Instagram’s algoritme begrijpen: 3 factoren die het beïnvloeden – Social Media News

Het Instagram-algoritme begrijpen – Een onderwerp van deze week: Het Instagram-algoritme. Dit zijn de drie factoren om rekening mee te houden! Plus, Social Media Hoffmann legt uit waarom community management het begin van alles is – in lijn met het algoritme, want interactie is belangrijk. Future Biz meldt deze week: de chronologische Instagram-feed keert terug. Zijn gebruikers blij? Al het sociale nieuws van deze week, voor u in één lijst, net achter de 3 factoren. Klik hier om direct naar het social media nieuws te gaan.

Instagram: Meer bereik door het algoritme

Instagram – Opgericht in 2010, is Instagram een van de populairste sociale medianetwerken ter wereld. Binnen de eerste 10 jaar steeg het aantal gebruikers van 1 miljoen naar 1 miljard. De meeste gebruikers zijn tussen de 18 en 34 jaar oud. De geslachtsverhouding is ongeveer 1:1. Wat ervoor zorgt dat Instagram zo gepersonaliseerd werkt, is het algoritme. Dit is heel bijzonder, maar wat is een algoritme eigenlijk?

Algoritme uitgelegd: hoe werkt het?

Wat is een algoritme eenvoudig uitgelegd?

De term algoritme komt uit de informatica (IT). In principe is een algoritme een door deskundigen geschreven programma dat gebruikersgegevens en zoekgedrag in een app onderzoekt en analyseert.

Hiervoor kijkt het naar verschillende parameters, bijvoorbeeld wie een stuk inhoud publiceert. Is deze persoon al relevant of niet? Welke zijn echt relevant? Welke worden aan jou getoond? Dat beslist het algoritme. Op basis van deze gegevens krijgen gebruikers dan berichten te zien die zijn afgestemd op hun interesses.

In het volgende leer je over de voordelen van dit begrip en hoe je het algoritme kunt beïnvloeden.

Algoritme factoren: Wat doet er toe?

Zoals beschreven op Social Hub, zijn er 3 factoren om het algoritme in uw voordeel te gebruiken.

De drie factoren van het algoritme samengevat:

  1. Rente
  2. Actualiteit
  3. Interacties

Nu even in detail:

Rente

Interesse – Instagram meet hoe mensen omgaan met verschillende inhoud. Als je bijvoorbeeld vaak interactie hebt met posts die onder de categorie mode vallen, krijg je automatisch meer posts uit de modewereld te zien.

Actualiteit

Tijdigheid – Ook al is de chronologische opsomming van Instagram feeds niet meer beschikbaar, de periode waarin de post is gepubliceerd speelt nog steeds een rol. Ook de gebruiksfrequentie maakt een verschil.

Interacties

Interacties – Interactie met accounts van mensen verhoogt ook je bereik. Als gebruikers vaak met u interageren, verschijnt u vaker in hun feed.

Social Media Week: het nieuws van de week

Hier vindt u het huidige gebruik van sociale media in Duitsland.

Heel Facebook: De weg naar de metaverse

All Facebook van deze week gaat over “Bridge to Metaverse – Hear me speak #AFBMC 2022” en “Social in 30 languages – Social Media Management at Deutsche Welle”. Meer nieuws van deze week:

Brandwatch: Consumentengedrag voor merken

Brandwatch daarentegen bericht deze week over “TikTok Guide: Handige tips om aan de slag te gaan” en “Brandwatch + Cision”. Meer headlines van de week:

Social Media Hoffmann: Community management – heel belangrijk!

De Social Media Hoffmann blog van deze week gaat over “Waarom community management het begin van alles is” en “Medewerkers opleiden voor social media”. Updates en nieuws van de blog:

Social Hub IO: Het algoritme van Instagram

De Social Hub IO blog bericht over “Advertising labelling in influencer marketing” en “Deze social media boeken moet je kennen in 2021!”. Meer nieuws van de blog:

Hootsuite: Advertenties op Instagram

Spannend nieuws van Hootsuite deze week, zoals “Posten naar Instagram vanaf je desktop: hoe doe je dat (3 methoden via pc of Mac)” en “Hoe het Facebook-algoritme in 2022 zal werken en hoe je het voor jou kunt laten werken”. Meer nieuws van deze week:

Social Media One: Multi-channelmarketing

Nieuw van Social Media One deze week is “Amazon Music Docu: Nu online!!! Multi Channel Marketing” en “Social Media Industries: Practical Examples and Marketing Methods”. Meer actueel nieuws:

Blog 2 Social: Werven via sociale media

Deze week op Blog 2 Social onder andere artikelen over “Een solide social media recruitment strategie bouwen – tips & tricks” en “Van WordPress website naar social media, e-mails, apps en print – Hoe deel je je content met verschillende mediaformaten”. Meer van de blog:

Business Insider: Influencer & voedseltrends

Deze week heeft Business Insider onderwerpen als ” Komiek Aurel Mertz over humor in tijden van crisis: “Mensen hebben het vermogen verloren om van gedachten te veranderen” ” en ” Influencers hebben de volgende voedseltrend ontdekt – een startup uit Berlijn helpt”. Nieuwe onderwerpen van de week:

T3N: Verkeerde informatie over klimaatverandering

Deze week op T3N onder meer “Russisch parlement klaagt over blokkering van zijn YouTube-kanaal” maar ook “Helpt kwaliteitsmedia tegen nepnieuws? Hoe lees je zonder hoge kosten”. Nieuwe artikelen, headlines en trends:

FutureBiz: De chronologische Instagram-feed

Nieuwe artikelen en posts van FutureBiz deze week zijn onder andere “/artikel/waarom-instagram-hashtags-locaties-content-niet-bewaart/” en “Over het belang van social media & de irrelevantie van social media marketing”. Meer headlines van de week:

W&V: Elon Musk neemt Twitter over

Deze week heeft W&V interessante onderwerpen als “Op Twitter: Katjes maakt nu NFT’s – en oogst felle tegenwind” en “Merkwaardering: Hoe sociale media de merkwaarde beïnvloeden” in de blog. De posts en meer tips zijn hier te vinden: