Combineer Instagram-tool in test: bouw volgers/fans en bereik op

Een nieuwe sociale media tool voor Instagram. Vandaag testen we Combin! Met Combin kunt u nieuwe volgers krijgen en meer bereik opbouwen. In een notendop, waar het bij Combin om gaat. Het ultieme sleutelgegeven: Het absolute hoofdcriterium voor Combin is het zoeken naar hashtags of gebruikers met daaropvolgende en gerichte “massa” likes/comments en ook follows – automatisch. De nadruk ligt hier op het feit dat de acties handmatig kunnen worden beïnvloed. In vergelijking met gelijkaardige tools (zie conclusie), kunt u handmatig likes, commentaren en volgers intrekken. Dit voorkomt bijvoorbeeld interactie met ongepaste inhoud.

Nu nieuw: Combin 2.0 – Nieuwe functies en meer analyse

Update! Social media managers hebben er reikhalzend naar uitgekeken, nu is het zover, Combin versie 2.0 – natuurlijk wilden wij de eerste zijn om de nieuwe versie voor 2019 / 2020 te testen. Wat zijn de belangrijkste kenmerken? Wat is er veranderd in de analyse? Welke andere nieuwe voordelen heeft de nieuwe versie in petto?

  • NIEUW: Combinatie 2.0 – Testrapport & Updates

Combin – Fans en volgers op Instagram

Software speelt een steeds doorslaggevender rol voor socialemediabureaus. De wereld en haar communicatie worden steeds sneller, op de beurzen maar ook op het sociale web. Van perfecte timing voor vooraf geplande postings tot het opbouwen van organisch bereik en echte fans. Combin steunt u daarbij.

Heb je geen zin om te lezen? Bekijk de Combin video tutorial!

In onze testings hebben we veel ervaring opgedaan en laten we zien hoe Combin werkt als een social media bot voor kwalitatieve interactie en volgersgroei op Instagram, van A-Z. Meer software tutorials zijn beschikbaar op mijn Youtube kanaal voor sociale media.

Voor de test van vandaag gebruiken we de kanalen van ons modeblad. Ons kanaal heeft momenteel slechts 1.200 volgers en is daarom een goed voorbeeld van een best practice voor veel bedrijven en merken die hun socialemediabeheer professionaliseren. Om u een gedetailleerd inzicht te geven, hebben wij alle belangrijke stappen voor u gedocumenteerd, van installatie tot multi-channel management. Schermafbeeldingen helpen bij de visualisatie. We willen het weten: Wat kan Combin doen? Welke mogelijkheden hebben we? Wat is er mogelijk?

Wij nemen het stap voor stap met u door, van installatie tot het testen van alle beschikbare functies. Op deze manier leert u alle functies en mogelijkheden van Combin direct kennen.

Download Combin voor Windows / MAC of als App

Veel socialemedia-suites en -tools zijn webgebaseerd. Combin moet eerst op uw eigen computer worden gedownload. Het hulpmiddel is beschikbaar voor Windows en Mac. Om de download te starten, moet u een e-mail adres invoeren. De eerste e-mail bevat alleen de verschillende downloadlinks. De download start ook direct op de achtergrond, zodat u niet eerst uw mailbox hoeft te controleren.

Combin is beschikbaar als app voor notebooks, tablets en smartphones.

Installatie op de PC / MAC

Voor de installatie van de software is geen licentiesleutel of iets dergelijks nodig. Na het downloaden is de installatie met een paar klikken voltooid en dankzij de geringe bestandsgrootte duurt het maar een paar seconden. Daarna vraagt het programma direct om een “lancering”, wat we onmiddellijk doen.

Het programma wordt op de achtergrond geopend. Op de voorgrond begint de browser met een eerste startnotitie “Hoe het werkt”. Daarom schakelen we eerst over op het gereedschap.

Een Instagram-kanaal opzetten

Om aan de slag te gaan met Combin, moet je eerst een Instagram kanaal toevoegen. Je hebt maar twee stukjes informatie nodig:

  • Kanaal Naam
  • Wachtwoord

Combinatie Key Feature: Doelgroep zoeken voor acties (Likes & Co.)

