Google Ads: Schuimmachine adverteren
Google Ads – Vandaag willen we je op weg helpen met het onderwerp “adverteren op Google” of AdWords. CPC, CPM, AdWords, impressies, kliks,… veel technische termen uit performance marketing! Vandaag willen we Google Ads heel eenvoudig uitleggen aan de hand van de meest gestelde vragen. Hoe werkt adverteren op Google? Hoe adverteer ik op Google? Wat zijn de echte voordelen van Google AdWords? Als Google-bureau dat gespecialiseerd is in adverteren, doelgroepen, targeting en marketingcampagnes, krijgen we elke dag veel vragen. We hebben de belangrijkste verzameld en willen ze hier graag voor je beantwoorden. Hoe adverteren op Google werkt, zoekmachinemarketing (SEM), stap voor stap uitgelegd.
Vragen? Praat met ons of schrijf naar onze Google-experts: Contact
Uw bureau voor adverteren op Google [jaar]:
- Campagnes opzetten en beheren
- Schaalvergroting: Gericht bereik via advertenties
- Experts voor Social Ads / Google Ads en Native Ads
- Targeting: Adresseren op leeftijd, interesses, enz.
- Re-targeting: opnieuw adresseren, bijv. e-commerce
- Leads: e-mail funnel en e-mailmarketing
- Bewaking en optimalisatie van alle KPI’s
- Methodologie voor prestatiemarketing
- Ervaring met vele gevallen
Stephan M. Czaja, eigenaar
CXMXO Groep
Google AdWords voor webwinkels
Google AdWords – Hier hebben we belangrijke tips voor succesvol adverteren met Google AdWords en dus tegelijkertijd meer omzet in de online shop. De online marketingmix wordt steeds complexer. Er zijn nu talloze opties voor digitaal adverteren in e-commerce. Van organisch tot betaald bereik. De meest interessante optie voor de meeste online retailers is echter Google AdWords! Vandaag leggen we uit waarom en hoe aan de hand van de belangrijkste vragen die we als Google AdWords-bureau krijgen.
- De productbekendheid vergroten
- Merkpromotie en merkbekendheid
- Verkoop verhogen
- Meer leads genereren
In Berlijn, Keulen, Düsseldorf, München en Hamburg en in heel Duitsland: Als je meer gedetailleerde vragen of specifieke projecten en zorgen hebt, kijken we uit naar je telefoontje of e-mail! Wij kunnen u adviseren: Contact.
Voordelen van Google Ads
De voordelen van Google Ads in één oogopslag:
- Adverteren op trefwoorden
- Adverteer op basis van gegevens (leeftijd, locatie, taal, …)
- Dagen, tijd en frequentie kunnen worden gepland
- Kosten = gebruiker / schaalbaar
- Kostenbeheersing
- Lokale / globale oriëntatie
Trouwens, wat kost een advertentie op Google? Hoeveel kosten 1.000 vertoningen? Bereken hier je Google Search Ads mediabudget als voorbeeld.
Hoe werkt adverteren op Google?
Het grootste voordeel van adverteren op Google is de uiterst precieze bereikbaarheid van doelgroepen.
Eenvoudig gezegd is Google een van de grootste bedrijven als het gaat om gebruikersgegevens. Niet alleen gegevens: Er zijn veel inzichten uit te halen: Wensen, dromen, gewoonten, waarschijnlijkheden.
Welke interesses hebben gebruikers? Wat willen ze? Waar komen ze vandaan? Welke website bezoeken ze? Welke producten bekijken ze in online winkels? Hoeveel tijd besteden ze aan een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld in een online blog? Welke interesses hebben ze? Google kan al deze vragen beantwoorden en op basis daarvan kunnen gebruikers heel precies worden getarget met advertenties.
Hoe nauwkeuriger deze advertenties worden verzonden (doelgroepdefinitie), hoe minder budget er aan de advertentie hoeft te worden besteed. Dit verlaagt natuurlijk de kosten!
De advertenties worden vervolgens weergegeven op verschillende websites, blogs en online winkels in het weergavenetwerk. Daarnaast worden advertenties ook weergegeven in apps, ongeacht of het Android- of iOS-apparaten zijn. De technische term hiervoor is het eerder genoemde displaynetwerk.
