Facebook Marketing: Strategie van een Bureau | Social Media Insights!

Facebook Marketing – Retargeting, Pixel, Groepen, Fanpage: Facebook is een universum op zich! Een social media-campagne bestaat dus uit verschillende onderdelen. Maar in de eerste plaats gaat het voor velen om de basisopzet van een eigen Facebookkanaal voor bedrijven of producten. Vooral voor online winkels en digitaal gedistribueerde producten is het de moeite waard om eens te kijken naar de Insights van Facebook. Vooral in de Power Editor kunnen advertenties zeer nauwkeurig worden gecontroleerd.

Overview hide

Facebook Marketing: Strategie

Wij geven inzicht in ons Facebook agentschap. Hoe plan je een succesvolle start voor je eigen Facebook-kanaal? Of het nu mode, sport, voeding, accessoires, hotels, agentschappen of online shops zijn. Dienstverleners en producenten zitten steeds vaker op Facebook. Het dekkingsverlies is gering, de doelgroep kan rechtstreeks toegang krijgen tot verdere informatie (winkel, nieuwsbrief, enz.). Maar hoe begin je met Facebook? Hoe vaak post je? Hoe produceer je inhoud voor Facebook? Hoe kom je in contact met bloggers en agentschappen? We bekijken Facebook van A-Z: Hoe zet je een Facebook-kanaal op!

Geïnteresseerd in een Facebook workshop met Social Media One?

Onze Facebook-expert komt naar uw bedrijf, zodat uw medewerkers direct ter plaatse knowhow krijgen. Met bijscholing van uw medewerkers kunt u de knowhow in uw eigen bedrijf behouden en altijd flexibel reageren op gebeurtenissen. In verhalen, postings of zelfs live verhalen.

Bouw een Facebook kanaal: Strategie van het agentschap

Het bedrijf

Definitie, doelgroep en doelbepaling voor Facebook

Aan het begin van de training hebben we het over kennis, ervaring en uw vorige merkstrategie.

  • Bedrijf
  • Netwerkanalyse
  • Doelgroep
  • Doelstelling
  • Matrix – Bedrijf / Netwerk / Doelgroep
  • Social Media Manager (Capaciteiten)
  • Definitie voor SM

Facebook

Netwerk, app en statistieken voor bedrijven

In het tweede deel nemen we een basisblik op Facebook. Afhankelijk van de voorkennis van de socialemediabeheerder is dit punt van de opleiding meer of minder intensief.

  • Netwerk
  • Doelgroep
  • Gebruikersinterface
  • Statistieken
  • Verhaal
  • Mail

Markt en concurrentie

Analyse van de concurrentie en beste praktijken

Wat doen andere sectoren en wat doen uw directe concurrenten? Na de controle, weet je de succesfactoren.

  • Handel in levensmiddelen / E-commerce
  • Campagnes Best Practice Marketing
  • Campagnes Beste praktijken Voedsel
  • Analyse van de concurrentie

Doelgroep

Doelgroep- en bedrijfsanalyse combineren

Wie koopt onze producten? Wie is geïnteresseerd in onze diensten? Wij nemen uw doelgroep en potentiële nieuwe doelgroep onder de loep.

  • Analyse van de doelgroep
  • Matrix – Wie zijn wij / wie ben jij?
  • Conclusie
  • Doelstelling voor de inhoud

Inhoud

Content marketing voor Facebook: Hoe werkt het?

Content marketing is geen hype! In zoekmachines is goede inhoud het allerbelangrijkste, maar ook in sociale-mediamarketing.

  • Inhoud die werkt
  • Toegevoegde waarde
  • Matrix – Inhoud
  • Analyseer media-inhoud / partners
  • Intern analyseren van media-inhoud
  • Matrix – Media
  • Maak media
  • Planning van de inhoud
  • Planning vooraf

Productie van inhoud

Welke media-inhoud kunnen wij leveren voor Facebook?

  • Technische mogelijkheden
  • Financiële mogelijkheden
  • Personeelsmogelijkheden
  • Team Integratie

Vervolgens gaan wij over tot het thema van de toegevoegde waarde voor de gebruikers:

  • Integreer gebruiker
  • Toegevoegde waarde
  • SEO als onderwerpverkenner
  • Raffles

Vervolgens bekijken we hoe bestaande media kunnen worden gekoppeld aan ons nieuwe netwerk op Facebook:

  • Cross-media en campagne
  • Link POS / Sociaal
  • Eigen ideeën
  • Link Online Winkel / Sociaal
  • Link Influencer / Sociaal

Software

Tools voor social media managers

Een volledige lijst van hulpmiddelen is hier te vinden: Aanbeveling voor social media software.

