Online Supermarkt Test USA! Biologisch voedsel tot gegrild vlees op Instagram
Socialmedia marketing voor kruideniers – In de Verenigde Staten bevinden zich de grootste supermarktketens ter wereld: Walmart, Whole Food of Trader Joe’s. Zelf de grote weekendboodschappen doen en dan in een SUV naar huis rijden naar de familie is iets wat maar weinig mensen zelf willen doen. Daarom groeit het online boodschappen doen ook sterk in de VS. Tip! Ons artikel over: Food Start Ups USA in Check.
Online eten bestellen: De hype
Van New York tot Los Angeles en Las Vegas bestellen steeds meer mensen hun eten, van fruit tot dranken, groenten, suiker, brood en zout, online. En het is de moeite waard om online te bestellen! Het bespaart niet alleen veel tijd bij het boodschappen doen en het dragen van de vele boodschappentassen, soms bespaart het zelfs echt geld! Online winkelen is vooral de moeite waard wanneer u in het groot inkoopt. Niet alleen voor gezinnen, maar ook voor singles wordt online bestellen steeds aantrekkelijker en daarom wilden wij een vergelijking maken met de grote supermarktketens in de VS. Wie spant zich in, wie betrekt zijn fans erbij, wie bereikt de meeste mensen?
Supermarktketens en digitalisering
De grote supermarktketens zijn al lang op het internet en proberen hun producten digitaal te verkopen. De internetwinkels zijn zeer gebruiksvriendelijk, zodat u niet alleen vanaf uw laptop, maar ook vanaf uw mobiele telefoon kunt bestellen. Niet alleen de grote supermarkten spelen hun rol, maar ook Amazon wordt steeds actiever in de online levensmiddelenhandel. Met de eerste proefprojecten trachten zij een vaste speler op de markt te worden. Maar de voedselindustrie is erg hard! Het gaat om elk centrum en elke gram. Geld kan alleen worden verdiend met de massa, en daarom is het zo belangrijk voor online winkels om zoveel mensen te bereiken.
Beste Voedselpraktijk: Meer Controles
Meer over het onderwerp:
- Top Food Start Ups USA in beeld! Marketing met hoge investeringen – gegarandeerd succes?
- Online Supermarkt Check Duitsland! Eten op Instagram: Wie is de beste?
- Spreker Voeding & Marketing
Doelgroep voor online voeding
De doelgroep voor online voedselbestellingen is duidelijk afgebakend en is gericht op een publiek dat toch al zeer internetvaardig is.
Als je niets anders bestelt op het internet, begin je niet met eten. Als u echter reeds andere producten bestelt, in welke vorm dan ook, is de sprong naar het voor het eerst bestellen van voedsel niet ver meer. Als we kijken naar het online gebruik van Amerikanen, richten we ons op een publiek van 20 tot 40 jaar oud. Voor mensen van 35 tot 45 moeten we een andere campagne voeren. Voor mensen daarboven, inclusief senioren en gepensioneerden, is het ook rendabel om een tweede campagne te voeren die specifiek gericht is op de kinderen van ouderen.
Met het ongelooflijke voordeel dat de oude man of de oude dame hun tassen niet meer zelf hoeven te dragen. In plaats daarvan kunnen ze ze gemakkelijk aan huis laten bezorgen. Het gaat niet alleen om fruit, maar ook om alledaagse artikelen zoals keukenrollen of toiletpapier, afwasmiddel, maar ook suiker, peper of paprikakruidenpoeder.
Instagram-marketing door grote Amerikaanse supermarkten
Naast Facebook en YouTube maakt Instagram nu deel uit van het dagelijkse leven van de mensen. Dankzij de nieuwe functie Instagram Shopping kun je nu voor het eerst ook je eigen fans naar de onlineshop leiden. Zonder een wincode of omslachtig klikken via een link op de Instagram bio-pagina. Shoppen op Instagram is nog nooit zo gemakkelijk geweest en daarom wilden we de markt onder de loep nemen. Eten op het internet is relatief nieuw, dus hier is onze Market Check USA!
Markten in vergelijking
Als je een kijkje neemt op de Instagram-kanalen van Amerika’s grootste supermarktketens, wordt het al snel duidelijk: de social media-managers hier hechten bijzonder veel waarde aan gezonde voeding, gezinnen of dieren. Vooral Whole Foods heeft een bijzonder leuk idee bedacht: een hond die een Whole Foods-tas in zijn bek draagt? Geniaal! Kroger is iets minder creatief op Instagram. Het eten ziet er niet smakelijk uit, de posten zijn niet gevarieerd, er is hier gewoon geen creativiteit.