Bureaus die zich expliciet bezighouden met Google Ads zijn er om doelgroepen te definiëren, deze te identificeren, campagnes op te zetten, deze tegen elkaar te testen en het succes van de advertenties te maximaliseren. Zo bereik je je doelen van “productbekendheid”, “merkbekendheid”, “meer verkoop” en “meer leads”.
Campagneoptimalisatie
- CPC-biedingen (bodbeheer)
- Kwaliteitsfactoren
- Sleutelwoord zwembaden
- Accountstructuur
- Campagne-instellingen
- Conversie en landingspagina
Remarketing / retargeting van bezoekers
Maar het wordt nog beter: remarketing en retargeting maken het voor online retailers eenvoudig om bezoekers van hun eigen website of webshop opnieuw te bereiken. Iedereen die niet direct besluit te kopen, maar het winkelmandje of zelfs alleen de productpagina verlaat, krijgt het product opnieuw te zien via remarketing. Een ingenieuze marketingtool!
De gebruiker gaat dus niet verloren bij het annuleren of verlaten van de online shop. Hij of zij wordt onmiddellijk en nauwkeurig geregistreerd tijdens het bezoek en verpakt in een verder gesegmenteerde doelgroep. Op deze manier kunnen binnen campagnes ook individuele stadia worden gecreëerd, bijv. mensen die uw online shop hebben bezocht, een product in het winkelmandje hebben geplaatst maar het niet hebben besteld! Precies hetzelfde product met foto en/of beschrijving wordt nu getoond. Binnen de zoekmachine maar desgewenst ook in het Display Netwerk.
Retargeting maakt het dus mogelijk om een specifieke gebruiker of gebruikersgroep opnieuw te bereiken met een specifiek product, ongeacht of dit fysiek of digitaal is.
Doelgroepen bereiken: verspilling minimaliseren
Zoals zojuist beschreven, kunnen ook bepaalde doelgroepen worden gemaakt. Bijvoorbeeld de mensen die een product in het winkelmandje hebben gelegd. Gebruikers die een specifiek product hebben bekeken, kunnen ook worden bereikt. Gebruikers kunnen ook worden gesegmenteerd op basis van verblijfsduur. Iedereen die langer dan een minuut in de online shop is geweest, wordt apart opgeslagen omdat hij of zij zeer geïnteresseerd was. Hoe nauwkeuriger de doelgroepen, hoe gunstiger de advertenties uiteindelijk zullen zijn.
Op basis hiervan kunnen individuele en gepersonaliseerde advertenties worden gemaakt. Deze spreken mensen nog preciezer aan via het al bekende product, waardoor de potentiële koopbereidheid toeneemt. Dit is het grote geheim van doelgroepen achter adverteren op Google.
A/B-tests en succesoptimalisatie: personalisering van reclame
Het grote voordeel van digitale marketing, vooral met en op Google, zijn de flexibele mogelijkheden.
Dit omvat bijvoorbeeld het testen van verschillende advertenties (zogenaamde A/B-tests of splittests). In het verleden, bij klassieke reclame, bijvoorbeeld met posters, werden ontwerpen bepaald in langdurige processen en uiteindelijk duizenden keren afgedrukt en op posters geplakt – onveranderlijk. Als je adverteert op Google, kun je je advertenties permanent aanpassen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Personalisatie is het grote toverwoord. Hoe persoonlijker zo’n advertentie is, hoe hoger de omzet die de advertentie genereert.
Goede bureaus testen daarom voortdurend verschillende advertenties tegen elkaar. Deze tests verschillen bijvoorbeeld in de formulering, de tekstopmaak, het soort woorden, de lengte van de woorden, … Alle vormen en variaties worden tegen elkaar getest om de meest effectieve advertenties eruit te filteren.
De CPC wordt gebruikt als het belangrijkste cijfer. CPC betekent kosten per klik, d.w.z. de kosten die worden gemaakt voor een klik. Afhankelijk van de campagne betaal je niet primair voor de vertoningen (aantal advertenties), maar voor de daadwerkelijke kliks.
Conversie: verkoop, leads & co.
Goede conversie, slechte conversie? In online marketing staat conversie voor een “afsluiting” (verkoop, nieuwsbrief, workshop, etc.). Een conversie hoeft niet altijd een verkoop van een product te zijn; de inschrijving voor een nieuwsbrief of een webinar (gratis online videocursus) wordt bijvoorbeeld ook een conversie genoemd. De kengetallen die worden gebruikt om succes te meten, zoals de hierboven beschreven CPC, verschillen hier ook van.
