Instagram Bot: Instazood genereert volgers voor accounts – Social Media Insights!
Instazood – De Instagram bot die niet iedereen kent! Graminsta,
De gratis app Instagram is gespecialiseerd in het delen van foto’s en video’s. Gelanceerd in 2010, werd het kort daarna gekocht door Facebook voor 737 miljoen US dollar. Bereik is alles. Als je het wilt genereren, gebruik je social media marketing. Eén methode: sociale bots.
Tip! De nieuwste tools, de beste software en nieuw: online cursussen voor social media managers. Leer posting automatisering,
nieuwsbrief marketing en nieuwe strategieën online! Nu in: Hulpmiddel voor sociale media
Je hebt geen app nodig, alleen je gratis browser op je notebook, tablet of smartphone. We hebben al over Instazood bericht in onze Top Social Media Tools.
- Dezelfde server
- Gevaar waarschuwing
- Hype over volgelingen
Heb je geen zin om te lezen? Bekijk de Instazood video tutorial!
We hebben veel ervaring opgedaan met testen en laten zien hoe Instazood werkt als een social media bot voor Instagram, van A-Z. Onze social media expert
Instagram Bot Insights! Strategie en tactiek voor Instazood
Instagram bots zijn momenteel de absolute hype, niet alleen bij bloggers maar ook bij bedrijven. Aangezien wij ons dagelijks bezighouden met het onderwerp social media marketing en al zijn facetten, en ook vragen krijgen van bedrijven en, natuurlijk, bloggers, wilden wij de tijd nemen om wat licht te werpen op de functies,
Hoe werkt een Instagram Bot?
De verschillende gratis en betaalde aanbiedingen of apps werden gecreëerd zodat men organische groei kan genereren zonder zijn eigen tijd of de tijd van zijn werknemers te investeren.
De software zorgt ervoor dat er automatisch “likes” worden ingediend, d.w.z. “vind ik leuk”-verklaringen voor afzonderlijke foto’s en video’s. De bot zorgt er ook voor dat commentaren worden geplaatst. U kunt ook mensen volgen en ze later weer unfollowen.
Het principe is gebaseerd op het opwekken van een reactie door interactie.
Dus wanneer wij likes of een commentaar plaatsen, wordt de betreffende gebruiker zich bewust van ons, bekijkt het profiel, vindt misschien een paar van onze foto’s leuk, geeft zelf commentaar of volgt zelfs het kanaal. Op deze manier zouden we het uiteindelijke doel perfect hebben bereikt en zorgen voor organische interactie van ons eigen kanaal op Instagram.
- Organische groei
- Minder tijdsinvestering
- Software werkt automatisch
- Functie: Interactie
Bot imiteert menselijke interactie op Instagram
Social media bots zijn geprogrammeerd om menselijke interacties na te bootsen. Dit betekent bijvoorbeeld de veegbeweging van een vinger op een smartphone of de beweging van een muisaanwijzer. De tool klikt op individuele afbeeldingen zonder interactie met de inhoud, terwijl anderen een “like” krijgen. Dit alles is bedoeld om menselijk gedrag na te bootsen en zo vermaningen, waarschuwingen of zelfs beperkingen van Instagram tegen te gaan.
Het principe is natuurlijk controversieel en veroorzaakt natuurlijk ook grote vertekeningen in Instagram. Uit verschillende voorbeelden blijkt hoe
- Menselijke interactie
- Vervormingen op Instagram
- Kritiek
- Valse Kanalen
Commentaar en interactie: Artikel Spinning
Ooit gehoord van content spinning? Het is een manier om reacties die via social bots worden geplaatst te variëren, zodat ze niet altijd “heel aardig”, “heel aardig”, … posten. We hebben nu een nieuw artikel waarin u als social media manager kunt leren hoe
Nep Instagram account! Dit is hoe gemakkelijk het is om te innen
Een paar dagen geleden liet WDR zien hoe snel je een nepkanaal kunt opzetten in deze geweldige documentaire van 12 minuten over het onderwerp: Fake Channels on Instagram.
Stop! Een bot zorgt voor organisch bereik, niet voor “gekochte fans”.
Een Instagram bot heeft niets te maken met het kopen van likes of comments. In theorie vervangt de bot een menselijke medewerker wiens taak het is om elke dag interactie te bieden op sociale netwerken. Bijvoorbeeld op Instagram, een van de populairste nieuwe sociale netwerken ter wereld. Nog geen 10 jaar op de markt, zal Instagram binnenkort meer dan een miljard gebruikers hebben, volgens de huidige plannen van de oprichter van het bedrijf. Kevin Systrom en Mike Krieger zijn beiden slechts 31 jaar oud.
De extreme kracht van Instagram komt niet alleen tot uiting in de reclame, maar ook in de media. Bloggers krijgen steeds meer aandacht en steeds hogere plaatsingen, zelfs in tv-formats. Evenzo op verschillende evenementen over de hele wereld.
Als je een blogger uitnodigt, kun je zeker zijn van bereik.
