B2B-marketing in sociale netwerken, is het de moeite waard?
Social Media B2B Marketing – B2B marketing in sociale netwerken, is het de moeite waard? Hier is een beetje inzicht. Marketing in B2B is net zo goed mogelijk als concepten en maatregelen gericht op een zuiver B2C-publiek. Waarom? De meeste besluitvormers in bedrijven en ondernemingen zijn zelf geregistreerd in sociale netwerken!
Besluitvormers ontmoeten: Loopbaannetwerk
Ze moeten elke dag beslissingen nemen. Als u sociale netwerken gebruikt voor uw eigen PR, kunt u ook snel de belangrijke besluitvormers in het B2B-segment bereiken als u uw campagne goed beheert. U bespaart evenveel tijd die u anders zou moeten investeren in telefoontjes of koude prospectie.
Het gaat niet alleen om typische zakelijke netwerken zoals LinkedIn, u zult ook veel besluitvormers tegenkomen op Instagram of Facebook en op YouTube. Met de juiste boodschappen kunt u hen efficiënt bereiken.
LinkedIn, bijvoorbeeld, is erg populair voor het werven van werknemers. Het carrièrenetwerk verbindt vooral op professioneel niveau.
Lees hier meer: