Influencer Categorieën: Classificatie van marketing types met formule + infographic

Hoe worden influencers eigenlijk gecategoriseerd? Vooral voor een influencer agency is het belangrijk om snel een overzicht te hebben, ook als het gaat om aanbiedingen voor klanten. De zinvolle indeling in groepen helpt bij de berekening van de prijzen, maar ook bij de duidelijkheid. Universiteiten en hogescholen geven ook steeds meer cursussen die expliciet ingaan op het onderwerp van influencer marketing. De meest succesvolle Youtubers maar ook de meest succesvolle Instagrammers bereiken inmiddels honderden miljoenen mensen. Met één beeld oefenen ze dus meer invloed uit dan welk TV-station ter wereld ook. De PAM-formule verdeelt influencers in categorieën. Hoe bereken je eigenlijk de waarde van influencers? Wij hebben het antwoord: Influencer prijzen en kosten.

Hoeveel verdienen influencers eigenlijk? Het rekenplatform Influencerfee.com heeft nu cijfers gepubliceerd met de gemiddelde wereldwijde verdiensten van Instagrammers, gebaseerd op 1 miljoen volgers. U kunt de infografiek hier vinden : Invloedrijke inkomsten wereldwijd.

Pico, Nano en Micro Influencer Formule PAM (People Attraction Methode)

Er zijn drie subcategorieën:

  1. PAM | Extraterrestrial vanaf 300.000.00
  2. PAM | Wereld wijd tot 300.000.000
    PAM | Standaard tot 3.000.000
  3. PAM | Special Interest tot 600.000

Tabel voor de formule: Waarden en afbakening

Alle waarden kunnen exact uit de tabel worden overgenomen. De indeling geschiedt in de klassieke indeling van pico, micro en micro. Als formule dient het ook om de kosten en prijzen van influencers voor campagnes te berekenen.

PAM Buitenaards

PAM Buitenaards Buitenaards / Tera 300M 300.000.000 PAM E PE
PAM Global A Globale Influencer / Giga 150M 150.000.000 PAM GA GA
PAM Global B Globale Influencer / Giga 90M 90.000.000 PAM GB GB
PAM Global C Globale Influencer / Giga 60M 60.000.000 PAM GC GC
PAM Global D Globale Influencer / Giga 30M 30.000.000 PAM GD GD

PAM Invloedrijker

PAM-Standaard Infuencer / Mega 3M 3.000.000 PAM PA
PAM Micro Speciaal belang / Kilo 1500K 1.500.000 PAM M PM
PAM Nano Speciaal belang / Kilo 900K 900.000 PAM N PN
PAM Pico Speciaal belang / Kilo 600K 600.000 PAM P PP

PAM Special Interest Invloedrijker

PAMSI Speciaal belang / Kilo 300K 300.000 PAMSI PS
PAMSI Micro Micro Influencer / Micro 30K 30.000 PAM SIM SM
PAMSI Nano Nano Influencer / Nano 3K 3.000 PAM SIN SN
PAMSI Pico Pico Influencer / Pico 0,3K 300 PAM SIP SP

Infographic: Categorisering van beïnvloeders en bloggers volgens volgers/fans

Influencer Marketing: uw sleutel tot organisch bereik

Meer over dit onderwerp is te vinden op de blog, met steeds nieuwe en interessante artikelen.

Leestip! Digitale beïnvloeders: sociale marketingstrategie

Virtuele modellen verschijnen nu op de omslagen van belangrijke tijdschriften als Vogue, Harpers Bazaar, Elle en Vanityfair. Zij zijn de nieuwe gezichten van marketingcampagnes en krijgen veel kudo’s en aandacht op sociale media. De gegenereerde modellen zijn niet alleen ongelooflijk hyperrealistisch, maar ook in staat om naadloos te transformeren en geheel nieuwe outfits, poses en gezichten te onthullen. Aangezien het uiterlijk van elk model volledig uniek is en vanaf nul wordt gegenereerd, kunnen de modellen worden aangepast aan de industrie en de wensen van elke klant. Deze technologie kan door modemerken worden gebruikt als een tijd- en geldbesparende maatregel. De mogelijkheden voor wat kan worden gecreëerd zijn vrijwel eindeloos.

  • Digitale beïnvloeders

Influencer Marketing: hoe de business werkt

Heb je er altijd al aan gedacht om zelf aan influencer marketing te doen? Met softwaretools kunt u influencer marketing op Instagram organiseren, van zoeken en beheren tot het plannen van campagnes en de daaropvolgende monitoring. In onze twee uur durende gratis online cursus, leggen we blogger en influencer marketing uit van A-Z.