- Organisch bereik
- Bot in plaats van werknemer
- 10 jaar op de markt, bijna 1 miljard gebruikers
- Blogger en Influencer Trend
- Cross-media
- Reikwijdte, sterkste munt
Bereik is de valuta waarmee je als blogger de markt op gaat
Bereik
Sociale bots in bedrijven en ondernemingen
Bedrijven en ondernemingen maken ook steeds meer gebruik van Instagram Bot om hun eigen bedrijf, producten en diensten aan de man te brengen. Natuurlijk riskeren velen ook waarschuwingen van Instagram. Om dit te voorkomen, wilden we in deze gratis blogpost laten zien hoe je eerst een Instagram-bot kunt gebruiken, zodat het risico op beperkingen tot een minimum wordt beperkt.
Laten we eerlijk zijn, steeds meer processen in het dagelijks leven worden opgelost door software of robots. Een paar jaar geleden werden extra redacteuren aangenomen die net van de universiteit kwamen en dan een jaar stage moesten lopen. Tegenwoordig doet software als Instazood dat voor $9 per maand. Laten we nu eens gedetailleerd kijken naar het gebruik van social media bots voor volgers.
Hier is hoe: Functie van een Instagram bot
De A&O van de software is om bereik te genereren
We zouden in deze handleiding natuurlijk heel veel kunnen schrijven en heel gedetailleerd te werk kunnen gaan. Wat wij echter eerst willen doen, is een globaal inzicht geven, zodat u zich niet zelf met de wijze van toepassing hoeft bezig te houden, maar direct voor een optimale werking kunt zorgen. De eerste stap is altijd het creëren van nieuwe promoties.
Bij een promotie worden onze spots gericht aan fans van een specifiek account geplaatst. Wat betekent dat?
Als we een doe-het-zelfzaak of gereedschapsfabrikant willen promoten, voeren we bijvoorbeeld de Instagram-gebruiker @DasHandwerk in. Onze boot geeft nu
Promotie door gebruiker: volgers promoten
Door de gerichte promotie tot de volgers van een bepaald kanaal is de doelgroep zeer smal. Als u bijvoorbeeld voor ons gereedschapsbedrijf werkt, ligt het voor de hand een groep te nemen die dicht bij het vak staat. Wie al interesse heeft getoond in gereedschapbedrijven of in groepen die zich bezighouden met het thema bouw, zal hoogstwaarschijnlijk ook reageren op andere Instagram-kanalen waarop hij of zij soortgelijke inhoud ontvangt. Dus, als we een specifieke promotie richten op een kanaal in onze Instagram bot, zullen hun volgers worden bespeeld met onze interacties in de hoop om interactie terug te krijgen.
Promotie via hashtag: gebruik van thema’s
Promotie via
Promotie per plaats: Regionale reclame
Likes en opmerkingen kunnen ook specifiek per locatie worden verstuurd. Om dit te doen, maak je gewoon een nieuwe promotie in de Instagram bot en zoek je naar de betreffende locatie. Uiteraard is deze methode uitermate geschikt voor promoties die een regionale referentie hebben. Als wij bijvoorbeeld een
Pro! Promotie volgens doelen door CSV import
Als u een eigen IT-afdeling in uw bedrijf hebt, kunt u ook lijsten uitgeven en zo specifiek adverteren bij mensen op basis van de
De promotie is begonnen: Likes, commentaar en volgers
Zodra we onze eerste promoties hebben aangemaakt, kunnen we ze nu zien in ons dashboard. Hier hebben we de individuele kanalen of hashtags netjes naast elkaar staan. De groene achtergrondkleur toont op welk kanaal de bot momenteel actief is.
Je hebt drie functievelden: Likes, Reacties en Abonnees. Elk afzonderlijk veld kan worden geactiveerd en gedeactiveerd. Als u de likes deactiveert, worden er geen nieuwe likes meer gegeven. Als u de commentaren uitschakelt, plaatst de bot geen commentaren meer, en hetzelfde gebeurt met abonnees. Je moet vooral voorzichtig zijn met de abonnee “volg” functie. Stel je voor dat een grote megaster zelf 5.000 mensen volgt. Een andere megaster volgt maar 50 mensen. Welk kanaal lijkt exclusiever? Vooral voor bedrijven en ondernemingen moet je niet overdrijven, misschien zijn likes en commentaren genoeg om reacties van andere gebruikers te krijgen.
- Actieve promoties in het dashboard
- Zoals – Activering / Deactivering
- Commentaar – Activering / Deactivering
- Volger / Unfollow – Activering / Deactivering
Analyse en evaluaties van het doctoraat
Voor we overgaan tot de conversie-evaluatie, kijken we nog even naar het veld “Overslaan”. Overgeslagen toont hoeveel kanalen werden overgeslagen als gevolg van de instellingen (Instellingen > Filters). Hier kunt u de eigenschappen instellen van de volgers met wie onze bot moet communiceren. Hier is nog een screenshot van mogelijke instellingen:
Alleen de “gesprekken” zijn bijzonder interessant. Hoe hoger dit percentage is, hoe doeltreffender de individuele promotie is. Dus als we 20 verschillende promotiedoelen hebben en we nu een bereik hebben van één procent tot 1% tot 12%, kunnen we 10 van de promoties die niet de effectiviteit brengen als de top 50% deactiveren. Op die manier kunnen wij geleidelijk selecteren welke promotie winstgevend is en welke niet.
