Facebook Marketing: Strategie van een Bureau | Social Media Insights!
Facebook Marketing – Retargeting, Pixel, Groepen, Fanpage: Facebook is een universum op zich! Een social media-campagne bestaat dus uit verschillende onderdelen. Maar in de eerste plaats gaat het voor velen om de basisopzet van een eigen Facebookkanaal voor bedrijven of producten. Vooral voor online winkels en digitaal gedistribueerde producten is het de moeite waard om eens te kijken naar de Insights van Facebook. Vooral in de Power Editor kunnen advertenties zeer nauwkeurig worden gecontroleerd.
- Tip! Emotie ontmoet Community & Adverstising – Meer over ons Facebook-agentschap
Facebook Marketing: Strategie
Wij geven inzicht in ons Facebook agentschap. Hoe plan je een succesvolle start voor je eigen Facebook-kanaal? Of het nu mode, sport, voeding, accessoires, hotels, agentschappen of online shops zijn. Dienstverleners en producenten zitten steeds vaker op Facebook. Het dekkingsverlies is gering, de doelgroep kan rechtstreeks toegang krijgen tot verdere informatie (winkel, nieuwsbrief, enz.). Maar hoe begin je met Facebook? Hoe vaak post je? Hoe produceer je inhoud voor Facebook? Hoe kom je in contact met bloggers en agentschappen? We bekijken Facebook van A-Z: Hoe zet je een Facebook-kanaal op!
Geïnteresseerd in een Facebook workshop met Social Media One?
Onze Facebook-expert komt naar uw bedrijf, zodat uw medewerkers direct ter plaatse knowhow krijgen. Met bijscholing van uw medewerkers kunt u de knowhow in uw eigen bedrijf behouden en altijd flexibel reageren op gebeurtenissen. In verhalen, postings of zelfs live verhalen.
Bouw een Facebook kanaal: Strategie van het agentschap
Het bedrijf
Definitie, doelgroep en doelbepaling voor Facebook
Aan het begin van de training hebben we het over kennis, ervaring en uw vorige merkstrategie.
- Bedrijf
- Netwerkanalyse
- Doelgroep
- Doelstelling
- Matrix – Bedrijf / Netwerk / Doelgroep
- Social Media Manager (Capaciteiten)
- Definitie voor SM
Netwerk, app en statistieken voor bedrijven
In het tweede deel nemen we een basisblik op Facebook. Afhankelijk van de voorkennis van de socialemediabeheerder is dit punt van de opleiding meer of minder intensief.
- Netwerk
- Doelgroep
- Gebruikersinterface
- Statistieken
- Verhaal
Markt en concurrentie
Analyse van de concurrentie en beste praktijken
Wat doen andere sectoren en wat doen uw directe concurrenten? Na de controle, weet je de succesfactoren.
- Handel in levensmiddelen / E-commerce
- Campagnes Best Practice Marketing
- Campagnes Beste praktijken Voedsel
- Analyse van de concurrentie
Doelgroep
Doelgroep- en bedrijfsanalyse combineren
Wie koopt onze producten? Wie is geïnteresseerd in onze diensten? Wij nemen uw doelgroep en potentiële nieuwe doelgroep onder de loep.
- Analyse van de doelgroep
- Matrix – Wie zijn wij / wie ben jij?
- Conclusie
- Doelstelling voor de inhoud
Inhoud
Content marketing voor Facebook: Hoe werkt het?
Content marketing is geen hype! In zoekmachines is goede inhoud het allerbelangrijkste, maar ook in sociale-mediamarketing.
- Inhoud die werkt
- Toegevoegde waarde
- Matrix – Inhoud
- Analyseer media-inhoud / partners
- Intern analyseren van media-inhoud
- Matrix – Media
- Maak media
- Planning van de inhoud
- Planning vooraf
Productie van inhoud
Welke media-inhoud kunnen wij leveren voor Facebook?
- Technische mogelijkheden
- Financiële mogelijkheden
- Personeelsmogelijkheden
- Team Integratie
Vervolgens gaan wij over tot het thema van de toegevoegde waarde voor de gebruikers:
- Integreer gebruiker
- Toegevoegde waarde
- SEO als onderwerpverkenner
- Raffles
- …
Vervolgens bekijken we hoe bestaande media kunnen worden gekoppeld aan ons nieuwe netwerk op Facebook:
- Cross-media en campagne
- Link POS / Sociaal
- Eigen ideeën
- Link Online Winkel / Sociaal
- Link Influencer / Sociaal
Software
Een volledige lijst van hulpmiddelen is hier te vinden: Aanbeveling voor social media software.