Analyse en evaluatie in monitoring
De permanente analyse van zulke verschillende tests, die tegen elkaar worden uitgevoerd om de effectiviteit van individuele campagnes te controleren, is wat advertenties zo efficiënt maakt na de initiële runtime voor tests op Google.
In online marketing opent deze vorm van analyse volledig nieuwe mogelijkheden en natuurlijk gedetailleerde verklaringen over successen en mislukkingen. Ook hier weer een kleine vergelijking met klassieke postercampagnes: kengetallen waren hier nauwelijks controleerbaar! Met een advertentie op Google kun je zelfs de leeftijd van de koper herkennen, evenals informatie over mensen die niet hebben gekocht, zoals interesses, woonplaats en nog veel meer.
Vroeger zou een duur marktonderzoeksbureau de opdracht hebben gekregen om zo’n gedetailleerde analyse uit te voeren, maar tegenwoordig zijn de cijfers gratis beschikbaar!
Door de constante en uiterst gedetailleerde analyses is de monitoring aan het einde van het proces natuurlijk ook uiterst geavanceerd, wat op zijn beurt korte maar zinvolle rapportages voor de klant mogelijk maakt.
Advertentie optimalisatie
Hoe beter de initiële doelgroepen zijn georganiseerd, hoe nauwkeuriger de retargeting van individuele producten, hoe beter de tests, hoe beter de conversie, hoe beter de analyse en monitoring, hoe beter de advertenties! Goede bureaus zorgen ervoor dat de kerncijfers altijd geoptimaliseerd zijn en dat uw mediabudgetten efficiënt worden gebruikt.
Hoe adverteer ik op Google?
Hoe plaats ik advertenties op Google? Als een van de grootste bedrijven ter wereld biedt Google natuurlijk een eigen systeem voor het plaatsen van advertenties. In deze Google Ads Manager, die zeker voor beginners erg complex is, kun je allerlei instellingen en configuraties maken.
Wat zijn de voordelen van Google Ads?
Wat zijn de echte voordelen van Google AdWords? Dit is de vraag die op veel marketingafdelingen, in veel bedrijven, door veel werknemers wordt gesteld! Er zijn nu immers talloze manieren om de verkoop te bevorderen in de online marketingmix. Van content marketing tot influencer marketing, social media marketing tot social media advertising, artikelplaatsingen in blogs en tijdschriften, zoekmachineoptimalisatie, de mogelijkheden zijn zo divers.
Google Ads maken het mogelijk om online reclame te maken voor je eigen producten en diensten, maar hoe effectief zijn advertenties op Google?
Zoals je later zult zien in het best practice voorbeeld van het klikgedrag of de heat map van zoekmachineresultaten, is een groot deel van de actieve kliks en interacties beperkt tot met name de bovenste regionen. Dit is precies waar advertenties zoals Google Ads worden geplaatst. Hoewel het voor de normale gebruiker herkenbaar is dat het om een advertentie gaat, speelt deze voor de gebruiker geen rol in de actieve zoekopdracht. Gebruikers klikken dan ook graag op de eerste positie, of het nu een advertentie is of niet.
Snelle resultaten, koop snel!
Google Ads passen daarom in het normale dagelijkse leven van mensen, ze zijn geen irritante pop-up, maar in de eerste, snelle perceptie een aanbeveling van een gerenommeerd merk, Google. Bovendien komt de aanbeveling van Google, de grootste zoekmachine ter wereld, een merk dat zeer vertrouwd wordt door zijn gebruikers. Dit is het antwoord op de vraag: hoe werkt adverteren op Google? Een sterk algoritme dat de behoeften en wensen van gebruikers vervult, een sterk merk dat veel vertrouwen geniet en het typische klikgedrag, snelle resultaten, weinig vergelijking. Door het plaatsen van advertenties kun je je bedrijf snel naar de bovenste regionen brengen.
Dit maakt goede advertenties tot een uiterst succesvol model in online marketing!
Wat is een Google AdWords-campagne?
Google AdWords-campagnes zijn gericht op de zoekresultaten in de zoekmachine van Google.
De grootste zoekmachine ter wereld
Ten eerste, het grootste en ultieme voordeel van Google als advertentieplatform: de meerderheid van alle zoekopdrachten in deze wereld worden via Google gedaan.