In de “Status” kunt u alleen kiezen of een promotie actief is, gepauzeerd of zelfs verwijderd moet worden.
Pro! Spinnen van commentaar met tekstvariabelen
Uniciteit, unieke inhoud, is altijd belangrijk als het gaat om de beoordeling van inhoud. Als elke opmerking “leuk!” is, ziet het er niet erg creatief uit voor gebruikers. Naast vele andere functies, zoals het instellen van de snelheid van likes of commentaren of het koppelen van likes en commentaren of het scheiden ervan, evenals het specificeren van maximum likes en minima, is er nog één belangrijke functie die vermeld moet worden! Het heet commentaar spinnen.
Spinnen is het combineren van verschillende variabelen. Als we het principe heel eenvoudig houden, zou het er als volgt uitzien
- Hoi, mooie foto.
- Echt een mooie foto
- Prachtige foto
- Prachtige foto.
- Hoi, mooie foto.
- Echt een geweldige foto.
- …
Zo ziet de draaiende tekst eruit:
{Hi|Hi geweldig} {Photo|Image}
Als je de haakjes lang genoeg maakt en er meerdere achter elkaar zet, zullen er steeds nieuwe commentaren verschijnen. Dit helpt weer bij het verbergen van de activiteiten via een social media tool, maar ook voor de varianten van de commentaren die door de gebruikers kunnen worden gezien. Door deze functie kan men zijn opmerkingen individualiseren. Wat hier helpt is om ook iets langere tekst of emoticons te gebruiken. Een gedetailleerde lijst vindt u hier, Emoticon List.
Als je meerdere kanalen beheert, kun je hier ook een trucje toepassen: door ze te taggen met @naam in de verschillende commentaren, kun je gebruikers niet alleen naar je eigen kanaal verwijzen, maar ook naar het andere kanaal. Dit is een geweldig iets, vooral voor mensen die er privé uitzien of bloggers. Een tag zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
- @Name kijk eens naar deze geweldige foto!
Twee vliegen in een klap. Dat is hoe Instazood werkt.
Inhoud spinnen met opmerkingen in Instagram
Ooit gehoord van content spinning? Het is een manier om reacties die via social bots worden geplaatst te variëren, zodat ze niet altijd “heel aardig”, “heel aardig”, … posten. We hebben nu een nieuw artikel waarin u als social media manager kunt leren hoe
Dit waren de basisfuncties van de bot. Natuurlijk kunnen de hulpmiddelen nog meer doen, een leuke functie die ik wil introduceren zijn automatische postings en publicaties.
Automatische postings: publicaties volgens schema
Als je geen tweede tool hebt voor het publiceren van media-inhoud, zoals de
Dit bespaart een hoop tijd op het werk. Omdat je niet elke avond, ochtend of middag hoeft te posten. Dus als je geen tijd hebt, zorgt de software voor alles. Zo kun je op een zondag met een kop thee gaan zitten en alle berichten voor de komende dagen en weken plannen. De software zorgt er dan automatisch voor dat de inhoud op Instagram wordt gepubliceerd. Je kunt daarnaast nog steeds individuele berichten plaatsen en je hebt nog steeds de interactie-optie van Instagram Stories. Iedereen die weet hoe tijdrovend het is om elke dag één of twee berichten te maken, zal vooral de mogelijkheid om inhoud van tevoren te plannen waarderen!
Instagram-bots maken het leven gemakkelijker voor bureaus, bedrijven en ondernemingen. In het verleden werden werknemers ingehuurd om manuele taken uit te voeren. Net als bij de autofabricage nemen robots en software steeds meer eenvoudig werk over. Zelfs bij het genereren van interactie en bereik of volgers verschuift het werk dat eenvoudig is naar sociale media-instrumenten. Naarmate campagnes complexer worden en sociale-mediabeheerders zich meer richten op context en complexere mediaconstructies, zijn bij veel bedrijven eenvoudige taken in handen van bots geglipt. Zij zijn niet alleen uiterst goedkoop, maar ook uiterst efficiënt en kennen geen werkuren.
- Lees hier meer over ons voorbeeld, Instazood
Denk je dat Instazood opwindend is? Bekijk hier meer tutorials over social media software of neem een kijkje bij de populairste social media tools.
Tip! Welke social media tools zou u als agentschap aanraden? Onze tip: Regelmatig posts vooraf inplannen (Hootsuite), advertenties op Facebook (en Instagram), kosten voor advertenties verlagen (1 cent CPC) en vervolgens e-mailadressen gebruiken voor e-mailmarketing + sales (Klick-Tipp)! Meer software? 18+1 sociale media-instrumenten
Nr. 1 – Postings van tevoren plannen en analyseren
Nr. 2 – Facebook advertenties stap voor stap
Nr. 3 – Advertenties voor 1 cent (CPC)
Extra – Na de advertentie: e-mailmarketing voor verkoop