Satellietproject (SEO): Vergroot bereik door backlinks in je eigen netwerk

Satelliet Project – Tip! Heb je ooit gehoord van een “satelliet project”? In online marketing is een satellietproject een tweede website, blog of social media-account dat extra bereik genereert.

Satelliet projecten voor zoekmachine optimalisatie: Hoe werkt het?

Hier is een kleine best practice van mij: om mijn modellenbureaus wereldwijd te ondersteunen, zijn we een online modetijdschrift begonnen in zes talen. Op de pagina van mijn modellenbureau kan ik natuurlijk niet zo uitgebreid berichten over onderwerpen en namen, per slot van rekening werken wij met zeer dure en exclusieve cliënten. Dus als klant A de kop “Klant B: Nieuwe collectie in de winkel” leest of relatief oppervlakkige onderwerpen als “De vijf vitamines om af te vallen”, “De drie beste diëten”, “Dit is waarom de voedingsindustrie niet wil dat je afvalt” – allemaal onderwerpen die niet passen bij een high fashion modellenbureau.

Onderwerp verschuiving

Maar perfect voor een modeblad: mode, trends en voeding! Tegelijkertijd schrijft het modeblad natuurlijk ook over modeshows, supermodellen en reclame. Dit zijn op hun beurt perfecte backlink bronnen (links die een positieve invloed hebben op zoekmachine optimalisatie ) voor mijn modelbureaus. De pagina’s vullen elkaar dus aan en vormen een netwerk. Bezoekers dwalen tussen de pagina’s. Het modetijdschrift is een bron van satellietverkeer (bezoekers) voor de modellenbureaus.

Denk groot! Meer dan een project

Dat laat zien dat je, zelfs als gevestigd bedrijf, voortdurend op zoek bent naar nieuwe en betere concepten. Mijn pad leidde me van wat aanvoelde als 100 pizzaflyers en 400 logo’s, weg van mijn reclamebureau en merkopbouw voor klanten naar merkopbouw voor mijn eigen merken, van werknemers in loondienst voor onze merken naar flexibele personeelsstructuren, via freelance modellen, influencers en sprekers naar de huidige investeringen in passieve inkomstenbronnen. Dit omvat niet alleen software, maar ook gebruiksrechten, in de mediasector en het beheer van modellen, alsmede, gloednieuw, muziekbeheer. Nog beter dan steeds terugkerende abonnees zijn passieve bronnen van inkomsten, zoals de zogenaamde gebruiksrechten. Voor gebruiksrechten is het niet nodig nieuwe klanten te werven of marketingcampagnes te voeren om ze te behouden. Constante ontwikkeling. Een lang, zelden voorspelbaar, dagelijks spannend pad.

Daarom is het motto altijd, idealiter, voel je je als een kleine jongen of meisje op het voetbalveld en geniet je van wat je doet zonder concreet doel, de reis is het doel. Je wilt winnen, dat is belangrijk! Ook u moet altijd openstaan voor het verbeteren van uw eigen bedrijfsmodellen. Optimalisering en verdere ontwikkeling is de kern van succesvolle ondernemingen.

Digitale ontwikkeling en cross-media voor ondernemers

Een bedrijfsmodel is nooit echt compleet. Tijden veranderen, mensen veranderen en daarmee ook behoeften en verlangens. De auto is niet meer wat hij was in 1920. Smartphones zijn niet meer wat ze in 2010 waren. TikTok is niet meer wat het een jaar geleden was. Ook u zult altijd de vinger aan de pols moeten houden.

Zoals u ziet, speelt ook automatisering een centrale rol. Welke bedrijfsprocessen kunnen überhaupt worden geautomatiseerd? Zoals u uit de best practice hierboven kunt opmaken, zijn er tal van mogelijkheden om logistiek uit te sluiten, bv. via Amazon FBA, softwareproducten of diensten van distributiebureaus. Bestellingen kunnen worden geautomatiseerd, bijvoorbeeld via gestandaardiseerde prijsmodellen en digitale betaalsystemen zoals WordPress in combinatie met WooCommerce, geheel gratis. De distributie kan ook volledig worden uitbesteed, evenals de muziekgebruiksrechten, van oude besturingsmodellen zoals GEMA tot moderne distributie via RecordJet. Het eigen werk is alleen gericht op de productie, al het andere erachter wordt door iemand anders gedaan. De dagelijkse inkomsten van de verschillende muziekportalen zoals Spotify, iTunes of Deezer kunnen dan gemakkelijk online worden bekeken als een manager, die dagelijks wordt bijgewerkt.

Hoe beter de bedrijfsprocessen, hoe tevredener de klanten. Daarom is het voor mij belangrijk om bij het onderwerp “klantenbinding” te benadrukken dat met name een vlotte service, punctuele leveringen, punctuele transfers, typische Duitse deugden zo u wilt, in hoge mate bijdragen tot het opbouwen van tevreden vaste klanten. Uiteindelijk is het vooral de klantenservice die hen voor lange tijd over de streep trekt.

SEO online leren: Podcast aflevering

Wil je SEO leren? De eerste tip om SEO te leren is onze marketing podcast en in het bijzonder aflevering #8 Wat is SEO? toont u de 1×1 van zoekmachine optimalisatie voor platforms zoals Google, Bing & Co. allemaal 100% gratis op Spotify, iTunes & Co. Wij beantwoorden de meest gestelde vragen van zelfstandigen, bedrijven en ondernemingen die met SEO aan de slag gaan:

  • Wat is SEO? Podcast aflevering
  • Meer SEO artikelen in de blog

Sociale media strategie: Lees meer