Instagram tips & tricks – volgers krijgen, bereik vergroten, community opbouwen

Community en volgers: wat betekent succes op Instagram? Alle strategieën en concepten in Instagram-marketing hebben tot doel een sterke en vitale gemeenschap op te bouwen. Met name interactie, d.w.z. de frequentie van commentaren en “vind ik leuks”, speelt een belangrijke rol. Laten we eens kijken naar een klein voorbeeld van beste praktijken voor het onderwerp interactie. In ons kleine voorbeeld zouden wij als bedrijf de kleurkeuze van ons nieuwe product, dat in antraciet zeer goed werd ontvangen, willen uitbreiden. De vraag is, welke kleur zouden onze kopers verkiezen? Instagram help!

Succes op Instagram = sterke gemeenschap

De eigen social media community van een bedrijf is een krachtig instrument. Laten we eens kijken naar een paar verschillende aspecten, het onderwerp van marktonderzoek en de nabijheid van ontwikkelingen en trends. Als je erin slaagt een community van meer dan 10.000 fans op te bouwen, heb je toegang tot meningen en ontwikkelingen, die natuurlijk onmiddellijk kunnen doorstromen naar diverse andere marketingtools, maar ook naar productontwikkeling. Een eenvoudig voorbeeld zou een poll in Instagram Stories zijn. Met de vraag, welke kleur heeft uw voorkeur naast onze standaard antraciet? Binnen een paar uur kunnen er honderden, misschien zelfs duizenden reacties zijn.

Maar het kan ook eenvoudiger, b.v. bij het op de markt brengen van een nieuw product. Terwijl bezoekers via zoekmachines als Google moeten worden gekocht door middel van dure advertenties, is je eigen community op Instagram snel te bereiken. Dat is precies wat succes op Instagram is, een actieve en grote gemeenschap. Of het nu gaat om reclame, marktonderzoek of public relations voor uw eigen merk, uw doel moet zijn zo’n gemeenschap te creëren. Laten we nu overgaan van theorie naar praktijk, onze Instagram tips!

Inspiratie en mooie foto’s: Uw A&O voor Instagram

Grote social media sterren weten het en zeggen het in interviews, persoonlijkheid moet op de achtergrond blijven, op Instagram gaat het allemaal om mooie foto’s!

Teksten moeten bijna altijd vermeden worden; vrolijke mensen en gelach zijn veel beter. Maar voordat je aan je eigen fotoshoots voor Instagram begint, moet je altijd wat inspiratie opdoen! Instagram tip, kijk naar vergelijkbare profielen maar ook naar profielen van succesvolle Instagram sterren. Welke beeldstijl is succesvol? Wat voor soort foto’s krijgen meer likes en welke minder? Als foto’s veel commentaar hebben, waar komt dan het uitzonderlijke succes vandaan? Het belangrijkste is dat je kijkt naar succesvolle foto’s en succesvolle Instagram-kanalen om een idee te krijgen van welke beeldstijl en beeldtaal je op Instagram moet gebruiken. Moet dat? Natuurlijk kun je altijd tegen de stroom ingaan, maar Instagram wordt door gebruikers gebruikt voor afleiding en een beetje entertainment. Dit betekent dat Instagram geen medium is voor complexe inhoud, zoals economische kwesties of politieke feiten.

Instagram wordt door gebruikers op zo’n manier gebruikt dat de app wordt opgeroepen, nieuwe foto’s in de feed worden bekeken of Stories snel achter elkaar worden doorgeklikt. Dus elk medium krijgt maar een moment. Daarom moet je hier ook van leren, constante aanwezigheid en constante reposting zijn erg belangrijk. Ik kom daar later op terug met Instagram tips.

