Influencer Categorieën: Classificatie van marketing types met formule + infographic
Hoe worden influencers eigenlijk gecategoriseerd? Vooral voor een influencer agency is het belangrijk om snel een overzicht te hebben, ook als het gaat om aanbiedingen voor klanten. De zinvolle indeling in groepen helpt bij de berekening van de prijzen, maar ook bij de duidelijkheid. Universiteiten en hogescholen geven ook steeds meer cursussen die expliciet ingaan op het onderwerp van influencer
Hoeveel verdienen influencers eigenlijk? Het rekenplatform Influencerfee.com heeft nu cijfers gepubliceerd met de gemiddelde wereldwijde verdiensten van Instagrammers, gebaseerd op 1 miljoen volgers. U kunt de
Pico, Nano en Micro Influencer Formule PAM (People Attraction Methode)
Er zijn drie subcategorieën:
- PAM | Extraterrestrial vanaf 300.000.00
- PAM | Wereld wijd tot 300.000.000
PAM | Standaard tot 3.000.000 - PAM | Special Interest tot 600.000
Tabel voor de formule: Waarden en afbakening
Alle waarden kunnen exact uit de tabel worden overgenomen. De indeling geschiedt in de klassieke indeling van pico, micro en micro. Als formule dient het ook om de kosten en prijzen van influencers voor
PAM Buitenaards |
|||||
PAM Buitenaards | Buitenaards / Tera | 300M | 300.000.000 | PAM E | PE |
PAM Global A | Globale Influencer / Giga | 150M | 150.000.000 | PAM GA | GA |
PAM Global B | Globale Influencer / Giga | 90M | 90.000.000 | PAM GB | GB |
PAM Global C | Globale Influencer / Giga | 60M | 60.000.000 | PAM GC | GC |
PAM Global D | Globale Influencer / Giga | 30M | 30.000.000 | PAM GD | GD |
PAM Invloedrijker |
|||||
PAM-Standaard | Infuencer / Mega | 3M | 3.000.000 | PAM | PA |
PAM Micro | Speciaal belang / Kilo | 1500K | 1.500.000 | PAM M | PM |
PAM Nano | Speciaal belang / Kilo | 900K | 900.000 | PAM N | PN |
PAM Pico | Speciaal belang / Kilo | 600K | 600.000 | PAM P | PP |
PAM Special Interest Invloedrijker |
|||||
PAMSI | Speciaal belang / Kilo | 300K | 300.000 | PAMSI | PS |
PAMSI Micro | Micro Influencer / Micro | 30K | 30.000 | PAM SIM | SM |
PAMSI Nano | Nano Influencer / Nano | 3K | 3.000 | PAM SIN | SN |
PAMSI Pico | Pico Influencer / Pico | 0,3K | 300 | PAM SIP | SP |
Infographic: Categorisering van beïnvloeders en bloggers volgens volgers/fans
Influencer Marketing: uw sleutel tot organisch bereik
Meer over dit onderwerp is te vinden op de blog, met steeds nieuwe en interessante artikelen.
Hoeveel is mijn Instagram kanaal waard? - Influencer agentschap
- Invloedrijke Marketing
- Invloedrijke Marketing Wiki
Virtuele modellen verschijnen nu op de omslagen van belangrijke tijdschriften als Vogue, Harpers Bazaar, Elle en Vanityfair. Zij zijn de nieuwe gezichten van marketingcampagnes en krijgen veel kudo’s en aandacht op sociale media. De gegenereerde modellen zijn niet alleen ongelooflijk hyperrealistisch, maar ook in staat om naadloos te transformeren en geheel nieuwe outfits, poses en gezichten te onthullen. Aangezien het uiterlijk van elk model volledig uniek is en vanaf nul wordt gegenereerd, kunnen de modellen worden aangepast aan de industrie en de wensen van elke klant. Deze technologie kan door modemerken worden gebruikt als een tijd- en geldbesparende maatregel. De mogelijkheden voor wat kan worden gecreëerd zijn vrijwel eindeloos.
Digitale beïnvloeders
Influencer Marketing: hoe de business werkt
Heb je er altijd al aan gedacht om zelf aan influencer marketing te doen? Met softwaretools kunt u influencer marketing op Instagram organiseren, van zoeken en beheren tot het plannen van campagnes en de daaropvolgende monitoring. In onze twee uur durende gratis online cursus, leggen we blogger en influencer marketing uit van A-Z.