Spreker: Social Media Manager Training – Vandaag gaat het allemaal over eten!

Vandaag was ik een gastspreker in Beieren! Prachtig gelegen, maar ook planningsintensief, voerde onze workshop-sessie van vandaag ons naar het hart van Beieren. Vroeg in de morgen, 7 uur in München, de start vanuit het hotel was geweldig, fantastisch weer, het centrum van München, de voorpret is groot en de eerste weg brengt ons naar het Beierse platteland. Het komt zelden voor dat men zulke mooie momenten beleeft bij een toespraak, zelfs niet op de reis erheen.

Spreker: Eten, online winkel en Instagram

Zonsopgang boven de Beierse Alpen, kleine meren en een paar koeien links en rechts. Niet alleen heerlijk romantisch, maar ook een perfecte voorbereiding op onze workshop vandaag in een groot biologisch voedingsbedrijf. Met een lange traditie en bedrijfshistorie is het bedrijf niet alleen goed gepositioneerd in de gespecialiseerde handel, maar ook digitaal. Om ervoor te zorgen dat de online winkel nog meer aandacht krijgt, moet ook de sociale-mediamarketing worden uitgebreid. Meer bereik, meer fans en meer informatie voor al diegenen die al van het merk houden en al diegenen die hopelijk binnenkort van het merk zullen houden! Na een rit van drie kwartier door de groene landschappen van Beieren waren we er. Te midden van groene weiden, een kleine stad en een enorm hoofdkwartier. Echter niet op de manier zoals je denkt aan een klassiek hoofdkantoor, maar op de manier zoals het eruit moet zien voor een modern biologisch bedrijf!

Eerst kwamen we bij een ingang, met een kleine biotoop, helemaal omlijst met glas en over een houten loopbruggetje gingen we naar binnen over het ondiepe water, de vriendelijke receptie wees me toen in de richting van een ander gebouw, zou de kleine biotoop nog te overzien zijn? Ja! In het marketinggebouw is beneden een kleine biologische supermarkt, met daarnaast een eigen keuken, met bakkerij, slagerij en een dagelijks wisselend menu. U hoeft niet in een kale ruimte te eten, u kunt gebruik maken van de enorme foyer, met grote planten, kleine houten stokjes die de verschillende tafels met elkaar verbinden, lichte, grote glazen oppervlakken en vriendelijk personeel. Als ik in een voedingsbedrijf zou willen werken, zou ik hier beginnen!

Best Practice Food – Meer over dit onderwerp:

Filosofie in bedrijven voor authentieke social media marketing

Voor authentieke sociale-mediamarketing is vooral de zakelijke omgeving van belang. Brengen wij een marketingboodschap over die wij louter door onze conceptie creëren of weerspiegelen wij een echte, eerlijke omgeving? Als u al op zo’n holistische manier een positieve impact hebt op het milieu van uw eigen bedrijf, zult u veel positieve feedback krijgen van uw fans in de sociale netwerken, maar ook van uw werknemers. Want een mooie werkomgeving zorgt ervoor dat een merk zowel intern door de eigen medewerkers als extern door de klant als interessant wordt ervaren. En interesse is precies wat we willen voor onze marketing! Hoe meer mensen we aantrekken, hoe meer producten we kunnen verkopen. Bereik is dus de allesbepalende factor in sociale netwerken en ook in marketing. Het positieve effect dat de eigen werkomgeving kan hebben, wordt ook aangetoond door de bedrijven zelf, evenals Facebook. Met verschillende zones, zodat werknemers niet in grijze hokjes terechtkomen, maar in een vrije omgeving waar ze zich ook kunnen ontplooien. Tevreden werknemers trekken nieuwe sollicitaties aan, en dus zit u ook in een veel betere wervingspositie. Als u nieuw talent vindt voor uw eigen bedrijf, kunt u uw eigen groei vergroten. Social media marketing gaat dus over meer dan alleen jezelf vermarkten. Het gaat om klanten, potentiële klanten, mensen die ons nog niet kennen, maar ook om mensen die ons door en door kennen, zoals werknemers. Ons eigen social media-concept moet al deze componenten omvatten en in de berichten overbrengen. Dat is precies waar het vandaag allemaal om draait!