  • Voordat ze met Instagram beginnen, doen ze inspiratie op bij andere Instagramkanalen
  • Foto met duidelijk motief en focus
  • Vermijd lettertypes en te veel details
  • Foto’s moeten mooi zijn, niet diepzinnig
  • Lifestyle, inspiratie staat op de voorgrond
  • Het dagelijkse leven en backstage, mensen meenemen naar plaatsen die ze zelf niet kunnen zien

Geïnspireerd? Foto’s opslaan op Instagram

Tip! Je kunt de foto’s direct in Instagram opslaan in een archief. Deze functie is zeer praktisch, want telkens wanneer u iets interessants tegenkomt, kunt u de foto direct opslaan. Op die manier kunt u het ook aan uw collega’s of medewerkers laten zien. Nog praktischer is dat u binnen het archief verschillende mappen kunt aanmaken. U kunt bijvoorbeeld inspiratie opslaan voor opnamen in de auto, de studio, producten of foto’s van het team.

Filters? Nee! Effecten en harmonie van de Instagram feed

Wie zijn eerste foto’s op Instagram maakt, stuit natuurlijk op de filters. Filters maken foto’s kleurrijker, spectaculairder, maar niemand wil dat zien. Het is het beste om in het begin geen filters te gebruiken.

De harmonie van je Instagram kanaal is erg belangrijk, want wanneer gebruikers zich bewust worden van je Instagram kanaal, naar je Instagram feed kijken, zal je beslissen of je ze gaat volgen of niet. Als je een harmonieuze algemene look hebt voor je Instagram-kanaal, vergroot je de kans om ze in volgers te veranderen bij elke interactie met je fans. Daarom is het de moeite waard om in het begin van de opstelling geen filters te gebruiken.

Naast de filters zijn er ook correcties. Filters worden op het hele beeld toegepast en geven het een volledig nieuw uiterlijk. Correcties zijn slechts kleine aanpassingen, licht, warmte of zelfs kleurverzadiging. Om foto’s direct in Instagram te verbeteren, moeten alleen kleine correcties worden toegepast. Een aanbeveling van ons social media bureau, nauwelijks zichtbaar maar een lichte optimalisatie:

  • Lichtcorrectie + 8 % helderheid
  • Warmtecorrectie + 8
  • Kleurverzadiging + 8

Lichtcorrectie maakt de foto over het algemeen iets helderder, warmte maakt de hele foto vriendelijker, als ze warmte uit de foto halen maken ze hem kouder. Een praktisch effect voor de winter. De kleurverzadiging maakt de hele foto wat kleurrijker, de appel wat roder en de lucht wat blauwer. Met slechts 8% zijn de veranderingen echter zo minimaal dat ze geen effect hebben op de beeldverwerking.

Profielfoto, beschrijving en regelmatige inhoud

De volgende in de focus van onze Instagram tips, de profielfoto en de beschrijving, of op Instagram de zogenaamde biografie. Je profielfoto moet duidelijk en veelzeggend zijn, want de thumbnail heeft meestal maar een paar pixels beschikbaar. De miniaturen in Instagram zijn kleine ronde icoontjes die de afbeelding van het betreffende Instagram-account bevatten. Onze aanbeveling voor uw profielfoto:

  • Goed herkenbaar portret
  • Gemakkelijk herkenbaar merklogo
  • Herkenning staat op de voorgrond

Alle andere media-inhoud levert geen erkenning op. Andere details in het beeld moeten volledig worden weggelaten. Zoals hierboven beschreven, alleen een portret of alleen een merklogo. De profielfoto moet niet te vaak worden gewijzigd, omdat hij, zoals beschreven, voor herkenning zorgt. Dus als gebruikers binnen een paar seconden vier of vijf foto’s op de tijdlijn doorbladeren, moeten ze snel en gemakkelijk kunnen herkennen dat die ene foto van hen is. Dit wordt gewaarborgd door de profielfoto, die daarom zo eenvoudig mogelijk moet worden gehouden.

