Social Selling – Winkelen op Facebook, Instagram en YouTube

Social selling zoals Instagram shopping, meestal in combinatie met influencer marketing en social ads, heeft betrekking op de kunst van het genereren van verkoop via sociale netwerken. Door creatieve en goede content, door gerichte advertenties, door influencer marketing en ook door eigen online shops in het sociale netwerk. Dit werkt op Facebook, maar ook in combinatie met Instagram. Een van de nieuwste trends is het hebben van een eigen online winkel op Facebook en Instagram. Sociale verkoop, daar gaat het om!

Producten & Winkel op Facebook en Instagram

Sociale verkoop wordt steeds belangrijker. Want bij online marketing is het belangrijk om zo weinig mogelijk barrières te hebben, omdat de dop komt met het voltooien van de gewenste actie. Op een website is dit bijvoorbeeld het aantal kliks tot de aankoop is gedaan of tot een bepaald product is gevonden. Elke extra barrière, dat wil zeggen elke extra stap, maakt de aankoop moeilijker en verlaagt dus het conversiepercentage. Hoe korter, eenvoudiger en begrijpelijker de paden zijn, hoe beter. Daarom is het zinvol om vroeg of laat mensen niet uit het sociale medianetwerk naar je eigen webwinkel te lokken, maar rechtstreeks producten te verkopen via sociale medianetwerken. Dit staat bekend als sociale verkoop.

Sommige platforms bieden gebruikers nu de mogelijkheid hun eigen onlinewinkel op te zetten. De online winkels zijn dan gekoppeld aan het echte platform. Het grote voordeel is dat gebruikers direct in het sociale netwerk door de producten kunnen bladeren. Anderzijds hebben zij de mogelijkheid om producten rechtstreeks in hun media te linken, bijvoorbeeld wanneer zij een foto plaatsen. Als gebruikers dan meer geïnteresseerd zijn in het geposte product, kunnen ze erachter komen welk product het is door op het medium te klikken. Bovendien krijgen zij direct alle prijsinformatie en kunnen zij met één klik naar het product in uw echte online winkel gaan. Sociale verkoop, met uw eigen online winkel in het sociale netwerk, verlaagt dienovereenkomstig de drempels voor verkoop via sociale medianetwerken.

Grafieken en statistieken: Sociale handel

De grafieken zijn al drie jaar oud, maar laten niettemin dezelfde trend zien die sinds 2010 aan de gang is: social commerce.

Tip. Instagram winkelen

Vereisten, instructies, kosten en tips – verkopen op Insta! Als sociaal netwerk heeft Instagram meer dan 1 miljard maandelijks actieve gebruikers. Daarmee is Instagram het netwerk met de hoogste engagement, zelfs nog vóór Facebook zelf. Ongeveer 70% van de Instagram-gebruikers is jonger dan 35 jaar. Een zeer sterke doelgroep, ook met het oog op de toekomst en de strategische ontwikkeling van het eigen merk. Producten zijn al zo’n twee jaar linkbaar op Instagram. Daarom is deze functie al geruime tijd een insider tip van ons e-commerce bureau.

Tot nu toe moest je hiervoor een Facebook-shop opzetten. De inspanning was voor velen dan ook te hoog, de eigen winkel moest immers op Facebook worden aangesloten om vervolgens producten op Instagram te kunnen markeren. Nu is alles veel gemakkelijker, veel meer aanwezig.

Maak een Instagram winkel aan in de app en je bent klaar. U kunt producten maken en ze in uw foto’s en video’s linken.

Daarom wilden we het je meteen vertellen! Vandaag zullen we samen een eerste, fundamentele blik op de functie werpen. Wij krijgen vaak zeer eenvoudige vragen over Insta Shopping. Dit artikel beantwoordt alle vragen stap voor stap.

  • Instagram winkelen