In de volgende stap verzamelt Combin alle gegevens en stuurt u voor de eerste keer naar uw startscherm.

Combinatie Start

Op mijn startscherm zie ik in principe alleen al mijn postings van het geselecteerde kanaal. In ons voorbeeld met FIV Magazine, zijn er 200 berichten. De “likes” en commentaren worden hier ook duidelijk weergegeven voor een snel overzicht van welke postings succesvol waren en welke niet? Bovendien kunnen de foto’s worden vergroot.

Natuurlijk wil je eerst met de software spelen!

  • Wat is er mogelijk?
  • Wat kunnen we doen?
  • Wat verbaast ons?

In het menu leidt mijn belangstelling mij rechtstreeks naar het punt: “Zoeken”.

Zoekfunctie

Door op “Zoeken” te klikken, krijgt u eerst de tip dat u berichten en doelgroepen kunt vinden door gecombineerd te zoeken op locaties, hashtags of zelfs abonnees van concurrenten. Dit trekt de aandacht weg van je eigen profiel. Evenzo kunt u interactie aangaan met de juiste doelgroep door middel van abonneeverzoeken, “vind ik leuk” en opmerkingen. Ok, dus laten we onze eerste zoekopdracht toevoegen. We hebben twee weken en verschillende factoren:

  1. Zoek naar bijdragen, opties:
    Hashtag
    Locatie
    Periode van detachering
    Zoeklimiet
  2. Zoeken op gebruiker
  3. Zoeken naar hashtags

Update in Combin 2.0: Sterkere zoekfilters

De nieuwe Combin 2.0 gaat nog een stapje verder! Van de slimme kleine zoekfunctie tot de gedetailleerde zoekfilter. 2.0 maakt vele nieuwe functies in het zoeken mogelijk. Het zoekfilter voor bijdragen bevat nu ook:

  • Hashtags
  • Locatie
  • Periode
  • Aantal vind-ik-leuks (van / naar)
  • Aantal opmerkingen (van / tot)

Ook gloednieuw en een droom voor social media managers:

  • Geslacht
  • Taal
  • Gebruiker moet vorige week actief zijn geweest
  • Aantal abonnees (van / naar)
  • Aantal abonnementen (van / tot)

NIEUW: Combin 2.0 – Testrapport & Updates – over een paar dagen!

Zoekfilter: Hashtag

Eerst moet een hashtag worden gedefinieerd. Het zoeken is gebaseerd op deze hashtag.

Tip! Zoekopdrachten verfijnen met internationale en nationale hashtags

We zouden in de eerste stap gezocht hebben naar #fashion. Er zijn meer dan 430 miljoen berichten voor #fashion. Als een kleine A/B test, draaien we #mode op hetzelfde moment met 10 miljoen berichten. Waarom? #fashion is een internationale term, #mode daarentegen is relatief specifiek voor de Duitstalige wereld, afgezien van “Mode” (in het Engels voor “methode”, “soort”). We kunnen dus kijken naar de internationale en nationale markt.

Zoekfilter: Plaatsen

Dan komt het zoeken naar de plaats. Ik vind deze zoekoptie wat problematisch omdat niet iedereen zijn locatie markeert. Verhoudingsgewijs is het aantal postings niet gekoppeld aan een specifieke plaats. Als u dit zoekfilter opneemt, bestaat dus het risico dat u niet veel berichten in de resultaten te zien krijgt.

Zoekfilter: Periode

Onder “Geplaatst” kan een periode worden gedefinieerd. Momenteel zijn er slechts vier opties: “Altijd”, de laatste 14 dagen, 7 dagen of gisteren. Specifiek zoeken met terugwerkende kracht naar tijdsperiodes (bijvoorbeeld voor campagnes) is nog niet mogelijk.

Zoekfilter: Zoeklimiet

Dit filter beperkt alleen de zoekresultaten, bijvoorbeeld als u alleen een snel overzicht wilt. De volgende opties zijn mogelijk: 50, 100, 250, 500.

