Blogger, Influencer, Trendsetter – Hoe word je een succesvolle Influencer?
Influencer worden – Veel mensen hebben tegenwoordig de grote droom om succesvol te leven van bloggen, idealiter met een goed en succesvol
Hoeveel verdienen influencers eigenlijk?
Een paar dagen geleden publiceerde Influencer Fee nieuwe cijfers over de inkomsten en verdiensten van bloggers. Ze tonen het gemiddelde wereldwijde inkomen van Instagrammers met 1 miljoen volgers. U kunt de infografiek hier vinden:
Reclamebureaus en merken investeren veel geld voor bereik
10k, 20k, 50k. Als influencer bouw je meer en meer bereik voor jezelf op. Voor marketingbureaus is een authentiek Instagram-,
Wanneer reclamebureaus en merken bijvoorbeeld een pagina in een groot modetijdschrift boeken, betalen zij soms meer dan 50.000 euro. Voor één pagina, in één nummer. Waarom? Het tijdschrift is belangrijk voor veel mensen die het elke week lezen. Inspiratie, shopping tips, mode. Jouw voordeel als influencer: Als je een succesvol kanaal hebt als model en post over jobs, krijgt het bedrijf meer bereik als het jou boekt voor een campagne. Dit is uw toegevoegde waarde!
Wat maakt een influencer voor agentschappen?
Beïnvloeders zijn mensen die een groot bereik hebben. Via hun fanbase kunnen ze andere mensen inspireren voor merken en producten die ze zelf gebruiken. Influencers kunnen relatief kleine accounts hebben met slechts 20k, maar een zeer precieze doelgroep aanspreken, bijvoorbeeld door vaak hoogwaardige accessoires te gebruiken in hun posts, verslag te doen vanuit hun
Je fanbase is belangrijk en moet gekoesterd worden
Sociale media en de algemene digitalisering op alle gebieden spelen een belangrijke rol voor bloggers. Zelf-marketing in blogs en sociale netwerken geeft je meer succes. Voor klanten is het boeken van hoog bereikte bloggers, zoals beschreven, natuurlijk een ongelooflijke toegevoegde waarde! In theorie boekt u niet alleen een mooi gezicht voor uw eigen reclamecampagne, maar ook een hele fanbase.
Zelfwerkzaamheid op sociale netwerken als Instagram en Snapchat zijn, zo u wilt, de motor of aandrijving van de eigen carrière, naast influencer management. Als kijkers willen we de ups en downs van onze idolen meemaken. Alles wat er om hen heen gebeurt, of het nu de fitness shake is of het koele drankje, kan gemakkelijk in ons eigen
Zelfpromotie in blogs en sociale netwerken speelt een cruciale rol voor jou als influencer. Met “fans” die werkelijk al je bewegingen willen volgen. Dit vereist authenticiteit en regelmatige detachering. Veel grote en internationale reclamebureaus maken momenteel de overstap van louter reclamebureaus naar sociale-mediamarketing met influencers. Digitalisering en sociale media zijn dan ook onmisbaar geworden voor merken en bedrijven enerzijds, en bieden u anderzijds een uitstekend platform om uw eigen bedrijf op te starten.
Groot bereik en online marketingkracht voor bedrijven
Wie zelf een influencer wil worden, moet altijd het principe van een influencer agency overwegen. Want voor influencers, bloggers en vloggers gaat het niet alleen om het hebben van een groot bereik, het gaat er ook altijd om dat ze zichzelf goed vermarkten. Waarom? Om goede prijzen te onderhandelen! Iedereen kan fans kopen. Voor slechts een paar honderd dollar kan een eigen Instagram-account met
Vaste klanten, verwijzingen en mond-tot-mondreclame geven u een voorsprong
Ben jij als influencer uniek en onvervangbaar? Nee. Invloedrijke personen moeten hun reputatie ook verdienen. Het gaat altijd om het behouden van (echte) fans, zelfpromotie en merkontwikkeling. Als influencer ben je je eigen merk. Niemand anders dan jij zal het merk vooruit stuwen, je bent je eigen baas! Zoals in elke bedrijfstak, is talent niet alles, ambitie wel. Het is altijd 90% werk en 10% talent (zoals ze graag zeggen). Je moet je energie, je werk en je tijd richten op je reputatie. Met echte fans en echte interactie kunt u altijd volledig achter uw socialemediakanaal staan. Op deze manier kun je je klanten, maar ook je influencer agency, altijd het vertrouwen geven dat jij een van de speciale mensen bent die eerlijk zijn tegen hun fans en echt vertrouwen van hun kant genieten. Je moet ook hard werken! Dat brengt ons terug bij ambitie. De grootste sterren op YouTube, Instagram en Facebook hebben jaren gewerkt om succes te behalen. Dat is de enige manier om klanten mij permanent te laten boeken en mij aan anderen aan te bevelen.
Klanten zijn ook beïnvloeders.
Ja, echt waar! Zij hebben hun kennissenkring, die vaak bestaat uit mensen die in de media-industrie zitten. Dus iedereen die een goede ervaring heeft met een ongecompliceerde influencer zal zijn aanbeveling doorgeven. Nu kun je zeggen dat er maar een paar mensen zijn. Maar: hun contacten zijn zeer waardevol! Marketing managers, reclamebureau en campagne managers van social media bureaus. Voor u is het dus ook een kwestie van punten goedmaken in de B2B-business, zodat zij u blijven aanbevelen en u op lange termijn tevreden klanten hebt. Dit bespaart u ook de voortdurende zoektocht naar nieuwe klanten. Vooral reclamebureaus zijn topklanten voor u, omdat hun klanten op zoek zijn naar snelle ideeën en strategieën.
