Petfluencer! Kat en hond in social media marketing – 1LIVE / WDR Interview
Petfluencer in Social Media Marketing – Vandaag werd ik geïnterviewd door WDR en 1LIVE Radio over het onderwerp influencers en nog specifieker: #Petfluencer! Honden en katten zijn zeer populair bij de Duitsers, er worden hier jaarlijks miljoenen uitgegeven aan het beste voer en allerlei accessoires. Petfluencers zijn ook de wereld van de bloggers aan het veroveren. Huisdieren die het tot echte roem schoppen. Aangezien misschien een of twee online winkeleigenaars erover denken om zelf aan influencer marketing te gaan doen en zelf een blogger te boeken, wilde ik hier enkele gedachten uit het interview samenvatten. Het volledige interview zal gedurende enkele weken beschikbaar zijn in de WDR / 1LIVE Mediathek.
[shortcode-variabelen slug=”social-analytics”]
Kort en bondig – 7 vragen over Petfluencer:
- Wie zijn Petfluencer?
- Waarom zijn petfluencers succesvoller in de VS?
- Zijn er überhaupt succesvolle Duitse zenders?
- Waarom werken petinfluencers als onderdeel van het marketingconcept?
- Hoe zou een Petfluencer-campagne eruitzien?
- Hoe word je succesvol als Petfluencer?
- Hoe zien #petfluencer posts eruit?
Na onze Influencer Review 2017, kijken we nu naar de toekomst!
Wie zijn Petfluencer?
Petfluencers zijn social
Hoge affiniteit betekent hoog vertrouwen, ergo koopbereidheid met aanbeveling!
Natuurlijk zullen de fans elke aanbeveling van deze accounts opmerken. Dierenvoeding, accessoires,
Grumpy Cat? Hier kunt u het origineel zien op Youtube
De eerste video van de Grumpy Cat heeft meer dan 20 miljoen views en meer dan 130.000 likes gekregen. Een van de grootste internet hypes tot nu toe.
Waarom zijn petfluencers succesvoller in de VS?
De Verenigde Staten is een veel grotere markt in het algemeen. Veel groter dan de Europese markt en natuurlijk veel groter dan de Duitse markt. Met meer dan 270 miljoen inwoners en een zeer
We kijken allemaal naar de trends in de VS.
Het maakt niet uit of we in Duitsland, Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk zijn. Trends worden gezet in de VS. Van Los Angeles tot New York ontstaan Instagram-kanalen die morgen worden gevolgd, gereproduceerd in modetijdschriften of zelfs in nieuwe tv-formats.
De vier grootste economieën in de wereld
Hier zijn de cijfers van het IMF weer (2016). Eén toevoeging: China staat nu (2018) op de eerste plaats.
- Verenigde Staten US$ 18.569.100 miljoen
- Europese Unie US$ 17.371.618 miljoen
- Volksrepubliek China US$ 11.218.281 miljoen
- Japan US$ 4.938,64 miljoen
Hoeveel Amerikaanse muzikanten ken jij en hoeveel Europese muzikanten kent een Amerikaan? Terwijl wij honderden Amerikanen kennen die succesvolle muziek maken, kent de gemiddelde Amerikaan misschien één Duitse band, Rammstein. Het is hetzelfde in de wereld van bloggers en influencers.
- Amerikanen maken zelf deel uit van een gigantische markt,
- Ze rapporteren in een internationale taal,
- De wereld kijkt naar de Verenigde Staten van Amerika.
Dat maakt bloggers uit de VS zo veel groter in verhouding tot Duitse, mensen en dieren.
Meer over dit onderwerp:
Zijn er überhaupt succesvolle Duitse zenders?
Ja, natuurlijk, er zijn niet alleen kanalen met 100.000 fans. De grootste dierenbloggers van dit moment zijn waarschijnlijk de honden van Dagi Bee en Paola Maria. De meeste mensen kennen Dagi Bee van YouTube, waar ze miljoenen fans heeft. Net als op Instagram, bereikt haar vriend ook miljoenen fans. Het ligt dus voor de hand dat de gezinshond ook een eigen Instagram-kanaal nodig heeft, met dagelijkse foto’s en verhalen. Ondertussen bereiken de twee honden zelf miljoenen mensen. En ze doen het rechtstreeks vanuit Duitsland!
Zula the Pom: Dagi Bee’s hond op Instagram
Als je meer wilt zien over Dagi Bee’s Pomeranian, kun je Dagi Bee’s hond hier op Instagram vinden.
Waarom werken Petinfluencers als onderdeel van het marketingconcept?
