Ontdekken – Trends en trends beïnvloeden

Discover is een functie op sommige sociale netwerken, zoals Instagram! Veel sociale platforms hebben zich ontwikkeld tot netwerken voor trendsetters. Vooral Instagram, maar ook YouTube en Pinterest, staan voor mode en schoonheid. Maar influencers en bloggers zijn niet alleen hier actief, maar ook op het gebied van reizen, technologie en nog veel meer. Met de functie “Ontdekken” kunnen we nieuwe inhoud ontdekken in een overzicht van foto’s of video’s, of nieuwe bloggers met wie we nog geen contact hebben gehad. Het algoritme berekent welke media-inhoud voor ons relevant zou kunnen zijn. Als we bijvoorbeeld veel inhoud over reizen en vakanties hebben bekeken, en af en toe wat tijd besteden aan kunstwerken, zullen we soortgelijke aanbiedingen vinden in onze discover-functie.

De functie Ontdekken strategisch gebruiken

Omgekeerd kunnen gebruikers zich ook bewust worden van jou! Daarom loont het de moeite om steeds nieuwe inhoud te publiceren, zodat u ook een grote kans maakt om in deze en andere functies te verschijnen. De meeste sociale netwerken werken met een dagritme, wat betekent dat de meeste informatie actueel is voor één dag. Natuurlijk zijn er een paar die ook een relevantie van twee of drie dagen hebben, maar de regel is gericht op het hier en nu.

Trends ontdekken en beïnvloeden? Hoe werkt zoiets?

Als je in de trending wilt verschijnen, heb je een bepaald aantal interacties nodig binnen een bepaalde tijd. Dit is verschillend voor elk medium, hashtag en natuurlijk ook afhankelijk van de concurrentie. Maar laten we een klein voorbeeld nemen om te beschrijven hoe je jezelf in de Trendings kunt krijgen.

  • Het is belangrijk van tevoren op te merken dat dit een sterk vereenvoudigd voorbeeld is!

Vervolgens moeten ze analyseren hoeveel “likes” een foto heeft, bijv. op de tag

  • #Huisbouw

Waarom willen we deze hashtag woningbouw? Laten we als voorbeeld van een beste praktijk een klant nemen zoals een bouwverzekeraar, een bank of zelfs een doe-het-zelfzaak! Van de grote niche van verzekeringen op Instagram tot banken en het grote brede veld van Do It Yourself. Ons doel is om twee keer per week in de trendings te verschijnen, zodat we nieuwe fans kunnen krijgen voor ons kanaal, waar we elke dag nieuwe inspiratie voor huis, huis en tuin posten. Dus we willen ons richten op fans die geïnteresseerd zijn in het bouwen van huizen, renovaties, decoreren, … …

Dus vergelijken we het gemiddelde aantal likes en comments dat een foto krijgt met deze hashtags, bijvoorbeeld

  • #Huisbouw
  • #Eenovate
  • #Living room

Uit al deze hashtags zoeken we die met het grootste potentieel. Dat betekent de minste concurrentie, een relatief hoog bereik en een precieze doelgroep die ook voor ons potentieel interessant is. Bij wijze van voorbeeld, laten we zeggen dat we het meest geïnteresseerd zijn in het onderwerp van de woningbouw. Alle Duitsers die volgend jaar een huis willen bouwen, zijn misschien op zoek naar inspiratie, ze zijn tenslotte Generatie Instagram! Generatie Instagram begint zich ook voor huizen te interesseren. Jonge gezinnen, jonge professionals die nu voorzieningen willen treffen voordat je een gezin sticht. Dat is precies onze doelgroep!

Analyse en strategie

Onze hashtag #Hausbau heeft maar 100 likes nodig, dus het is al trending.

Onze taak, of liever uw taak, is nu te zorgen voor deze 100 likes. Liefst 150 likes en 20 reacties. Als we dat voor elkaar krijgen, zullen we gedurende een bepaalde tijd, 24 uur tot 72 uur, in de trend staan van iedereen die in dit onderwerp geïnteresseerd is. Sommige foto’s halen het zelfs tot een week. Dit is hoe we het doen!

Gebruik daarom de kracht van analyse en monitoring om uw sociale media kracht bij te zetten.

Ontdekken en trends

  • In de functie Ontdekken krijg je berichten te zien die zijn afgestemd op jouw interesses
  • Natuurlijk kunt u deze functie ook voor uzelf gebruiken, als er in korte tijd bijzonder veel interactie is op een van uw berichten, is de kans groot dat u ook in de Ontdek-functie terechtkomt.
  • Gebruik van geofilters voor de exacte bepaling van locaties (bv. festivals)
  • Door bijvoorbeeld een bijzonder populaire hashtag te gebruiken of een hashtag die interessant is voor uw doelgroep, kunt u het gewenste aantal interacties genereren.
  • De hashtag met het meeste potentieel: minste concurrentie, relatief hoog bereik en precieze doelgroep