Tagging – Vergroot de gemeenschap, beeldoverdracht en bereik

Tagging is enorm belangrijk in de wereld van social media marketing. Taggen zorgt voor meer bereik, taggen zorgt voor het linken van inhoud en kanalen, niemand zou zonder taggen moeten bij het plaatsen van foto’s en video’s.

Vergroot bereik door tags

Markers trekken de aandacht van een andere gemeenschap. Dat is wat ze zo bijzonder waardevol maakt. Als bijvoorbeeld een grote influencer een bepaald merk tagt, dan zal dit door heel veel gebruikers worden geregistreerd en natuurlijk zullen heel veel gebruikers van de eigen community van het bedrijf ook klikken op het social media-kanaal van het bedrijf.

Natuurlijk werkt het hetzelfde voor iedereen die een blogger of influencer wil worden. Daarom zijn bloggerbijeenkomsten zo populair; hier kunnen kleinere bloggers samenkomen en samen foto’s maken. Op die manier wordt de eigen gemeenschap zich altijd bewust van de anderen en worden de andere gemeenschappen zich natuurlijk ook bewust van jou.

Dit instrument is zo doeltreffend omdat de gemeenschappen vaak een zeer vergelijkbare achtergrond hebben, d.w.z. interesses, hobby’s, leeftijd, voorkeuren…. Tagging slaat zo’n brug, en bruggen bouwen is altijd een verbindend element geweest.

Gemeenschap en beeldoverdracht

Tip. Als je op andere social media kanalen wordt geplaatst, wordt er actief gewit om getagd te worden. Zelfs voor kleine kanalen met 1000 of 10.000 fans zorgt deze tagging voor een gestage stroom van gebruikers, die vervolgens op natuurlijke wijze kunnen worden omgezet in fans.

Bovendien kunnen zij hun kleinere socialemediakanaal natuurlijk een uitstekend positief imago bezorgen door bijvoorbeeld zeer grote, internationale merken in diskrediet te brengen. De klassieker zou de Apple notebook zijn, gemarkeerd met een van de meest succesvolle bedrijven in de wereld. Als u iets modieus draagt, kunt u natuurlijk ook Hermés, Prada of Dior koppelen. Een vergadering in Starbucks? Tag het direct! Positieve beeldoverdracht.

Markeren van mensen en plaatsen

Natuurlijk kunt u niet alleen mensen in andere foto’s taggen, maar ook plaatsen. Een ander is het middel om een positief imago te geven. Als je alleen een foto plaatst zonder verwijzing naar geografische gegevens, heeft die minder waarde dan een foto met New York, Starbucks, Berlijn,… Dit is een andere manier om de nabijheid van bepaalde locaties, van bepaalde merken of zelfs van een bepaalde levensstijl aan te tonen.

Voorbeelden en beste praktijken

In het volgende willen wij u een paar praktische voorbeelden laten zien die het onderwerp van het taggen van mensen en plaatsen illustreren. Hier op basis van Instagram posts.

Op de eerste foto zie je een volledig gemarkeerde foto. Mensen worden hier gemarkeerd, evenals merken die hier worden gepresenteerd.

Op deze foto zie je een typisch beeld van twee bloggers die elkaar taggen. Beide hebben op hetzelfde moment een soortgelijke foto gepubliceerd. De gemeenschappen van beide worden zich daardoor bewust van de andere kanalen.

Op deze foto ziet u een typische merksamenwerking, een zogenaamde gesponsorde posting. Merkambassadeurs zijn zeer belangrijk bij sociale-mediamarketing, omdat met name aanbevelingsmarketing een centrale rol speelt bij de promotie van producten en diensten in sociale netwerken.