Laten we eerlijk zijn, wie heeft er nog nooit een grappige kattenvideo op YouTube bekeken? Dieren zijn schattig, iedereen kent het gevoel van “warmte” en “vertrouwen” ergens uit zijn eigen jeugd, dat “goede” gevoel. Niemand kan boos zijn op een schattige hond of een schattige kat. Ze hoeven niet eens creatief te zijn. Voor een kleine puppy is het op Instagram al genoeg om bij de etensbak te zitten of vermoeid te geeuwen. De aaibaarheidsfactor speelt een zeer belangrijke rol voor Petfluencers en natuurlijk de grote affiniteit van de burgers met dieren. Als je naar de
Hier zijn nog een paar actuele cijfers van Statista.com:
- Aantal huisdieren in Duitsland: 30 miljoen
- Aantal pups in Duitsland: 77.509
- 33% van de Duitsers heeft een huisdier
- 28% van de Duitsers heeft meerdere huisdieren
- 39% heeft geen huisdier
Volgens Spiegel geven Duitsers negen miljard euro per jaar uit aan huisdieren. Een extreem hoog bedrag. Hiervan wordt 3,7 miljard alleen al aan huisdiervoer uitgegeven. Groot potentieel voor influencer marketing. Vooral omdat steeds meer aankopen rechtstreeks online worden gedaan.
Hoe zou een Petfluencer-campagne eruitzien?
Een
[shortcode-variabelen slug=”social-analytics”]
Hoe word je succesvol als Petfluencer?
In het ideale geval is men het huisdier van een succesvol persoon die, door zijn eigen bereik, ook rechtstreeks het eigen kanaal van het huisdier pusht, zoals reeds beschreven met Dagi Bee en Paola Maria. Door deze migratie van fans is de toename van de eigen fans zeer snel mogelijk. Wie vanaf nul begint, moet zich eerst opwerken tot 1.000, 5.000, 10.000 fans. Pas dan ontwikkelt zich een echte relevantie, die voor aanzienlijk meer nieuwe volgelingen zorgt. Het tweede winstgevende aspect voor nieuwe Petfluencers zijn baasjes die ook fotografen zijn of graag foto’s maken. Het maakt niet uit of het YouTube of Instagram is, de visuals en de kwaliteit van de visuals spelen ook een grote rol in de uiteindelijke generatie van fans. Daarom is het natuurlijk een voordeel om altijd een camera bij de hand te hebben. Het succes van influencercampagnes op Instagram kan worden gemeten met social media tools zoals social analytics.
Hoe zien #petfluencer posts eruit?
Voordat je zelf op zoek gaat naar dieren influencers op Instagram, heb ik hier alvast een kleine toplijst voor je samengesteld! Huisdierenbeïnvloeders bouwen hun bereik op met posts als deze. Ik heb hier ook een paar interessante links naar goede kanalen!
- Cookiemalibu op Instagram
- Anna_westendorp op Instagram
- Rocky_the.beagle op Instagram
- Karolovesmilka op Instagram
- Julistierwelt op Instagram
- Zelmathefrenchie op Instagram
- Basti.hannover op Instagram
- Nature_lea op Instagram
Petfluencer post op Instagram: Reclame met hond, kat en hamster
B e S t y l i s h
INFLUENCER #1 Toonaangevende Fashion | Lifestyle | Luxe Motivatie en Inspiratie blog
PR : bestylish@gmx.com
KIK : instaday
DM of e-mail voor marketing
Meer over @bestylish
MODE BLOGGER CARMEN MERCEDES
?? Pools/Duits Lifestyleblogger
? blog: www.allaboutkarma.de
? reukwater
? carmen@hype-lab.com
? daily Stories “daily carmushka
Meer over @carmushka
Cookie Dough & Malibu
Twee speciale Pomeranians – dubbel zo schattig, dubbel zo leuk.
12 mei.
10 oktober.
op internet, ? cookiemalibu
?cookiemalibu@yahoo.com
Meer over @cookiemalibu
Minzi
Hallo. Leuk je te ontmoeten ?
Ik ben een driepotige kleine herrieschopper.
Teacup Pomeranian.
2 jaar.
Duitsland
Meer over @missyminzi
Sammy & Yuna
Laat het je niet klein krijgen, wees moedig, wees wild, wees geweldig! ✨
↠ Rescue Advocate
– Duitsland
– Ruw gevoerd na PMR
? ig.fairytrails@gmail.com
Meer over @fairytrails
Jasmin met Sheltie Bailey?
Ik heb mijn leven met teef Bailey (23.03.15) #jasminandbailey
? Aankoop huis 2017
?? Bruid 2018
? Contact: hundetraum2015@gmail.com
? Onze blog:
Meer over @traum_vom_eigenen_hund
Sheltie Nala ? | Duitsland
? Shetland Sheepdog, blue merle, *04.02.2014
? E-mail: kleinesblauesherz@gmail.com
? Homepage:
Meer over @littleblueheart_
MOJO & RANA
…gewoon een verwende minpin & een onschuldig straatprinsesje op een missie om je hart te stelen ❣
? ig.verpinscht@gmail.com
Duitsland
Meer over @verpinscht