SEO voorbeeld 472 % prestatie: stijging (waardering) in 12 maanden – beste praktijk e-commerce

Bij een agentschap voor sociale media draait alles om goede inhoud, in foto- en videoproducties, maar ook in zoekmachineoptimalisatie, kortweg SEO. Contentmarketing is het toverwoord, plus een paar kwalitatieve backlinks – maar is het echt zo eenvoudig? En werkt SEO eigenlijk wel? Hier is een beetje inzicht in een klantenproject dat we ongeveer 12 maanden geleden zijn begonnen. Meer bepaald, een beste praktijk op het gebied van e-commerce (reizen). Totaal +372 % prestatieverhoging of met andere woorden: Gedeeltelijk uitverkocht!

Kerncijfers: Project, duur en toename

Statistieken zeggen meer dan 1.000 woorden! Daarom hebben wij vandaag een voorbeeld uitgekozen waarmee wij net het tweede jaar van de werkzaamheden van het agentschap ingaan. Onze klant is bijzonder tevreden, vooral dankzij de eveneens stijgende verkoop in de online winkel. Op zondag wilden we een paar kleine inzichten geven in 1) hoe een SEO project voor online shops ongeveer in zijn werk gaat en 2) hoeveel “stijgt” het succes en hoe meet je dat, afgezien van de verkoop? Meer in het bijzonder, hoe erkent u de toename die het agentschap door zijn werk heeft bewerkstelligd?

Het project in een oogopslag:

  • Industrie: Reizen / E-commerce
  • Doel: Zoekmachine optimalisatie / content marketing
  • Opdrachtgever op het project: 2011 – 03.2020
  • Start project (agentschap): 03.2020
  • Actieve publicatie: 04.2020
  • Rapportage door sleutelfiguren: Xovi evaluatie (software)
  • Waardering (Xovi) voor: 4.05
  • Waardering (Xovi) na: 19.12
  • 472 % Prestatieverhoging

Vragen en antwoorden: Zoekmachineoptimalisatie voor Google

  1. Hoe werkt SEO?
  2. Hoe lang duurt SEO?
  3. Hoe komt de waardering van het domein tot stand?

Hoe werkt SEO?

Wat doet men met SEO? Wat zijn SEO-normen? SEO is een afkorting voor search engine optimisation. Dit verwijst naar verschillende zoekmachines, of hun algoritme, dat verantwoordelijk is voor de rangschikking, d.w.z. de plaats in de zoekresultaten.

De focus is, simpel gezegd:

  • 87 % goede inhoud (onderzoek tot productie en verbetering in de loop van de tijd)
  • 6 % interne en externe linking
  • 3 % inkomende links
  • 2 % Media-inhoud
  • 2 % Sociale media

We hebben hier meer over het onderwerp:

Hoe lang duurt SEO?

Elk project is individueel, net als het productassortiment in de onlineshop. Daarom kan de vraag “hoe lang duurt SEO?” niet in het algemeen worden beantwoord. Deze beste praktijk geeft echter een klein inzicht in de materie en de tijd die een dergelijk project in beslag neemt.

Voor dit project kunnen we de volgende interne kengetallen geven:

  • Deelname aan het project: 3
  • Waarvan niveau hoofd: 1
  • Voorbereiding: 1 maand
  • Minimale duur: 24 maanden

Niet elk gebied kan zo snel worden vergroot. Financiën, bijvoorbeeld, maar ook onroerend goed zijn veel moeilijker te veroveren. Maar er is ook veel concurrentie in de reisindustrie. Onze klant verkoopt ongeveer 100 producten, waarvan ongeveer 5% hooggeprijsd zijn, in het 4-cijferige segment. De rest zijn meestal accessoires.

Vergelijking met andere industrieën (basisreis = x1):

  • Financiën: x6
  • Onroerend goed: x8

Hoe komt de waardering van het domein tot stand?

De software controleert ongeveer 1 miljoen trefwoord/ trefwoord combinaties. Bepaalde domeinen (websites) ranken voor alle trefwoorden.

De software kijkt dan naar de beoordeling, simpel gezegd:

  1. Hoe vaak wordt een domein vertegenwoordigd?
  2. Hoe hoog is het domein geplaatst?
  3. Hoeveel concurrentie is er?
  • Klant (voorkeur): Xovi (tegen betaling)
  • Onze aanbeveling: Google Zoeken (gratis)

Vergelijking voor/na (software): + 372 %.

Hier is een snelle blik op de statistieken van de software in de grafiek. Ter vergelijking:

Voor: waardering op 4.05

Na: Waardering op 19.12