- Whole Foods: Gone to the Dog – 8.5 / 10
- Walmart: de gezinswinkel met mode, eten en alles – 7.2 / 10
- Trader Joe’s: Heerlijkheid ontmoet Kunst – 8.1 / 10
- Aldi USA: Upcoming voor vers voedsel – 7.8 / 10
- Sprouts: De Boerenmarkt – 6.9 / 10
- Fairway Market: Versheid die helaas niet helemaal presteert – 6,7 / 10
- Wild Oat Marketplace: Wild, wild, wild! – 6.2 / 10
- Kroger: goedbedoeld, maar geen – 4,8 / 10
- Food Lion: kleine prestatie – 6.0 / 10
Snelle controle op betrokkenheid
De snelle controle aan het eind van elke gedetailleerde lijst van online verkopers geeft u inzicht in het interactiepercentage. De formule kan snel worden berekend:
Betrokkenheid = Likes / Volgers
Natuurlijk kan het resultaat worden beïnvloed door sociale bots. Uiteindelijk is het echter ten minste een sectoroverschrijdende indicator die het mogelijk maakt snel conclusies te trekken. Deze interactiepercentages kunnen nauwkeuriger worden gecontroleerd door posts, commentaren en “vind ik leuks” op lange termijn te volgen. De totale waardering staat dan voor de combinatie van interactie met de visuele prestaties van het kanaal.
Whole Foods: de hond omhoog
Whole Foods is een echte reus! Het Instagram-kanaal heeft meer dan 2,5 miljoen fans en het concept is ook erg lekker vormgegeven. Een speciale teaser bij Whole Foods zijn de honden in elke 7/8 foto. Een schattig hondje met een Whole Food tas. Wij hebben reeds verslag uitgebracht over Petfluencer in marketing.
- Beoordeling: 8.5 / 10
- 2.962 bijdragen
- 2.500.000 abonnees
- 4.517 ingeschreven
- 13.600 Likes gemiddeld
- 157 opmerkingen
- Snelle controle: 0,54% Verbintenis
- Whole Foods Instagram
Walmart: de familiemarkt met mode, eten en alles
Walmart is wereldwijd bekend en heeft ook 1 miljoen fans op Instagram. Walmart is duidelijk breder gepositioneerd dan de typische kruidenierssupermarkt. Mode, meubilair, maar ook evenementen, sport en dieren.
- Beoordeling: 7.2 / 10
- 1.326 bijdragen
- 1.000.000 abonnees
- 54 ingeschreven
- 3.600 Likes gemiddeld
- 132 opmerkingen
- Snelle controle: 0,36% Verbintenis
- Wallmart Instagram
Trader Joe’s: Heerlijkheid ontmoet kunst
Trader Joe’s heeft een van de mooiste kanalen, omdat ze iets durven te doen. Met kleine getekende komische sketches vertellen ze verhaaltjes of nemen getekende handen om het spek op te rapen. Zeer liefdevol en deels uitvoerig bedacht en gemaakt.
- Waardering: 8.1 / 10
- 292 bijdragen
- 424.000 abonnees
- 0 ingeschreven
- 9.870 Likes gemiddeld
- 241 opmerkingen
- Snelle controle: 2,32% Verbintenis
- Trader Joe’s Instagram
Aldi USA: Op zoek naar vers voedsel
Heerlijk en fris, heel anders dan het Duitse origineel. Aldi USA profileert zich als een gezond merk met vers fruit en verse groenten en heerlijke ontbijtideeën.
- Beoordeling: 7.8 / 10
- 545 bijdragen
- 185.000 abonnees
- 114 ingeschreven
- 1.900 Likes gemiddeld
- 32 opmerkingen
- Snelle controle: 0,10% Verbintenis
- Aldi USA Instagram
Spruiten: De Boerenmarkt
Ga Groen! Sprouts biedt verse groenten en fruit van het platteland. Sprouts weet wel raad met lekkere nieuwigheden, maar ook met klassiekers als tomaat en paprika.
- Beoordeling: 6.9 / 10
- 1.544 bijdragen
- 113.000 abonnees
- 6.879 ingeschreven
- 813 Likes gemiddeld
- 14 opmerkingen
- Snelle controle: 6,08% Verbintenis
- Spruiten Instagram
Fairway Market: Versheid die helaas niet helemaal presteert
Fairway Market komt ongewoon vers, en toont niet alleen de producten maar ook de productie en de producenten. Van gegrild vlees tot heerlijke desserts, het is er allemaal. Toch heeft Fairway Market met 1.119 berichten slechts 6.819 volgers. Vreemd, maar toch leuk!
