Geotagging, locatie en geotargeting

Geo-tagging en locatie-tracking zijn een belangrijke functie in sociale netwerken. Enerzijds voor gebruikers die graag aan anderen willen laten zien waar zij hun tijd doorbrengen en wat zij hebben beleefd. Anderzijds voor bedrijven en adverteerders die advertenties willen plaatsen op Facebook, Instagram en andere sociale netwerken. Zoals wij vorige week in het artikel Geofilter hebben […]

Turbo Toolbox: Sjabloonverzameling voor landingspagina’s, advertenties, webinars, enz. – Sjablonen Tip

De Turbo Toolbox is een verzameling van sjablonen die na uitvoerige tests de hoogste conversieratio hebben behaald. Als u software zoals Klick Tipp gebruikt, zult u de Turbo Toolbox geweldig vinden. Want hier krijgt u direct voorgefabriceerde clickfunnel sjablonen, evenals voor e-mail campagnes, natuurlijk. Landing Pages, Facebook Ads en Webiniar – Sjabloon voor Marketeers Met […]

Vriend – Vrienden op Facebook vs Abonnement

Een vriend is een verbonden persoon op Facebook. Wanneer wij als social media account een vriendschapsverzoek doen aan een ander social media account op Facebook, worden we vrienden. Door deze formulering geeft Facebook uitdrukking aan de band tussen twee gebruikers. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de termen subscribe en friend. Tip! Emotie ontmoet Community […]

Vriendenpagina – Facebook vrienden en privacy

Op de vriendenpagina kunt u alle vrienden van een persoon op Facebook vinden. Iedereen die een eigen account heeft aangemaakt op Facebook kan vrienden toevoegen, waarover we vorige week al berichtten. Zodra u een vriend hebt toegevoegd, verschijnt hij of zij op de vriendenpagina. De vriendenpagina kan worden bekeken via het sociale profiel. De vriendschapspagina’s […]

Vind ik leuk – Facebook Vind ik leuk knop

De term “Vind ik leuk” werd door Facebook geïntroduceerd als synoniem om aan te geven dat men een bepaald bericht of een bepaald medium leuk vindt. De Like-knop werd geïntroduceerd aan het begin van het sociale netwerk Facebook. Tip! Emotie ontmoet Community & Adverstising – Meer over ons Facebook-agentschap Like knop uitbreiding Intussen is de […]

Feed – nieuws en updates van blogs en sociale kanalen

Een feed beschrijft het archiveren van nieuwe inhoud. Dit klinkt op het eerste gezicht een beetje droog, maar om precies te zijn is een feed een nieuwsstroom. In principe kunnen alle contentmanagementsystemen, van blogs tot sociale medianetwerken, een dergelijke feed aanbieden. Verschillende voedingsformaten Afhankelijk van de reden voor het gebruik, wordt een dergelijk voeder op […]

Facebook Bereik – Fans werven, organisch en betaald

We hebben in veel van onze artikelen in het Social Media Blog al besproken hoe u Facebook-bereik kunt genereren en creëren. Facebook-bereik is erg belangrijk voor bedrijven, want hoe meer bereik je hebt, hoe meer mensen je direct kunt aanspreken. Hetzij via organisch bereik, d.w.z. bereik dat uitsluitend wordt gegenereerd door het feit dat onze […]

Facebook-groep – ideeën, projecten en verenigingen organiseren

Een Facebook-groep is een open of gesloten gemeenschap van Facebook-gebruikers. Elke gebruiker kan zijn eigen account aanmaken. Als gebruikers een specifieke zorg of een specifiek onderwerp hebben dat van belang is voor verschillende mensen en niet alleen een privébericht tussen twee mensen, worden groepen gevormd. Een groep kan heel klein zijn, bv. de tennisclub van […]

Facebook fans – krijg volgers en vind-ik-leuks

Facebook-fans zijn de mensen die een Facebook-fanpagina volgen. Fanpagina’s worden aangemaakt door personen, organisaties of bedrijven. Het basisprincipe van Facebook is om vriendschappen digitaal aan te gaan, via zogenaamde vriendschapsverzoeken. Wie echter meer relaties heeft dan een privépersoon, bv. publieke figuren of bedrijven, heeft een fanpagina nodig. Vriendverzoeken kunnen worden geaccepteerd tot een maximum van […]

Vermelding – Markering op sociale media-kanalen

Vermeldingen zijn markeringen van personen of socialemediakanalen van bedrijven en projecten op andere media of in andere teksten. Met elke vermelding of tag, raakt onze naam verder verspreid in het sociale media universum. Een vermelding is veel waard omdat daaruit blijkt dat wij ook met anderen omgaan. Het maakt niet uit of we zelf actief […]