  • Software-overzicht en mogelijke toepassingen
  • Planning van de inhoud vooraf
  • Cross-media inhoudsplanning
  • Automatische Likes
  • Sociale Bot

Reclame

Plaats advertenties op Facebook

Hoe maak je eigenlijk reclame voor producten en diensten op Facebook?

  • Basis
  • Rekening
  • Gebruikersinterface Power Editor
  • Campagne maken
  • Campagne instellingen
  • Split testen
  • Evaluatie

Meten van succes

Reclame en tracking voor online winkel

Het meten van succes is bijzonder belangrijk voor bedrijven en winkels. Maar welke opties hebben we om aanbiedingen en verkopen op Facebook te volgen?

  • Pixel creatie
  • Pixelintegratie
  • Campagne stemming
  • Kosten van conversie
  • Kostenraming

De gedetailleerde planning en strategie voor de Facebook setup komt direct na het workshop gedeelte! Op zoek naar professionals voor uw bedrijf, een social media expert? Wij helpen werknemers in bedrijven met onze geavanceerde training voor social media managers.


Facebook Workshop

Afhankelijk van de kennis van de social media manager kan een workshop tot 8 eenheden duren. De absolute basis is de 1 eenheid, het brainstormen. Creatieve input, ervaring en best practices voor een succesvolle start op Facebook. Hier richten we ons op het definiëren van alle relevante onderdelen van de markt (concurrentie, doelgroep, producten, enz.) in samenhang met media (foto’s, video’s, enz. / extern materiaal, eigen productie, enz.) om een verhaal te vormen. Wie we zijn!

Basisopleiding Facebook voor werknemers en socialemediabeheerders

Onderwerp workshop: Creatieve sessie + systeem voor Facebook

Workshop / Brainstorm: 2 x 2u

Aantal personen: 2-10 personen

Resultaat:

  • Strategische ontwikkeling
  • Weten hoe

Workshop Facebook voor gevorderden voor werknemers en sociale-mediabeheerders

Onderwerp workshop: Creatieve sessie + Systeem voor Facebook + Inzichten

Workshop / Brainstorm: 1 x 3u

Aantal personen: max. 3 personen

Resultaat:

  • Strategische ontwikkeling
  • Inhoud model
  • Weten hoe
  • Reclame of Groepsmarketing

Contactpersoon & social media expert

Geïnteresseerd in verdere training van Social Media One? Wij sturen onze social media expert Stephan M. Czaja direct naar uw bedrijf. Neem nu contact op!


Het bouwen van een Facebook Kanaal: De strategie voor sociale-mediabeheerders

In het volgende willen wij in het kort nader ingaan op de bijscholing. Elke workshop is individueel – net als uw bedrijf, uw producten en uw werknemers. Onze social media expert richt zich op de belangrijkste stappen en maakt uw medewerkers klaar voor social media makeritng!

Definitie, doelgroep en doelbepaling voor Facebook

Ons uitgangspunt: Wie ben jij? Nu al het grote knelpunt. Houden mensen van het merk of gebruiken ze het merk. Cf. uit de voedingsindustrie (Instagram):

Bent u al in de publieke belangstelling of bent u een beginneling? De reacties van de gebruikers zijn verschillend. Waarom is dat? Wij kijken naar psychologische aspecten van de doelgroep.

Netwerkanalyse

  • Online Winkel
  • Aanwezigheid op sociale netwerken
  • B2B marketing
  • B2C-marketing
  • POS marketing

Doelgroep bepalen

  • Uw klanten
  • Nieuwe klanten in SM

Doelstelling Definitie en voordeel

Keyfacts – wat willen we bereiken?

  • Aanwezigheid van het merk
  • Merk fans
  • Nieuwe klanten

Matrix – Bedrijf / Netwerk / Doelgroep

  • Samenvatting van alle bevindingen

Social Media Manager in het bedrijf

  • Voorkennis in SM
  • Software-ervaring
  • Beeldbewerking in software

Definitie voor marketingboodschap (kernboodschap)

  • Er zijn veel producten die…
    maar wij zijn de enigen die…
  • Er zijn studies die… / we willen overtuigen, dus krijgen we getuigen – waarom werkt XY?
    Integratie van pleitbezorgers / bloggers / klanten

Facebook: Het netwerk

Netwerk eigenschappen

  • Wat maakt Facebook anders / synergie met eigen waarden
  • Levensvreugde, zelfbevestiging, inspiratie, enz.

Doelgroep op Facebook

  • Wie kunnen we bereiken met de onze?

Gebruikersinterface Desktop / App

  • Wat moet ik weten van de FF?

