Content Spinner voor Social Bots: Comment Spinning Tool

Vandaag willen we een blik werpen op een heel speciaal onderwerp, namelijk content spinning. Content spinning, heel eenvoudig uitgelegd, gaat over het creëren van zinvolle zinnen uit verschillende variabelen. We hebben bijvoorbeeld een variabele die er, in vereenvoudigde vorm, zo uitziet:

  • {A|B|C}

De resultaten:

  • A of
  • B of
  • C

Op basis van deze variabele kunnen wij content spinning software gebruiken om verschillende teksten te genereren die telkens weer aan de lezer verschijnen, want geen twee teksten zijn hetzelfde. De meeste reclamebureaus gebruiken dergelijke hulpmiddelen om hun zoekmachineoptimalisatie te bevorderen. Omdat content spinning een hot topic is, vooral als het gaat om SEO, d.w.z. de vooruitgang van websites in de rangschikking van zoekmachines. Maar content spinning kan ook gebruikt worden voor social media marketing! Laten we daarom eens kijken naar een beste praktijk.

Social media bots en commentaar

Wij hebben reeds verslag uitgebracht over verschillende social media software tools. Natuurlijk ook over social media bots, bijv. Instazood en Combin, twee programma’s waarmee je automatisch likes kunt geven, andere gebruikers kunt volgen, maar ook commentaar kunt geven. De opmerkingen kunnen in de social media bots worden gezet. Onze social media bot gaat dan automatisch naar onderwerp-relevante profielen, bijvoorbeeld als we een modebedrijf zijn, waarschijnlijk naar mensen die ook geïnteresseerd zijn in mode. Dit kan worden ingesteld door #filter, zoals we al hebben beschreven in de artikelen, en de sociale media bot maakt daar opmerkingen.

Waarom plaatst een social media bot reacties op andere profielen? Interactie is een zeer belangrijk kenmerk in sociale netwerken voor de rangschikking van individuele profielen. Hoe vaker men zelf interageert en hoe vaker andere gebruikers met ons interageren, hoe waardevoller het socialemediakanaal lijkt voor het algoritme van de exploitanten. Of het nu gaat om YouTube, Instagram, Facebook of Pinterest, degenen op wie wordt geklikt, stijgen vaak naar de top. Hoe krijgen we dan vaak een klik? Hoe vergroten we ons bereik? De truc met een social media bot is heel eenvoudig. Door opmerkingen te plaatsen, worden gebruikers zich bewust van onze sociale media-account. Zij zullen hierop reageren, wat gezien kan worden door hun vrienden en natuurlijk door anderen die hun social media-kanaal bezoeken en hen nog niet volgen. Zo zien verschillende deelnemers aan een sociaal netwerk ons profiel en de interactie die we met de gebruiker hebben gehad.

Gebruik emoticons voor meer interactie

Emoticons zijn bijzonder geschikt om snel en gemakkelijk gevoelens uit te drukken, maar ook complexe zaken. Maar emoticons zijn vooral goed om emoties over te brengen! We kunnen bijvoorbeeld een lachende smiley onder foto’s plaatsen, deze lachende smiley past meestal in alle gevallen. Er zijn echter ook risico’s, zo moet je bijvoorbeeld voorzichtig zijn met hartjes of kussende smileys. Als je bijvoorbeeld als mannelijk modemerk een kussende smiley plaatst onder een foto van een bodybuilder, kan dat verkeerd worden geïnterpreteerd. Het zou nog erger zijn met kinderfoto’s, bijvoorbeeld. Daarom moet u er bij de keuze van uw opmerkingen voor zorgen dat ze algemeen genoeg zijn om niemand te beledigen.

Draai commentaar voor meer bereik

Laten we nu beide werelden combineren, commentaar plaatsen voor meer bereik in sociale netwerken en spinnen. In social media bots zoals Instazood, kun je een gesponnen tekst plaatsen in het tekstveld onder het menu-item opmerkingen. Onze gesponnen tekst zorgt er immers voor dat er voortdurend nieuwe inhoud wordt gecreëerd. Hier is een klein, vereenvoudigd voorbeeld:

  • {Dit is geweldig. Het wordt geweldig.
    dan…
  • {a6} {Dit is het} {het gaat worden} {het zal mooi worden}}{awesome|amazingwekkend}
    dan lager…
  • {Dit wordt heel interessant en het wordt heel interessant. Tegelijkertijd verdien je veel geld en krijg je veel verkeer en rankings. }every {day|minute|hour|week}}
    en dieper…

We kunnen nu onze tekst exporteren of de sociale media bot exporteert het zelfstandig en plaatst het dan onder de media inhoud van andere mensen. Dus elke persoon krijgt een nieuwe tekst, uniek en individueel! Houd in gedachten dat ons voorbeeld nog steeds vereenvoudigd is, natuurlijk kun je content spinning op een veel complexere manier doen.

  • Het is geweldig.
  • Dit wordt geweldig.
  • Of… Het wordt behoorlijk interessant en geweldig

In de volgende stap voegen we individuele smileys toe aan onze spinsels, zodat onze commentaaruitvoer nog individueler wordt. Het resultaat ziet er zo uit:

  • Zo geweldig ?
  • Echt geweldig ? meisje

Zo kun je voorkomen dat je steeds dezelfde opmerking of emoji stuurt. Voor gebruikers ziet het er daardoor veel organischer, d.w.z. menselijker uit.

Waarom draaien sommige social media-bureaus commentaren?

Het gebruik van bots in de sociale media gaat in beginsel altijd gepaard met het risico dat de exploitanten van sociale netwerken een waarschuwing geven of een sanctie opleggen. Als exploitant van een platform wil je immers dat de gebruikers echt zijn, want je leeft van de reclame-inkomsten van de klanten. Maar als het grootste deel van de interactie op sociale netwerken door computerprogramma’s wordt gedaan, zijn de reclameprijzen niet meer zo hoog. Hoe hoger het interactie-aandeel van computersoftware-programma’s, hoe minder advertentieruimte waard is, zo simpel is de rekensom. Daarom streven sociale netwerken ernaar interacties door softwareprogramma’s te voorkomen en het platform organisch, zoals reeds beschreven, menselijk te houden. Wie een social media bot gebruikt, loopt het risico te worden gestraft.

De exploitanten van sociale media bepalen dergelijk opvallend gedrag via algoritmen. Als bijvoorbeeld iemand die twee jaar lang slechts tien “likes” per week heeft gemaakt, plotseling over een lange periode en zonder pauze 100 “likes” per uur maakt, is dat opvallend. Hetzelfde geldt voor commentaren. Als de standaardinstelling in een social media bot bijvoorbeeld alleen “vind ik leuk” is, en uw bedrijf plaatst deze opmerking elke dag onder 1.000 foto’s, dan valt dat op. Door de commentaren aan te passen met content spinning tools, zijn de commentaren diverser en individueler en dus menselijker. Dit vermindert het risico te worden afgestraft door social media bots.