Youtube Marketing: Strategie van een Bureau | Social Media Inzichten!

Youtube Marketing – Tegenwoordig zijn video’s de bron van informatie voor alle doelgroepen. Youtube is het centrale medium naast TV. Door gericht, organisch bereik op te bouwen, kunt u niet alleen uw eigen merkaanwezigheid versterken, maar ook nieuwe fans en dus potentiële klanten voor uw producten winnen! Met name bloggers en influencers hebben YouTube veroverd. Maar laten we bij het begin beginnen: Hoe plan je een succesvolle lancering voor je eigen YouTube-kanaal?

Overview hide

Zaken op Youtube: Strategie

We geven inzicht in ons Youtube agentschap. Of het nu mode, sport, voeding, accessoires, hotels, agentschappen of online shops zijn. Dienstverleners en producenten maken steeds meer gebruik van Youtube. Het dekkingsverlies is gering, de doelgroep kan rechtstreeks toegang krijgen tot verdere informatie (winkel, nieuwsbrief, enz.). Maar hoe begin je met Youtube? Hoe vaak post je? Hoe produceer je content voor Youtube? Hoe kom je in contact met bloggers en agentschappen? We bekijken Youtube van A-Z: Hoe zet je een Youtube kanaal op!

Geïnteresseerd in een YouTube workshop met Social Media One? Onze Youtube expert komt naar uw bedrijf zodat uw medewerkers direct ter plaatse know-how krijgen. Met een opleiding voor uw medewerkers houdt u de knowhow in uw eigen bedrijf en kunt u altijd flexibel reageren op gebeurtenissen. In verhalen, postings of zelfs live verhalen. Hier vindt u meer informatie over onze Youtube workshop.

Wilt u aan de slag met Youtube marketing en uw eigen video’s? Van camera tot continu licht en geheugenkaarten, hier is een gids voor het opzetten van je Youtube studio. Wie zijn de populairste Duitse Youtubers? In FIV Magazine vind je de Top 100 Youtuber uit Duitsland!

Definitie, doelgroep en doelbepaling voor Youtube

Aan het begin van de training hebben we het over kennis, ervaring en uw vorige merkstrategie.

  • Bedrijf
  • Netwerkanalyse
  • Doelgroep
  • Doelstelling
  • Matrix – Bedrijf / Netwerk / Doelgroep
  • Social Media Manager (Capaciteiten)
  • Definitie voor SM

Netwerk, app en statistieken voor bedrijven

In het tweede deel, nemen we een basis blik op YouTube. Afhankelijk van de voorkennis van de socialemediabeheerder is dit punt van de opleiding meer of minder intensief.

  • Netwerk
  • Doelgroep
  • Gebruikersinterface
  • Statistieken
  • Verhaal
  • Mail

Markt en concurrentie

Analyse van de concurrentie en beste praktijken

Wat doen andere sectoren en wat doen uw directe concurrenten? Na de controle, weet je de succesfactoren.

  • Handel in levensmiddelen / E-commerce
  • Campagnes Best Practice Marketing
  • Campagnes Beste praktijken Voedsel
  • Analyse van de concurrentie

Doelgroep

Doelgroep- en bedrijfsanalyse combineren

Wie koopt onze producten? Wie is geïnteresseerd in onze diensten? Wij nemen uw doelgroep en potentiële nieuwe doelgroep onder de loep.

  • Analyse van de doelgroep
  • Matrix – Wie zijn wij / wie ben jij?
  • Conclusie
  • Doelstelling voor de inhoud

Inhoud

Content marketing voor YouTube: Hoe werkt het?

Content marketing is geen hype! In zoekmachines is goede inhoud het allerbelangrijkste, maar ook in sociale-mediamarketing.

  • Inhoud die werkt
  • Toegevoegde waarde
  • Matrix – Inhoud
  • Analyseer media-inhoud / partners
  • Intern analyseren van media-inhoud
  • Matrix – Media
  • Maak media
  • Planning van de inhoud
  • Planning vooraf

Productie van inhoud

Welke media-inhoud kunnen wij leveren voor Youtube?

