Instagram Direct – privéberichten en chatbots
Met Instagram Direct hebben gebruikers al enkele jaren de mogelijkheid om niet alleen berichten te publiceren op Instagram, maar ook om berichten te sturen naar individuen of specifieke groepen, net als op de andere sociale netwerken.
Accepteer en open directe berichten
Elke gebruiker kan naar elke andere gebruiker schrijven. Wanneer een aanvraag binnenkomt, kunt u deze op de startpagina openen via het kleine huissymbool (linksonder). Zodra het symbool is ingedrukt en de nieuwsfeed verschijnt, vindt u rechtsboven toegang tot de berichten.
De rechtstreekse berichten verschijnen in twee niveaus. In het eerste overzicht ziet u alle berichten van mensen met wie u al verbonden bent of berichten van mensen van wie u het verzoek om communicatie hebt aanvaard. Alle Instagram Direct Messages die nog op bevestiging wachten, kunnen rechtsboven worden geopend. In deze feed ziet u dan alle berichtverzoeken van andere gebruikers.
Berichten kunnen niet alleen van persoon tot persoon worden gestuurd, op Instagram kun je ook naar groepen schrijven, met 20, 30 of 40 mensen.
Succesfactor voor het algoritme?
Het interactiepercentage, d.w.z. engagement, bepaalt de positieve en negatieve beoordeling van iemands Instagramkanaal door de platformbeheerder. Net zoals het reageren op reacties deel uitmaakt van de succesfactor op Instagram, geldt dat natuurlijk ook voor het snel beantwoorden van vragen. Vooral voor kanalen die niet als privékanaal zijn gemarkeerd maar als bedrijfskanaal worden beheerd, moet communicatie altijd centraal staan. In de postings, maar ook in het beantwoorden van vragen.
Natuurlijk is deze factor zeer klein, maar zoals alle succesfactoren in het koor samen, speelt hij een belangrijke rol. Zoals een kleine biografie bij het profiel hoort, zo hoort ook de link naar de website, een profielfoto, regelmatig berichten plaatsen, reacties beantwoorden. Natuurlijk is het beantwoorden van Instagram direct messages ook een punt in de evaluatie.
Is het de moeite waard om actief gebruikers te werven via Instagram Direct Messages? In principe is de inbox van Instagram net als de inbox van een e-mail, of zelfs de brievenbus aan de voordeur. Wat hier landt, wordt meestal kort gelezen. Er wordt niet altijd op gereageerd, maar het wordt vaak gelezen. Als bedrijf kunt u dit natuurlijk gebruiken om bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten op de markt te brengen. Hetzij handmatig, hetzij automatisch.
Iedereen die wel eens te maken heeft gehad met sociale bots, weet dat een van hun belangrijkste taken het becommentariëren van berichten van andere gebruikers is. Waarom is dat zo? Hoe vaker andere gebruikers ons opmerken, bijvoorbeeld via de commentaren onder foto’s en video’s, hoe
Hier is een klein voorbeeld van hoe iets als dit zou kunnen werken. Laten we als realistisch voorbeeld het onderwerp “huisvesting zoeken” nemen, een enorme markt, want elk jaar verhuizen er 10 miljoen in dit land.
- Social bot zoekt specifiek naar berichten met variabelen die u opgeeft
- Standaard, wanneer een gebruiker de hashtag #flatsearch post en de post is niet ouder dan 7 dagen, schrijft uw sociale bot een direct bericht naar de gebruiker
- Het bericht bevat dan een gesponnen tekst, die er als volgt uit zou kunnen zien: “Hey, ik zag net je posting, ben je op zoek naar een flat? Ken je het nieuwe portaal https://immoxy.de al?
In een notendop zou de aanpak van een sociale bot erop gericht kunnen zijn mensen aan te spreken die momenteel op zoek zijn naar een flat en er misschien nog geen hebben gevonden. Op deze manier krijgt u nieuw bereik voor uw onroerend goed portal, vrijwel gratis.
De link wordt direct als URL geschreven, zodat gebruikers er direct op kunnen klikken en op de juiste website terechtkomen.
Wat is content spinning? Als u meer over het onderwerp wilt lezen, dan hebben wij hier twee interessante pagina’s voor u, enerzijds in onze blog het artikel Spinning Comments, daarnaast vindt u hier een gedetailleerde gids over het onderwerp content spinning.