Instagram voor beginners: tips & trucs – set-up, marketing en adverteren (advertenties) – Marketing Podcast
Instagram tips & tricks beginners – doelgroep (avatar), categorieën, analyseren van posts, interactie met andere posts – wat?! Wat komt er allemaal bij kijken als je een eigen Instagram-kanaal wilt opzetten, marketing op Instagram wilt doen en wilt adverteren? In deze aflevering van de Marketing Podcast stel ik de belangrijkste Instagram vragen voor beginners!
Mijn oma is 89 en ze heeft Instagram!
Niet alleen sinds de nieuwe functies zoals Instagram Shopping, willen meer en meer bedrijven (klein en groot) adverteren op Instagram. Maar om dat te doen, heb je eerst een solide kanaal nodig. Daarom stellen we in deze podcastaflevering onze Instagram-expert de belangrijkste vragen en antwoorden die we vaker krijgen bij ons socialemediabureau. Instagram tips en trucs voor beginners. Terug naar overzicht:
Stream en leer nu gratis op:
- Spotify – Marketing Podcast
- ITunes – Marketing Podcast
- Amazon – Marketing Podcast
- Deezer – Marketing Podcast
- Google – Marketing Podcast
Structuur, marketing en reclame
Nog meer marketing snippets? Volg ons ook op Youtube. Onderwerp van de week:
- De basisbeginselen van Instagram: structuur
- Instagram Marketing: Bereik
- Adverteren op Instagram: advertenties
De basisbeginselen van Instagram: structuur
Wil je het volledige antwoord op de vraag? Luister dan naar de podcast aflevering of de YouTube shorties.
- Hoe begin ik met Instagram?
- Wat gaat er het beste op Instagram?
- Welke hashtags krijgen de meeste likes?
Hoe begin ik met Instagram?
Begin met precies te weten wie uw doelgroep is. Om dit te doen, maak avatars. Zodra u weet wat uw specifieke doelgroep wil, formuleert u categorieën waaronder posts zullen worden gemaakt. Op die manier hebt u een vast redactioneel plan dat geleidelijk wordt geoptimaliseerd. Door middel van postanalyse en extra interactie met andere posts van andere kanalen, bouw je aan je Instagram-kanaal.
Wat gaat er het beste op Instagram?
Zoals voorheen kun je het volledige antwoord horen in de YouTube Shorty of in de hele Marketing Podcast aflevering van Spotify, iTunes & Co. Maar vriendelijke gezichten, een glimlach, helderheid en kleur in plaats van saaie tinten staan centraal. De podcast gaat veel dieper!
Ja, vindbaarheid, maar klasse in plaats van massa.
Instagram Marketing: Bereik
In het tweede deel van de Youtube Snippets kijken we naar het gebied van marketing en outreach.
Wat is Instagram-marketing? Wat is het doelpubliek voor Instagram?
Officieel is de registratie voor de Instagram app vanaf 13 jaar. Er zijn geen waarden onder deze leeftijdsgrens. Op dit moment is Instagram echter het “nieuwe” Facebook, met iedereen van 14 (of 13) tot 60 jaar oud. Instagram is dus het “massaplatform” dat Facebook vroeger was.
Hoe krijg je meer bereik op Instagram?
In het kort leer je: Kwaliteit van de inhoud gaat voor kwantiteit. Er is ook een actuele Instagramtip, de Insta Reels. Met tot +300%, +400% bereik. Op dit moment maken slechts enkele Instagram-gebruikers gebruik van deze nieuwe functie, die moet concurreren met TikTok. Hoe werkt Instagram Reels? Kom meer te weten in de laatste aflevering van de Marketing Podcast!
Adverteren op Instagram: advertenties uitvoeren
Na Instagram kanalen bouwen en marketing basics, nu een blik op Instagram adverteren.
Hoe kan ik adverteren op Instagram?
Hoe plaats ik advertenties? Sociale advertenties, of het nu gaat om Insta, Facebook, YouTube, LinkedIn of
Wij zullen u kort 2 types voorstellen:
- “Toets “Bijdrage toepassen
- Professionele advertenties via Facebook Business Manager
Hoeveel kost adverteren op Instagram?
Kan niet in het algemeen gezegd worden, hangt af van doelen, competitie & co. De CPC (kosten per klik) is uiteindelijk doorslaggevend. Hoeveel betaal je voor “een verkoop”. Als u onroerend goed op de markt wilt brengen, dan kan een dergelijke aankoop 1.000, 2.000 euro aan advertentiekosten per koper waard zijn. Zoals e-commerce voor elektronica, meer als 1, 2 euro per koper.
Simpel gezegd is LinkedIn het duurste platform om te adverteren op sociale netwerken, waar u directe B2B-contacten ontmoet. Het goedkoopste alternatief op dit moment is TikTok. Instagram zit in de bovenste middenmoot en is iets duurder dan Youtube Instream Ads (per video).