In veel landen over de hele wereld is het woord “googelen” een gespecialiseerde term voor het online zoeken naar informatie. Miljarden mensen willen elke dag weten: wat is het beste hondenvoer? Hoe is het weer in New York? Vrouwentrends voor T-shirts? Aanbeveling vakantie Italië? Echtscheidingsadvocaat? De zoekopdrachten zijn net zo gevarieerd als de gebruikers zelf, Google filtert miljarden webpagina’s en sorteert ze door het uiterst slimme algoritme op een manier waardoor Google een van de topbedrijven ter wereld is geworden.
Daarom is Google zo interessant als platform voor bedrijven. Extreem groot bereik, precies gericht op specifieke gebruikersgroepen, personalisatie van advertenties.
Bedrijven die adverteren op Google gebruiken AdWords. Het programma voor advertenties op Google. Wie hier adverteert, wordt weergegeven op de topposities in de zoekmachine.
Weergave op de eerste plaatsen
De eerste plaatsen zijn uiterst begeerd, niet alleen in zoekmachines, maar ook in aanbevelingslijsten. Of het nu gaat om een gedrukt magazine in de lifestyle en living sector of een super digitale Instagram pagina met veel volgers. Verwijzingsmarketing is altijd een krachtige methode om mensen te overtuigen van je eigen product of dienst. Daarom zijn een goede ranking en aanbevelingslijsten ook zo veel waard in zoekmachines. Degene die bovenaan staat is belangrijk! Dit is precies hoe het principe en concept achter Google Adwords werkt. Je kunt nu zien hoe extreem het klikgedrag zich concentreert op de eerste plaatsen in het klikgedrag en de heatmap.
Klikgedrag en heatmap
Als je kijkt naar het klikgedrag en de beweging van de ogen op de startpagina van Google, zoals hier te zien is in onze best practice, zul je snel zien dat met name de voorste posities in de zoekmachine een zeer hoge frequentie hebben. Het merendeel van de klikken gebeurt hier op de eerste plaats. Deze vermelding is navenant waardevol.
Geloof het of niet, maar we krijgen ook heel eenvoudig geformuleerde vragen die uiteindelijk een interessante kern bevatten. Bijvoorbeeld deze: “Wat betekent het om te adverteren op Google Search?”. Advertenties op Google worden eigenlijk onderscheiden op basis van twee factoren: impressies, d.w.z. de advertentie in de zoekresultaten, en kliks, d.w.z. actieve interactie die leidt naar je eigen website of online shop.
Impressies geven dus het aantal mensen weer dat jouw website of online shop heeft gezien in de zoekresultaten. Dit leidt echter nog niet tot een actieve actie of interactie. Alleen een klik maakt dit mogelijk. Uiteindelijk worden kliks ook betaald en worden de kosten en prijzen dienovereenkomstig berekend.
Elke klik brengt kosten met zich mee. Hoe meer mensen op de advertentie klikken, hoe meer mediabudget er wordt uitgegeven. Uiteindelijk zijn de kliks doorslaggevend in de kengetallen: hoeveel mensen zijn naar het online project gegaan en welke interactie hebben ze vervolgens uitgevoerd? Hebben ze een specifiek product bekeken? Is er misschien zelfs een product in het winkelmandje geplaatst? Is het aankoopproces al in gang gezet maar vervolgens geannuleerd?
Dit brengt je terug bij het onderwerp advertentieoptimalisatie rond doelgroepen en doelgroepsegmentatie. Hoe nauwkeuriger de acties op je eigen website of online shop worden bijgehouden, hoe nauwkeuriger advertenties daarna op Google kunnen worden weergegeven.
Onbewust denken velen in de online marketing natuurlijk meteen dat de bezoeker verschillende aanbiedingen met elkaar vergelijkt – nee! In feite accepteren we meestal het eerste aanbod. Iedereen die bijvoorbeeld met een zoekmachinebedrijf werkt, weet hoe moeilijk het is om op nummer één te komen. Maar uiteindelijk is dat het enige dat telt! Omdat bijna niemand naar pagina 2 in de zoekresultaten kijkt, blijft 90% op pagina 1. Nog niet één op de tien mensen gaat zo ver dat hij of zij naar de tweede pagina van de zoekresultaten kijkt. Sterker nog, 68% blijft alleen bij de eerste 5 posities van de eerste pagina’s.
