Sociale monitoring: Hoe zien anderen uw merk en waarom?
Sociale monitoring doorzoekt sociale media naar bedrijfsgerelateerde informatie en gebruikersprofielen. Daartoe creëren bedrijven trefwoordenlijsten voor het zoeken in het sociale web. Het doel is bedrijven een constant overzicht te geven van actuele onderwerpen, meningen, beïnvloeders, enz. in verband met het eigen bedrijf, zijn producten en diensten of concurrenten. Daarnaast bouwt social listening voort op social monitoring.
Hier ziet u redenen die spreken voor het gebruik van sociale monitoring:
- Vroegtijdige opsporing van ontevreden klanten
- Identificatie van potentiële beïnvloeders
- Identificatie van voorgestelde oplossingen voor problemen
- Het verbeteren van uw producten of diensten
- Analyse van de concurrentie
Sociale monitoring snel uitgelegd
Hier wordt Social Monitoring kort uitgelegd:
- Toezicht op bedrijfsgerelateerde informatie en gebruikersprofielen in de sociale media
- Overzicht van actuele meningen, onderwerpen, beïnvloeders