De resultaten

Het weergeven van de resultaten duurt een paar seconden en geeft een selectie van de laatste berichten voor de hashtag #fashion. Het overzicht toont dan de meest recente berichten. Daaronder, Likes, Reacties, natuurlijk bijna altijd op 0. En nu?

Vind ik leuk + reageer + volg alle berichten

Met slechts één klik kunt u nu alle beschikbare foto’s leuk vinden! Het interactiemenu bevindt zich linksboven, boven de zoekresultaten.

Wanneer u op de “Vind ik leuk”-knop klikt, wordt u gevraagd of u echt alle foto’s leuk wilt vinden. Als u bevestigt, zal het programma de berichten een voor een organisch liken. Zoals u in de schermafbeelding kunt zien, begint het bij 1 en gaat het met tussenpozen verder naar foto 2, 3, enzovoort.

Als u op de knop “Commentaar” klikt, wordt een extra venster geopend waarin u opmerkingen kunt toevoegen. Hier kunnen sjablonen worden aangemaakt en ook verschillende commentaren, zodat niet onder elke foto precies hetzelfde wordt geschreven. Voor de toekomst zou het interessant zijn hier het spinnen van teksten toe te staan, waarbij variabelen worden gecreëerd die steeds complexer worden en steeds opnieuw worden gecombineerd. Een voorbeeld {Nice|Awesome} en dieper en dieper zoals {{|Really }Nice|{|Totally }Awesome}{| {Work|Photo|Picture}} – daarover zo dadelijk meer. Maar toch, het is uitgebreid genoeg om creatieve kleine commentaren te schrijven.

Door op de knop “Volgen” te klikken, kunt u veel mensen volgen, net als met “Vind ik leuk” en “Commentaar”. Dit wordt gedaan in de hoop dat mensen je opmerken en je gaan volgen. Degenen die dergelijke methoden voor hun marketing gebruiken, unfollowen de mensen meestal weer. Het principe heet volgen/ontvolgen. Ik zou deze functie niet noodzakelijk aanbevelen voor bedrijven. Particulieren zijn welkom om een dergelijke functie uit te proberen, maar ook hier zou ik zeggen dat het beter is om te werken met likes en commentaren. Waarom? Hoe zou het eruit zien als grote merken en merken willekeurig 6253 mensen zouden volgen, de volgende dag 4207 en een dag later weer 4862? Fans zouden zulke “trucs” snel opmerken.

Commentaar en interactie: Artikel Spinning

Ooit gehoord van content spinning? Het is een manier om reacties die via social bots worden geplaatst te variëren, zodat ze niet altijd “heel aardig”, “heel aardig”, … posten. We hebben nu een nieuw artikel waarin u als social media manager kunt leren hoe content spinning werkt.

Zoeken op gebruiker

Het zoeken naar gebruikers werkt ook volgens hetzelfde principe (liken, commentaar, volgen/ontvolgen). Zoals hier in de schermafbeelding te zien is, hebben we eens gekeken naar de volgers of abonnees van @voguegermany, zij zouden waarschijnlijk een goede doelgroep zijn, omdat @voguegermany soortgelijke, mode-relevante inhoud publiceert als @fivmagazine doet. De kans op migratie van gebruikers is dus groter dan bij bijvoorbeeld “elke” Instagrammer.

Juist om deze redenen is het de moeite waard naar soortgelijke kanalen te zoeken. Fans migreren sneller omdat de onderwerpen gelijkaardig zijn. Dus als wij foto’s van gebruikers leuk vinden, worden zij zich bewust van ons, ontdekken soortgelijke inhoud en gaan ons mogelijk volgen.

Meer functies, meer analyses! Dat is Combin 2.0:

  • NIEUW: Combinatie 2.0 – Testrapport & Updates

Conclusie over het zoeken van acties voor de doelgroep

De zoekfunctie is zeer praktisch en eenvoudig gestructureerd. De bedieningselementen zijn intuïtief te vinden, zelfs voor nieuwe gebruikers en beginners. De tips in de eerste stappen maken ook alle stappen van het zoeken zelfverklarend. Goed opgelost. Hoe zit het met de eigenlijke functie? Interactie bestaat uit liken, commentaar, volgen/ontvolgen, alles is hier mogelijk. De getimede distributie van likes en comments zorgt er ook voor dat de interactie er organisch uitziet voor Instagram.