Pagina 1 en Top 5 is alles
Er is dus maar één doel: bovenaan staan! Dit kan worden bereikt door te investeren in zoekmachineoptimalisatie (lange termijn) of door directe resultaten te kopen (korte termijn) via Google AdWords.
Wat betekenen Google-impressies?
Twee belangrijke cijfers zijn vooral belangrijk als je je vaak met reclame bezighoudt. Impressies en kliks. Wat is het verschil?
In principe is het hele proces, inclusief de zoekresultaten, gericht op de zoekopdracht van een gebruiker. De gebruiker ziet de zoekresultaten, die meestal bestaan uit 10 aanbevelingen, gesorteerd in de rangschikking van 1 tot 10. Op pagina 2 staan nog meer aanbevelingen, van de 11e tot de 20e plaats enzovoort.
Indruk en klik – het verschil
Impressies: Weergave in de zoekresultaten
Impressies – Elke keer dat uw website of online winkel wordt weergegeven aan een gebruiker binnen de zoekresultaten, is dit een impressie. Dit betekent dat uw bedrijf één keer is weergegeven.
Klikken: verwijzing en bezoek
Klikken – De klikken zijn belangrijk, omdat de gebruiker pas op je website of online winkel terechtkomt na een actieve klik.
Op het gebied van Google Ads, maar ook bij zoekmachineoptimalisatie, ligt de focus daarom vooral op deze twee kengetallen. Bij zoekmachineoptimalisatie is er ook de gemiddelde ranking, omdat organisch verkeer wordt opgebouwd via contentmarketing. Dat klinkt goed, nietwaar? Maar wat is de keerzijde? Contentmarketing is altijd een langetermijnproject, elke pagina moet worden geschreven en er moeten voortdurend nieuwe artikelen worden gepubliceerd.
Met Google Ads kun je deze lange route overslaan en je product of dienst direct bovenaan de zoekresultaten plaatsen. Het grote doel in zoekmachineoptimalisatie kan worden bereikt in slechts een paar minuten – dat is het grote voordeel. Dit is wat Google Ads zo populair maakt bij bedrijven en een echt succesmodel in online marketing.
Hoeveel kost een advertentie op Google?
Hoeveel kost het om te adverteren op Google? Kosten en prijzen, de meest interessante vraag voor velen die op zoek zijn naar een goed Google Ads bureau. Hoeveel kost zo’n advertentie eigenlijk? En hoeveel kost adverteren in vergelijking met bijvoorbeeld Facebook? Er is niet alleen concurrentie in online marketing, maar natuurlijk ook in traditionele media, bijvoorbeeld tv-reclame. Bij grotere projecten worden vragen gesteld als “Hoeveel kost een Super Bowl-reclame?” of, op kleinere schaal, “Hoeveel kost adverteren op ZDF, RTL, Pro7 en co.?”.
Verschillende advertentieformaten concurreren met elkaar en uiteindelijk gaat het erom de verschillende kanalen te evalueren en te beoordelen. Welk advertentiekanaal belooft het meest effectieve voordeel, de meeste aandacht en de meeste omzet?
De grote vraag voor velen: wat kost een advertentie op Google?
Prijsberekening: advertentieruimte en concurrentie
De advertentietarieven zijn zeer individueel, afhankelijk van de branche waarin u zich bevindt met uw bedrijf, wie u wilt bereiken en welke concurrentie u hebt in uw specifieke gebied. Onderwerpen zoals financiën, vakanties, hotels, onroerend goed,… zijn zeer concurrerend. Dit vraagt dus om slimme concepten en strategieën om te zorgen voor de nodige extra aandacht in de zoekmachine en bij de concurrentie. Om je een idee te geven van hoeveel een advertentie op Google kost, geven we je graag een kort inzicht in verschillende gebieden en sectoren.
Bereken hier gratis een voorbeeld:
Hier zie je de klikprijs voor bepaalde zoekopdrachten. Maar je kunt ook het verschil in spelling zien. Kort beschreven: je reserveert advertentieruimte (individuele zoekwoorden) bij Google AdWords. Hoe minder advertentieruimte beschikbaar is, hoe hoger de prijs. Zoals je kunt zien in het voorbeeld “huis kopen Berlijn” in vergelijking met “huis kopen Berlijn” – 50% besparing!!!
