Kan ik een lijst van influencers krijgen voor onze klant? – Inzichten!

Voor een reisaanbieder, moeten we een lijst van partners sturen met een concept. In plaats van onze langdurige betrokkenheid, moet je maar 1 bericht en 1 verhaal doen. Is dat duurzaam? Vaak is dat omdat noch de doelstellingen, noch de “baan”, noch het budget vastliggen. Hoe moeten wij als architecten uw huis plannen zonder budgetkennis en kadergegevens? Onze inzichten in sociale media helpen u bij het plannen en opzetten van uw influencercampagne.

Vandaag hadden we weer een standaard geval. Kortom: Stuur ons gewoon alle influencers + we willen 1 post en 1 verhaal. Fout: Invloedrijke personen zijn geen handelswaar.

Influencer marketing is niet winkelen in een supermarkt

Reclamebureaus, PR-bureaus en online marketing: Veel bureaus willen met ons samenwerken als social media-agentschap voor hun klanten en vaste klanten. Influencer marketing wordt vaak verward met adverteren (zoals Google AdWords). De misvatting: Ik koop beïnvloeders per bereik.

Als je je concentreert op beginners, kun je dat doen. Maar met echte “influencers” doe je concepten, ideeën en planning. Dan zijn er nog de verschillende netwerken, zoals Instagram, YouTube en, natuurlijk, de hoeveelheid postings en verhalen. Als je nog niet eerder iets te maken hebt gehad met influencers en bloggerrelaties, moet je weten dat je vanaf nu werkt met “social stars”. Zoals acteurs, musici of zelfs artiesten, kan waarde nooit simpelweg worden gemeten aan de hand van verkoopcijfers of bereik. Hoe zit het met de interactie? Punt voor punt wordt sociale marketing met influencers complexer.

Informatief: Micro-influencers met een klein bereik zijn goedkoper maar vergen ook meer inspanning. Laten we ons voorstellen, zoals in de best practice hier, dat we in plaats van 2 grote bloggers, 20 kleinere influencers op reis sturen. In plaats van 2 x 1 miljoen bereik, boeken we 20 x 100.000 bereik of nog beter 200 x 10.000 bereik. Met twee reizen is de organisatorische inspanning in het influencer agency nog beheersbaar, maar met 200 wordt het influencer agency een reisbureau. Afspraken op afspraken, klanten, fotografen naar de blogger, ICE of vliegtickets, activiteiten ter plaatse, enz.

Wat moet er in een briefing voor influencers staan?

Voordat u contact zoekt met bloggers en agentschappen, moet u de volgende punten op een rijtje zetten:

  • Gewenst bereik van contacten, bijvoorbeeld: 500.000 mensen
  • Demografie, bijvoorbeeld 500.000 mensen tussen 25 en 45 jaar en familie
  • Budget, bijvoorbeeld een maximum van 20.000 euro

Ook al geeft niemand graag zijn budget prijs – hoe moeten wij als architect uw huis plannen zonder budgetkennis en kadergegevens?

Beste praktijk: reisinvloed

Alleen uit de belangrijkste kadergegevens kunnen concrete plannen worden gegenereerd, zoals deze beste praktijk van ons bureau:

Korte vakantie met partner en kinderen

In dit specifieke geval gaat het om een concept voor een reisorganisatie waarvan wij het verzorgingsgebied op grond van de geografische gegevens hebben beperkt tot 500 km. Vooral voor gezinnen en jonge stellen bieden de verschillende locaties de perfecte vakantie van het alledaagse leven. In plaats van micro-influencers, kiezen we voor 8 geweldige bloggers. In plaats van 1 post en 1 verhaal op Instagram, permanente aanwezigheid via pre- en postreportage van de bloggers.

Concept – Mijn Weekend

Wij nodigen bloggers uit voor een rondleiding met vaste procedures. Dag 1 XY, Dag 2 XY.

Als een win-win, gratis vakantie, kost en inwoning. Idealiter zou men ook een automerk moeten winnen, […], wat goed en gemakkelijk kan zijn. Als ook de auto en de reis ter beschikking worden gesteld, zal de blogger minder kosten maken, […].

  1. Bloggers A+B nemen gezinnen mee op vakantie met de kinderen
  2. Blogger C+D gaan “even” de stad uit met hun vrienden
  3. Bloggers E+F zijn alleenstaande ouders, ook zij kunnen zich hier een heerlijke vakantie veroorloven
  4. Bloggers G+H reisden met z’n tweeën voor een korte vakantie tijdens het WE

Foto en videograaf: Smartphone en Drone

De dagen worden dan extra begeleid door een Youtube videograaf, zodat wij/jullie zeker goed beeldmateriaal hebben voor PR. Van wellness tot restaurant en accommodatie. Als het budget het toelaat, eventueel met fan actie > wellness met mijn favoriete influencer. Fans krijgen gratis vervoer + accommodatie en ontmoeten hun ster. Het geheel zou ook exclusief vergezeld kunnen gaan van een kleiner modeblad (100.000 lezers/maand) en verzameld kunnen worden in een extra categorie: reizen/vakantie in […] voor de eeuwigheid.

Sociaal Netwerk Selectie: Youtube eerst!

Mijn tip: minder Instagram, meer Youtube.

We moeten Instagram constant gebruiken zodat het merk aanwezig is. Op YouTube kunnen we video’s op lange termijn plaatsen:

Momenteel komen hier alleen […] en bloggers met maximaal 70.000 views. Als we iemand kopen die 200.000 kan garanderen, perfect.

Instagram bovendien. Onze thema’s komen van vakantiegangers:

  • Premium vakantiegangers (26 procent): hechten vooral waarde aan ontspanning – direct voor de deur!
  • Ontdekkingsreizigers (18 procent): geïnteresseerd in nieuwe bestemmingen en cultuur – van vissen aan zee tot avonturenzwembaden voor kinderen
  • Pakketvakantiegangers (14 procent): Boek het kant-en-klare allround pakket – korte trip in het weekend, alles geregeld
  • Traditionalisten (21 procent): nemen reisplanning in eigen hand.
  • Reismoeheid (21 procent): Reizen over het algemeen niet naar andere landen.

Bron van de vakantiegangers (Presseportal.de) – Digitaal boeken van reizen: hoe Duitsers hun vakantie plannen

Verzorgingsgebied

Bovendien, demografisch gezien, vooral gericht op nauwere gebieden van Noord/West-Duitsland.

Opslaan / Winnen

Fans kunnen tijdens de actieperiode exclusief sparen of iets winnen, bijv. een prijsvraag of een kortingscode.

Voorbeelden: Reisvlogs op Youtube

Hier hebben we nog een paar zeer goede voorbeelden laten zien van hoe mooi Youtube video’s gemaakt kunnen worden door reisbloggers:

48 uur in New Orleans (VS)

Griekenland ontmoet mode

Cubaans straatvoedsel en koffie

Bali’s mooiste stranden