De volgende stap is de biografie. De bio beschrijft in het kort wat ze doen als bedrijf, diensten of zelfs contactmogelijkheden. de bio is speciaal voor gebruikers die ons voor het eerst leren kennen. Dus klikken ze op de gebruikersnaam Iris Instagram accounts en belanden op haar Instagram kanaal. Nogmaals, er zijn slechts enkele momenten voordat de gebruiker terug of verder gaat. Hier moet je snel overtuigen en de gebruiker in een notendop uitleggen wat ze doen, waar ze voor staan en waarom het de moeite waard is het kanaal te volgen.

Nog een tip, emoticons moeten zeker gebruikt worden in de biografie. U kent vast de beroemde zin: beelden zeggen meer dan duizend woorden. Het is hetzelfde met emoticons. Als vakman kun je een hamer gebruiken om snel en gemakkelijk duidelijk te maken waar het je om gaat. Natuurlijk werkt het net zo voor voedingsbedrijven, in de hotelsector maar ook voor modebedrijven. hier vindt u een lijst met

Zo ziet een voorbeeldig goede beschrijving in de biografie eruit:

Word vandaag gescout, tag @cocaine.models
Management van modellen en artiesten
office@cmmodels.com

Lijn 1 – Directe call-to-action om te solliciteren (plus groter bereik door tagging); perfect middel om nieuwe talenten te ontdekken

Regel 2 – Beschrijving van de activiteit, kort en bondig

Regel 3 – Contactmogelijkheid voor klanten en toepassingen

De laatste stap voor een goed kanaal, de redactionele, permanente ondersteuning met nieuwe inhoud. Nu wordt het routine, laten we naar het redactionele plan gaan.

Redactieplan: Wanneer en wat te posten?

Afhankelijk van hoe groot je bedrijf is, ben je misschien zelf nog verantwoordelijk voor je social media kanaal, heb je een eerste medewerker die het naast het eigenlijke werk doet, of heb je misschien zelfs al een eigen klein team dat zich specifiek bezighoudt met social media marketing en de verschillende kanalen van Instagram tot Facebook, tiktok, Twitter en YouTube.

Maakt niet uit hoe, het moet elke dag gepost worden. Waarom is dat zo belangrijk? Alleen door regelmatig te posten, krijg je regelmatig vermeldingen. Hoe vaker gebruikers uw naam horen, hoe groter de kans dat ze uw product zullen gebruiken in plaats van dat van de concurrentie wanneer ze een aankoopbeslissing nemen. Of het nu gaat om een dienst of gewoon om klassieke fysieke producten, moderne apps voor de smartphone of zelfs financiële diensten, hoe vaker een gebruiker van uw merk heeft gehoord, hoe groter de kans dat u de voorkeur krijgt. Voordeel 2, regelmatig posten vergroot niet alleen de naamsbekendheid bij mensen, frequente interactie vergroot ook de kans dat ze volgers worden van uw social media-kanaal.

Regelmatige posts maken je interessanter, omdat gebruikers weten dat ze toegevoegde waarde krijgen op jouw kanaal, bijvoorbeeld de dagelijkse inspiratie met fashion comma de kleine lifehacks voor minigames van een bepaalde app of stadstips van een hotelketen. Het is belangrijk dat de gebruikers permanent toegevoegde waarde van u krijgen om de stimulans te hebben u te volgen.

Een redactioneel plan kan hier heel nuttig zijn, want als je eenmaal nadenkt over de inhoud die nog moet komen, wordt tegelijkertijd een bepaalde periode van 14 dagen of 30 dagen vooraf gepland, zodat je je beter kunt concentreren op de eigenlijke zaken, je hoeft niet elke dag tijd te investeren om inspiratie op te doen. Het dagelijkse werk is dan gericht op community management, bijv. het beantwoorden van commentaren en directe berichten.