De zoekopdrachten worden opgeslagen en links in het scherm naast het menu weergegeven, zodat u ook de volgende dag toegang hebt tot eerdere zoekopdrachten. Voor starters, bedrijven en KMO’s met een social media manager is dit een echte tijdsbesparing, aangezien likes en commentaren doelgericht en vooral automatisch worden verspreid.

Gebruikersbeheer

Wat is het geniale ding achter het menu item “Gebruikers”? Hier kunt u al uw abonnees vinden. Je hebt de basisfuncties zoals, comments, follow/unfollow maar ook een paar leuke extra tools voor je fan management, filters! Gebruikers kunnen ook worden doorzocht (rechtsboven) of gesorteerd.

  1. Alle abonnees
  2. Mijn abonnees
  3. Mensen die mij niet volgen
  4. Beveiligingslijst

Alle abonnees

In deze lijst kunt u alle abonnees zien. Degenen die je volgt en degenen die jou volgen.

Mijn abonnees

Onder dit item vindt u alle mensen die u volgt.

Mensen die mij niet volgen

Hier heb je alle gebruikers die je volgt maar die jou niet volgen. Dit is interessante informatie.

Beveiligingslijst

In de “Veiligheidslijst” kunt u gebruikers toevoegen die genegeerd moeten worden in een van de unfollow-cycli of “mass unfollowing-taken”. Op deze manier kun je niet per ongeluk “echte” vrienden/fans unfollowen. Zoals ik al zei, raad ik aan om volgen/ontvolgen sowieso met een korreltje zout te nemen. Een beetje van je reputatie op Instagram hangt er vaak vanaf.

Functies en conclusie

Onder de profielfoto’s heb je de mogelijkheid om individuele profielen op Instagram te openen, bijvoorbeeld om te zien wie de persoon is. Aan de andere kant kun je handmatig mensen unfollowen. Je kunt ook gerichte interactie opbouwen en hopen dat mensen die je nog niet volgen dit zullen opmerken. Op deze manier kunt u nieuwe fans krijgen. Waarschijnlijk zelfs sneller, omdat ze misschien al eerder met je te maken hebben gehad.

Geschiedenis: Likes, Comments en Follow/Unfollow

In de “Geschiedenis” vindt u alle hangende opdrachten in een overzichtelijke lijst. Zoals je kunt zien in de schermafbeelding en in het voorbeeld van #fashion, loopt de tool door de posts voor een specifieke hashtag en verdeelt likes. Hier zijn er momenteel 69 van de 250. Ook hier zijn alle verschillende taken gescheiden:

  1. Alle taken
  2. Onafgewerkt
  3. Houdt van
  4. Opmerkingen
  5. Gebruiker

Beheer van meerdere kanalen

Velen hebben niet slechts één kanaal. Reclamebureaus zorgen voor verschillende klanten, socialemediabureaus sowieso, en zelfs bedrijven hebben verschillende merken, die op hun beurt worden verzorgd door medewerkers van een marketingafdeling. Voor veel bedrijven is multi-channel management dan ook essentieel bij het werken met social media software tools. Combin ondersteunt ook het beheer van meerdere kanalen.

Je moet betalen voor de upgrade. Er zijn twee modellen om uit te kiezen.

Privé Kanalen

De privé-oplossing is voor particulieren en merken. Het pakket omvat het beheer van een Instagram-kanaal en een limiet van 500 zoekresultaten. De resultaten worden automatisch bijgewerkt. Directe berichten en een commentaar-feed zullen volgen.

Bedrijfskanalen

Business Channels verschillen in die zin dat zij tot vijf accounts toestaan. Net als bij het “Private Package” zijn de zoekresultaten beperkt tot 500. Er wordt ook gezegd dat er binnenkort statistieken beschikbaar zullen zijn. Directe berichten en een commentaar-feed zullen ook volgen.