- “Huis kopen Berlijn” met 9.900 zoekopdrachten per maand is €1,10 / klik
- “Huis kopen in Berlijn” met 1.000 zoekopdrachten per maand is €1,19 / klik
- “Koop een huis in Berlijn” met 720 zoekopdrachten per maand is slechts €0,55 / klik
Als het je lukt om 10.000 bezoekers per maand te bereiken, bereik je 120.000 bezoekers per jaar. 120.000 klikken die niet hoeven te worden gefinancierd door betaalde reclame. Zoekmachineoptimalisatie loont dus enorm op lange termijn.
- 120.000 bezoekers per jaar aan een gemiddelde van 0,92€/klik = 110.400€ equivalente waarde
Een goed SEO-project dat 120.000 bezoekers trekt in 5 jaar bereikt in totaal 600.000 mensen, een equivalent van €552.000.
Op de lange termijn geld besparen met SEO? Hoe zoekmachineoptimalisatie (SEO) werkt
Tip! Wil je meer leren over SEO? Bekijk gratis + premium video’s in de Lukinski SEO Masterclass en hier gratis op de Social Media One blog.
- SEO-teksten schrijven – 6 afleveringen op YouTube
- WordPress instellen – 5 afleveringen op YouTube
Duidelijk voordeel van Google Ads
Dit is echter opnieuw het meest voor de hand liggende en grootste voordeel van Google Ads in vergelijking met advertenties zoals die op tv of posters. Gebruikers klikken direct op de advertentie. Sterker nog, ze hebben vooraf zelf actief een zoekopdracht uitgevoerd, dus ze bevinden zich op dit moment in een fase van interesse, behoefte en verlangen. Bij een poster of tv-reclame moet deze interesse eerst worden opgewekt!
- Gebruiker heeft zoekopdracht zelfstandig uitgevoerd
- Aanbeveling op het moment van actieve interesse
- Het verlangen naar interesse hoeft niet eerst te worden opgewekt, zoals bij posters of tv-reclame, maar ook een groot deel van sociale advertenties als ze niet goed zijn geconfigureerd.
Belangrijke cijfers: Vergelijking per KPI
Er zijn zoveel verschillende manieren om mensen te bereiken! Maar hoe vergelijk je de verschillende reclamemaatregelen met elkaar?
Voor nieuwe campagnes, maar ook voor hele nieuwe strategieën, moeten manieren worden gevonden om mensen te informeren. Klassieke marketing! Er zijn verschillende manieren om Rome te bereiken, maar uiteindelijk gaat het er altijd om mensen te activeren en te informeren. Van de boodschap van de pr-afdeling tot de lancering van een nieuw product in de online shop.
CPM: Kosten om 1.000 mensen te bereiken
Om een vergelijking tussen de verschillende media mogelijk te maken, wordt de “cost per thousand” (CPM ) gebruikt voor evaluatie en vergelijking, d.w.z. de kosten die worden geïnvesteerd om 1.000 mensen te bereiken.
Hoe begin je aan een Google Ads strategie?
Als je besluit om Google Ads of AdWords op professioneel niveau te gebruiken, heb je een goede strategie nodig!
De reclamestrategie wordt samen met het bureau uitgewerkt. De eerste stap is een kort eerste gesprek en het benoemen van je belangrijkste doelen. In de volgende stap analyseert het bureau je merk in een eerste brainstormsessie. In een volgende workshop worden concrete doelen vastgesteld en strategische benaderingen ontwikkeld.
Strategische ontwikkeling omvat bijvoorbeeld prioritering, maar ook categorisering van producten. In de klassieke bedrijfskunde is dit bijvoorbeeld bekend van de categorisering van A-, B- en C-producten. Producten vormen slechts een klein deel van het assortiment, maar verdienen een groot deel van de aandacht. Bijvoorbeeld omdat ze dienen als PR-middel, maar ook als specifiek product van een bepaald merk, zoals de wereldberoemde “Billy plank” van een Zweeds meubelmerk. Bepaalde gebieden hebben zo’n focus, bijvoorbeeld merknamen, bepaalde merkproducten of zelfs bestsellers.
