Klantenbinding: Verminder merk, naamsbekendheid + winkelverlating (verkoop)

Klantenbinding vergroten – Hoe vergroot u de loyaliteit van uw eigen klanten zonder persoonlijk bij hen aan te kloppen of brieven te schrijven zoals in 1992? De meest efficiënte methode op dit moment is social media marketing, op 3 manieren of methoden. 1) Actief community management, d.w.z. nieuws, commentaar, etc. hierop 2) Adverteren in sociale netwerken, d.w.z. betaald, extra bereik door advertenties en vooral belangrijk voor e-commerce optimalisatie 3) Retargeting, omdat dit het aantal afzeggingen kan verminderen = verhoging van de omzet. Hoe meer paden naar de klant, hoe optimaler de dataschat, hoe beter!

Bereik: Veel contactpunten = zeer goed

We willen vandaag wat stof tot nadenken geven op onze blog over sociale media!

Wat betekent:

Klantenbinding in sociale netwerken via permanente advertenties

Social media management is uitstekend voor klantenbinding.

Enerzijds kan dit via activiteiten op je kanaal, maar nog beter via sociale advertenties!

Klantenbindingseffect: TV-reclame als rolmodel

Volgens het principe “veel helpt veel” kunt u door het permanent en doelgroepspecifiek plaatsen van advertenties mensen elke dag op Facebook, Instagram, Youtube & Co. aan uw merk herinneren.

Merkimago en merkopbouw door frequente contacten

Hetzelfde effect treedt op bij klassieke marketing in stadscentra, maar ook op TV. Als we een reclameposter lange tijd zien, besteden we er uiteindelijk aandacht aan. Als het na een paar dagen niet onmiddellijk verandert, blijft het merk in ons geheugen. Zo zijn merken in de loop der decennia een begrip geworden; denk maar aan “Tempo” in plaats van zakdoek of de beroemde “Blubb” in spinazie.

Bij TV wordt deze aandacht zendtijd genoemd. Hoe meer zendtijd, hoe beter.

De “blubb” van de jaren 2000:

Hetzelfde concept kan natuurlijk ook worden toegepast op dienstaanbiedingen van bedrijven of op speciale aanbiedingen voor bestaande klanten. Zou het niet geweldig zijn als vaste klanten als eerste op de hoogte waren van nieuwe aanbiedingen van uw bedrijf? Dat kun je doen met sociale media. Op elk moment, 24 uur per dag, 7 dagen per week en ongeacht de locatie.

Met sociale apps, altijd en overal bereikbaar / aanspreekbaar:

Afgebroken verkoop: krijg gebruikers terug

Direct een ander praktisch voorbeeld in de elektronische handel. Want klantenbinding bestaat niet alleen in relatie tot uw merk.

Gebruiker voegt Nike sneakers toe aan winkelwagentje en annuleert

Het eenvoudigste geval: een gebruiker gaat naar uw online winkel en bekijkt schoenen. De gebruiker kiest een merk, bijvoorbeeld Nike. Een sneaker in maat 42, witte kleur. Hij stopt de sneaker in het winkelwagentje, maar breekt vervolgens af en gaat naar een andere website of sociaal netwerk – uw klant is verloren.

Bestelling niet?

Dit is precies waar retargeting in het spel komt. Dit is hoe het werkt:

Retargetingproces: de gebruiker opnieuw aanspreken

De typische procedure:

  • Gebruiker bezoekt uw social media profiel / website / e-commerce
  • Tracking pixel registreert de gebruiker
  • Gebruiker verlaat uw online aanwezigheid
  • Gebruiker bezoekt sociaal netwerk X
  • Plotseling verschijnt uw advertentie in sociaal netwerk X

Werkt voor Nike, Adidas en alle andere merken:

Klantenbinding: 3 manieren om te optimaliseren

U kunt de klantenbinding op verschillende manieren vergroten door middel van sociale media-activiteiten:

  1. Actief beheer van de gemeenschap – nieuws, commentaar, enz.
  2. Adverteren op sociale netwerken – Betaald (extra) bereik
  3. Retargeting – vermindering van verkoopannuleringen