Instagram: Basiskennis, hulp & tips voor het sociale netwerk

Ken je Instagram? Instagram is een sociaal netwerk dat zich kenmerkt door twee bijzondere eigenschappen. Ten eerste is Instagram “mobile first”, d.w.z. Instagram is ontworpen voor smartphones. Ten tweede is Instagram gebaseerd op visuals, d.w.z. puur visuele stimulatie. Ook voor ons Instagram-agentschap is dit altijd een bijzondere uitdaging bij het beheer van sociale media. Vooral jongeren gebruiken tegenwoordig sociale netwerken zoals Instagram, die anders zijn dan de netwerken van hun ouderen (wij dus). Wat hier nodig is, zijn toepassingen en platforms die niet langer volledig openbaar toegankelijk zijn voor iedereen (zoals Whatsapp of Snapchat), of niet langer een volledige mediaselectie presenteren (zoals Instagram of YouTube).

Instagram agentschap hulp en tips voor beginners

Instagram is een van de belangrijkste nieuwe sociale netwerken die hier in Europa en wereldwijd zijn ontstaan. Nadat het netwerk de afgelopen jaren honderdduizenden en miljoenen gebruikers heeft verzameld, staat het op het punt de grens van een miljard te overschrijden. Instagram wordt het op drie na grootste sociale netwerk ter wereld. Als je de Chinese netwerken buiten beschouwing laat, is Instagram na Facebook en YouTube het grootste sociale netwerk ter wereld. Op Instagram kunnen met name jonge doelgroepen zeer goed van informatie worden voorzien; de doelgroepen hier zijn tussen de 12 en 30 jaar oud. Steeds meer oudere gebruikers zijn hier echter ook geregistreerd en ontdekken het sociale netwerk zelf.

Meer onderwerpen en artikelen:

  • InstagramAgentschap – Alles over Inhoud tot Influencer
  • InstagramMarketing – Inzichten van Community tot SEO
  • Contact – Adviseur en Bureau

Vermaak voor tussendoor

Mensen gebruiken Instagram niet meer als medium voor informatie dan bijvoorbeeld Facebook of YouTube. Voor mensen is Instagram een medium voor snelle mediaconsumptie. Een snel gesprek in de metro, bij de bushalte of terwijl ze wachten op hun beste vriend. Instagram kan van overal worden gebruikt. De hoeveelheid gegevens is betrekkelijk gering. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het videoportaal YouTube, waar zeer grote hoeveelheden gegevens worden verzonden wanneer video’s worden afgespeeld, is Instagram bijna uitsluitend gebaseerd op foto’s, met een kleine overdrachtsgrootte. Wanneer video’s worden afgespeeld, worden ze meestal verkleind tot een formaat van 640 x 640 pixels en is het MP4-formaat slechts weinig data-intensief. Door al deze voordelen van snelle mediaconsumptie heeft Instagram zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de netwerken.

Referral marketing! Instagram voor bedrijven, KMO’s (kleine en middelgrote ondernemingen) en AG’s

Steeds meer grote bedrijven, kleine en middelgrote ondernemingen en aandelenvennootschappen ontdekken het grote potentieel dat achter het netwerk schuilgaat. Instagram is niet alleen interessant vanwege het eigen systeem, maar ook vanwege de vele bloggers en influencers die hier actief zijn. Influencers zijn jonge mensen die in slechts enkele maanden, soms jaren, een zeer groot aantal fans hebben opgebouwd. De meeste van deze fans zien elk bericht. Dus als je meer dan 100.000 fans hebt opgebouwd tegen de tijd dat je 18 bent, heb je een grote toekomst voor je. Meer en meer bedrijven ontdekken dit en werken momenteel samen met bloggers en influencers. Zij staan voor de merken die zij vertegenwoordigen en promoten gewoonlijk alleen producten die zij zelf zouden dragen of verbruiken. Deze verwijzingsmarketing is wat de berichten met bloggers zo effectief maakt in marketing.