- Software-overzicht en mogelijke toepassingen
- Planning van de inhoud vooraf
- Cross-media inhoudsplanning
- Automatische Likes
- Sociale Bot
Reclame
Plaats advertenties op Facebook
Hoe maak je eigenlijk reclame voor producten en diensten op Facebook?
- Basis
- Rekening
- Gebruikersinterface Power Editor
- Campagne maken
- Campagne instellingen
- Split testen
- Evaluatie
Meten van succes
Reclame en tracking voor online winkel
Het meten van succes is bijzonder belangrijk voor bedrijven en winkels. Maar welke opties hebben we om aanbiedingen en verkopen op Facebook te volgen?
- Pixel creatie
- Pixelintegratie
- Campagne stemming
- Kosten van conversie
- Kostenraming
De gedetailleerde planning en strategie voor de Facebook setup komt direct na het workshop gedeelte! Op zoek naar professionals voor uw bedrijf, een social
Facebook Workshop
Afhankelijk van de kennis van de social media manager kan een workshop tot 8 eenheden duren. De absolute basis is de 1 eenheid, het brainstormen. Creatieve input, ervaring en best practices voor een succesvolle start op Facebook. Hier richten we ons op het definiëren van alle relevante onderdelen van de markt (concurrentie, doelgroep, producten, enz.) in samenhang met media (foto’s, video’s, enz. / extern materiaal, eigen productie, enz.) om een verhaal te vormen. Wie we zijn!
Onderwerp workshop: Creatieve sessie + systeem voor Facebook
Workshop / Brainstorm: 2 x 2u
Aantal personen: 2-10 personen
Resultaat:
- Strategische ontwikkeling
- Weten hoe
Onderwerp workshop: Creatieve sessie + Systeem voor Facebook + Inzichten
Workshop / Brainstorm: 1 x 3u
Aantal personen: max. 3 personen
Resultaat:
- Strategische ontwikkeling
- Inhoud model
- Weten hoe
- Reclame of Groepsmarketing
Geïnteresseerd in verdere training van Social Media One? Wij sturen onze social media expert Stephan M. Czaja direct naar uw bedrijf. Neem nu contact op!
In het volgende willen wij in het kort nader ingaan op de bijscholing. Elke workshop is individueel – net als uw bedrijf, uw producten en uw werknemers. Onze social media expert richt zich op de belangrijkste stappen en maakt uw medewerkers klaar voor social media makeritng!
Definitie, doelgroep en doelbepaling voor Facebook
Ons uitgangspunt: Wie ben jij? Nu al het grote knelpunt. Houden mensen van het merk of gebruiken ze het merk. Cf. uit de voedingsindustrie (Instagram):
- Rewe met 128.000 maar slechts 0,4 % interactie
cf. https://www. instagram.com/rewe/?hl=de
- Vol met haver met 19.300 bij 6,7 % interactie
cf. https://www. instagram.com/hafervoll/?hl=de
Bent u al in de publieke belangstelling of bent u een beginneling? De reacties van de gebruikers zijn verschillend. Waarom is dat? Wij kijken naar psychologische aspecten van de doelgroep.
Netwerkanalyse
- Online Winkel
- Aanwezigheid op sociale netwerken
- B2B marketing
- B2C-marketing
- POS marketing
Doelgroep bepalen
- Uw klanten
- Nieuwe klanten in SM
Doelstelling Definitie en voordeel
Keyfacts – wat willen we bereiken?
- Aanwezigheid van het merk
- Merk fans
- Nieuwe klanten
Matrix – Bedrijf / Netwerk / Doelgroep
- Samenvatting van alle bevindingen
Social Media Manager in het bedrijf
- Voorkennis in SM
- Software-ervaring
- Beeldbewerking in software
Definitie voor marketingboodschap (kernboodschap)
- Er zijn veel producten die…
maar wij zijn de enigen die… - Er zijn studies die… / we willen overtuigen, dus krijgen we getuigen – waarom werkt XY?
Integratie van pleitbezorgers / bloggers / klanten
Facebook: Het netwerk
Netwerk eigenschappen
- Wat maakt Facebook anders / synergie met eigen waarden
- Levensvreugde, zelfbevestiging, inspiratie, enz.
