Geofilter: adverteren bij lokale en regionale doelgroepen op sociale media
Geofilters worden gebruikt voor het gericht verzenden van advertenties. In de Facebook Ads Manager heeft elke adverteerder de mogelijkheid om zijn advertenties naar een precieze doelgroep te sturen. Geofilters kunnen worden gebruikt om specifieke gebeurtenissen te creëren, wat betekent dat wij bijvoorbeeld kunnen aangeven dat alleen mensen uit het verzorgingsgebied van Berlijn, of nog preciezer uit het stadsgebied van Berlijn, onze advertentie te zien zullen krijgen.
Real-time geofilter voor evenementen
Zoals wij reeds hebben gemeld in ons artikel over het onderwerp Big Data, gaat het bij de geofilter ook om het verzamelen van veel gegevens. Hoe meer gegevens een onderneming tot haar beschikking heeft, hoe nauwkeuriger doelgroepen en individuele clusters kunnen worden samengesteld. Grote sociale netwerken zoals Facebook hebben meer dan een miljard gebruikers. En dat betekent dat meer dan een miljard mensen het platform informatie geven over zichzelf, hun ideeën, interesses, vrienden en nog veel meer. Op basis hiervan kunnen doelgroepen voor ondernemingen worden gecreëerd. Deze doelgroepen kunnen niet alleen worden gefilterd op basis van leeftijd of interesses, maar ook op basis van geografische gegevens. Het geografisch zoeken werkt zelfs in real time.
Als u een evenement wilt promoten, bv. een concert of een clubavond, kunt u sociale netwerken zoals Facebook gebruiken om mensen in de onmiddellijke omgeving aan te spreken. Als er bijvoorbeeld vanavond een concert is in Berlin Mitte Stadt, kunnen wij ons richten tot alle mensen die vandaag in Berlijn zijn maar er niet wonen. Door de doelgroepen op dezelfde manier op te splitsen als bijvoorbeeld naar leeftijd of interessegroepen, kunnen wij reclame nog doeltreffender ontwerpen. Verstrooiingsverliezen worden zo vermeden.
Facebook Ads? Leer stap voor stap en gratis:
Facebook Ads & Promotions