Het redactionele plan kan heel eenvoudig zijn, een opsomming van punten met de dagelijkse inhoud. Het gaat hierbij niet alleen om foto’s, maar ook om teksten, maar op ingenieuze teksten komen we later nog terug. Nu we alles geleerd hebben over profielfoto’s, biografieën, inspiratie voor onze eigen beeldtaal, is de volgende stap het opbouwen van een gemeenschap! Hou van je eerste 1000 fans, want zij zijn de eersten die je nieuwe social media concept voor Instagram waarderen en de eerste potentiële 1000 merkambassadeurs voor jou.

Gemeenschapsvorming: Hoe bouw je je eerste 1000 volgers op

Net als in onze Facebook Marketing Gids, is onze grootste aanbeveling voor Instagram de eerste 1000 fans! Zij zijn de eersten die hun merk en hun nieuwe social media-concept naar waarde schatten en zij zijn ook de eersten die hun potentiële nieuwe merkambassadeurs op Instagram zijn.

Laat daarom vanaf het begin nooit een reactie onbeantwoord. Druk op z’n minst op ‘vind ik leuk’ voor elke opmerking. Idealiter volg je met je social media manager elke opmerking onder elke foto en video op Instagram op. 85% van alle bedrijven onderschat dit onderdeel en zorgt niet voor hun community management. Terwijl grote budgetten worden geïnvesteerd in fotoshoots, wordt nauwelijks iets geïnvesteerd in het betrekken van bestaande fans bij hun eigen campagne. Toch zijn het juist deze fans die de grote troef zijn op Instagram. Hun grote doel. Je eigen gemeenschap. Begin daarom, zoals aanbevolen, vanaf het begin met actief commentaar te geven op andere commentaren. Beantwoord berichten rechtstreeks; hier kunt u ook verwijzen naar uw website of online winkel. Je kunt je gebruikers ook betrekken door vragen te stellen of door Instagram Stories en polls te gebruiken, waar we later op terugkomen.

Technisch aspect van viraliteit

Je kunt dit concept naar beneden en naar boven rekken. Zorg net zo goed voor je eerste 100 fans, deze 100 volgers zijn je eerste pleitbezorgers van je merk. Als een van deze volgers commentaar geeft op een van uw media-inhouden, neemt de kans toe dat een van zijn of haar vrienden het bericht van hem of haar ook te zien krijgt. Als ze reageren, neemt de interactie weer toe. Als de gebruiker een gesprek aangaat en verder commentaar geeft, is de kans nog groter dat hij of zij in de feeds van de vrienden van de gebruiker verschijnt.

Organisch aspect van viraliteit

Niet alleen zal het algoritme hen hoger in de frequentie van de advertentie brengen, wat betekent dat hun bereik zal toenemen, maar de gebruikers zelf zullen ook vaker over hun merk praten. Een klein praktijkvoorbeeld, gebruiker XY geeft commentaar op 10 foto’s. Van de 10 merken reageert er maar één op de opmerking. Zal de gebruiker een vriend worden? Ja, natuurlijk. De kans op een terugkerende interactie, d.w.z. een hernieuwde opmerking of like, zal toenemen.

Betrokkenheid en interactie: toegevoegde waarde creëren

Betrokkenheid en interactie betekent meer waarde creëren. Zoals hierboven beschreven, door de betrokkenheid van volgers door actief liken en commentaar geven, maar ook door hun eigen activiteiten.

Voor de gebruiker betekent toegevoegde waarde altijd iets dat hij elders niet krijgt. Te beginnen met de regelmatige postings, zodat bijvoorbeeld de technologiefreak elke ochtend zijn technieuws krijgt, maar ook fashion victims die elke ochtend en avond inspiratie willen voor nieuwe outfits. Het gaat verder met praktische tips en “life hacks” uit het dagelijkse leven, dus de doe-het-zelfzaak kan in de zomer praktische tuintips geven en in de herfst gaat het verder met de woonkamer en de keuken. Zij kunnen de gebruiker inzicht geven in bijvoorbeeld productieprocessen maar ook fotoshoots. Toegevoegde waarde kan op veel verschillende plaatsen worden gegenereerd. Als social media-bureau helpen wij u om de juiste en belangrijke kenmerken naar voren te halen en deze in een slimme strategie te benutten. Bemoei je als gebruiker met je eigen kanaal om inzicht te krijgen in je volgers.