  • Technische mogelijkheden
  • Financiële mogelijkheden
  • Personeelsmogelijkheden
  • Team Integratie

Vervolgens gaan wij over tot het thema van de toegevoegde waarde voor de gebruikers:

  • Integreer gebruiker
  • Toegevoegde waarde
  • SEO als onderwerpverkenner
  • Raffles

Vervolgens bekijken we hoe bestaande media kunnen worden gekoppeld aan ons nieuwe netwerk op Youtube:

  • Cross-media en campagne
  • Link POS / Sociaal
  • Eigen ideeën
  • Link Online Winkel / Sociaal
  • Link Influencer / Sociaal

Software

Tools voor social media managers

Een volledige lijst van hulpmiddelen is hier te vinden: Aanbeveling voor social media software.

  • Software-overzicht en mogelijke toepassingen
  • Planning van de inhoud vooraf
  • Cross-media inhoudsplanning
  • Automatische Likes
  • Sociale Bot

Reclame

Plaats advertenties op Youtube

Hoe maak je eigenlijk reclame voor producten en diensten op YouTube?

  • Basis
  • Rekening
  • Gebruikersinterface Power Editor
  • Campagne maken
  • Campagne instellingen
  • Split testen
  • Evaluatie

Meten van succes

Reclame en tracking voor online winkel

Het meten van succes is bijzonder belangrijk voor bedrijven en winkels. Maar welke opties hebben we om aanbiedingen en verkopen op YouTube te volgen?

  • Pixel creatie
  • Pixelintegratie
  • Campagne stemming
  • Kosten van conversie
  • Kostenraming

De gedetailleerde planning en strategie voor de Youtube setup komt direct na het workshop gedeelte! Op zoek naar professionals voor uw bedrijf, een social media expert? Wij helpen werknemers in bedrijven met onze geavanceerde training voor social media managers.


Youtube-workshop

Afhankelijk van de kennis van de social media manager kan een workshop tot 8 eenheden duren. De absolute basis is de 1 eenheid, het brainstormen. Creatieve input, ervaring en best practices voor een succesvolle start op YouTube. Hier richten we ons op het definiëren van alle relevante onderdelen van de markt (concurrentie, doelgroep, producten, enz.) in samenhang met media (foto’s, video’s, enz. / extern materiaal, eigen productie, enz.) om een verhaal te vormen. Wie we zijn!

Youtube Basisopleiding voor werknemers en social media managers

Onderwerp workshop: Creatieve sessie + systeem voor Youtube

Workshop / Brainstorm: 2 x 2u

Aantal personen: 3-20 personen

Resultaat:

  • Strategische ontwikkeling
  • Weten hoe

Youtube Gevorderden Workshop voor werknemers en Social Media Managers

Workshop Onderwerp: Creatieve Sessie + Systeem voor Youtube + Inzichten

Workshop / Brainstorm: 1 x 2u

Aantal personen: max. 3 personen

Resultaat:

  • Strategische ontwikkeling
  • Inhoud model
  • Weten hoe
  • Reclame of Blogger /Influencer Relations

Contactpersoon & social media expert

Geïnteresseerd in verdere training van Social Media One? Wij sturen onze social media expert Stephan M. Czaja direct naar uw bedrijf. Neem nu contact op!


Bouw een Youtube-kanaal

In het volgende willen wij in het kort nader ingaan op de bijscholing. Elke workshop is individueel – net als uw bedrijf, uw producten en uw werknemers. Onze social media expert richt zich op de belangrijkste stappen en maakt uw medewerkers klaar voor social media makeritng!

Definitie, doelgroep en doelbepaling voor Youtube

Ons uitgangspunt: Wie ben jij? Nu al het grote knelpunt. Houden mensen van het merk of gebruiken ze het merk. Uit de voedingsindustrie:

Bent u al in de publieke belangstelling of bent u een beginneling? De reacties van de gebruikers zijn verschillend. Waarom is dat? Wij kijken naar psychologische aspecten van de doelgroep.

Netwerkanalyse

  • Online Winkel
  • Aanwezigheid op sociale netwerken
  • B2B marketing
  • B2C-marketing
  • POS marketing

Doelgroep bepalen

  • Uw klanten
  • Nieuwe klanten in SM

Doelstelling Definitie en voordeel

Keyfacts – wat willen we bereiken?

