven de organische zoekresultaten. Bijgevolg staan er altijd reclamelinks voor kwalitatieve inhoud. Maakt niet uit of het kwaliteit is of niet.

Dus voor winstgevende gebieden, is het de moeite waard om deze twee werelden te combineren. Wij ondersteunen ook de organische inhoud van onze klanten, niet alleen via sociale-mediamarketingactiviteiten (bijvoorbeeld het delen van berichten), maar ook via Google Ads en Display Ads.

Tip! Vooral interessant voor e-commerce ultra. Denk maar aan de typische long-tail, zoals in ons voorbeeld “Mercedes A-Klasse blauw kopen Hamburg”. De wens om te kopen is relatief concreet en daarom moeten wij de eerste plaats zijn waar gebruikers terechtkomen na hun zoekopdracht.

Lees hier meer over Google Ads, in Display Ads, als een aanvullende bereikbooster voor uw inhoud.