Maar toegevoegde waarde kan ook veel meer zijn, bent u toevallig de eigenaar van uw eigen winkelruimte? Exclusieve promoties en evenementen zijn een geweldige manier om de digitale wereld en de echte wereld te combineren. Hetzelfde geldt voor online shops, zij kunnen praktische bespaartips geven, bijv. kortingscodes die maar twee uur geldig zijn en natuurlijk alleen exclusief op hun Instagram-kanaal verkrijgbaar zijn! U kunt de betrokkenheid verhogen, bijvoorbeeld met software zoals Hootsuite (vooraf plannen) en Combin (interactie). Bij alle conceptie en technische details is er één ding dat je niet mag vergeten: emoties!

Teksten en emoticons (emoji)

Goede en briljante teksten schrijven is niet gemakkelijk, want je hebt niet veel ruimte op Instagram. Boodschappen moeten heel kort verpakt worden. Daarom is het belangrijk een zeer goede reclametekst te hebben die elke dag nieuwe, goede tekstjes brengt die niets met reclame te maken hebben, maar die een zeer persoonlijke weg inslaan. Aan de andere kant is het belangrijk om emoticon te gebruiken. Want we kennen allemaal de beroemde zin: beelden zeggen meer dan duizend woorden! Het is hetzelfde met emoticons, ze helpen om emoties snel en gemakkelijk over te brengen. Net zoals we het al hadden over emoticons in de bio en hun doeltreffendheid voor een snelle uitleg, de hamer voor de vakman, het kantoorgebouw voor de makelaar, de jurk voor de mode-onlineshop, geldt hetzelfde principe natuurlijk ook voor postings. Een hartje zegt al snel dat je iets heel leuk vindt. Een verbaasde smiley laat zien dat je verbaasd bent. Boodschappen zijn makkelijker over te brengen Sophie.

In principe moet elk bedrijf en elk Instagram-kanaal zijn eigen normen vinden. Voor de genoemde online modewinkels worden zeer korte en bondige beschrijvingen met andere merknamen in de beschrijving aanbevolen voor de overdracht van het imago. Positieve imagotransfer wordt echter niet alleen bereikt door andere merken te vermelden, maar ook door andere Instagramkanalen te vermelden. Een ander voordeel is dat de andere kanalen zich bewust worden van de tag. Wat op zijn beurt helpt om de eerste likes te genereren. In een notendop:

  • Korte en bondige beschrijvingen, gewoonlijk niet meer dan 20 woorden
  • Emoticons voor een snelle emotionele impact
  • Markeer andere profielen en merken voor bereik en beeldoverdracht
  • Oproep tot actie aanbiedingen
  • Precieze hashtags, daar komen we later op terug

Oproep tot actie in de post en verhalen

Call-to-action betekent een directe verwijzing naar ons uiteindelijke doel. U wilt een smartphone verkopen via de online winkel? Wijs de gebruiker er dan rechtstreeks op:

“nu is model XY beschikbaar in de winkel! Wees nu een van de eersten!”

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat op Instagram expliciet reclame wordt gemaakt voor producten. Maar dat betekent niet dat ze er niet direct naar moeten verwijzen. Zorg er daarom voor dat zij in hun berichten ook hun diensten of producten dienovereenkomstig promoten. Als gebruikers al geïnteresseerd zijn in de foto of video en nu bij de beschrijving komen, wil je ook informatie. Daarom is het geen tegenspraak. Vertrouw daarom op call-to-action aanbiedingen om uw verkoop te verhogen.