Doelgroep op Facebook
- Wie kunnen we bereiken met de onze?
Gebruikersinterface Desktop / App
- Wat moet ik weten van de FF?
Statistieken en evaluatie
- Hoe kan ik statistieken lezen
Verhaal
- Wat maakt een verhaal?
- Wat maakt een posting?
Markt en concurrentie
Handel / E-Commerce
- Producten die werken
Campagnes Best Practice Marketing
- Thema’s die werken
Campagnes Beste praktijken Voedsel
- Inhoud die werkt
Analyse van de concurrentie
- Merken die werken
Doelgroep bepalen
Analyse van de doelgroep
- Demografische gegevens
Matrix – Wie zijn wij / wie ben jij?
- Combinatie van uw bedrijf en Facebook
Conclusie
- Combinatie van alle bevindingen
Doelstelling voor de inhoud
- Welke doelstellingen leiden wij daaruit af?
Welke waarden leiden wij daaruit af? - Naar welke inhoud is er vraag / kunnen wij leveren?
- Hoe vaak sturen we berichten?
- Hoe organiseren wij het dagelijkse SM-leven?
- Hoe organiseren we mediaproductie / inhoud van derden?
- Hoe groot zijn ruimte/tijd en oppervlakte voor de productie?
Inhoud en inhoud
Inhoud die werkt
- Inzichten uit concurrentie en rivaliteit
Toegevoegde waarde
- Meer dan “gewoon” standaard
- Welke problemen hebben onze volgelingen?
- Wat zijn je behoeften?
- Welke onderwerpen kunnen we dienen buiten de onze?
Matrix – Inhoud
- Wat kunnen we leveren?
- Analyseer media-inhoud PR / Partner
- Intern analyseren van media-inhoud
Matrix – Media Eigen Productie
- Link in huis / PR / Partner
Media maken met camera en Photoshop
- Foto’s en collages / gelijk aan “Inhoud Productie
Planning van inhoud voor Facebook
- Excel-spreadsheet
- Crossmedia
- Planning van tevoren bekendmaken
Productie van inhoud
Afhankelijk van de behoefte aan eigen productie van video- en fotomateriaal
- Fotografie
- Planning
- Uitrusting
- Achtergronden
- Deco
- Accessoires
Als u uw postings niet zelf wilt produceren, dan kunnen wij u als agentschap helpen met onze foto- en videoproductie.
Teamintegratie van werknemers
- Fair
- Verkoop
- Verhalen
Integreer gebruiker
Toegevoegde waarde genereren voor fans
- Enquêtes
- Opleiding
- POS
- Eerlijk / Voorbeschouwing en Herziening
- Snelle tips voor het dagelijks leven
- Tips van de expert
- Tips van klanten
SEO als onderwerp- en trendverkenner
- Trends
- Actuele onderwerpen
- Evergreens
Raffles +
- Gebruiker in Verhalen (markeer uit)
Cross-media en campagne
Link POS / Sociaal
- De beste praktijk
- Eigen ideeën
- Acties
Link Online Winkel / Sociaal
- De beste praktijk
- Eigen ideeën
- Acties
Link Influencer / Sociaal
- De beste praktijk
- Eigen ideeën
- Pakketten
Planning van tevoren bekendmaken
- Gebruik van Hootsuite
Automatische Likes voor niet-biologische push
- Minimum aantal “likes” bij vrijlating
Sociale bots eenvoudig uitgelegd
- Instelling
- Gericht op
- Commentaar Spinning
Reclame
Hier gaat het om het gericht plaatsen van reclame bij terugkerende bezoekers en nieuwe bezoekers of fans.
Adverteren op Facebook
Advertentie account basisprincipes
- Facebook-reclameaccount
Registratie van een advertentieaccount op Facebook
- Moet eerder geregistreerd zijn + reclame-account activering
Gebruikersinterface Power Editor
- De basis van Facebook’s Power Editor
Campagne maken in de Power Editor
- Campagne planning
- Creëer de campagne
Campagne-instellingen voor gesplitst testen
- Playout
- Look-a-like
- Doelgroep
- Rente
- Bijdragen
Split testen of A/B testen
- Maak A/B-tests
Evaluatie van kliks en vertoningen
- Toezicht
- Conversie bijhouden
Geïnteresseerd in verdere training van Social Media One? Wij sturen onze social media expert Stephan M. Czaja direct naar uw bedrijf. Neem nu contact op!
Terug naar permanente educatie.