Lezing structuur, sociale media marketing en emoties

Sociale-mediamarketing kan natuurlijk in principe worden uitgelegd aan de hand van de strategieën en methoden, zodat men de processen erachter begrijpt, bijvoorbeeld de oorzaken en de gevolgen. Hier in München hebben we ons vooral beziggehouden met het stimuleren van social media marketing. Want hoewel het merk in duizenden winkels vertegenwoordigd is, zijn de huidige cijfers in de sociale media nog duidelijk uit te breiden. We zitten momenteel nog onder de drempel van 1000 fans. Toch zijn, zoals we al in een van onze blogposts hebben gemeld, de eerste 1000 fans erg belangrijk voor de reputatie en ook de externe impact. Het doel moet dus zijn onze eigen klanten te bereiken, niet alleen in München maar in heel Duitsland, door middel van klassieke socialemedia-marketing en het plaatsen van advertenties, en idealiter om hen naar de onlinewinkel te lokken of hen eraan te herinneren ons product de volgende keer dat ze boodschappen doen in de supermarkt te gebruiken!

Lezing Deel 1, Sociale Media Marketing en Reclame

In het eerste deel van de lezing van vandaag gaan we vooral in op de gestandaardiseerde marketingmogelijkheden via sociale netwerken. Hoewel emotionalisering pas in het tweede deel aan bod komt, gaat het hier echt om de basis. Daarbij zullen wij het hebben over de basismogelijkheden die sociale netwerken bieden. Omdat de afzonderlijke sociale netwerken verschillen in hun mogelijkheden om bereik te genereren, maar ook in de functionele mogelijkheden of in de doelgroep.

Afhankelijk van het product en het merk moet in de aanloop naar zo’n strategie voor sociale netwerken natuurlijk goed worden opgelet op welke netwerken men welke mensen bereikt, om zo het grootste effect uit de eigen campagne te halen. Als u zich vanaf het begin richt op het verkeerde sociale netwerk, zult u geld verbranden en niet de juiste mensen bereiken die uiteindelijk interactie zullen hebben met ons product of merk. Daarom hebben we in het eerste deel van de lezing al gefilterd welke sociale netwerken überhaupt winstgevend zijn. Punt voor zo’n voedingsbedrijf dat sterk in de biologische sector werkt en dus ook een trend heeft, hier hebben we het over biologisch voedsel of het hele gebied rond veganistisch en de expliciete verkoop van biologische producten.

Een positief imago dat we idealiter ook moeten uitdragen naar een doelgroep die in dergelijke producten geïnteresseerd is. Dit geldt natuurlijk in het bijzonder voor jonge moeders, die zich richten op een gezonde voeding voor zichzelf, maar ook voor hun gezin. Ook jonge mensen en mensen van middelbare leeftijd die nog in sociale netwerken kunnen worden bereikt. Die hoogstwaarschijnlijk een hogere levensstandaard hebben, zich levensmiddelen kunnen veroorloven die iets duurder zijn dan het conventionele product uit de supermarkt en die zowel in de supermarkt zijn, maar ook een grote affiniteit hebben met online-handel, aangezien deze in de toekomst zal worden uitgebreid.

Met al deze factoren moet ook rekening worden gehouden, en we zijn nog niet bij het actieve werk van de socialemediabeheerder. Wij richten ons niet alleen op de behoeften hier in München en omgeving, in Beieren, maar ook op de behoeften van de inwoners van Berlijn, Hamburg of zelfs steden als Keulen, Düsseldorf en Frankfurt. Het bedrijf is in heel Duitsland gepositioneerd, maar is ook actief op diverse andere markten, in totaal in 17 landen. Maar in de eerste plaats willen wij op onze thuismarkt een functionerend concept creëren dat vervolgens kan worden overgenomen voor andere markten en talen.

In het eerste deel van de workshop of lezing zullen al deze aspecten en andere factoren, zoals de verschillende plaatsingsmogelijkheden voor inhoud en reclamemaatregelen, met het marketingpersoneel worden besproken.