Gebruik Instagram-verhalen

Instagram Stories begeleiden je als bedrijf of als persoon door het dagelijks leven. Geen ingewikkelde productie, eenvoudige ideeën en het beste van alles, gewoon begeleiden. Dit bespaart veel tijd en betrekt uw gebruikers er echt bij. Als je bijvoorbeeld een groothandelaar bent, toon dan de mooie foto’s op je posts, de feed en in je Instagram Story neem je de gebruikers echt mee, bijvoorbeeld naar de grote magazijnen, naar de presentatie van nieuwe producten of gewoon naar de ontbijttafel. Mensen krijgen een dieper inzicht in hun plannen, gedachten, maar ook de persoonlijke touch die Instagram nodig heeft.

In Instagram Stories kun je, in tegenstelling tot in posts, links plaatsen. Dus als u bijvoorbeeld nieuwe producten introduceert, kunt u de gebruiker er direct op wijzen dat hij of zij bij uw product kan komen door op de smartphone omhoog te swipen.

  • Weinig planning, weinig moeite
  • Constante begeleiding in het dagelijks leven, in (bijna) alle situaties
  • Privé-inzicht voor gebruikers
  • Instagram-stories zijn slechts 24 uur beschikbaar
  • Links naar online winkel en website mogelijk

Toegegeven, weinig ondernemers willen Instagram Stories doen. Instagram Stories moeten, net als elk marketinginstrument, gezien worden om gevolgd te worden. Toegegeven, de vorm van marketing is anders dan de klassieke reclameborden, maar het is nog steeds zeer effectief, vooral zodra de gemeenschap groeit boven de 10000 volgelingen.

Veel klanten vragen ons ook hoeveel hashtags we moeten gebruiken en welke hashtags we moeten gebruiken?

Gebruik de juiste hashtags

Als bedrijven met Instagram beginnen, staan er vaak 20 of 30 hashtags onder de posts. Is dat echt effectief? Laten we de praktijk eens bekijken.

Zonder al te diep op de materie in te gaan, is het algoritme van Instagram zo gestructureerd dat media-inhoud doorgaans 24 uur, 72 uur en maximaal een week in de nieuwsfeed wordt weergegeven. Afhankelijk van de relevantie. De meeste media zijn echter na 24 uur verdwenen, aangezien er elke dag miljarden foto’s worden geüpload. Wat kunnen wij als bedrijf hieruit leren voor onze Instagram-tips?

Heat map positionering in online marketing

We kennen allemaal de zoekmachine Google, het belangrijkste platform als het gaat om vragen op het internet. Waar kan ik iets vinden? Wat betekent iets? Waar staat iets voor? Waar kan ik meer informatie vinden over iets? De gouden regel in online marketing is positie één. Hoe dichter je bij deze positie bent, hoe vaker er op je geklikt zal worden. Het maakt niet uit of het Google of Instagram is. Hier kunt u aan de hand van de grootste zoekmachine ter wereld heel mooi zien waar de blik van de gebruiker op gericht is, groen vaak, geel heel vaak en rood bijna uitsluitend.

Laten we een schoonheidsbedrijf als praktisch voorbeeld nemen. Dit schoonheidsbedrijf produceert eyeliner. Als we kijken naar de hashtag eyeliner, zullen we zien dat de top posts meestal duizenden likes hebben. Om hier in de trainingen te verschijnen, moeten we zoveel likes genereren als jij. Aan de andere kant verdwijnen we ergens in de archieven. Hieruit kunnen we concluderen dat als we hashtags vinden die niet zo vaak worden gebruikt, maar wel interessant zijn voor onze branche, we ze kunnen gebruiken. In ons voorbeeld van de beste praktijk komen we er nu bij de analyse op Instagram achter dat er heel weinig materiaal is over het onderwerp eyeliner en tutorials. We kunnen ons dus met voordeel met dit onderwerp bezighouden en dat zullen we dan ook doen. In dit kleine voorbeeld leidt het hele analyseproces tot een uiteindelijke strategie of concept voor de Instagram-content. Hoe gespecialiseerder onze inhoud is, hoe sneller we een gemeenschap kunnen opbouwen, omdat de concurrentie relatief kleiner is.