  • Aanwezigheid van het merk
  • Merk fans
  • Nieuwe klanten

Matrix – Bedrijf / Netwerk / Doelgroep

  • Samenvatting van alle bevindingen

Social Media Manager in het bedrijf

  • Voorkennis in SM
  • Software-ervaring
  • Beeldbewerking in software

Definitie voor marketingboodschap (kernboodschap)

  • Er zijn veel producten die…
    maar wij zijn de enigen die…
  • Er zijn studies die… / we willen overtuigen, dus krijgen we getuigen – waarom werkt XY?
    Integratie van pleitbezorgers / bloggers / klanten

Youtube: Het netwerk

Netwerk eigenschappen

  • Wat maakt Youtube / Synergieën met eigen waarden
  • Levensvreugde, zelfbevestiging, inspiratie, enz.

Doelgroep op Youtube

  • Wie kunnen we bereiken met de onze?

Gebruikersinterface Desktop / App

  • Wat moet ik weten van de FF?

Statistieken en evaluatie

  • Hoe kan ik statistieken lezen

Mail

  • Wat maakt een posting?

Markt en concurrentie

Handel / E-Commerce

  • Producten die werken

Campagnes Best Practice Marketing

  • Thema’s die werken

Campagnes Beste praktijken Voedsel

  • Inhoud die werkt

Analyse van de concurrentie

  • Merken die werken

Doelgroep bepalen

Analyse van de doelgroep

  • Demografische gegevens

Matrix – Wie zijn wij / wie ben jij?

  • Combinatie van uw bedrijf en Youtube

Conclusie

  • Combinatie van alle bevindingen

Doelstelling voor de inhoud

  • Welke doelstellingen leiden wij daaruit af?
    Welke waarden leiden wij daaruit af?
  • Naar welke inhoud is er vraag / kunnen wij leveren?
  • Hoe vaak sturen we berichten?
  • Hoe organiseren wij het dagelijkse SM-leven?
  • Hoe organiseren we mediaproductie / inhoud van derden?
  • Hoe groot zijn ruimte/tijd en oppervlakte voor de productie?

Inhoud en inhoud

Inhoud die werkt

  • Inzichten uit concurrentie en rivaliteit

Toegevoegde waarde

  • Meer dan “gewoon” standaard
  • Welke problemen hebben onze volgelingen?
  • Wat zijn je behoeften?
  • Welke onderwerpen kunnen we dienen buiten de onze?

Matrix – Inhoud

  • Wat kunnen we leveren?
  • Analyseer media-inhoud PR / Partner
  • Intern analyseren van media-inhoud

Matrix – Media Eigen Productie

  • Link in huis / PR / Partner

Media maken met camera en Photoshop

  • Foto’s en collages / gelijk aan “Inhoud Productie

Planning van inhoud voor Youtube

  • Excel-spreadsheet
  • Crossmedia
  • Planning van tevoren bekendmaken

Productie van inhoud

Afhankelijk van de behoefte aan eigen productie van video- en fotomateriaal

  • Fotografie
  • Planning
  • Uitrusting
  • Achtergronden
  • Deco
  • Accessoires

Als u uw postings niet zelf wilt produceren, dan kunnen wij u als agentschap helpen met onze foto- en videoproductie.

Teamintegratie van werknemers

  • Fair
  • Verkoop
  • Verhalen

Integreer gebruiker

Toegevoegde waarde genereren voor fans

  • Enquêtes
  • Opleiding
  • POS
  • Eerlijk / Voorbeschouwing en Herziening
  • Snelle tips voor het dagelijks leven
  • Tips van de expert
  • Tips van klanten

SEO als onderwerp- en trendverkenner

  • Trends
  • Actuele onderwerpen
  • Evergreens

Raffles +

  • Gebruiker in Verhalen (markeer uit)

Cross-media en campagne

Link POS / Sociaal

  • De beste praktijk
  • Eigen ideeën
  • Acties

Link Online Winkel / Sociaal

  • De beste praktijk
  • Eigen ideeën
  • Acties

Link Influencer / Sociaal

  • De beste praktijk
  • Eigen ideeën
  • Pakketten

Softwaretoepassingen voor socialemediabeheerders

Planning van tevoren bekendmaken

  • Gebruik van Hootsuite

Contactpersoon & social media expert

Geïnteresseerd in verdere training van Social Media One? Wij sturen onze social media expert Stephan M. Czaja direct naar uw bedrijf. Neem nu contact op!

Klik hier voor gedetailleerde informatie over onze Youtube workshop.