- Beoordeling: 6.7 / 10
- 1.119 bijdragen
- 6.819 abonnees
- 2.724 ingeschreven
- 104 Likes gemiddeld
- 9 opmerkingen
- Snelle controle: 1,52% Verbintenis
- Fairway Market Instagram
Wild Oat Marketplace: Wild, wild, wild!
Na de goede aanbevelingen, wordt het nu wat onoverzichtelijker bij Wild Oats. Zoals de naam Wild al doet vermoeden, hebben we hier op Instagram een mix van zonsondergangen, reposts van andere gebruikers, planken, bloemenmarkten – wat? Waar ligt het zwaartepunt?
- Beoordeling: 6.2 / 10
- 345 bijdragen
- 8.556 abonnees
- 1.451 ingeschreven
- 82 Likes gemiddeld
- 4 commentaren
- Quick Check: 0.95% Engagement
- Wild Oat Instagram
Kroger: goedbedoeld, maar nee
Kroger is ook een van de grootste supermarktketens in de VS, maar Instagram vertegenwoordigt het helemaal niet. Wazige foto’s, niet erg goed in elkaar gezette gerechten (pannenkoekenramp of muesli/kaas/whatever kommen), onmiddellijk gevolgd door griezelige foto’s met zogenaamd grappige teksten. Zware kost met weinig volgelingen. De CTA-link (oproep tot actie om eventueel een verkoop te sluiten) leidt naar een PDF-formulier. Slechts iets meer dan 50.000 volgers op een totaal van 1,5 miljoen op Facebook. Zwakke prestatie.
- Beoordeling: 4.8 / 10
- 1.142 bijdragen
- 52.100 abonnees
- 1.452 ingeschreven
- 439 Likes gemiddeld
- 22 opmerkingen
- Snelle controle: 0,84% Verbintenis
- Kroger Instagram
Food Lion: kleine voorstelling
Food Lion is ook verrassend. Een van de grote supermarktketens in de VS, en toch maar 6.627 volgers. Ongelooflijk maar waar. Ze proberen een poging te doen, maar doen alleen de typische mix van Facebook-foto’s en wat smakelijke reposts.
- Beoordeling: 6.0 / 10
- 177 bijdragen
- 6.627 abonnees
- 0 ingeschreven
- 68 Likes gemiddeld
- Tot 2 opmerkingen
- Snelle controle: 1,02% Verbintenis
- Food Lion Instagram
De grootste voedselketens in de VS
Dit zijn op dit moment de grootste ketens in de VS (bron: Wikipedia).
- Albertsons LLC – 2.400 winkels
- Aldi Nord (opereert onder de naam Trader Joe’s) – 479 winkels
- Aldi Sud (actief onder de naam Aldi) – 1.600 winkels
- Costco – ongeveer 500 warenhuizen
- Ahold Delhaize – 2265 winkels
Food Lion (1098)
Hannaford (188 winkels)
Giant-Carlisle (197 winkels)
Giant-Landover (169 winkels)
Stop & Shop (416 winkels)
Martin’s Food Markets (197 winkels) - Kmart Super Center – 1 winkel, voorheen 105 winkels op zijn hoogtepunt
- Kroger – 2.460 winkels;
- SpartanNash – 167 winkels
- SuperValu Inc.– 1.582 winkels (691 corporate en 891 franchisewinkels)
- SuperTarget – 251 winkels
- Walmart – 3522 winkels + 699 buurtmarkten + 660 Sam’s Clubs
- Whole Foods – 430 winkels
Conclusie: er kan meer worden gedaan in de online levensmiddelenhandel
Instagram-marketing is nog niet volledig doorgedrongen tot de grote Amerikaanse supermarktketens. Twee van de grote ketens in het bijzonder hebben weinig moeite gedaan om op Instagram aanwezig te zijn. Terwijl ze meer dan een miljoen fans hebben op Facebook, worden hun Instagram-kanalen verwaarloosd met inspiratieloze postings. Slecht gekopieerd is maar net gewonnen, daarom is het ook voor grote Amerikaanse kruideniers online retailers raadzaam om hun Instagram marketing strategie in de nabije toekomst te heroverwegen. Nieuwe inhoud, nieuwe ideeën, nieuwe foto’s en video’s! De meeste supermarkten in de VS hebben al een goed cijfer voor internetmarketing. Toch kunnen de reuzen nog iets leren van de kleine startups. Daarom hebben wij de voedselstartups onder de loep genomen om uit te vinden waarom hun interactie gemiddeld 10 keer zo hoog is! Ontdek hier hoe het werkt, Voedsel Startups in Vergelijking!