Statistieken en evaluatie

  • Hoe kan ik statistieken lezen

Verhaal

  • Wat maakt een verhaal?

Mail

  • Wat maakt een posting?

Markt en concurrentie

Handel / E-Commerce

  • Producten die werken

Campagnes Best Practice Marketing

  • Thema’s die werken

Campagnes Beste praktijken Voedsel

  • Inhoud die werkt

Analyse van de concurrentie

  • Merken die werken

Doelgroep bepalen

Analyse van de doelgroep

  • Demografische gegevens

Matrix – Wie zijn wij / wie ben jij?

  • Combinatie van uw bedrijf en Facebook

Conclusie

  • Combinatie van alle bevindingen

Doelstelling voor de inhoud

  • Welke doelstellingen leiden wij daaruit af?
    Welke waarden leiden wij daaruit af?
  • Naar welke inhoud is er vraag / kunnen wij leveren?
  • Hoe vaak sturen we berichten?
  • Hoe organiseren wij het dagelijkse SM-leven?
  • Hoe organiseren we mediaproductie / inhoud van derden?
  • Hoe groot zijn ruimte/tijd en oppervlakte voor de productie?

Inhoud en inhoud

Inhoud die werkt

  • Inzichten uit concurrentie en rivaliteit

Toegevoegde waarde

  • Meer dan “gewoon” standaard
  • Welke problemen hebben onze volgelingen?
  • Wat zijn je behoeften?
  • Welke onderwerpen kunnen we dienen buiten de onze?

Matrix – Inhoud

  • Wat kunnen we leveren?
  • Analyseer media-inhoud PR / Partner
  • Intern analyseren van media-inhoud

Matrix – Media Eigen Productie

  • Link in huis / PR / Partner

Media maken met camera en Photoshop

  • Foto’s en collages / gelijk aan “Inhoud Productie

Planning van inhoud voor Facebook

  • Excel-spreadsheet
  • Crossmedia
  • Planning van tevoren bekendmaken

Productie van inhoud

Afhankelijk van de behoefte aan eigen productie van video- en fotomateriaal

  • Fotografie
  • Planning
  • Uitrusting
  • Achtergronden
  • Deco
  • Accessoires

Als u uw postings niet zelf wilt produceren, dan kunnen wij u als agentschap helpen met onze foto- en videoproductie.

Teamintegratie van werknemers

  • Fair
  • Verkoop
  • Verhalen

Integreer gebruiker

Toegevoegde waarde genereren voor fans

  • Enquêtes
  • Opleiding
  • POS
  • Eerlijk / Voorbeschouwing en Herziening
  • Snelle tips voor het dagelijks leven
  • Tips van de expert
  • Tips van klanten

SEO als onderwerp- en trendverkenner

  • Trends
  • Actuele onderwerpen
  • Evergreens

Raffles +

  • Gebruiker in Verhalen (markeer uit)

Cross-media en campagne

Link POS / Sociaal

  • De beste praktijk
  • Eigen ideeën
  • Acties

Link Online Winkel / Sociaal

  • De beste praktijk
  • Eigen ideeën
  • Acties

Link Influencer / Sociaal

  • De beste praktijk
  • Eigen ideeën
  • Pakketten

Softwaretoepassingen voor socialemediabeheerders

Planning van tevoren bekendmaken

  • Gebruik van Hootsuite

Automatische Likes voor niet-biologische push

  • Minimum aantal “likes” bij vrijlating

Sociale bots eenvoudig uitgelegd

  • Instelling
  • Gericht op
  • Commentaar Spinning

Reclame

Hier gaat het om het gericht plaatsen van reclame bij terugkerende bezoekers en nieuwe bezoekers of fans.

Adverteren op Facebook

Advertentie account basisprincipes

  • Facebook-reclameaccount

Registratie van een advertentieaccount op Facebook

  • Moet eerder geregistreerd zijn + reclame-account activering

Gebruikersinterface Power Editor

  • De basis van Facebook’s Power Editor

Campagne maken in de Power Editor

  • Campagne planning
  • Creëer de campagne

Campagne-instellingen voor gesplitst testen

  • Playout
  • Look-a-like
  • Doelgroep
  • Rente
  • Bijdragen

Split testen of A/B testen

  • Maak A/B-tests

Evaluatie van kliks en vertoningen

  • Toezicht
  • Conversie bijhouden

Contactpersoon & social media expert

Geïnteresseerd in verdere training van Social Media One? Wij sturen onze social media expert Stephan M. Czaja direct naar uw bedrijf. Neem nu contact op!

Terug naar permanente educatie.