Metaversum voor Dummies – Definitie

De metaverse, of metaverse, definieert een nieuwe internetrevolutie en is een digitale (kunstmatige) wereld waarin we geen grenzen kennen. Van trainingen tot het ontmoeten van vrienden, werken en op vakantie gaan. Het geeft ons de mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten en met hen te interageren. Met al deze mogelijkheden en nog veel meer vervangt […]

Update Instagram en TikTok: Gepinde berichten

Er is een nieuwe update op de social media platforms Instagram en TikTok! Je hebt nu namelijk de mogelijkheid om je feed posts anders in te delen door de posts die je het leukst vindt vast te pinnen. Deze post verschijnt dan bovenaan boven je andere posts in je feed. Maar hoe werkt het en […]

Het populairste sociale netwerk: gebruikers van 2004 tot nu! – Gebruikersaantallen wereldwijd

Het populairste sociale netwerk – Wat is het populairste sociale netwerk? De vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat er altijd alleen maar momentopnamen zijn! De ontwikkeling van sociale netwerken is zeer dynamisch, vanaf het begin in 2004 tot vandaag in [jaar]! In deze time-lapse zie je de hele ontwikkeling van sociale netwerken met hun gebruikersaantallen. […]

Google Rating: Slechts 1 ster, 2 sterren? Worst case voor leads (nieuwe klanten) – aankoopbeslissing

Google Rating – 74-89% (afhankelijk van de leeftijdsgroep) van meer dan 2.200 ondervraagden zegt dat “beoordelingen aankoopbeslissingen beïnvloeden”. Ten minste 3 van de 4 mensen worden dus rechtstreeks beïnvloed door beoordelingen van anderen. Online recensies, de mening van anderen, zijn een uiterst krachtig hulpmiddel bij online marketing. Positieve recensies overtuigen potentiële klanten sneller dan om […]

Social Media Marketing 2023: Wat is logisch? Campagne, doelgroep + apps

Social Media Marketing 2023 – Sociale netwerken zijn de afgelopen 10 jaar extreem gedifferentieerd geworden. Terwijl een bedrijf, merk of project zich in het verleden alleen zorgen hoefde te maken over Facebook, is het scala aan verkoopmogelijkheden in sociale netwerken in 2023 groter dan ooit. Facebook, Instagram, TikTok, Twitch, Pinterest, YouTube, Messenger Marketing…waar beginnen we […]

1.000 dagen in het metaversum! Hoe voelt het aan? Ervaringen +Video Docu

We moesten deze video vandaag met jullie delen! 1.000 dagen in de Metaverse. Ryan Trahan (YouTuber) heeft zichzelf een doel gesteld: hij wil de Metaverse ervaren, en hij wil dat op lange termijn doen. De reis is waanzinnig interessant en laat zien wat er mogelijk is in de Metaverse. Rechtstreeks van de eerste bron. Metaverse […]

Redenen: Waarom sociale media? Waarom marketing? + 7 eenvoudige voordelen

Social Media Reasons – Vraagt u zich af: Waarom sociale media? Waarom marketing? Wat zijn de redenen voor sociale media of sociale-mediamarketing in uw eigen bedrijf? Hier is het de moeite waard om te kijken naar de verschillende voordelen die sociale media met zich meebrengen, voor B2C-verkoopstijging, maar ook voor B2B-bedrijven. Waarom nu sociale media? […]

Sociale media-industrieën: praktische voorbeelden en marketingmethoden

Sociale media-industrieën – Er zijn honderden sectoren, elk met zijn eigen uitdagingen. Neem de auto en de verschuiving naar e-mobiliteit. De structurele verandering van stadscentra, ambachten, gastronomie, maar ook grote spelers in de voedingsindustrie. Hier vindt u een paar inzichten in verschillende gebieden van het bedrijfsleven en de industrie die vertrouwen op sociale media marketing […]

NFT ?! Crypto kunst en nieuwe hype: wat is het? Kopen, verkopen, ruilen en $69m voor 1 beeld

NFT-kunst – Als er op dit moment een maatschappelijke trend is, dan zijn het wel NFT’s. Veel mensen praten erover, maar slechts weinigen hebben ooit NFT’s op een marktplaats gekocht of verkocht. In het kader van een project mochten we ons verdiepen in het thema “digitale kunst” of “cryptokunst”. Hoe werken NFT’s? Hebben ze een […]

Key Performance Indicators (KPI): Rapportage! CPM, CPC, PPC & Co. – succesfactoren

Key Performance Indicators (KPI) – Door de verschillende analysemogelijkheden binnen de sociale netwerken en vooral door de uiterst precieze adressering van doelgroepen (leeftijd, belangstelling, woonplaats, enz.) kunnen campagnes zeer nauwkeurig worden geëvalueerd. Maar wat betekent KPI eigenlijk? Wat betekent KPI? Snel uitgelegd Eenvoudig uitgelegd: De afkorting KPI staat voor “Key Performance Indicator”. Dit betekent dat […]