Hieruit kunnen we concluderen dat je je moet richten op een paar hashtags die voor jou relevant zijn. Als een ruwe vuistregel, kunnen we zeggen:

  • Drie algemene hashtags zoals #Beauty, #Eyeliner, #Makeup
  • 3 speciale hashtags voor de afbeelding #Contour, #Makeuplover, #Eyeshadows

Op die manier worden hun posts specifiek getagd, maar niet overladen met hashtags. Nog een Instagram-tip, velen beginnen te vertrouwen op hashtags die hen worden gegeven op sociale media blogs met gevaarlijke halve kennis, misschien heb je een hashtag als #Like4like gezien. Ten eerste worden deze hashtags volledig overspoeld, en ten tweede moedigt het de interactie niet echt aan. Omdat we je gewoon een “like” geven voor een “like”, als dat zo was, zou het geen echte fan zijn en dus gewoon een spook account. Een eenmalige interactie, meer niet. Natuurlijk zijn er ook hashtags zoals #Follow4follow. Laten we aannemen dat ze 1.000 front-volgers bereiken door dit. Geen van deze gevallen is echter echt een fan van het merk en geen van deze volgers zal op enigerlei wijze interactie hebben met hun kanaal. Alweer, spook rekeningen. Wat u wilt is een echte gemeenschap, met echte merkfans die hen volgen omdat ze informatie en updates over hen willen. Laat daarom dergelijke opbouwende hashtags volledig achterwege en richt u op kwalitatieve hashtags.

Smartphone of spiegelreflexcamera? De vergelijking

Dat waren een hoop Instagram tips! Nu komt de grote vraag die iedereen heeft. Hebben we een professionele SLR camera nodig? Als je tegenwoordig een moderne smartphone bezit, is de cameratechnologie al zo ver dat je 100% van je inhoud met je smartphone kunt produceren. Van foto’s met focus, verschillende verscherpingsfuncties of timelapse tot uitgebreide video’s die zelfs op een smartphone kunnen worden bewerkt. In vergelijking zijn de verschillen tussen smartphones en spiegelreflexcamera’s eigenlijk niet groot. Sociale netwerken worden meestal geopend op smartphones, meestal in de app, zelden ook via de website. In de regel worden alle media dus geopend binnen een app op een smartphone. De grootte van het scherm is dus beperkt, niet alleen op de smartphone, maar ook op de tablet. In tegenstelling tot grootschalige reclameposters, bijvoorbeeld reclameborden of stadslichten, gaat het hier niet om een extreem hoog aantal megapixels, maar alleen om de kwaliteit van de foto’s. Aangezien de foto’s niet worden ingezoomd of in XXXL worden weergegeven, zijn moderne smartphones absoluut toereikend voor de productie van inhoud.

Natuurlijk zijn er gebieden waar u ook extra apparatuur nodig hebt, van spiegelreflexcamera’s tot gimbals voor camerabewegingen of zelfs drones. Toch raden wij u als socialemediabureau aan om, voor u uw geld investeert in een spiegelreflexcamera, beter te zorgen voor een smartphone van hoge kwaliteit. Twee vliegen in één klap, want u of uw social media manager heeft alle sociale netwerken op één smartphone en de hele productie. Dit bespaart bestandsoverdracht en communicatiekanalen, maakt live postings mogelijk, maar ook live interactie met volgers op Instagram, bijv. met Instagram TV.

Tips en advies voor Instagram

Dit waren onze Instagram tips en basics, direct als aanbeveling van ons social media bureau. Als u nog vragen heeft over Instagram marketing, staan wij als consultants voor u klaar. Met talrijke referenties, vriendelijk en jong team, kijken we uit naar uw telefoontje of e-mail.

Instagram tips: Artikelen & Gids