Lezing Deel 2, Bereik en Emotionalisering in Inhoud

Inhoud is het grote toverwoord als het gaat om succes in sociale netwerken, maar ook in online marketing in zijn geheel. Content is niet alleen belangrijk in sociale netwerken, ook zoekmachine optimalisatie leeft van goede content. Als je erin slaagt inhoud te creëren die mensen inspireert of waaraan ze een meerwaarde toekennen, genereer je automatisch meer bereik door de hogere interactiegraad van je eigen fans en volgers. Hier betekent de interactiegraad dat hoe vaker een bericht wordt becommentarieerd, geliked of gedeeld, hoe meer aandacht het krijgt via het algoritme van de sociale netwerken. Dit verhoogt de relevantie van de eigen post, maar ook van het eigen socialemediakanaal. Hoe meer u deze strategie volhoudt, hoe succesvoller u automatisch wordt. Het is belangrijk dat de inhoud een emotionele impact bij onze fans teweegbrengt. Om dit te bereiken zullen we in onze lezing verschillende creatieve concepten creëren, die we hier ter plaatse in München live zullen bespreken.

Ons creatief concept is gebaseerd op de observatie van verschillende spelers op de markt. Dit zijn bijvoorbeeld bloggers, maar ook tijdschriften of media die zich met het onderwerp voedsel bezighouden. Wij kijken een beetje naar internationale markten en andere regio’s die soortgelijke voorkeuren hebben maar een beetje verschillen in hun strategieën en methoden, zoals Amerika of Zuid-Korea.

Het gaat over concurrentie en rivaliteit, maar ook over verder weg gelegen concurrenten, en over totaal verschillende bedrijfstakken en de lessen die kunnen worden getrokken uit hun social media-activiteiten als bedrijf. We zullen deze aspecten in het tweede deel van de presentatie bekijken en een mogelijke strategie vormen over hoe u uw sociaal kanaal kunt vullen met dagelijkse inhoud die uw fans niet alleen meer waarde geeft, maar ook een zekere emotionele band met uw merk. Na verloop van tijd, dagen, weken en maanden, vormen we zo echte merkfans. Dat is waar sociale media marketing voor is!

Social Media Bureau München

Bent u op zoek naar een bureau dat u als bedrijf in München kan laten zien hoe uw medewerkers kunnen presteren op social media? Onze social media-experts helpen uw medewerkers bij opleiding en bijscholing om de eerste belangrijke uitdagingen voor uw bedrijf onder de knie te krijgen. Wij tonen mogelijkheden en strategieën en ontwikkelen samen een eerste plan voor de eerste weken en maanden. Met de lezing en met het latere praktische werk van uw werknemers zal de kennis worden geconsolideerd en uitgebreid. Uiteindelijk zult u als bedrijf in staat zijn om uw basis social media marketing in eigen beheer uit te voeren om constant de nieuwste content naar voren te brengen en een kijkje achter de schermen te kunnen garanderen. Workshop, strategie of advies, onze experts zijn er voor uw bedrijf. Neem contact met ons op.

Beste praktijken – Lezingen en workshops

  • Keynote Spreker Stephan M. Czaja
  • Voorbeeld: Lezing en workshop – meer dan 100 mensen – Berlijn; Business, Marketing & Pitch
  • Voorbeeld: Lezing en workshop – tot 100 personen – Berlijn; Business, Marketing & Pitch
  • Voorbeeld: Lecture University – Keulen; Influencer Marketing

Sociale media – Opleiding, spreker & agentschap

We werken dagelijks in sociale netwerken, plaatsen Facebook Ads, plannen en produceren video’s voor Youtube marketing, organiseren fotoshoots voor Instagram en doen promotie via TikTok, deels met influencers, deels met organisch en betaald bereik. Voor beginners worden in workshops basisvragen behandeld: “Hoe spreek ik mijn bezoekers aan? Jij of jij?”, voor gevorderden meestal over “Hoe kunnen we ons bereik vergroten?”. Wij leveren oplossingen van A-Z voor u en uw personeel.

Permanente educatie – workshops en lezingen door onze deskundigen

✓ Basis – Sociale Media Marketing
Doelstellingen – Sociaal Media Denken en Ontwikkeling

â Strategie – Facebook , Instagram, TikTok, Youtube

✓ Influencer – Contact naar campagne
✓ Wisselen van advertenties – Ad management

â Foto- en videoproductie – redactieplan en content marketing

Lees hier meer over onze lezingen en data:

Agentschap – Facebok, Youtube, Instagram & Co.