Na het identificeren van de belangrijkste producten: hoe ga je dieper? Of je nu 1.000 of 2.000 links hebt, een goed Google AdWords-bureau zorgt ervoor dat je aanwezig bent in ’s werelds grootste zoekmachine! Elk product, elke link en elke pagina wordt geoptimaliseerd met behulp van zoekwoorden, semantiek en aandachttrekkers, zoals hoofdletters, pijlen of kortingen.
Hoe dieper je in het onderwerp duikt, hoe complexer en breder de onderwerpen zijn die in AdWords aan bod moeten komen om Google Ads te kunnen plaatsen. Van het eerste gesprek tot de workshop met het bureau en de uiteindelijke strategie, het opzetten van de campagne, optimalisatie en uitbreiding, monitoring en rapportage. Om ervoor te zorgen dat je bedrijf altijd up-to-date en state-of-the-art is, raden we je aan om samen te werken met een bureau voor professioneel Google Ads management.
Google advertentiebureau
Wil je adverteren op Google? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij kunnen je helpen met het ontwerp, de strategie en de implementatie van je advertenties en campagnes.
Consultancy, workshop en strategie
Met veel aanbevelingen en ervaring creëren we campagnes voor onze klanten. We richten ons niet op kwantiteit, maar op kwaliteit. Consultancy is daarom een van onze hoekstenen, net als de ontwikkeling van strategiedocumenten en natuurlijk de daaropvolgende campagne-implementatie voor onze klanten. Van nationale e-commerce tot internationale, meertalige systemen. Wij garanderen u prestaties en een solide service.
Advertenties, campagnes en zoekmachinemarketing (SEM)
We plaatsen advertenties en campagnes, analyseren de resultaten en optimaliseren ze om ze steeds efficiënter te maken.
Contact en contactpersoon
Vragen over consulting, workshops, strategieontwikkeling? Neem dan nu contact op met onze contactpersonen:
- Google AdWords-experts: Contact
Nieuw! Native Ads: Verwijzingsmarketing
Native ads (native advertising of native display ads) verwijzen naar alle betaalde advertentieformaten die discreet gelabeld zijn als advertenties. Simpel gezegd is native advertising reclame die er niet uitziet als een advertentie. Native advertenties bieden kleine nadelen, maar vooral voordelen. Wist je dat al? Volgens een whitepaper van AppNexus is de CTR van native display advertising gemiddeld 8,8 keer hoger. Volgens Forbes stijgt de aankoopintentie met 18% bij native advertenties. Wij meten ook altijd een hogere CTR in onze klantprojecten. Waar heeft dit mee te maken? Personalisering van content, storytelling en meer discrete communicatiekanalen: referral marketing. Waarom native advertising? Wat is native advertising? Wat is native advertising?
Banen: Google Ads en prestatiemarketing
Heb je al ervaring opgedaan met Google Ads? En ben je op zoek naar nieuwe uitdagingen? Perfect! Ondersteun ons en onze klanten in performance marketing. Meer informatie over ons, vacatures en contactgegevens voor je sollicitatie vind je hier:
Prestatiemarketing: Overzicht
E-mailmarketing maakt deel uit van de algemene performance marketingstrategie.
Agentschap, strategie voor het sluiten van verkoop
Performance marketing bureau – Performance marketing omvat een mix van online marketing tools. We laten je stap voor stap kennismaken met alle gebieden en voordelen. Je leert ze kennen: Social media, e-mailmarketing, affiliates, display en native advertising, maar ook contentmarketing, zoekmachineadvertenties en niet te vergeten zoekmachineoptimalisatie. Het begint allemaal met de juiste strategie en een goed performance marketingbureau dat zijn vak verstaat.
Google advertentiebureau
Uw bureau voor adverteren op Google [jaar]:
- Schaalvergroting: Gericht bereik via advertenties
- Experts voor Social Ads / Google Ads en Native Ads
- Targeting: Adresseren op leeftijd, interesses, enz.
- Re-targeting: opnieuw adresseren, bijv. e-commerce
- Leads: e-mail funnel en e-mailmarketing
- Bewaking en optimalisatie van alle KPI’s
- Prestatiemarketing methodologie
- Ervaring met vele gevallen
- Contactpersoon: Contact
Als je vragen hebt, bel ons dan!
Praktijkvoorbeelden en best practices
Case studies zeggen meer dan 1000 woorden! Hier vindt u enkele geselecteerde klantprojecten:
Heb je vragen? We helpen je graag op een vriendelijke en directe manier!