Als u een kanaal toevoegt, wordt het nieuwe startscherm onmiddellijk geladen. De kanalen kunnen worden toegevoegd via het menu (linksboven).

Conclusie: Bereik en volgers met Combin

Er zijn verschillende social media software tools voor het beheren van netwerken. Verschilt Combin van de andere instrumenten? Hier zijn de belangrijkste feiten na onze test:

  1. Hashtag / Gebruiker zoeken – Hier kunt u zoeken naar berichten gepubliceerd onder een specifieke hashtag. Bovendien kunnen de zoekresultaten worden ingeperkt op basis van locaties, tijdsperiodes en het aantal weergegeven resultaten. De resultaten kunnen vervolgens worden geliked, becommentarieerd of de gebruikers die de foto’s hebben gepubliceerd kunnen worden gevolgd of later worden ontvolgd.
  2. Beheer / activeer bestaande fans – Mensen die je volgt maar die jou niet volgen kunnen hier geactiveerd worden via likes en comments. Tegelijkertijd kunt u gebruikers unfollowen.

Met Instagram en het Like, Comment, Follow/Unfollow systeem, heeft Combin een uniek verkoopargument. Combin is een slimme oplossing voor Instagram. Dankzij de eenvoudige interface kunnen managers van sociale media het gemakkelijk beheren. De kracht van Combin ligt in de gerichte interactie met nieuwe gebruikers om van hen je eigen fans te maken. Met de zoekfunctie kunt u relevante mensen vinden die u vervolgens kunt activeren voor uw eigen kanaal.

Aanbevolen voor beginners en professionals in agentschappen.

Voordelen

  • Snelle installatie en duidelijke lay-out
  • Eenvoudige toegang, zelfs voor beginners
  • Automatische verwerking van “vind ik leuk” en “commentaar” (en “volgt”)
  • Je eigen fans vergroten
  • Vergroot uw eigen organische bereik
  • Goedkoper dan social bots bij gebruik van 4 accounts of meer, slechts 7,14 euro per account (zakelijk)

Nadelen

  • Geen webgebaseerde oplossing beschikbaar voor desktop / notebook. Een kleine software-installatie is vereist.
  • Statistieken zijn nog niet beschikbaar, bijvoorbeeld om het succes van individuele hashtags en hun Like-acties te controleren of om ze met anderen te vergelijken.
  • Alle interacties moeten handmatig worden “opgedragen”, er is geen manier om liken of commentaar te automatiseren.

Prijzen

Hier is meer informatie over de prijzen (vanaf 10/2017):

  • Privé: 11,90 Euro / maand inclusief 1 kanaal
  • Zakelijk: 35,70 Euro / maand inclusief 5 kanalen

Excursus: Combinatie vs. sociale bots

Social Bot 3.0? Voor degenen die zich al wat meer verdiept hebben in het onderwerp van sociale bots, volgt hier een korte uitweiding. In principe biedt Combin dezelfde functies als gewone sociale bots. De verschillen zitten in de handmatige bediening, die het ook mogelijk maakt om bepaalde inhoud niet te markeren met een like/commentaar. Op die manier kunnen ongunstige interacties worden uitgesloten door het oog van een social media manager. Gerelateerde inhoud en gebruikers kunnen op dezelfde manier gefilterd worden als bij de anderen. Statistieken komen binnenkort. Momenteel is het niet mogelijk om de engagement rate of het succespercentage te evalueren om te zien welke kanalen converteren en welke niet.

Combin is de moeite waard voor projecten met een hoge waarde waar de gebruikelijke sociale bots te willekeurig reageren. Met handmatige controle kan inhoud beter worden gefilterd en kunnen ook speciale hashtags in de loop van de tijd worden gebruikt, bv. voor campagnes. Wat de prijs/prestatieverhouding betreft, verschillen beide systemen wat betreft de kwalitatieve output en de mogelijkheid om handmatig in de output in te grijpen. Automatische sociale bots werken zonder controle, vergen minder tijd, maar de interacties zijn willekeurig.

Meer functies, meer analyses – dat is Combin 2.0:

  • NIEUW: Combinatie 2.0 – Testrapport & Updates