Hoe begin je als influencer?
Natuurlijk moet je veel zelf doen voor je eerste stappen. Een goed
Op een gegeven moment zul je merken dat je inbox zich zo vult met pakketjes dat je bij jezelf denkt: Dat is inspanning! Voila, op dat moment zul je economisch denken. Je zult denken, wat kan ik hier van maken? Vanaf dit punt moet je voor het eerst over prijzen onderhandelen. Natuurlijk zullen er voortdurend slimme marketeers tegenover ons zitten, die proberen je prijs voor posts als influencer omlaag te drukken. Daarom is het voor bloggers en influencers nog fijner om een management achter zich te hebben dat alle vragen aanneemt, ze voor je afhandelt en alleen de echt relevante naar je doorstuurt! Met een management kunt u ook veel meer bereiken, want u krijgt meer dan alleen klanten. U krijgt ook eerste of nieuwe contacten met de pers, nieuwe prospects en meer.
Het belangrijkste is, of je nu snel of langzaam succes boekt als blogger, hou vol! Zelfs de grootste YouTube-sterren zijn niet van de ene dag op de andere de sterren geworden die je vandaag kent. Vaak werkte je een jaar of twee tot de eerste winstgevende betaling er was. Je kreeg veel hoon uit je eigen omgeving, misschien zelfs van je ouders. Je hebt nog steeds het vaste idee om een ster op het internet te worden? Dan kun je een influencer worden! En op een gegeven moment zul je de drempel naar succes overschrijden, als je maar lang genoeg volhoudt, motivatie, ambitie en doorzettingsvermogen hebt!
Aan het eind van de dag is influencer zijn “gewoon” een baan. Je hebt klanten die je bedient, je hebt fans die je volgen en die het je soms kwalijk nemen als je fouten maakt. Je bent je eigen manager en de architect van je eigen geluk. Elke dag. In goede en slechte tijden. In ruil daarvoor krijg je geweldige momenten, mooie herinneringen en een hoop ervaring!
Waarom hebben influencers zo’n groot effect op kopers?
Als influencer ben je een rolmodel voor je fans!
Je kunt het efficiënte succes van influencers goed vergelijken met het feit dat iedereen van acteurs houdt! Hollywood is ons rolmodel. Zelfs 100 jaar geleden en lang daarvoor, toen opera’s en theaters nog “bestonden”, waren showmannen rolmodellen voor de mensen. Ze reizen veel rond, zien de wereld en beleven spannende nieuwe verhalen. Vandaag is het niet anders, de meeste mensen zoeken rolmodellen om na te volgen. Zij zullen dus altijd letten op wat deze mensen (hun rolmodellen) doen, hoe zij praten, de mensen die zij ontmoeten, de plaatsen die zij bezoeken en de producten die zij gebruiken.
Of het nu acteurs, muzikanten of influencers zijn: als opinieleiders hebben zij allen altijd een zeer grote invloed op alle mensen die hen volgen. In elke sociale groepsdynamiek zijn er altijd mensen die als rolmodel dienen. Zelfs op de lagere school worden altijd structuren gevormd in vriendenkringen; er zijn er altijd die door de anderen worden nagevolgd. Zij zijn de kinderen die de eerste “trends” zetten. Het maakt niet uit of ze jong of ouder zijn in het openbare leven. Trendsetters zijn geïnteresseerd in nieuwe ideeën en nieuwe producten. Ze praten erover, schrijven erover of discussiëren erover. Aangezien niet veel mensen dit doen, kunt u snel bereik opbouwen, vooral in de long tail (in nichemarkten). Hoe specifieker het onderwerp, hoe gemakkelijker het is (in het begin).
Bereik is een cruciaal punt voor influencers
Als je je brood wilt verdienen met bloggen en netwerken als Instagram, zul je altijd goed in de gaten willen houden hoe je media eruit ziet en aanvoelt voor bezoekers. Goede influencers, vinden wij, zijn mensen die actief hun eigen volgers zoeken en op zoek gaan naar bots. Elke bot verlaagt het
Influencers brengen merken tot leven
Wanneer je als bedrijf een nieuw merk lanceert, is een van de eerste, juiste stappen het merk leven in te blazen. Pas als het merk leeft en mensen het merken, kun je er echt toegevoegde waarde uit genereren (het merk)! Of het nu gaat om het imago van het merk of de mensen achter een merk. We hoeven alleen maar te denken aan absolute grootheden als Steve Jobs, die van Apple een wereldmerk maakte. Elke presentatie droeg zijn stempel! Bill Gates, Mark Zuckerberg en nog veel meer. Als je geen eigen showman in je team hebt, kun je vertrouwen op influencer marketing.
Als je meer gedetailleerde tips wilt, kijk dan eens naar FIV Magazine (extern): Becoming an Influencer
Digitale beïnvloeders, modellen… Avatars? Virtuele modellen bieden een zeer duidelijk voordeel: tijd bestaat niet. Zij worden virtueel vereeuwigd, hun carrières kunnen tientallen jaren of zelfs eeuwen duren. Het verouderingsproces en het gebruik van het model kunnen op elkaar worden afgestemd. Via virtuele modellen krijgen bedrijven een verleidelijke kans om een model te creëren dat in overeenstemming is met het merkimago en dat precies aan de doelgroep kan worden aangepast. Het uiterlijk en de persoonlijkheid van een virtueel model kunnen worden afgestemd op specifieke bedrijfstakken, zodat zij voor elke sector, ook buiten de modewereld, op maat kunnen worden gemaakt.
Virtuele beïnvloeders