Instagram agentschap alternatief? Ja! Begin nu met de online cursus Instagram

Wie zelf actief wil worden op Instagram, doet meestal een beroep op een Instagram-bureau. Wie echter zijn eigen knowhow in het bedrijf wil houden en zelf de inhoud wil creëren of de tijdlijn wil vullen, kan zichzelf ook alles leren wat hij over het onderwerp moet weten met een online cursus Instagram. We hebben een kijkje genomen bij een van de cursussen die een zeer goede introductie bieden in het onderwerp Instagram voor aspirant social media managers!

In de online cursus leer je in verschillende inhouden hoe je stap voor stap je eigen Instagram-kanaal opbouwt en later ook nieuwe fans werft door middel van content en omzet behaalt door gerichte reclamemaatregelen. In deze videocursus voor nieuwkomers en professionals leer je de basisbeginselen van Instagram, zoals het optimaliseren van je profiel en technieken en strategieën voor het genereren van bereik en volgers. Door toegevoegde waarde in content, kunt u gebruikers inspireren! Verdien geld met Instagram en automatisering. Dit zijn allemaal onderwerpen in de online cursus. Zeer weinig jonge bedrijven en zelfstandigen kunnen zich bureaus veroorloven voor Instagram-marketing en marketing op sociale netwerken. Zelfs veel kleine startende ondernemingen beschikken niet over de nodige financiële middelen om een eigen bureau in de arm te nemen. Toch willen velen even actief zijn als de grote bedrijven. Zij willen evenveel verkeer genereren, evenveel accounts plaatsen en, het beste van alles, een toegevoegde waarde bieden voor de gebruikers. Het belangrijkste is dat de cursus slechts een begin is!

Instagram – emotionele contentmarketing is de sleutel

Door inhoud emotioneel te maken, winnen netwerken als Instagram gestaag aan belang. Tegelijkertijd verliezen de anderen niet, de mediamix verschilt alleen – afhankelijk van de interesses (gedetailleerde communicatie zoals op Facebook of snelle inspiratie op Instagram). Het beheer van fanpagina’s en sociale media komt dus op de voorgrond. Winst kan alleen worden behaald met een uitgekiende contentstrategie (of imagostrategie).

Influencer marketing – populair bij reclamebureaus

Iedereen die vandaag de dag bij de tijd wil zijn, vertrouwt op influencer marketing in zijn strategie. In vergelijking met klassieke online reclame, zoals in zoekmachines, zijn de klikprijzen via influencer marketing uiterst gunstig. Hoeveel kosten influencers precies? Wij hebben het antwoord: Influencer prijzen en kosten.

Social Media Marketing Hulp voor Beginners

Stephan M. Czaja (Lukinski, reclamebureau) legt in zijn blog in meer dan tien afzonderlijke stappen uit hoe u social media kunt gebruiken voor uw marketing in uw bedrijf. Als modellenagent en mediamanager kent hij het spel tussen media, bereik en aandacht. De artikelen zijn vooral gericht op beginners en nieuwkomers op het gebied van sociale media. Van de eerste basisprincipes van de netwerken tot nieuwe trendonderwerpen zoals influencer marketing. Met elke stap zult u als beginner social media marketing beter begrijpen. U kunt de ouderartikelen hier vinden: Social Media Marketing Manager.

  1. Wat zijn sociale netwerken? De kracht van Youtube, Snapchat, Facebook & Co.
  2. Trends & Trendsetters – Invloedrijke personen in de mediawereld
  3. Social Media Concept: Hoe het werkt – Merk, Bereik, Monitoring
  4. Web 2.0 en sociale media: Bereik voor bedrijven (voorbeeld ASOS & ZARA)
  5. Social Media Manager – Beheer en Online Marketing
  6. Social Media Manager – meting, doelen, doelgroep en bereik
  7. Vijf tips om je bereik te vergroten – creativiteit, influencers, inhoud
  8. Instagram: Reclame – Online marketing of productplaatsing
  9. Youtube: 3 stappen voor betere zoekmachine rankings
  10. Facebook: Doelgroepen – woonplaats, leeftijd, belangstellenden
  11. Facebook: zes tips voor de Facebook-fanpagina
  12. Influencers in plaats van dure Facebook Ads
  13. Influencer: Mode, Trends & Trendsetters