Mediagebruik in sociale netwerken: De belangrijkste marketingstudies voor 2017
Mediagebruik in sociale netwerken is een interessant onderwerp voor cliënten in counseling. Welke netwerken worden actief gebruikt? Welke detacheringstermijnen zijn belangrijk? Hoe groot is het potentieel van de onlinehandel in het algemeen? Om u te helpen deze vragen vooraf te beantwoorden, leggen wij hier stap voor stap uit wat belangrijk is bij social media marketing. Tussen haakjes: Als u ons als spreker wilt boeken voor uw volgende personeelstraining of online marketing congres, lees dan hier meer over social media sprekers.
Ontwikkeling van het internetgebruik in Duitsland van 1997 tot 2016
De studie heeft alleen betrekking op personen van 14 jaar en ouder. Dit sluit veel jonge gebruikers uit, voor wie het percentage waarschijnlijk nog hoger ligt.
Bron © ARD Online Studie 1997, ARD/ZDF Online Studies 2000-2015
Basis: tot 2009: Duitsers van 14 jaar en ouder in Duitsland (2009: n=1 806, 2006: n=1 820, 2003: n=1 955, 2000: n=3 514, 1997: n=15 431). Vanaf 2010: Duitstalige bevolking van 14 jaar en ouder (2016: n=1 508, 2015: n=1 800, 2014: n=1 814; 2013: n= 1 800, 2012: n=1 800, 2011: n=1 800, 2010: n=1 804).
Verandering van de bevolking (toename van “Duitsers van 14 jaar en ouder”: 1 %).
Blijft de groei aanhouden? Ja!
- Vandaag de dag is 83,8% van de mensen van 14 jaar en ouder, 56,1 miljoen
- 10 jaar geleden 59,5%, 38,6 miljoen
- 20 jaar geleden 6,5%, 4,1 miljoen
- Sprong 2015, 2016 met 3,4
Hier kunt u alle
Meer informatie over ons bureau Social Media One
Wij bieden slimme oplossingen en concepten voor campagnes in vele steden. Bekijk hier het potentieel van de economisch grootste steden:
Wij zien deze punten als relevant voor uw social media marketing:
- Netwerkuitbreiding > Doelgroepen bereiken
Doelgroepen bevinden zich op verschillende sociale netwerken. Hoe breder we onze inhoud verspreiden, hoe holistischer we alle doelgroepen bereiken. Postings Frequentie > Engagement - SnackInhoud > Foto / Video Productie
Wij produceren kleine video’s voor de online winkel opnames! Die gebruiken we dan voor de advertenties + Insta/Youtube. - Communicatiemanagement > Vragen en antwoorden
Voor communicatie (bv. berichten op FB) moet idealiter een bevoegde deskundige op kantoor aanwezig zijn. Verbind werknemers en klanten snel en effectief. Klanttevredenheid, kwaliteit, winkels, aanbeveling. - Retargeting > Reclame
Wij installeren de retargeting code zo snel mogelijk in de winkel, daarna verzamelen wij direct gebruikersinformatie. Dan beginnen de eerste advertenties. Via Adspend bereiken we aanzienlijk meer mensen dan via eenvoudige, organische opbouw. Daarom raden wij de maandelijkse investering in advertenties aan voor de extra geproduceerde inhoud. Retargeting > Reclame > Omzetstijging > Herinvestering - Linkstructuur > Trend Blog
De loyaliteit van de gebruikers is groter. De inhoud kan ook op Facebook worden geplaatst en zo nieuwe gebruikers naar de winkel lokken. Bereik en upsells. De inhoud kan verder worden geëxploiteerd, bijvoorbeeld een goed gemaakte videohandleiding in tekstvorm.